English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Molde?
Alexander Lund Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Tobias Mikkelsen
1%
 1%  [ 1 ]
Stefan Strandberg
2%
 2%  [ 2 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Micke Dorsin
5%
 5%  [ 4 ]
Mikkel Diskerud
10%
 10%  [ 8 ]
Ole Selnæs
9%
 9%  [ 7 ]
Mike Jensen
63%
 63%  [ 49 ]
Riku Riski
0%
 0%  [ 0 ]
Alexander Søderlund
1%
 1%  [ 1 ]
Jørgen Skjelvik
6%
 6%  [ 5 ]
Total Votes : 77

Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2014 23:30    Post subject: Reply with quote

Det har ikke gått ei uke ennå, Stano.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran

PostPosted: 27.07.2014 23:32    Post subject: Reply with quote

Jeg slutter ikke å la meg overraske over hvor forskjellig folk oppfatter den nåværende situasjonen.
Back to top
Strominho
Veteran

PostPosted: 27.07.2014 23:39    Post subject: Reply with quote

La nå folk få lov til å kose seg over fremgangen den siste uka. Sist vi tapte mot Molde hjemme hadde vi ingenting å fare med. Og vi har dessverre blitt vant med å tape mot publag. Enn så lenge er detfremgang, men ingenting er friskmeldt.
Stallen må renskes opp og ledelsen er dessverre fortsatt den samme, men kanskje har vi startet ferden ut av mørket?
Jeg velger å være forsiktig optimist..
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 00:04    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Ser folk er tilnærmet er i ekstase etter at dette er ett så stort steg i riktig retning.... Du verden så vant vi er blitt med at RBK er ett direkte dumpekandidat når vi tapte denne kampen 3-1.....

Er rett og slett sjokkerende. Hvordan tenker da den sittende ledelsen??

Vi vant mot ett elendig publag på torsdag og det ble uttalt at dette var så bra...makan!!! vi skal slå dette laget fra Irland med 6-7 mål uansett hjemme eller borte!!! og vi taper mot ett Moldelag som er så overlegent vårt lag at det er skremmende... Så sitter vi å hyller laget etter dette tapet. Rett og slett skremmende!!! Svært skremmende!!!

Dette viser at det er så langt opp til Moldes nivå at vi aldri kommer til å komme oss opp dit på 5-6 år, kanskje lengre, hvis ikke vi får en ledelse med store visjoner, ett sportslig apparat som må være helt nytt i forhold til det sittende, og en spillerstall som må skiftes nesten helt ut iløpet av det neste halve året.

Og Kåre? Gud forby at han sitter som hovedtrener før neste sesong....

Ja faen det er skammelig svakt av Kåre å ikke snu dette på 3-4 treninger. Bør sparkes umiddelbart. Rolling Eyes

Vi som har et snev av realisme vet at det vil ta tid å gjenoppbygge RBK. Om vi ansetter Eggen i morgen så er det faktisk ikke slik at vi kan slå Bayern München over helga. Det vil ta tid å bygge opp RBK igjen, men det som er viktig er at vi ser utvikling og fremgang. Så får vi leve med at det tar tid. Ingen er fornøyd med å tape mot Molde, men offensivt var det faktisk en betydelig fremgang. Da får man ta med seg det vidre i arbeidet.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 00:06    Post subject: Reply with quote

Stano - Hvilke forventinger hadde du egentlig til denne kampen?

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 00:15    Post subject: Reply with quote

Har alltid forventninger om at man skal vinne.

Det forrige innlegget var satt veldig på spissen, men det skremmer meg ærlig talt at man skal være så fornøyd i en kamp der vi tapte ganske greit. Og den seieren mot irene på torsdag var alt annet enn imponerende. Ett skikkelig dårlig lag som vi møtte...

Greit, laget er skikkelig ned i kjelleren nå. Det har ikke sett så dårlig ut siden sist Perry trena laget i 2005. Og før det så må vi vel tilbake 1977 da vi rykket ned.

Nå har vi hatt ett 10 år der det er assistenter som har hatt hovedtreneransvaret i nesten halvparten av denne tiden: By Rise, Perry, Tørum, Perry og nå Kåre. Hva er det som foregår i hodene til de som leder klubben? Tror de ærlig talt at det er assistenter som er løsningen for å få laget til å være det det skal være? altså det udiskutable toget i norsk fotball? Det laget alle andre lagene kjemper for å ta igjen men som aldri klarer det?

Kåre er forsåvidt den uskyldige part her. Men han burde ha sagt nei da Rosenborg ringte. Han burde ha skjønt at han ikke er mannen for å redde klubben. Han burde ha skjønt at Rosenborg er for stort for han. Han burde ha skjønt at merittlisten hans holder kun til å være RBK 2 trener... Og at det skorter på denne selvinnsikten er ett klart minus for hans del.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 00:20    Post subject: Reply with quote

Mine forventninger var at vi møtte et bedre lag, men at vi ikke fremsto som feiginger som satset på å lompe inn et dødballmål og så sikre inn et resultat. De forventningene ble innfridd, samtidig som vi tydelig fikk demonstrert hvor langt ned i dumpa den tidligere ledelsen har kjørt klubben - dette startet med JJ - et par dager med trening på samhandling og vi fikk se glimt av noe det var mulig å være stolt av.

Men om noen tror det er gjort i en håndvending å gjenreise klubben tar de gruelig feil. Det er mye arbeid som må gjøres, og muligheter for mange feilskjær underveis.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.07.2014 00:23    Post subject: Reply with quote

Du angriper tidligere prosesser der man hurtig har plukket en assistent som ny trener.

Siden Koteng er enig i dette så har de satt inn en mann ut året mens de skal kjøre en skikkelig prosess, nettopp for å hindre at det som har skjedd tidligere skal skje igjen.

Så klager du på det også?

Om det hele ender med fast ansettelse for Bruttern så blir jeg rasende, da beviser de at de har lært absolutt ingenting. Men enn så lenge så tror jeg at Bruttern sitter ut året og ny hovedtrener får velge om han vil ha med Bruttern som assistent eller ikke.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 00:29    Post subject: Reply with quote

Merkelig lite kritikk til selnæs her inne. Fra der jeg sto(midt i kjernen) så han ut som en katastrofe. Treg, elendig ballbehandling, og slurvete passninger. Jeg mener han bør benkes til neste kamp.

Søderlund er vi enige om. Helt sykt elendig. Mikkelsen ikke noe bedre.

Syns riski forsvinner ute på kant der. Kunne tenkt å se han sentralt om vi skal spille slik igjen.

Hva skjedde egentlig med alex og hestad situasjonen. Vanskelig å se helt over på andre siden!!
hello
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 00:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Selnæs spilte en godkjent kamp. Vendte spillet bra til tider og dyktig i presset. Han falt riktignok i kvalitet med resten av laget.

Hestad og Mike Jensen er i klammeri. Jensen holder litt rundt Hestad som prøver å vri seg løs og serverer en albue først før han dytter Jensen unna. Da kommer Lunna til og dytter vekk Hestad. Riktig gult kort etter min mening, selv om TV2 og Davy vistnok mente Mike ikke hadde lært noe som helst etter forrige runde og filminga og at det var hans feil.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 00:36    Post subject: Reply with quote

Er det noen her inne som vet hvor jeg kan se de første 45 minuttene? Høydepunktene viser ikke det gode RBK-spillet...

btw hva med dette:

Skjelvik -- Riski --- Helland

Berntsen -- Mix --- Jensen
Back to top
selleck
Senior

PostPosted: 28.07.2014 01:35    Post subject: Reply with quote

Stano_ wrote:

Nå har vi hatt ett 10 år der det er assistenter som har hatt hovedtreneransvaret i nesten halvparten av denne tiden: By Rise, Perry, Tørum, Perry og nå Kåre. Hva er det som foregår i hodene til de som leder klubben? Tror de ærlig talt at det er assistenter som er løsningen for å få laget til å være det det skal være? altså det udiskutable toget i norsk fotball? Det laget alle andre lagene kjemper for å ta igjen men som aldri klarer det?

Kåre er forsåvidt den uskyldige part her. Men han burde ha sagt nei da Rosenborg ringte. Han burde ha skjønt at han ikke er mannen for å redde klubben. Han burde ha skjønt at Rosenborg er for stort for han. Han burde ha skjønt at merittlisten hans holder kun til å være RBK 2 trener... Og at det skorter på denne selvinnsikten er ett klart minus for hans del.

Forsåvidt rett. En kjempekamp idag bevares, men det mangler balanse og klokskap. Det for du med en ordentlig trener over tid. Molde flyter ennå på Solskjær sitt arbeid. Til neste år vil Skulleruds arbeid vises.., og da...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.07.2014 01:36    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer rett og slett ikke forstå hvordan folk kan være kritiske etter dagens kamp.

Det er under en uke siden vi kvittet oss med et trenerteam som har vanskjøttet dette laget i halvannet år. Ingebrigsten var kanskje det eneste alternativet vi hadde med ansettelse på dagen. Han tok over ei relativt tynn og ubalansert spillergruppe med store høl i både kvalitet og kvantitet, som null høyreback og den kvalitativt dårligste dekninga på spissplass vi har hatt på denne sida av åtrusenskiftet og vel så det. Spillerne var umotiverte, lei, sure og delvis i opposisjon mot klubben.

På veldig kort tid har vi nå så smått begynt å spille fotball igjen. Press, innsats, bevegelse i bein og ball er blitt enormt mye bedre den siste uka, og gleden er tilbake i spillergruppa. Alllerede er vi tidvis gode nok til å kjøre kampen mot den suverene serielederen på sin hjemmebane. Det ble riktignok lite uttelling og ingen poeng i dag, men fremgangen i spillet er i hvertfall for min del mer gledelig enn om vi skulle forsvart oss til 0-0. På lang sikt er det også viktigere.

Ingebrigtsen er neppe noen langsiktig løsning, og jeg kan ikke si at jeg har fått med meg at noen her inne ønsker ham lenger enn ut året. Han er ikke endestasjonen, men et skritt på veien dit. Og det skrittet synes allerede å være sjumilssteg opp fra hvor vi var for en uke siden.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 28.07.2014 01:54    Post subject: Reply with quote

En god prestasjon, spesielt i 1. omgang. Da følte jeg endelig litt stolthet over å holde med RBK igjen. Synd vi brenner de opplagte sjansene. Molde er gode, men ikke akkurat umulige å ta igjen med litt kvalitetsarbeid over tid. Oppsummerer mine tanker i børsen

Lunna 5 Helt ålreit, hadde lite å gjøre utenom måla, som var vanskelige å ta.

Mikkelsen 2 Dessverre en svært svak kamp. Det som skuffer mest er bidragene med ball. Svake innlegg og dårlige valg med ballen. Defensivt er han bedre enn offensivt. Har manglet totalt selvtillit siden han kom til klubben og om vi ikke klarer å få ham over veggen han har møtt lenge nå snart, er det på tide å skille lag.

Reginiussen 5 Gjør en godkjent kamp, men blir parkert på det første baklengsmålet: viser kanskje der hvorfor han er en som kan bli kontinuitetsbærer i RBK, men ikke lykkes på enda høyere nivå, mangler litt tempo når han blir utfordret med ball på den måten. OK til å føre opp med ball i dag, og grei til å bryte foran.

Strandberg 5 Bemerker seg ikke på noen måte i dag verken positivt eller negativt fra min vinkel på tribuna. Eller kanskje mer spillende enn vanlig?

Dorsin 5 Rutinert, og har stort sett grei kontroll bakover. Kommer også tidvis framover, selv om det er varierende kvalitet på bidraga. Husker en spesielt god medløpspasning til Jensen.

Jensen 6 Energisk, løper, kommer til avslutninger. Det eneste han mangler for å være en god indreløper, er god nok skolering. Når han har mulighet for 2 mot 1 med ving mot motstanders back, må han storme rett mot den backen, ikke bare loffe innover i banen. Å skape/utnytte 2v1 er tydeligvis ikke pensum i ungdomsfotballen i Danmark, men burde øves på daglig i Rosenborg.

Selnæs 5 Vender spillet godt tidvis, er et støttepunkt i angrep, og vinner noen overraskende dueller. Men dessverre går det noen ganger litt for seint, har en følelse av at han blir ekstremt god om han klarer å ta det siste lille steget. Så spørs det om han har mentaliteten til å klare det.

Mix 5 God med ballen, posisjonerer seg brukbart, duellerer greit. Kom ikke like mye til avslutninger som Jensen, men synes han gjorde en kurant jobb med ballen omtrent hver gang han hadde den.

Riski 3 Noe av det svakeste jeg har sett av ham. En del for dårlige innlegg, men den største mangelen hans for å være en ving i 4-3-3, er rene 1 mot 1-dueller. For det første er han litt usikker på egne ferdigheter i de duellene, og for det andre er han ikke veldig god i dem, eksemplifisert med da han lett ble skubbet ut av linja av PE Flo. Han må ha trua, og øve, på rene "stillestående" 1 mot 1-situasjoner, om han skal ta nye steg som ving.

Søderlund 3 Møter og legger igjen greit, men viser igjen sine begrensede ferdigheter foran mål, både i form av dårlige bevegelser og manglende fandeninvoldskhet i boksen, og en bom alene med keeper på en sjanse hvor han rett og slett må score. Han er ikke god nok som spiss-førstevalg i Rosenborg.

Skjelvik 6 Veldig, veldig positivt overraska. Bevegde seg godt, lynhurtig, kom seg til sjanse, og viste prov på ferdigheter 1 mot 1 offensivt. Langt bedre som ving enn som back, og husk at det er viktigere å være god med ballen som back enn som ving i 4-3-3. Håper Skjelvik satses videre på som ving, da han er en mye mer Rosenborgsk ving enn Gamst Pedersen.

---

Gamst Pedersen Scorer mål, men ellers er det litt mye av det samme. Unødvendig vanskelige løsninger. Om 4-3-3 "tilbake til røttene" er prosjektet, ser jeg ingen annen rolle enn sentral midtbanespiller for Gamsten. Ingen klassisk ving, ingen klassisk indreløper.

Berntsen Ser flere nevnte at han var anonym, men jeg synes han var god i dag. Han viste et strålende rykk ved 2-3 anledninger, og et glimrende medtak på en overgang. Er en spiller som fort kan blomstre litt utover høsten, håper han vil få en del spilletid.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 08:48    Post subject: Reply with quote

Stort sett enig med børsen til Knerten men syns ikke Reginiussen kan lastes for det første baklengsmålet. Han blir jo fullstendig fintet ut av at Skjelvik får en tå på ballen som sender den pent forbi mens Tore er på feil fot.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 08:58    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Om det hele ender med fast ansettelse for Bruttern så blir jeg rasende, da beviser de at de har lært absolutt ingenting. Men enn så lenge så tror jeg at Bruttern sitter ut året og ny hovedtrener får velge om han vil ha med Bruttern som assistent eller ikke.

Jeg forstår ikke helt denne holdningen. Dersom vi spiller bra fotball i høst og gjør det greit i serien så er det vel ingen grunn til å ansette Fagermo eller en ungdomstrener fra Amsterdam? Jeg mener, dersom vi allerede har en trener som får oss til å fremstå som vi ønsker?
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 09:07    Post subject: Reply with quote

Litt enig, men da skal vi se framgang helt inn til mål, og så skal bruttern kun få enten en ettårskontrakt for å bevise at han kan fortsette med det han gjorde i år eller i det minste noen klausuler som lar oss gi han fyken uten mye kompensasjon.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 28.07.2014 09:17    Post subject: Reply with quote

Det handler litt om at man må skille mellom

1) den umiddelbare effekten man får av å skifte fra en feig og defensiv trener uten særlig høy kompetanse til en trener på samme nivå, men mer offensiv og "kollektiv" grunnholdning, og

2) evnen, tyngden og erfaringen til å bygge et lag som blir virkelig godt på sikt.

Selvfølgelig skulle man jo ønske at Kåre kunne være Rosenborgs Guardiola, problemet er bare at han så langt ikke har fått skussmål som tilsier dette noe sted foreløpig, og det er usannsynlig at han plutselig er dyktig nok nå. Så klart teller det positivt at han allerede har satt et visst preg på laget, men jeg tror fortsatt han må ha med seg en erfaren sjef for å bygge et kanonlag for de neste tre årene.

Dersom Kåres lag virkelig slår til i høst er det derimot ingen grunn til å nøye seg med høkkerttrenere som Fagermo dersom mer meritterte og lovende førstevalg ikke skulle løse seg til neste sesong. Hvis han kan kjøpe laget tid til å ansette den riktige treneren, gjør han en veldig viktig jobb for klubben.
Barney
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 09:22    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det handler litt om at man må skille mellom

1) den umiddelbare effekten man får av å skifte fra en feig og defensiv trener uten særlig høy kompetanse til en trener på samme nivå, men mer offensiv og "kollektiv" grunnholdning, og

2) evnen, tyngden og erfaringen til å bygge et lag som blir virkelig godt på sikt.

Selvsagt. Det er lett å bli ekstatisk når man plutselig har en trener som ikke vil begrense tapet ved å sette ned Søderlund som en tredje midtstopper.

Jeg er helt enig i at det er mange måneder for tidlig til å konkludere med noe som helst, men hvis dette skulle fortsette med markant fremgang utover høsten så ser jeg ingen grunn til å hente inn en ny trener, med mindre Sollied sier han vil hjem.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 28.07.2014 09:35    Post subject: Reply with quote

Mens de fleste så en jevnspilt kamp som kunne vippet begge veier, ser Esten O. Sæther en kamp hvor Molde var
en klasse bedre enn RBK.

Som vanlig litt vanskelig å følge tankegangen hans. Først fremhever han Singhs "grunnleggende forståelse av fotball som et pasningsspill" (hehe), som altså var der før han kom til Molde, deretter fremhever han at Molde har blitt så gode fordi de utvikler spillere, ikke fordi de henter spillere. Også litt merkelig at han er så kritisk til sparkingen av Hansen når Molde er så mye bedre enn oss på treningsfeltet.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 09:47    Post subject: Reply with quote

Det er helt utrolig at Esten O. Sæther lever av å skrive om fotball. Jeg beundrer ham for at han, med sin begrensede virkelighetsoppfatning, har greid å skape et levebrød av det.
Back to top
thomas_katt
Rutinert

PostPosted: 28.07.2014 09:54    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Stort sett enig med børsen til Knerten men syns ikke Reginiussen kan lastes for det første baklengsmålet. Han blir jo fullstendig fintet ut av at Skjelvik får en tå på ballen som sender den pent forbi mens Tore er på feil fot.

Og Strandberg har hele ansvaret for 2-0. Han ruser ut i en duell, hvor Mike takler, endrer retning på ballen, som ender opp akkurat hvor Strandberg skulle ha stått og markert Chima Chukwu. Mikkelsen kunne kanskje ha nådd inn i situasjonen, men han kunne umulig forestille seg at Stranberg skulle stikke av, og ikke var det hans jobb der heller.

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på bluesky
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.07.2014 09:56    Post subject: Reply with quote

Norske eksperter og kommentatorer er i bunn og grunn ekstremt populistiske og går med strømmen. Det er liksom ikke måte på hvor riktig alt som er blitt gjort i klubber som Stabæk, Godset, Molde og Brann i sine respektive gullsesonger. Samtidig er det av en eller annen grunn ekstra lett å rose lag som gjør det bra mot Rosenborg.

Jeg leser overskrifter som at Molde nå er "kongene av norsk fotball" og "Nye Rosenborg", noe som er både historieløst og meningsløst å sette i perspektiv. Molde har riktignok kjøpt seg til toppen de siste fire-fem årene, men det eneste som i praksis skiller dem fra de andre klubbene som har tatt gull post-Eggen, er at de har klart å ta flere gull.
Henri
Legende

PostPosted: 28.07.2014 10:32    Post subject: Reply with quote

thomas_katt wrote:
Og Strandberg har hele ansvaret for 2-0. Han ruser ut i en duell, hvor Mike takler, endrer retning på ballen, som ender opp akkurat hvor Strandberg skulle ha stått og markert Chima Chukwu.

Strandberg ruser ut mot en spiller som står i avslutningsposisjon 11 meter rett foran mål og forsøker å blokkere et skudd. Sånn jeg ser det er det det eneste han kan gjøre der, han kan jo ikke følge Chima og åpne opp rom rett foran Lund Hansen! Dessverre sleiver Molde-spilleren rett til Chima som scorer. Uflaks.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 28.07.2014 10:48    Post subject: Reply with quote

Nå er ikke jeg noen utpreget forsvarsspiller men bør ikke mikkelsen flytte lenger opp for å sette chima i offside der? Er vel ikke backen som setter offsidelinja. Om han uansett ikke skal markere chukwu, hva gjør han så langt ned?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next
Page 18 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb