| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 15.09.2008 09:55 Post subject: |
|
|
Enig, det må bortimot sees på som en like stor tabbe å ikke score på de enorme sjansene som å bomme på pasninger, være feilplassert i forsvar osv
At man kommer seg i de posisjonene er vel og bra, men en forsvarsspiller eller keeper som står riktig plassert og bommer fullstendig får sjelden skryt for det  |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 15.09.2008 11:17 Post subject: |
|
|
Det bekymrer meg at vi har så dårlig bredde i stallen.
Utover i andre omgang, når Fredrikstad presset som verst, tok jeg meg i å fundere på hvilke endringer Hamren egentlig kunne gjøre med den benken vår?
Første elleveren er bra, men bak er det lite å skryte av. Jarstein burde nok blitt tatt av, men Lunna er en keeper som ikke holder mer enn backup-nivå. Nervøs hver gang han spiller.
Mulig Stadsgaard - Lago er vår beste duo bak, da har vi Demi som en brukbar spiller på benken, men ser ikke på ham som noe solid kort når kampbilder skal endres. Ellers er det gledelig å se på Roar som supersub, men det nivået han holdt i går er langt under pari.
Sellin/Aas/Traore er alle spennende unggutter som godt kan spille når vi leder eller trenger ny giv, men heller ikke disse har evnen til å endre et kampbilde. Man kaster ikke stakkers Sellin inn mot Tromsø! VIL de ødelegge gutten?
Berisha er rett og slett alt, alt, alt for dårlig. Foretrekker faktisk Storflor foran Bes.
Og Pelu... Hvor i all verden er han??
Antatt beste ellever i 4-4-2:
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago - Dorsin
Skjelbred - Annan - Tettey
Sapara
Konan Ya - Ivers
Elleveren er bra den, kanskje med unntak av en goalgetter.
Benk:
Strand
Miller
Lunna
Storflor
Traore
Basma
Demidov
Pelu
Aas
Sellin
Berisha
Berbatovci
Vi så vel også hvor EKSTREMT viktig backene er i denne formasjonen, Lustig - Dorsin er etter min oppfattning tippeligaens suverent beste backpar, ville ikke byttet mot noen. Så når Lustig måtte av mistet vi en dimensjon, og derfor forsvinner nok Ciljan litt ut av kampen også. Strand var overraskende svak i går.
Rosenborg X2:
Lunna
Strand - Demi - Basma - Miller
Pelu- Berbatovci - Traore
Sellin/Aas - Berisha - Storflor
Lyser ikke akkurat klasse av backupene våre...[/img] _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.09.2008 11:21 Post subject: |
|
|
| Synes stemningen er i overkant negativ, vi rundspilte FFK i 1.omg, faller dessverre kraftig i en periode i 2.omg, men totalt sett hadde vi fortjent 3 poeng. Jeg synes vi ser konturene av noe som kan bli veldig, veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.09.2008 11:23 Post subject: |
|
|
Rosenborg 2 etter min mening
Lund Hansen
Strand Demidov Nordvik Miller
Berbatovic Savolainen Traore Storflor
Pelu/Sellin Berisha/Aas
Ikke så fryktelig dårlig egentlig ,men vi kan med fordel øke kvaliteten på reservene våre. |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 15.09.2008 11:27 Post subject: |
|
|
HAHA, enn at jeg glemte Nordvik og Savo? Legger meg flat for den. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.09.2008 11:36 Post subject: |
|
|
Det er i mine øyne helt unødvendig å ha mange etablerte og gode backupspillere. 13-14 mann som kjemper om de 11 plassene er egentlig helt greit, med lovende unggutter og andre OK backups i tillegg.
Brede staller er overvurdert. Det viktigste er at de mer eller mindre faste er gode nok.
Stabæk har ikke mye å sette inn de heller. Og det hadde ikke vi i Eggens glansdager heller.
Bedre å ha et par-tre gode erstattere i nødsfall, og gi mindre rutinerte spillere en del spilletid. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 15.09.2008 12:01 Post subject: |
|
|
Traore kom til en bra avlutning på sine få minutter på banen, og han er uansett en ressurs jeg håper kommer oss bedre til gode med årene, helst allerede nå. Har ståltro på gutten. Dessuten er han mer av en venstre"kant" enn hva tilfellet er med Tettey _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.09.2008 12:01 Post subject: |
|
|
Det er en stor fordel å ha et par gode poteter på laget som kan gå inn i mange posisjoner å gjøre en god jobb, Vi har idag Strand som kan gjøre en solid jobb omtrent hvor som helst på banen. Tidligere har vi hatt Johnsen som også kunne gjøre en god jobb på flere plasser. Nordvik er f.eks en kjempespiller å ha på benken fordi han kan bekle 3 posisjoner. Vi kunne med fordel ha fått tak i enda/ (erstatter for Strand) anvendlig spiller som gir Hamrèn mange muligheter.
Traore er også en veldig nyttig spiller å ha troppen siden han kan gjøre en god jobb som venstrekant, indreløper og venstreback og jeg tror heller ikke at han hadde gjort seg bort som sentral midtbanespiller i en flat firer.
Last edited by Keenoir on 15.09.2008 12:37; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.09.2008 12:25 Post subject: |
|
|
Problemet vårt i matchene er at vi kjører på, men må ha enormt med sjanser til å score. Når vi da ikke klarer opprettholde "stilen" lenger enn 70 min pga løpskraften (kondisen) i laget, sliter vi de siste 20 matcher. Hadde vi satt en brøkdel av sjansene våre kunne vi jo drept kampen før vi mister initiativet de siste 20.
I går ble vi løpt overende fra det 70. av en gjeng som hadde spilt med ti mann brorparten av kampen. Det var vel det som var svakt i går. Man "merket" ikke at FFK var ti mann (nå løp vel ikke feiten stort uansett). _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.09.2008 13:30 Post subject: |
|
|
| Vi har positiv målforskjell siste 15 gjennom sesongen, og har vel tapt og vunnet poeng litt om hverandre på slutten. Ser ikke at det er noe generelt trekk at vi ikke holder kampene ut egentlig. Enig i at vi ble kjørt litt på slutten i går, men husker man jo tilbake til kampene vi selv spilte med 10 mann i vår så kjørte også vi over FFK og Vålerenga med en mann mindre. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 15.09.2008 13:33 Post subject: |
|
|
TIL scoret tre ganger på bortebane mot Lyn med 10 mann på banen i 85 minutter, og klarte 3-3. Å spille i undertall går som oftest galt, men noen ganger - særlig hvis laget som får en utvisning mener de ble urettferdig straffet - går det en faen i spillerne, og de kjemper motstanderne ut av stilen. Det skjedde med oss mot Lyn, og det skjedde med FFK mot dere i går. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.09.2008 14:37 Post subject: |
|
|
Kristobal: Jeg mener nå etter at vi har begynt å virkelig spille fotball. At måten vi spiller på med så høy intensitet er mer enn laget har kondisjon for foreløpig. Det vil nok bedre seg, men for tida er vi sårbare på det, siden vi er litt vaksinerte mot å score. Det er egentlig det eneste jeg er skeptisk til i kampene mot Brøndby. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 15.09.2008 14:49 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | ...noen ganger - særlig hvis laget som får en utvisning mener de ble urettferdig straffet - går det en faen i spillerne, og de kjemper motstanderne ut av stilen... |
Tror du skal slite med å finne belegg for at rettferdigheten av en utvisning i stor grad påvirker spillernes moral i resten av kampen. At en utvisning kan få de resterende ti til å prestere nærmest over evne er jo heller ingen nyhet. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.09.2008 15:33 Post subject: |
|
|
Du forstår at folk bryr seg ekstra mye om Rosenborg når dette er på fremsiden av VG nett, og bildene viser med all tydelighet at Tv2 har frisk fantasi når dem begynner å snakke om slag og at Jarstein holder Kvisvik. Kan ikke se av disse bildene at det er noe hold i disse påstandene.
Kvisviks kung fu-spark |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 15.09.2008 15:42 Post subject: |
|
|
Kan heller ikke se hvor han holder han. I så fald er det for å reise seg opp fortest mulig.
Jarstein skulle dog kanskje ha et gult kort for taklingen. _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 15.09.2008 15:47 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Synes stemningen er i overkant negativ, vi rundspilte FFK i 1.omg, faller dessverre kraftig i en periode i 2.omg, men totalt sett hadde vi fortjent 3 poeng. Jeg synes vi ser konturene av noe som kan bli veldig, veldig bra. |
En periode? Vel en omgang er jo en periode slik at vi fallt i hele denne perioden 2. omg holdt på. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.09.2008 15:50 Post subject: |
|
|
Rart med det. RBK er et lag folk flest elsker å hate. Det har vel ikke vært slik fokus rundt Rosenborg siden åpningskampen mot Lyn, hvor vi vant ved hjelp av snill dommer og en del skitne triks, samt Pelus overspilling som ble dratt ut i det uendelige. Sånn vil det nok alltid være, så lenge Rosenborg er i toppen. Bitterhet og opstøt mot lokomotivene er det i alle ligaer.
Dommeren har hele skylda for dette oppgjøret. Kanskje hadde vi hatt en bedre andre omgang om vi hadde fortsatt med 11 mot 11 også, for den del. Dette blir spekulasjoner. FFK fikk i hvertfall et mål "gratis" av dommer. Ser på hele kampen som en håpløst dømt fadese hvor det "heldigvis" gikk begge veier med dømminga.
Nå er det Brøndby. Så for folk være enige med hot-head-Kvisvik så mye de vil. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.09.2008 15:50 Post subject: |
|
|
| Det som er enda merkligere er at Jarstein blir fremstillt som store stygge ulven her ,mens det Kvisvik gjør ville ført til glattcelle og anmeldes alle andre steder en på fotballbanen nesten ikke får fokus i det hele tatt. Voldsomt store Rosenborg komplekser rundt omkring i det forskjellige redaksjonene jf. denne saken ,men også Pelu saken som var pinlig fra Tv2, Vg, Dagbladet med flere sin side. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 15.09.2008 16:14 Post subject: |
|
|
Det er jammen sant. Fordi Jarstein snakker med pressen, mens Kvisvik nekter, blir førstnevnte det store stygge ulven. Å sparke noen med to bein med fullt trøkk er uansett mye verre enn det Jarstein PRØVDE på. Og det første gule kortet får han jo på en rein finte fra Barsom. Uten at det forandrer så mye. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
magnus* Senior
|
Posted: 15.09.2008 16:18 Post subject: |
|
|
Men er det egentlig Jarstein som takler Kvisvik, og ikke omvendt? På bildene ser det ut som det er Kvisvik som løper inn i Jarstein som allerede ligger der.
Og hvorfor ble frisparket tatt der det ble tatt? Jarstein tok jo ballen i hendene nesten på 5-meters-hjørnet, og ikke der Barsom tok frisparket. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.09.2008 17:04 Post subject: |
|
|
Synes Dagbladets reportasje om Kvisviks røde kort er helt grei.
Kvisvik er forøvrig oppsiktsvekkende lubben til å spille fotball på toppnivå. Jeg hadde krevd slankekur dersom jeg hadde vært trener i FFK.
Stano, enig i at 2.omg er dårlig, men forumet flommer jo over at overdreven negativitet. Vi har vel vunnet to bortekamper i år og FFK er i motsetning til oss et topplag. Jeg er forbløffet over at du, som stort sett bruker krigstyper etter hver dårlige kamp, blir like indignert hver gang RBK ikke spiller festfotball i 90 minutter. Jeg savner en læringskurve. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 15.09.2008 17:12 Post subject: |
|
|
Jeg er stort sett fornøyd med kampen i seg selv, med unntak av at vi ikke scorer flere mål og vinner kampen, og de unødvendige gule kortene. Gleder meg til dette laget presterer jevnt. Er forøvrig ikke redd for Brøndby-kampen. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 15.09.2008 18:51 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Det er i mine øyne helt unødvendig å ha mange etablerte og gode backupspillere. 13-14 mann som kjemper om de 11 plassene er egentlig helt greit, med lovende unggutter og andre OK backups i tillegg. |
Enig. Skal vi ha dobbel dekning med "kvalitets"spillere på alle plasser, blir det fort misnøye blant de som får lite spilletid. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.09.2008 20:24 Post subject: |
|
|
- Tilbakespillet er åpenbart. Spillerne har såpass teknikk. Dessuten ser jeg på reaksjonen til Rune (Jarstein), som først demper på brystet fordi han tydelig tror det er et tilbakespill.
Jaha? Så det er reaksjonen til Jarstein som avgjør om Stadsgaard bevisst spilte ballen tilbake til keeper eller ikke? |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 15.09.2008 20:30 Post subject: |
|
|
| Den har jeg også lagt merke til attach. Merkelig uttalelse. Så om Jarstein hadde tatt den med hendene med en gang, så hadde han ikke blåst? Dommer Sælen viser nok en gang sin inkompetanse. |
|
| Back to top |
|
 |
|