| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Hønefoss? |
| Lund Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Gamboa |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
9% |
[ 10 ] |
| Rønning |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Selnæs |
|
34% |
[ 36 ] |
| Svensson |
|
2% |
[ 3 ] |
| Diskerud |
|
0% |
[ 1 ] |
| Dockal |
|
0% |
[ 1 ] |
| Bille |
|
24% |
[ 25 ] |
| Elyounoussi |
|
25% |
[ 26 ] |
|
| Total Votes : 103 |
|
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.05.2013 11:47 Post subject: |
|
|
Ja, hvorfor signerer man spillere når det senere viser seg at de ikke er nøyaktig det man håper på fra dag 1?
Her burde noen skrive en bok. Elementær feil som ser ut til å forekomme i nesten alle klubber. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.05.2013 11:53 Post subject: |
|
|
Jensen fungerer greit sentralt. Mix har ikke fungert optimalt som indreløper så langt, fordi han har blitt for statisk (det samme har Dockal de kampene han har spillt indreløper).
Hvorfor han ble signert må nesten RBK svare på. Jeg regner med det er fordi de tror/forventer han skal tilpasses rollen etterhvert. Vi har også en spiller som Chibuike som ikke passer noen av 4-3-3 rollene noe særlig. Da er det naturlig å ha den alternative formasjonen, siden den offensive midtbanerollen er noe både Mix og Chibuike er mer komfortable med på nåværende tidspunkt. Svensson sin rolle er egentlig ikke så forskjellig i 4-2-3-1. Hovedforskjellen er vel egentlig bare at han får et litt større defensivt ansvar.
Det andre er jo at Mix var gratis. Jeg vet ikke om vi i Januar hadde midler til å betale for en kvalitetsspiller som er innkjørt indreløperrollen uten å selge noen først. Vi var jo nødt til å prioritere spillerkjøp i et par andre roller først også, siden vi mistet bla. Iversen og Prica.
Last edited by Sløvsekken on 14.05.2013 11:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.05.2013 11:53 Post subject: |
|
|
Mix har nå vært i klubben en stund nå da, og burde vært godt kjent for Hoftun og Mike Jensen er ikke et ubeskrevet blad man har hatt få sjanser til å sett spille.
Jeg sier ikke at disse to kjøpene var feil, men stiller spørsmålsstillingen opp mot påstanden til Sløvsekken om at vi ikke har de riktige spillerne til å spille 4-3-3. I så tilfelle har man gjort store feil i forhold til signeringer som er gjort i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.05.2013 11:56 Post subject: |
|
|
| Mike Jensen fungerer da greit i den sentrale rollen han. Han var vel heller ikke kjøpt inn som indreløper, men snarere fordi 18 år gamle Selnæs var det eneste opplagte alternativet i den sentrale posisjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 14.05.2013 11:57 Post subject: |
|
|
Brady vill tydligen att Rosenborg alltid skall spela 4-3-3 à la Eggen. Jag läste precis en analys av världens bästa managers näst sista match mot Swansea där han bytte formation cirka var 15:e minut bla som respons på Swanseas spel: 4-4-2 , 4-3-3 (med två sittande mittfälltare), 4-3-1-2, 4-3-3 (à la Eggen), 4-4-2 och 4-2-3-1. Detta kanske illustrerar att det på toppnivå inte håller att alltid spela med samma formation.
Det är alltid lika underhållande att läsa Bradys kärringa mot strömmen analyser. Det slår aldrig fel att när RBK har gjort en bra match så konkluderar Brady med att RBK har spelat en drittmatch. Stor underhållning!
Förövrigt är det ingen tvekan om att Prica var en helt annan avslutare en Bille. Prica kunde i motsättning till Bille avsluta glimrende med båda fötterna och huvudet. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.05.2013 12:01 Post subject: |
|
|
Velkommen tilbake til forumet, Peter Storey. Litt svenskeskryt fikk du plass til også
Men det er en misforståelse at jeg ønsker 4-3-3. Det jeg ønsker er å se god fotball, og det er mangelvare for tiden, og har vært det en stund. Er kjempefrustrert over mye av det som skjer og har skjedd i klubben de siste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.05.2013 12:05 Post subject: |
|
|
| Brady ønsker å se et RBK-lag med en plan og godt spill mot etablert. Dette har vært mangelvare så langt, jeg er i tvil til om PJH kan utvikle dette, men vi får bare vente å se. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.05.2013 12:11 Post subject: |
|
|
Der er nok samtlige på forumet her enig
Vi ønsker alle godt offensivt spill i 90-minutter. Jeg mener dog det er en fremgang fra i fjor i forhold til det offensive spillet. Vi spiller oss oftere ut av eget forsvar, og vi kommer til mange sjanser. Problemet vårt er det med å gjenskape de gode prestasjonene, slik at vi blir mer stabile. I går var f.eks siste del av 1. omgang bra. Da kjører vi skikkelig over Hønefoss og ruller opp gang på gang, men i 2. omgang får vi et tåpelig mål i mot og blir engstelige for at det skal rakne, fremfor å kjøre på for et 3. mål. I tillegg har vi hatt en utfordring i forhold til avslutningskvaliteten. Vi kunne jo fort vunnet med både 4 og 5 mål i går, med bedre avslutninger.
Forhåpentligvis får vi se at de gode periodene blir lengre etterhvert, og at vi utover høsten sensommeren og høsten presterer jevnt på et høyt nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.05.2013 12:34 Post subject: |
|
|
Her er to angrep fra Levanger - Astor (som jeg trener) 1-2: http://www.youtube.com/wa...e=youtu.be.
Angrep 1: veldig klassisk 4-3-3-angrep. Vende spillet via sentral midtbanespiller til motsatt indreløper i medløp, som skal slippe ving gjennom i rom 2. Den store feilen her er jo at vår nummer 14 skyter selv, dette har han fått høre kraftig flere ganger og jeg kommer til å minne han på denne nærmest kriminelle handlingen frem til jeg ser eksempel på det motsatte. Det valget ruinerer årets angrep. Han burde også startet dypere og buet løpet da han fikk ballen fra sentral for å kunne få medløpspasningen i fart på vei framover og dermed ha enda bedre tid til å sikte inn pasningen før han fikk press på seg.
Angrep 2: Ikke like klassisk 4-3-3, men resultat av prinsipper vi har jobbet litt med: tørre å spille trangt sentralt for å åpne rom bredt, når ving trekker inn (noe han er veldig glad i, er en innovertype), skal indreløper gå bredt (mots. bevegelser). Når det er mulighet for gjennombrudd skal spiss alltid ligge på motsatt stopper av ballside (for å kunne komme på blindside av motsatt stopper og ha rom foran seg). Mål resultat av prinsipper. Nå skal det sies at pasningen fra nummer 14 er helt utsøkt (han ble lei seg da Levanger skrev at det var et mislykket skudd på sine nettsider).
Så til poenget: vi trener litt - og da mener jeg litt - formasjon med vårt lag. Vi gjentar noen prinsipper før hver kamp, og snakker litt med spillerne på treninger/kamper om hvordan vi ønsker å framstå offensivt. Levanger-laget vi møtte var oss fullstendig overlegne spiller-for-spiller, med 5-6 som har vært innom kretslaget. Jeg synes dermed at det går an å forvente at RBK viser bedre tegn mot etablert forsvar enn det som er gjort så langt. De har tross alt hatt 4 måneder å jobbe på nå, og trener 5-6 ganger per uke.
Men la det være sagt: mye har også vært positivt med årets RBK-lag. Jeg bare håper det kommer store forbedringer i det som skal kjennetegne "røttene" til RBK: et godt angrepsspill også mot etablert forsvar! |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 14.05.2013 13:02 Post subject: |
|
|
| Blir vel muligens litt vanskelig å kreve samme utvikling i offensivt spill på det nivået der som i tippeligaen, all den tid motstanderlaget i tl bruker mye av sin treningstid på å lære å bryte ned motstanderens angrepsspill. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.05.2013 13:09 Post subject: |
|
|
| Samtidig er forskjellen på oss og Levanger stor, de både trener mye mer og har klart bedre spillere individuelt. RBK ligger ikke akkurat bak TL-lag på disse områdene. Greia er at jeg synes det i større grad burde se ut som om spillerne vet hvordan de skal bevege seg mot etablert forsvar i 4-3-3 etter 4 måneder. Dette er jo rimelig uavhengig av hvem motspillerne er, egentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.05.2013 15:23 Post subject: |
|
|
Ja, det er det som er greia: Det må se ut som om spillerne har en forståelse av hvordan de skal bevege seg mot etablert forsvar.
Det betyr ikke at man skal kappe hodene på de som mislykkes i utførelsen og oppgitt fastslå at x og y er fotballdum fordi de ikke buer løpet, ikke går motsatt akkurat der eller fordi de skyter når boka sier pasning.
Høyt aggressivt press og tilfeldigheter kan være nok til å vinne mange kamper i Tippeligaen, særlig når et lag med individuelt bedre spillere møter høkkertlag, og det er alltid godt med tre poeng, men ideen med å ansette Perry var liksom å gå noen trinn opp på evolusjonsstigen.
Man trenger ikke lykkes med alle bevegelser og valg, men la oss få se hva standpunkt er. Vis hva du/dere har lært - og lært bort. La 16. mai bli en fotballfest. Noen minutter her og der kan gjøre underverker for å vekke opp igjen "fotballinteressen" eller egentlig Rosenborgfestfotballinteressen blant tusener på tusener av sofasupportere i gangavstand til festlokalet.
Fortsatt tålmodig, men trommer med fingrene. Ikke at det betyr noe eller at noen i klubben må forventes å bry seg, men det er bare en illustrasjon av hvordan en historisk supporter oppfatter stoda. Mange rundt meg har falt fra på tribunene, og det skyldes ikke dødsfall. Derfor er det håp om oppstandelse uten at Perry leverer et mirakel, kun litt innøvde kollektive bevegelser. Litt mer enn hva som like gjerne kunne vært et glimt av fjorårets lyskraft. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 14.05.2013 19:33 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Brady ønsker å se et RBK-lag med en plan og godt spill mot etablert. Dette har vært mangelvare så langt, jeg er i tvil til om PJH kan utvikle dette, men vi får bare vente å se. |
Jeg erindrer at vi under NAE hadde større problemer mot slike lag da rævafotballen gjorde sitt inntog for fullt i Norge.
Ser bedre tendenser til å bryte opp baktunge lag nå. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.05.2013 22:16 Post subject: |
|
|
Det var mye morsommere den gang "etablert forsvar" ikke betydde noe særlig. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 14.05.2013 22:28 Post subject: |
|
|
Ja du kan så si haavarl. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.05.2013 23:30 Post subject: |
|
|
Tja, det var jo ikke alltid like spennende å gå på kamp når 5-0 var pari hjemme  |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 14.05.2013 23:48 Post subject: |
|
|
| Kollektiv samhandling är alltid njutbart oavsett ställning. |
|
| Back to top |