English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann – Rosenborg BK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 23:32    Post subject: Reply with quote

Eggens progandafotball med innøvde mønstre offensivt savnes. Men JJ sitt direktet spill offensivt, som han fikk til med Stabæk, er til tider også bra.

Jeg har gitt JJ tid ut året til å overbevise om at han er rett trener for oss. Synes konturene av laget begynner å bli bra nå, med potensiale til å bli enda bedre
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 23:33    Post subject: Reply with quote

Spar meg for dette snakket om at "der røyk gullet" osv. Vi er bedre enn både Strømsgodset og Molde og skal møte begge i sekspoengskamper. Det er ikke første og sikkert ikke siste gang vi går på et surt tap borte mot Brann. Det er et middels lag men hjemme har de engasjement og trykk. Nå så jeg ikke hele kampen, men jeg ser jo at målene de fikk var av det billige slaget og at keeper må ta noe skyld.

Hvis noen tror at Molde eller Godset kommer til å gjennom resten av sesongen uten å avgi poeng, kan de ikke være vel bevart. Det er utopi å tro på slikt i Tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jangusk
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 23:35    Post subject: Reply with quote

Om dette var en prestasjonsmessig god kamp av oss. Ja da må jeg si at vi har flyttet lista lavere enn jeg liker. Men Rosenborg er sikkert det laget som har skapt mest trøbbel for Brann i de senere kampene.

Men tenk på dette folkens. VI ER ROSENBORG FOR POKKER. Vi skal skape trøbbel for alle Norske lag, og det både hjemme og borte. Alt annet er rett og slett en skandale når vi tar historie, budsjett, kompetanse, ja alle ting som har med en Norsk toppklubb og gjøre. Greier vi ikke dette er det noen som ikke gjør jobben sin i Rosenborg. Og da snakker jeg ikke om ett og annet tap.

Men det handler ikke om dette lenger. Vi er blitt fornøyd så lenge vi tar de poengene vi skal. Og jeg liker slettes ikke denne holdningen. Vi alle her inne greier fint og telle de gode kampene til Rosenborg på våre fingre( Altså 10) siden Janne kom til Rosenborg. Og jeg hører at mange forteller om hvor fantastisk alt har blitt nå.

Det skulle bare mangle, så lenge vår SD og trener får det de peker på av toppspillere. Alle her inne hadde fått dette laget til å prestere noenlunde. Så mange gode spillere har vi nå! Men dette hjelper ikke, så lenge Janne fortsetter og skal forsvare seg til ditt og datt, totalt uten et angrepsmønster som spillerne kjenner seg igjen i. Se på Tarek. Tenk om noen kunne lært han og spille på gofot. Det hadde blitt fantastisk.Det samme gjelder alle spillere som er i Rosenborg nå.

Vi må huske at dette laget spiller for spiller kommer ganske langt opp på ferdighetsskalaen, i forhold til alle Rosenborgårganger jeg husker, og det begynner å bli noen. Så jeg er drittlei av Janne som trener. Alt virker så veldig tilfeldig med han bak roret.
Tommel'n ned
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 23:35    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi til tider i dagens kamp hadde veldig bra samhandling. Når det gjelder formasjonstrening, kan ikke du fortelle litt mer utdypende hvordan dette foregikk? Slik sett er det lettere å forstå hva du mener.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2012 23:38    Post subject: Reply with quote

krakra1 wrote:
Dere var best i 20 minutter av førsteomgang, og det var stort sett det.

Du må gjerne si dette også ti tusen ganger. Det viktigste er at du tror på det selv.

Man må være fotballfjern for å ikke se at RBK i nesten hele kampen var det klart beste laget. Total kortslutning hos keeperen var det eneste som skiller oss fra tre velfotjente poeng.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 23.09.2012 23:42    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Jeg synes vi til tider i dagens kamp hadde veldig bra samhandling. Når det gjelder formasjonstrening, kan ikke du fortelle litt mer utdypende hvordan dette foregikk? Slik sett er det lettere å forstå hva du mener.

Janne har, av hva jeg har sett, ingen bestemte angrepstrekk med samtidige bevegelser han øver inn. Det eneste er at den ene spissen skal stikke og den andre møte. Ingen innøvde trekk fra keeper og som fører til avslutning med samtidige bevegelser. For å få 2 + 2 til å bli 5 må man ha denne samhandlingen. For å kvale til CL må man klare å få 2 + 2 til å bli 5 i RBKs tilfelle. Ergo kommer JJ aldri til å ta oss til CL, og da mener jeg han er feil mann for RBK. Dette er enkelt forklart, men jeg mener argumentet er bunnsolid.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 23.09.2012 23:54    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Jeg har vært på treningsfeltet og observert formasjonstreningene hans, og ut i fra det jeg har sett kommer vi dessverre aldri til å få noe som helst som ligner på god offensiv samhandling. Synd, men sant.

Artig å se at en spurv i tenårene som leker nede i 6 divisjon sitter med fasiten.

- Torgeir Børven
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 23.09.2012 23:56    Post subject: Reply with quote

Hva faen? Kan jeg ikke sammenligne det jeg har sett av JJ og NAE hva gjelder formasjonstrening og komme med min mening om det? Får det mer tyngde dersom jeg legger til at trenere på langt høyere nivå er enig? I så fall kan jeg gjøre det. Og hvordan mener du den spillemessige fremgangen har vært siden JJ tok over (sett bort i fra naturlige hopp når spillermaterialet blir bedre)?
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 24.09.2012 00:00    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:

Artig å se at en spurv i tenårene som leker nede i 6 divisjon sitter med fasiten.

Skivebom, og det vet du selv.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 24.09.2012 00:08    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
knerten_10 wrote:
Jeg har vært på treningsfeltet og observert formasjonstreningene hans, og ut i fra det jeg har sett kommer vi dessverre aldri til å få noe som helst som ligner på god offensiv samhandling. Synd, men sant.

Tommel'n opp! Very Happy

Om det er en ''årets innlegg''-kåring etter hver sesong nominerer jeg herved det over.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 24.09.2012 01:29    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
RÃ¥nny wrote:
knerten_10 wrote:

Tommel'n opp! Very Happy

Om det er en ''årets innlegg''-kåring etter hver sesong nominerer jeg herved det over.

Amen. Litt ydmyke må selv vi verdensmestere hos RBKweb være.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.09.2012 01:33    Post subject: Reply with quote

Merkelig sted dette forumet også til tider. Hvis jeg ikke fikk det tydelig nok frem så er det min mening, og det er alle mine innlegg her inne, selv om jeg noen ganger er overdreven/sterk i fremstillingene. Men jeg har hvertfall saklige argumenter for mine synspunkter. Jeg mener at Janne Js RBK ikke kan nå CL fordi den offensive samhandlingen ikke er god nok, fordi det i følge meg ikke øves på med nok kvalitet på treningsfeltet. Folk som latterliggjør det har sikkert sett treninger selv og kan presentere motstridende saklige argumenter? Eventuelt settbetydelig, spillemessig fremgang og kan beskrive konkret hvilke spillmønstre de gjenkjenner?
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 24.09.2012 08:49    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
knerten_10 wrote:

Haha Very Happy
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 24.09.2012 08:58    Post subject: Reply with quote

Har lagt merke til forskjellen på Eggen og JJ sine treninger for å si det sånn, uten å være tilstede. Eggen stoppet jo spiller hver gang en pasning ble slått bakover unødvendig og folk ikke beveget seg inn i riktige rom. Men for å bedømme JJ sine treninger burde en ha et bredere sammenligningsgrunnlag enn Eggen sin epoke. Regner med JJ er godt skolert og at kompetansen til å vurdere treningene finnes i sportslig ledelse av klubben. Han tok Stabæk til gull med et offensivt samhandlingsmønster få norske lag har hatt, med unntak av oss selv da
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 24.09.2012 09:01    Post subject: Reply with quote

Spurv i tenåringene som leker i 6.div > Gjøk i Nord-Trøndelag som troller på forum.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 24.09.2012 09:15    Post subject: Reply with quote

Til Knerten 10

Altså, det enste trekket RBK jobber med på formasjonstreningene er denne motbevegelsen? Men på disse treningene, hvordan kommer de seg dit? Slår de langt, eller er det tilfeldig? Hva er tendensene?

Kan man for eksempel se at stopperne legger seg litt bredere enn vanlig, og backene går høyt og bredt. Mens de to sentrale (av og til bare dene ene) søker ball (hver sin sone/rom), og at breddeholderne trekker inn sentralt i banen (mellomrommet, gjerne i rommet foran stopper og back), sammen med den offensive (vekslende med spissen), mens spissen søker bakrom.

Når det gjelder Eggen sin trenerstil, ikke noe vondt ord om den, men når det gjelder fokus på formasjonstreninger da er den ikke veldig ulik (spillet er annerledes, men metoden er mye av den samme) en mann ved navn Roy Hodgson. Det er ikke alle som synes det er like spennende.
Back to top
kablap
Senior

PostPosted: 24.09.2012 09:18    Post subject: Reply with quote

Skuffende resultat, OK spill.

Vi bærer preg av å være E-cup-slitne. Mix var bra, men hadde mange farlige ballmist på egen banehalvdel. Dockal mye borte også. Likedan for Molde: de er langt bedre enn Odd, men var vel sliten i hode og bein.

Det var ikke denne i helga vi skulle knipe poeng, Brann borte er vanskelig for alle.
eksil
Veteran

PostPosted: 24.09.2012 09:25    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
knerten_10 wrote:

Jeg har lest mange "sterke" påstander og oppfatninger her inne, ikke alltid like nyanserte. Knerten kommenterer et relevant poeng, etterfulgt av en personlig påstand.

Siden du er så stor i kjeften er du kanskje en anonym tippeligatrener Rånny?
Eller enda værre, en "fotballekspert"? Tommel'n ned

Du hadde fått det travelt dersom du skulle svare nedlatende på samtlige innlegg av tilsvarende karakter på dette forumet.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.09.2012 09:36    Post subject: Reply with quote

Nå må du være litt grei med Rånny, han gjør så godt han kan, og har omtrent 7084 nedlatende eller tanketomme betraktninger her inne. Du kan ikke kreve at han svarer absolutt alle.
knttn
Proff

PostPosted: 24.09.2012 09:41    Post subject: Reply with quote

fra himmel til hælvete..bra bortekamp fram til byttene i 2 omgang. Nordkvelle inn snudde litt av midtbanen og byttene til JJ klarte ikke å endre på det. Riktig å ta ut Doscal som var av hele kampen, men tror jeg hadde satt in Prica for han og tatt Chibbe ned på kant. Om Jonas skulle vært tatt av veit jeg ikke, men burde vært for Issah og ikke Sælnes.

Synes Tarik var vår beste..fy faen som han løper, forstyrre og er god some første-forsvarer. Mix god i første omgang men forsvinner litt utover i kampen. Har ikke savna Markus ett sekund etter at han dro.

Farta til Gamboa er overlegen. Fyren kan 'jukse' litt defensivt og klare seg - framover trenger han ikke noe finter..bare å rykke i fra. Hva het han guttungen som måtte hjem til Mor igjen?? Ikke savnet for å si det sånn.

Håper Tore for orden på ryggen asap. Han blir viktig utover høsten. Savner ikke Biffen med Tore på banen.

Tror vi har noe på gang her og at denne kampen bare var en irriterende fartsdump. Den virkelige prøven gjennstår når vi møter Godset og Molde.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 24.09.2012 09:56    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Nå må du være litt grei med Rånny, han gjør så godt han kan, og har omtrent 7084 nedlatende eller tanketomme betraktninger her inne. Du kan ikke kreve at han svarer absolutt alle.

Hehe, jeg er egentlig ganske grei, men har fortsatt et sykt elendig humør etter tapet i går.. Wink
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.09.2012 10:12    Post subject: Reply with quote

Jeg synes helt klart at Rosenborg-laget har blitt bedre i løpet av de siste kampene nå. Endelig, kan man vel trygt si, og mer eller mindre uunngåelig etter at Hoftun endelig gjorde noe med den treigheten troppen (og han selv) har vært gjennomsyret av i mange år. Plutselig har vi en høyreback som er rask nok til å rette opp både egne og andres feil (kjøp!), en midtstopper ditto, en slags angrepsspiller med både forflytningsevne og fart, og ja, laget ser bedre ut nå. Vi spiller mer langs bakken, tør å holde lenger på ball under press, vel vitende om at vi ikke blir fraløpt på hvert ballmist.

Likevel er kjernen av problemet fortsatt det samme. Rosenborg skaper ikke sjanser på avtalte trekk, men på en kombinasjon av aggressivt press fra førsteforsvarer og happy accidents. Mot teknisk dårlig TL-motstand holder det, mot lag med bedre enkeltspillere gjør det ikke det. Kort sagt er laget blitt godt nok til å vinne kamper der vi bør være favoritter, noe som er et steg framover, men vi kommer ikke til å nå opp i noen europeisk sammenheng.

Et litt uheldig tap på grunn av vår fortsatt ganske dårlige keeper mot Brann endrer ikke på noe av dette. Tapet kommer som en følge av to klare svakheter i Rosenborg: keeperplassen og kampledelsen, men kunne like gjerne vært en knapp seier på et litt tilfeldig mål.

Børs:

Örlund 3 - Ser trygg og solid ut helt til han plutselig ikke gjør det lenger. Upresis i igangsettinger. Koster oss kampen.

Gamboa BB 6 - Kommer ikke med offensivt på grunn av totalt hawaiitempo, men viser fram farta si mot Huseklepp, som får lite til.

Strandberg - Knaller bare ballen bort på måfa før han må ut.

Rønning 5 - Kamp på det jevne, konstruktiv med ball. En gigantisk glipp alene med Ojo kunne blitt skjebnesvanger.

Dorsin 5 - Villig med offensivt, men velger ofte litt rare posisjoner. Defensivt kunne han vært tettere på junioren sin.

Dockal 5 - Blir ikke veldig involvert, men kommer seg likevel til noen avslutninger. Samvittighetsfull jobbing.

Svensson 6 - Står fram på midtbanen, og er ofte nøkkelen til ballinnehavet. Flink med ball, enkle løsninger.

Diskerud 5 - Jobber hardt, men lykkes ikke helt i pasningsspillet.

Fredheim Holm 6 - Aktiv og involvert, god med ball, men du må jo score!

Elyounoussi 6 - Jobber som en slave, og er meget bra som førsteforsvarer.

Chibuike 6 - Bevegelig og god, og var involvert i alt Rosenborg skapte offensivt.

Reginiussen 6 - Tar for seg i forsvaret, til tross for en tydelig hemmende rygg. FÃ¥r pluss for den.

Prica - Rekker egentlig ikke å vise så veldig mye annet enn at han føler seg i bra slag.

Selnæs - Kommer inn for å stabilisere midtbanen, og lykkes brukbart med det.

Jönsson 1 - For det første er det galematias å ha en ryggskadet spiller som eneste backup for en kronisk ryggskadet spiller (jada, kneet, men likevel), det kunne blitt total krise. For det andre er det ekstremt merkelig å ta ut Chibuike i den kampsituasjonen med mindre han var totalt kjørt - det minner om et lovet innhopp for Prica. Tilsvarende er det for det tredje veldig sært å velge Selnæs framfor Issah når man skal styrke midtbanen defensivt. Hvorfor er i så fall Issah med på flyet i det hele tatt? Påvirker alt dette resultatet? Tja, kanskje, kanskje ikke, men det øker sannsynligheten for en skrell, og nå kom den.
eksil
Veteran

PostPosted: 24.09.2012 11:04    Post subject: Reply with quote

Zaphod81: Tommel'n opp!

Med unntak av Docka. Han hadde veldig mange feilpasninger, sov av og til, og i beste fall tvilsom defensivt. Gode avslutninger trekker ham opp til 4.

Nå var det dessverre igjen veldig mye upresise pasninger over hele fjøla, og Mix kunne også kanskje fått trekk for unødvendige balltap, noe som også gjelder Holm.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.09.2012 11:08    Post subject: Reply with quote

Svensson har også fått en for god karakter. Han var rimelig svak i går med få ballvinninger og flere skumle balltap.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.09.2012 11:12    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Til Knerten 10

Altså, det enste trekket RBK jobber med på formasjonstreningene er denne motbevegelsen? Men på disse treningene, hvordan kommer de seg dit? Slår de langt, eller er det tilfeldig? Hva er tendensene?

Kan man for eksempel se at stopperne legger seg litt bredere enn vanlig, og backene går høyt og bredt. Mens de to sentrale (av og til bare dene ene) søker ball (hver sin sone/rom), og at breddeholderne trekker inn sentralt i banen (mellomrommet, gjerne i rommet foran stopper og back), sammen med den offensive (vekslende med spissen), mens spissen søker bakrom.

Det som går igjen er at de kommer seg dit med en bevegelse om gangen. Sentral mottar feilvendt og må vende, direkte fra back langs linja gjennom til strekkende spiss osv. Selvfølgelig finnes kompetanse til å vurdere, men sportslig ledelse vil vel ikke sparke en trener de ansatte selv? Vært "nok" av det i RBK. Men jeg får ta turen på en trening dagen før kamp igjen snart og se om det plutselig har forandret seg. Har mine tvil men.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
Page 17 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb