| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 15.04.2012 00:05 Post subject: |
|
|
| Den dagen jeg får tid til å ordne ordentlig CSS-formatering, min herre! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 15.04.2012 15:21 Post subject: |
|
|
| Han bråka også over at Jönsson og Henriksen stod oppe i teknisk sone samtidig. Er virkelig det ikke lov? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.04.2012 15:37 Post subject: |
|
|
Finner bare én veldig enkel omtale av teknisk område:
| NFF i § 4-12 i kampreglementet wrote: | | Bare de spillere og ledere som er oppført i kamprapporten før kampstart kan oppholde seg i Teknisk område. |
Sikkert noen dommerspirer som kan gi oss riktig regelhenvisning?
Uansett er Kjensli tydeligvis den største paragrafrytteren i øyeblikket. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 16.04.2012 11:15 Post subject: |
|
|
Det kan jeg bekrefte, har alltid en eller annen filleregel som han skal nevne på sikkerhetsmøtene før kamp.
Utrolig hvor opphengt de er i farver på sokker som brukes under spillerstrømpene blant annet. Edvardsen bla., henger seg opp i at enkelte spillere klipper av foten nederst på sokken. Og da skal det være likhet i farvene, ellers....
Kjensli gnåla om farver på treningsdresser på fredag, sikkert derfor at JJ måtte bruker overtrekk.
Markeringsbehov kaller jeg det. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 16.04.2012 17:29 Post subject: |
|
|
| Det mest meningsfylte av alt er at vi supporterklubber skal være tilstede på det slabberaset der... |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 17.04.2012 10:43 Post subject: |
|
|
Er ganske så enig der, ja. Meningsløst tidsløseri. Jeg klarer fint og bli enig med arrangement ogsikkerhetsansvarlige for de klubbene vi gjester pr. tlf eller en liten samtale før kampen om kjøreregler uten det møtet der. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 17.04.2012 13:20 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | Det kan jeg bekrefte, har alltid en eller annen filleregel som han skal nevne på sikkerhetsmøtene før kamp.
Utrolig hvor opphengt de er i farver på sokker som brukes under spillerstrømpene blant annet. Edvardsen bla., henger seg opp i at enkelte spillere klipper av foten nederst på sokken. Og da skal det være likhet i farvene, ellers....
Kjensli gnåla om farver på treningsdresser på fredag, sikkert derfor at JJ måtte bruker overtrekk.
Markeringsbehov kaller jeg det. |
Handler ikke om markeringsbehov men om å gjøre jobben for dommerne enklere. Det er én enkelt grunn for at spillere under oppvarming og trenere som står i teknisk område er påkrevd vest: synliggjøring av personer som ikke er delaktige i spillet. Dette gjelder særlig personer som er plassert i linje med assistentdommerne. Alle vet hvor fort en offside-avgjørelse blir tatt - da hjelper det å markere personer som ikke er med i spillet. Enkelt og greit.
¨
Når det gjelder hvor mange som kan stå i teknisk område så er det korrekt som 2mas sier: kun en person er tillatt stående om gangen. Dette er igjen i tråd med å gjøre jobben for dommerne enklere da man får færre personer å forholde seg til. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.04.2012 16:34 Post subject: |
|
|
Ingen overraskelse, men jeg merker meg at Thomas Holms sleivtreff som tilfeldigvis havnet relativt godt plassert bak Örlund leder Dagbladets kåring av rundens mål. Jeg synes bla. a. Iversen-målet var finere da det lå flere gode innvolveringer av flere spillere bak scoringen. Denne ligger riktignok på andre plass, men det er synd at Fredrik Torsteinsbøs vakre stupheading mot Tromsø kun har 5%, noe som er rundt regnet en syvendedel av hva storebor Holm har.
Men, som sagt tidligere, den jevne supporter liker bedre et langskudd i hjørnet enn seksmanns klikk-klakk som til slutt ender med en rolig innsideplassering bak en utspilt keeper. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|