|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
abjoern Veteran

|
Posted: 18.08.2011 23:13 Post subject: |
|
|
| Enig Petrucci. Jönsson kan tydeligvis ikke indreløperbevegelsene. Derav lempingen bakfra. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.08.2011 23:14 Post subject: |
|
|
| Henriksen sa i pausen at dette skyldtes mannsmarkering av indreløperne. Han foreslo å slå ballene over midtbanen. Herregud hvor hjelpesløst. |
|
| Back to top |
|
 |
Snøbannannummerfem Senior
|
Posted: 18.08.2011 23:14 Post subject: |
|
|
| Jeg kan trygt si, uten å overvurdere, at dette må være noe av det mest sørgelig jeg noen gang har sett av en RBK kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 18.08.2011 23:16 Post subject: |
|
|
Synes du vi var bedre mot FFK tidligere i år, Tellerion? Den kampen var verre, for da sugde vi hardt i forsvaret i tillegg. _________________ biffen |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 18.08.2011 23:19 Post subject: |
|
|
Ingen som lager børs? Kan prøve meg på en, selv om jeg ikke klarte å holde 100% fokus på kampen....
Örlund: 5 - godkjent. Holdt buret rent. Avverget det lille som var. Ingen utspark over sidelinja som jeg kan huske.
Dorsin: 4 - oppfattet situasjonen og var med mye offensivt mot slutten - dessverre litt for sent og uttellingen kom ikke.
Wangberg: 4 - var med farlig fremme på de få sjansene som var i 1. omgang.
Resten: 2 - for mange feilpasninger, for lite kreativitet. Positivt - ingen røde kort eller selvmål.
Last edited by larsarus on 18.08.2011 23:22; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 18.08.2011 23:20 Post subject: |
|
|
| hendrix wrote: | | Dette er bullshit, var du på lerkendal 16. mai feks? |
Ett mycket bra argument. Jag tror inte det gör någon skillnad om det är 15- eller 20-tusen, men när det är långt under normalen sänder det negativa signaler. Hur som helst är jag också arg på laget för att de spelar dåligt, hade det varit ett riktigt vinnargäng hade de malt på om det så vore 1 åskådare.
Last edited by KFF_RBK on 18.08.2011 23:21; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 18.08.2011 23:20 Post subject: |
|
|
| biffen wrote: | | Synes du vi var bedre mot FFK tidligere i år, Tellerion? Den kampen var verre, for da sugde vi hardt i forsvaret i tillegg. |
Jeg er enig med Tellerion. Larnaca prøvde jo ikke å utfordre forsvaret noe særlig - og dermed kan vi vel ikke gjøre det så forferdelig dårlig der.
Men de få gangene Larnaca kom fremover på banen, slet vi jo også i forsvaret. _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 18.08.2011 23:23 Post subject: |
|
|
Haugsund-kampen eller Breidablik-kampen for den saks skyld. Vi var ikke bedre der, heller. Så vi har hatt mange ELENDIGE kamper i år. Det skyldes Janne "Rævva" Jönsson. _________________ biffen |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 18.08.2011 23:23 Post subject: |
|
|
| jrgn wrote: | | Solide glass på de brillene til KTE. |
KTE er en mann som kunne fått dette laget til å fungere. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 18.08.2011 23:24 Post subject: |
|
|
Nok en gedigen skuffelse. Vi viser bra tendens i angrepsspiller til tider, men det er for lite tempo i oppspillingsfasen. Synes Lago gjør en fremragende jobb i midtforsvaret, og at Issah var mer positiv i dag.
Sjansene til avansement ble sunket veldig i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Snøbannannummerfem Senior
|
Posted: 18.08.2011 23:25 Post subject: |
|
|
Biffen, jeg er forsåvidt enig, men da hadde ikke Jønsson hatt så mye tid med laget som han hadde nå, i tillegg har vi fått inn 2(3) spillere. I den tiden han har vært her nå har ikke laget forbedret seg det spor, at vi spiller "ok" forsvarsmessig i dag er vel ingen bragd, med tanke på hvor dårlige faktisk AEK var.
Kan også påpeke at 16.mai kampen mot Haugesund var verre, bortekampen mot islendingene var verre, 70 min av Ålesund kampen i cupen var verre osv.
Last edited by Snøbannannummerfem on 18.08.2011 23:26; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.08.2011 23:25 Post subject: |
|
|
| Iziba Jaja wrote: | | jrgn wrote: | | Solide glass på de brillene til KTE. |
KTE er en mann som kunne fått dette laget til å fungere. | Ja, tenker psyken hans takler primadonnaene våre...
Men assistent, joda. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 18.08.2011 23:26 Post subject: |
|
|
Var ikke Hoftun en av spillerne som vendte seg mot By Rise pga manglende autoritet som trener selv etter seriegull?
Hadde vært morsomt å vite hva han mener nå som sportsdirektør ( om Jönsson).
Dette var vel årets viktigste kamp og ja hva mer er det å si. (Jeg VET at vi hadde slått dette laget med en viss trener på sidelinja).
Last edited by Nåssåladden on 18.08.2011 23:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 18.08.2011 23:27 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Henriksen sa i pausen at dette skyldtes mannsmarkering av indreløperne. Han foreslo å slå ballene over midtbanen. Herregud hvor hjelpesløst. |
Dessverre typisk norsk skolering dette. En ser tydelig at spillere som Wolff Eikrem og Etzatz Hussain har vært skolert i utlandet, de har et større taktisk register.
Ble glad i Rekdal etter at han gikk ut mot U21-laget sin spillestil, og NFF sin praksis med å ansette trenere etter Semb-skolen. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 18.08.2011 23:31 Post subject: |
|
|
| media wrote: | helt snålt å se rbk så langt unna noe som helst nivå. gode spillere klarer ikke å prestere i det hele tatt. det virker som om hele laget har en kollektiv formsvikt.
nå må det løsne mot haugesund. hvis ikke er sesongen ødelagt, rankingen pissa på, og neste seong en total katastrofe. jesus ... |
Det er vanskelig å finne lyspunkter i disse ulvetider. |
|
| Back to top |
|
 |
Gauder Junior
|
Posted: 18.08.2011 23:39 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | Ingen som lager børs? |
Børs? Ett ord, baisse.. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.08.2011 23:41 Post subject: |
|
|
Dette var ille.
Kanskje har vi vært enda verre, men ikke mot lag som ikke satset det minste på å angripe. Det gjorde vel både FKH, Aafk, Breidablik og FFK.
Fullstendig mangel på bevegelse uten ball, og alt for mye bruk av støttepasninger selv i tilfeller der vi kunne spilt framover.
Dagens børs:
Örlund 4 - Hadde vel ikke ett eneste skudd å redde. Pluss for å ikke pælme ballen utover sidelinja på femmetere og upressede tilbakespill. Men burde fått opp farten litt.
Dorsin 3 - Noen offensive tilløp på slutten, men for defensiv og klarer ikke å få lagkameratene med seg.
Wangberg 4 - Ikke de støre utfordringene. Løser dem greit.
Lago 4 - Er den som prøver å gå foran. Meget solid i 70 minutter, men er direkte involvert i de to farlighetene Larnaca er i ferd med å få på slutten.
Lustig 2 - Støtte, tversover, meningsløse langpasninger og forsøk på innlegg ved sidelinja 35 meter fra mål.
Svensson 4 - Ganske bra i starten, kom bort etter hvert.
Henriksen 2 - Malplassert, ubevegelig, aldri spillbar.
Issah 4 - Grei defensiv jobb, men tidvis upresis og fislete i pasinngsspillet.
Fredheim Holm 1 - Nesten ikke i nærheten av noe
Prica 3 - Kommer seg til et par farligheter, men lite tæl.
Dockal 2 - Upresis i det meste. Kommer seg knapt rundt til innlegg.
Rønning 5 - Positivt innhopp. Treffer ikke helt med forsøkene på litt lengre oppspill, men ryddig bakover.
Moldskred 2 - Tamt. Ingen gnist og bidrar ikke stort.
Bakenga 2 - Tamt innhopp. Kort riktignok, men bidrar med null.
Jönsson 1 - Har ikke forklart at spillerne må løpe framover, spille ballen framover og legge pasningene foran medspillerne. Burde snudd om på opplegget da det ikke fungerte, og eventuelt bedt spillerne spille langpasninger inn i feltet bare for å skape noen situasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 18.08.2011 23:41 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Iziba Jaja wrote: | | jrgn wrote: | | Solide glass på de brillene til KTE. |
KTE er en mann som kunne fått dette laget til å fungere. | Ja, tenker psyken hans takler primadonnaene våre...
Men assistent, joda. |
En assistent med ansvar for et offensivt passningsmønster og et grunnspill. Så kunne Jønsson pratet shit etter kampene til vi har råd til å la ham gå. Kanskje Norge vil kjøpe han ut... |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 18.08.2011 23:47 Post subject: |
|
|
Børst Støvet av NILS!
Ja jeg veit vi er trøtte av å høre om det, men for faen alt det han sto for er i ferd med å bli visket bort, så jo lengere vi venter jo større sjanser er det for at det blir for seint!
Aldri forseint å gjennskape det vi hadde før. Da får vi en sjangse til for å annsette en trener som kan videreutvikle det han sto for, men venter vi mye lengere nå så kan vi like gjerne børste støvet av Ivar Morten Nordmak eller hente Teitur!!!!
RÆVVA sa æ og RÆVVA va det! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.08.2011 23:53 Post subject: |
|
|
Man kan jo håpe på at noe vil synke inn hos de involverte i Rosenborg-systemet snart: noe må gjøres. Spillere som skal være gode loffer rundt tilsynelatende med Iversens løpskapasitet og Olsens teknikk, de gidder ikke ta duellene, de orker ikke posisjonere seg for andreballer, de klarer ikke å bevege seg på banen. De som skal stå fram og være best er de dårligste. Tre mann pluss keeper får godkjent: Lago, Issah og Rønning. Resten kan gå og skjemmes.
Tilskuerantallet til denne kampen er jo pinlig, men er det egentlig noe annet å forvente så lenge klubben ikke tar grep for å få inn de ekstra tilskuerne? Jeg kjøpte to billetter med Kjernen ti minutter før kampstart, de kostet 190 kroner stykket med 17000 ledige seter på stadion. Kunne noe vært gjort uka før kampen for å framskaffe de tilskuerne laget trenger for å vinne sesongens viktigste kamp? Kampanjepriser? Blæsting i media? Avisoppslag med oppfordringer til å stille på kamp? Gratis inngang for x antall idrettslag? Et eller annet sted må noen spise noen kameler for å oppnå det man trenger, nemlig støtte fra tribunen.
Til slutt: Jönsson bør ta pikkpakket sitt og gå, han er ikke rett mann for denne jobben sånn som den er nå, virker apatisk og rådvill. Henriksen kan godt gå samme vei, han har ingenting å bidra med på dette nivået. Hoftun, Svendsen og Skutle er nevnt tidligere, og ingenting er endret.
Børs:
Örlund 6 - Ingenting å gjøre, trygg i involveringene.
Lustig 5 - Lat i jobbinga, dårlige innlegg, vinner duellene.
Lago BB 7 - Løser midtstopperrollen godt, bra med ball, riktig posisjonert. En av få forsvarere som lå i nærheten av mannen sin i markeringsspillet.
Wangberg 5 - Virker litt på etterskudd, slomsete med ball.
Dorsin 6 - Villig offensivt, dårlig defensivt, men lite satt på prøve.
Henriksen 5 - Starter bra, men faller ned i sirupstempoet. Joggende initiativer, ingen gjenvinningsjobbing. Pysete valg.
Issah 7 - Den eneste som klarer å erobre ball på midtbanen, og styrer spillet godt. Noen pasningsbom, men ofte fordi medspillere ikke gidder å bevege seg.
Svensson 4 - Startet godt, men ble etter hvert redusert til en sliten juniorspiller. Svært mange ballmist, og svært få gjenvinninger. Ofte ryggen mot ballfører.
Dockal 5 - Prøver å involvere seg, men har ikke fart til å skape noe 1 mot 2 på siden. Presis fot når han får sjansen. Dårlig intensitet, for stillestående.
Prica 3 - Utakknemlig jobb på hundre lange oppspill uten medspillere i samme postdistrikt, men jammen var han uvenn med ballen og. Virket kjørt fra kampstart.
Fredheim Holm 2 - Lyktes knapt med noe som helst, virket treg og uinteressert.
Rønning 7 - God debut fra den allerede utskjelte stopperen, bidrar med litt konsentrasjon og ro med ballen, og ett meget godt gjennomspill. Lite truet på defensiven, men kan fort komme til å være førstevalg.
Moldskred - Bidrar med en fin støttepasning, og kommer ellers nesten til et innlegg og nesten også et skudd. Beveger seg litt, i alle fall. Noen håpløse ballmist ble det også tid til.
Bakenga - Framoverrettet og involvert i innhoppet sitt, en keeperinngripen fra stor sjanse.
Jönsson 1 - Evner verken å snu eller skape et kampbilde, og virker å ha null innflytelse, respekt eller plan i den jobben han har.
Dommer'n 3 - Pussig skrue, som virket betalt av bortelaget i første omgang og som angrende synder i andre omgang. Flere merkelige avgjørelser. _________________ Sitat slutt.
Last edited by zaphod81 on 18.08.2011 23:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 18.08.2011 23:54 Post subject: |
|
|
| Jønsson hørte ikke pipingen,haaha..for en klovn..passe best på sirkus. |
|
| Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 18.08.2011 23:59 Post subject: |
|
|
Spillerbørs:
Örlund: 5- Godkjent, reddet det lille som var og holdt nullen
Lustig: 2- Virket ikke helt spillesugen
Lago - 6 ryddet vekk det meste, selv om han hadde en stygg pasning som kunne blitt til noe farlig for AEK Larnaca
Wangberg: 3- Grei bakover, men synes han kunne tatt med seg ball mere i rom i stedet for og hele tiden lempe lange baller som det ikke ble noe sjanser av
Per Verner rønning: 4-5 - hadde ikke mange situsjanonene men var bra i det lille han var innvolvert
Dorsin: 3- Burde stått mere frem som kaptein og vært mere med offensivt
Issah: 4-5 - God posisjonering, men alt for mange pasningsfeil
Henriksen: 3: Var god de første 20, men så ble han alt for passiv
Svennson: 7 - Lagetbestespiller!!!
Dockal: 4-5 - God i første omgang, men i andre ble det litt for mange feilvalg
DFH: 1-2 - Var enlendig idag!
Prica: 2 - Ikke prica sin dag idag.. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 19.08.2011 00:12 Post subject: |
|
|
| haha, Grunnen til at svensson fikk 7 er fordi han var den som sto frem og var den beste rbkspillern, man gir ikke karakterer etter lagetsprestasjon, da hadde alle fått 1 men etter spillerprestasjoner og svensson var god idag etter min mening |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.08.2011 00:31 Post subject: |
|
|
Som sagt før kampen tok jeg med mine 12 håpefulle rett fra formasjonstrening foran vår egen seriestart i morgen ned på Lerka med lovende startoppstilling og frisk mot for å ta seg videre til Europa - trodde jeg. Først var jeg skuffa over hvor få som var tilstede i denne viktige kampen, men etter å ha sett forestillingen skjønner jeg.
Vi har mange problemer i spillet vårt: for det første mangler vi totalt spillere som har evnen til å drible av folk. Ingen av indreløperne våre har dette, Dockal har ikke det og F. Holm er dessverre for treig sjøl om han har veldig bra nærteknikk.
For det andre har vi ingen plan i det vi foretar oss mot et forsvar som ligger lavt. Dette var hovedproblemet under Hamrén (bare at der var vi mer solide defensivt og hadde større attityd i tillegg til bedre spillermateriale) også, og det har fortsatt - bare at det nå har blitt enda større. Vi evner overhodet ikke å bruke banens mellomrom.
Prica har en førstetouch av betong og det er forståelig at han ikke brukes som en gjenlegger. Men dersom man ønsker å spille 4-3-3, en formasjon hvor man ikke har noen hengende spiss, er man avhengig av at NOEN møter i mellomrommet og fungerer som et bindeledd. Men det er jo ingen som gjør det. Fredheim Holm har ikke rykket til å spille på kant, så hvorfor ikke sette ham som et slags bindeledd?
Det virker og som om helt elementære spillmønstre er fraværende. I en klassisk 4-3-3 så må indreløperne spilles fri og skape 2 mot 1 på kant. Men dette skjer jo ikke? Nå skal det sies at jeg føler Henriksen og Svensson har en total mangel på gjennombruddskraft, dessverre, slik som PCS (til tider), Strand, Tettey etc. hadde. De kom seg konstant i scoringsposisjoner (de to sistnevnte altså, PCS var mer god til å føre ball uten å bli tatt igjen). Svenss og Henriksen er for treige og veike til dette.
Men likevel må det gå an å få til "noe". Spillet er for stillestående og planløst. Mot etablert er problemet at vi mangler en klar plan virker det som. Som abjoern nevnte tidligere her så er ikke spillerne så smarte at de klarer slikt selv, de må ha et nøye planlagt bevegelsesmønster for å spille seg ut av trøbbel og finne åpninger - det virker det som om dessverre ikke eksisterer.
Som sagt synes jeg ikke JJ har det lett pga. mangelen av spillertyper, men jeg er helt enig i at det bør være mulig å få til "noe", hvertfall et FORSØK på noen innøvde angrepsmønstre. Hvis F. Holm skal fortsette på venstrekanten, så bruk heller Bakenga eller nesten Moldskred (og ja, det sier sitt). Vi mangler dessverre alt for mye hurtighet i laget, i alle ledd. Men det går på sjøltilliten løs å ikke ha den "tryggheten" som noen faste, innøvde angrep gir.
Slik laget ser ut nå ønsker jeg heller F. Holm som en møtende midtspiss i mellomrommet og Prica ute til venstre som en skjev spiss. Vi skriker etter en indreløper med gj.bruddskraft da Henriksen/Svensson blir for lett, treigt og lite gjennombruddshissig. Vi burde og hatt både en Borges og en hurtig dribler (Nosa-type), men det ser ikke ut som om de kommer, dessverre...
Noe som irriterer når vi har muligheten til å kontre, er (for n'te gang) at vi ikke går med nok folk og nok tempo. Vi jogger når vi kan kontre. Er vi dårlige trent, eller "vil" vi ikke? Eller vet ikke spillerne hvilke bevegelser de skal ta for å åpne rom når vi kontrer, vet de ikke at vi må strekke, slå en lang, dyp pasning langs bakken, legge igjen, vri ut, fylle på i boksen?
For å si det sånn: gutta på laget mitt går nok ikke på kamper "frivillig" uten at lagskassa spanderer med det første... Stemningen på tribunen var også rimelig elendig: enslige folk reiste seg og ropte ut alt sitt sinne (eks. "NO FÅR DU FOR HÆLVETE SJE TE Å GÅ, HOFTUN!"), det var frustrasjon og lidelse på tribunen i dag. Folk mistrivdes, rett og slett. Nei, dette var bare så nitrist at jeg gir opp. Jeg må snart si meg enig i at Janne må ut. Men først i køa, står han ikke. For han presterte når han hadde klassespillere som Somen, Daniel N, Veigar Pall, Annan, Hauger etc.
Og hvis Henrix sa det han sa i pausen, må han erstattes, evt. hele trenerteamet. Problemet er ikke at indreløpere markeres, men at vi ikke klarer å spille dem fri. Enkel møtebevegelse, opp til Prica som legger igjen (dessverre har han betongtouch) til indreløperen. Men neida, vi skal pole langt i stedet. Hjelpe.
Styret, Skutle og Hoftun må gå først. Vi kan gjerne få inn Eggen, men at han gjør suksess kommer nok til å skygge over de virkelig store problemene i klubben. Så kanskje det er greit å bare gå til helvete, så kan hvertfall en totalrenovasjon starte. BTW: Recon, eller noen andre: ga RBK et klart svar på den "grundige" prossessen rundt Hoftun-ansettelsen? Hvorfor ble de ikke kjørt enda hardere? Gikk man på Heldals bløff om "ekstremt grundig prossess"? Var det ikke en fraksjon eller noe som gikk sammen og kritiserte ansettelsen?
Ørlund 5 - Ingenting å si.
Lustig 3 - Planløs lemping på G igjen dessverre.
Lago 6 - God.
Wangberg 5 - Ok.
Dorsin 3 - Makter ikke ta noe ansvar, men er vel ikke bedre?
Henriksen 2 - Mangler gjennombruddskraft, tempo og driv.
Issah 6 - Vinner ball, enkelte gode pasninger. Tror han har minst Annan-potensiale. Eneste lyspunkt.
Svensson 4 - Jobber da greit, men er for liten og treig.
Dockal 4 - Gode innlegg, men ikke imponerende nærteknikk og dessverre regelrett dårlig 1 mot 1.
Prica 3 - Burde møtt noe i mellomrommet hvertfall. Men var det planen å slå over midtbanen?
F. Holm 2 - Altså var han egentlig på banen? Et godt nedtak redder éneren.
---
Verner 5 - Sto for kampens høydepunkt: nydelig finte. Virker som en helt kurant midtstopper.
Undertegnende 7 - Tar med seg en haug folk for å oppdra dem til å gå på Lerkendal. Hadde trua med denne elleveren. Fikk ikke betalt, dessverre. Var ikke akkurat støttende til laget under kampen, og kom med ironiske tilrop som "hvorfor solgte vi Olsen". Prøvde å holde humøret oppe med galgenhumor.
Tilskuertallet 1 -
Øyeblikkene:
1. Verners nydelige hælfinte.
2. Da AEKs benk ble polet ned.
3. 40-åring på Øver Adidas som plutselig utbrøyt et "VRÆL" (ÆÆÆÆÆÆÆÆÆH), ekstremt høyt, av ren frustrasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |