English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bayer Leverkusen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 04.10.2012 23:20    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Det slår meg plutselig at jeg sitter her og gleder meg over å se Molde spille fotball. Har jeg blitt gal?

ja
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran

PostPosted: 04.10.2012 23:29    Post subject: Reply with quote

Ang. tilskuertall: Jeg skjønner ikke hvor dere har det fra at det virket som flere. Jeg står på ØØ og så godt derfra at adidas var litt over halvfull og Meglern litt færre enn adidas. Det var veldig tomt på endene på begge langsidene, noe dere kanskje ikke ser så godt når dere sitter midt inne i "folkemengden". Jeg anslo faktisk rundt 12000 til sidemann ved kampstart, synes ikke det så ut som flere.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 04.10.2012 23:31    Post subject: Reply with quote

Hvis det var 12000 der så tror jeg faktisk jeg holder meg hjemme resten av året. Da har jeg blitt sprøyte gal av å gå på stadion i år.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 04.10.2012 23:34    Post subject: Reply with quote

Hadde vært veldig interessant å få opplyst antallet faktisk oppmøtte tilskuere en del ganger. Skulle vært null problem for noen i systemet å dra frem slike tall, men om vi noen gang vil få opplyst de offentlig er jo en annen sak...
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 04.10.2012 23:39    Post subject: Reply with quote

Arrangementsjefen til Enga har visstnok opplyst om at antall gjennom portene på VIF-Hønefoss for noen uker siden var 4190. Det offisielle tallet sier 8 927..
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 04.10.2012 23:54    Post subject: Reply with quote

De står jo i døra med sånne greier som sier Bip-diidy, det må da være en smal sak å få talt antallet med disse?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2012 00:00    Post subject: Reply with quote

Øystein wrote:
Arrangementsjefen til Enga har visstnok opplyst om at antall gjennom portene på VIF-Hønefoss for noen uker siden var 4190. Det offisielle tallet sier 8 927..

Ullevaal stadion opplyste om at tallet var 2100, men nå er Lyn-fanzinen kilden min der.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.10.2012 00:02    Post subject: Reply with quote

Var faktisk på VIF-Hønefoss. Overbevist om at der var minst 10-12000 der!
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 05.10.2012 00:03    Post subject: Reply with quote

Dritt, hadde håp om at vi kunne ri 0-0 inn på slutten. Synes Issah var virkelig destruktiv utpå der i dag når han kom inn, dårlige pasningsvurderinger, blir nesten bare bakover. Gamboa er det bare å hive penn og papir etter, Hoftun.

Bahh, sikkert mer jeg kunne kommentert på men er litt for skuffet nå til å bry meg.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 05.10.2012 00:05    Post subject: Reply with quote

Men det faktiske tilskuertallet kan da umulig være langt unna det opplyste. Sesongkortinnehavere som ikke har benyttet seg av Europa League-pakken kan da umulig bli telt med?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 05.10.2012 00:36    Post subject: Reply with quote

Da har den verste skuffelsen/irritasjonen over JJ lagt seg. For det var i mine øyne JJs genitrekk ved å bytte ut Holm med Issah, og legge Svensson på kant, som gjorde at vi tapte til slutt. Selvfølgelig tapte vi ikke pga dette trekket, kampen sett under ett, men på 0-0 og ikke lenge igjen av kampen, finner han ut at dette er den beste løsningen for å kapre en trepoenger eller dra i land en uavgjort.

Jeg satt og håpte på at Chibbe skulle bli byttet inn for en heller svak Dockal, og at en eller annen ny konstellasjon på topp skulle gjøre angrepet sterkere, mer bevegelig, rytmisk og uforusigbart, enn hva det var på tidspunktet JJ skulle foreta sitt første bytte.

Jeg måpte da jeg innså hvilket taktisk(e) grep han var i ferd med å foreta seg og ble rett og slett forbannet da jeg fort skjønte at dette mesterverket av en slagplan, var dømt til å misslykkes. Hva faen skulle Svensson på kanten utgjøre til forskjell? Samtidig velger han altså å ta vekk den sterkeste løpskapasiteten vi har på midten, sette han på kanten hvor han overhode ikke fungerer opptimalt (for ham selv eller til lagets beste) og sette inn en spiller som ikke har spilt på flere uker! Greit nok å risikere og kanskje gamble litt, men dette var et så hinsides dårlig sjakktrekk at han ved dette byttet, faktisk svekket hele laget! I det minste - hvis Issah først skulle inn - burde Selnæs vært den som skulle ha gått ut!

Faen for et opplegg! Det måtte gå til helvete!
moomoo
Veteran

PostPosted: 05.10.2012 00:45    Post subject: Reply with quote

JJ vise igjen ka som e hans svakhet.

even ikek te å lese kampbildet og foreta forandringa i tide. og når han først gjør noe så gjør han mye feil...

ellers en ganske ok trener :p
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 05.10.2012 01:17    Post subject: Reply with quote

Det blir litt dumt å kritisere Issah og Selnæs. Førstnevnte har ikke spilt en kamp på over én måned. Sistnevnte var lenge ute med sykdom, og har fått små innhopp over en lang periode. Riktignok en hel kamp mot TIL, men det er også for en god stund siden. Problemet er et ingen av dem var helt klar for å ta over for Mix. Det holder ikke mot en så god motstander. I tillegg gjør man det idiotiske trekket med å sette Svensson på kant. Kan man for guds skyld ikke bruke en 4-3-3 når anledningen passer som mest? Lærte ikke JJ noe som helst da laget spilte vesentlig bedre i den formasjonen fremfor 4-4-2 i fjor? Når midtbanen blir overkjørt nytter det ikke å sette malplassert løpskraft på venstrekanten. Da er det bedre å flytte Tarik ut på vingen, gi Dockal en fremskutt rolle der han ikke må jobbe så mye tilbake, samt bruke Prica som en targetspiss.

JJ må forbedre sin oppførsel i andreomganger ganske kraftig. Han er dårlig til å hvile spillere. Han er dårlig til å holde spillere i gang. Han er dårlig til å gjøre taktiske endringer.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 05.10.2012 01:38    Post subject: Reply with quote

Synes RBK var gode i dag. Vi tapte mot et bedre lag, noe som ble tydelig utover i andreomgangen når vi ble slitne. Hadde vi derimot fått en ledelse til pause, noe vi absolutt hadde flere muligheter til, kunne det fort sett annerledes ut. Litt bittert.

Dockal og DFH var dårlig. Svensson, Gamboa, Strandberg Tommel'n opp!
Virkelig synd vi ikke hadde Mix i dag, sjøl om Selnæs ikke gjorde seg bort den første timen han heller. Rønning imponerer meg igjen.

Med vårt beste lag og bedre effektivitet foran mål + litt marginer, så tar vi tre poeng mot Metalist om tre uker. Jeg skal tilbake til Lerkendal da ihvertfall Very Happy
Back to top
Demolith
Rutinert

PostPosted: 05.10.2012 03:19    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig i mange av synspunktene og vurderingene som er blitt skrevet. Etter min mening ble vi liggende alt for lavt med midtbanen i store deler av kampen slik en annen skrev, til tider så det ut som vi hadde 7-8 mann i backrekka og de hadde et hav av spillere i mellomrommet. Generelt syns jeg vi ikke var alt for godt organisert defensivt. Lå ofte langt unna mann så man måtte springe noen ekstra meter for å komme opp i press, og ofte kom man alt for sent i press til at man fikk noe utav det. Dette kostet nok oss en del krefter og det ser ut som vi ikke har noen krefter igjen helt fra starten av 2.omgang.

Svensson ut på kant når Issah ble byttet inn? Byttene til Jönsson kommer alt for sent! Dockal og DFH hadde en møkkdårlig dag på jobben og vi hadde tjent mye på å få inn Iversen og Chibbe tidligere slik 2.omgangen utspilte seg. Fatal kampledelse! Man blir overrasket når en som skal være erfaren ikke klarer å se det godt over halve RBKweb ser er "riktig".

Tilskuertall: Trodde selv det var 14-15000 på stadion, der jeg satt på Rema-tribunen, siden jeg sammenlignet med tidligere Tippeliga-kamper hvor ~12000 har blitt oppgitt som tilskuertall. Sikkert noe med at i hverdagen så er det mange med sesongkort som gir faen i å møte opp, forstår de til en viss grad. Bra trøkk på ØØ, herlig! Very Happy

Med mål i 1.omgang så hadde vi kanskje klart å lurt oss til en uavgjort, synd vi ikke klarer å være mer effektive på angrepene våre i 1.omgang. 2.omgang var katastrofe og vi ble overkjørt fullstendig, Bayer Leverkusen kunne putta maaange flere. Synes ikke det var all verden av Ørlund å redde mange av de slappe avslutningene han fikk på seg i 2.omgang. Så og si alle var kraftløse og midt på han. Kudos for å stå riktig plassert...
Bra redning i 1 vs. 1-situasjonen, hadde ikke blitt mål uansett siden Rønning hadde avverget hvis den gikk forbi i den ballbanen den hadde.

Tilslutt: Hva er det vi holder på med på corner imot oss? Var jo livsfarlig så og si hver eneste gang fordi tyskerne fikk gå opp ganske upresset og avslutte på hodet. Vant vi noen rene hodedueller inne i feltet?
MariusV
Veteran

PostPosted: 05.10.2012 08:25    Post subject: Reply with quote

Hva er teksten på sangen kjernen synger i starten av kampen i går? Dere startet med den mot Haugesund også.

Fenger helt sinnsykt. Har melodien på hodet og nå vil jeg ha ordene til:)
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 05.10.2012 08:30    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Nå må ikke folk glemme at vi stilte med en heller middelmådig midtbane i dag. Delvis på grunn av form og delvis på grunn av kvalitet. Da blir det vanskelig å få til stort.

Ja, og det er jo dette som forteller oss hvor avhengige vi er av enkeltspillere, i forhold til et system eller kanskje mangel på et, så spillere bare kunne godt inn og gjort jobben. Det er vel ikke tilfeldig at en haug av oss tydelig har etterlyst et system i spillet siden Janne tiltrådde. Og veldig mange såkalte "eksperter" også.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 05.10.2012 08:53    Post subject: Reply with quote

Demolith wrote:
Tilslutt: Hva er det vi holder på med på corner imot oss? Var jo livsfarlig så og si hver eneste gang fordi tyskerne fikk gå opp ganske upresset og avslutte på hodet. Vant vi noen rene hodedueller inne i feltet?

Rønning var da god. Vant mange dueller både langs bakken og på hodet i feltet i går.

NÃ¥r det er sagt, er jeg enig med deg i at cornere imot plutselig har blitt skikkelig skummelt. Vet ikke hva som skjer med defensiv markering der, men den glipper litt for ofte i det siste.
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 05.10.2012 09:14    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Det blir litt dumt å kritisere Issah og Selnæs. Førstnevnte har ikke spilt en kamp på over én måned. Sistnevnte var lenge ute med sykdom, og har fått små innhopp over en lang periode.

De fleste kritiserer vel heller JJs disposisjon av mannskap og kampledelse underveis. Selnæs og Issah nevnes spesielt dels fordi de (etter min smak) blir brukt motsatt av hva fornuften tilsier og dels fordi byttene kommer for sent for begge.. Når JJ i tillegg velger å flytte Svensson på kant å overlate en utslitt, overkjørt sentral midtbane til Issah og Selnæs, ja da kan man faan meg spørre seg altså... Hælvettes JJ!
Flere har også kommentert at både DFH og Dockal hadde en dårlig dag på jobben - noe også Tarik hadde i mine øyne. Vi hadde vært tjent med å få inn Chibbe og Ivers tidligere..
De bakerst gjorde det de kunne og hadde en veldig vanskelig jobb all den tid de foran hadde et alt for dårlig trykk på motstanderen (overlot enorme mellomrom for tyskerne å boltre seg i) og han bak ble psykisk ustabil etter corneren han feilberegnet så sinnsylt helt tidlig i kampen..
ace
Veteran

PostPosted: 05.10.2012 09:18    Post subject: Reply with quote

Dette er forskjellen på norsk bakgårdsfotball og internasjonal fotball. Alt går et hakk fortere og presisjonen er bedre i alt motstanderlaget foretar seg. Fra min posisjon på øø, så jeg hvordan Bayer kjørte kontringene sine mot oss i bestemte løpsmønstre, hvor innkjørte de var i bevegelsesmønstrene sine. Og at det var en plan bak det meste som skjedde. Noe jeg ikke kunne se hos våre menn, desverre.

Men for all del, første omgangen vår står til G+, mens vi bl eutspilt i andre. Da kom klasseforskjellen til syne.

De tyskerne jeg snakket med etter kampen var meget fornøyde med at de ikke hadde baklengs etter første omgang og med at de kom unna med et offside mål. De syntes RBK var en god motstander og det var ikke bare høflighetsfraser.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2012 09:28    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Hva er teksten på sangen kjernen synger i starten av kampen i går? Dere startet med den mot Haugesund også.

http://www.kjernen.com/fo.../13/page/1
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2012 09:34    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om det, ace. Vi fikk aldri tak på spissen deres som konstant møtte i 2.omgangen. Der tror jeg Tore kunne utgjort en vesentlig forskjell med hans evne til å bryte foran. Rønning og Strandberg ble kun hengende etter og liggende i rygg. Det hadde selvfølgelig også hjulpet med en skikkelig defensiv midtbanespiller med god posisjoneringsevne litt lavere i banen.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2012 11:16    Post subject: Reply with quote

Nå fikk ikke jeg sett hele kampen, på grunn av litt andre gjøremål, men hovedinntrykkene mine er som følger:

+ Rosenborg er gode på overganger, noe som ikke minst skyldes at bevegelige Tarik og Prica er ganske på nett når de tenker fotball.

+ Gamboa bør handles umiddelbart for alt under 15 millioner, han er fort vår beste spiller, og hadde bare blitt bedre av sterkere spillestil.

+ Svenskene våre (Dorsin, Prica) er definitivt best mot bedre motstandere.

- Vi har ikke noe alternativ til overgangsspillet mot slike lag, og klarer ikke spille vår Lillestrømske gjenvinningsfotball mot mer ballsikre motstandere. Derfor blir spillerne slitne.

- Playmakeren Dockal virker sliten og ute av form, og kler heller ikke den typen fotball godt.

- Mix og Reginiussen er litt for tungt savnet i laget, noe som understreker svakheten med å basere spillestilen sin på enkeltspilleres taktiske bidrag.

- Rosenborg har en keeper som er direkte svak i europeisk målestokk. Jeg telte 5 unødvendige returer som lett kunne gitt sjanse mot, og en av dem resulterte i baklengs. I tillegg er han i beste fall tvilsom i feltet. Et par gode redninger er dessverre ikke nok til å bøte på det.

- Kampledelsen til Jönsson er sedvanlig dårlig, byttene kommer alt for sent i forhold til styrken på overtaket til Leverkusen i andre omgang. Jeg ville ha satt inn både Issah og Chibuike etter 55-60 minutter, for DFH og Selnæs. Gjerne også skiftet fomasjon for å styrke laget sentralt.

Ellers er ikke totalprestasjonen eller resultatet noe å grave seg ned over, men etter min mening har vi ikke forutsetninger for å være særlig mye bedre i Europa under nåværende trener.
Mynthon
Senior

PostPosted: 05.10.2012 15:03    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
MariusV wrote:

http://www.kjernen.com/fo.../13/page/1

http://www.kjernen.com/fo...Post177696

Denne du tenkte på?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 05.10.2012 15:56    Post subject: Reply with quote

Ser Ørlund sier at vi fortjener et poeng til Rbk.no. Dette bekrefter bare at han ikke var tilstede under kampen Smile

Ellers må jeg si at BL var fult på høyde med oss i første og mye bedre enn oss i andre, så det er bare og tie still om både offside og at vi fortjente et poeng. Tommel'n ned
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next
Page 18 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb