| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 03.05.2010 09:50 Post subject: |
|
|
| Peter, resultat er ikke alt. Mitt engasjement i laget hadde vært større ette et tap, dersom vi hadde et angrepsspill. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 10:03 Post subject: |
|
|
| Det efterlyses bra samhandling med mera. Hur ofta har Sellin, Winsnes, Traoré och Henriksen spelat tillsammans? Noll gånger. Med dessa spelare pluss matchotränade Lago är det bra att spela 0-0 utan anfallsspel i Tromsö. Tromsö hade heller inget anfallsspel värd namnet och hade knappt en chans under hela matchen. |
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 03.05.2010 10:15 Post subject: |
|
|
Du klarer faktisk å påstå at Tromsø knapt hadde sjanser. Det synes jeg er bemerkelsesverdig. For den kampen jeg så ble vi rett og slett rævkjørt i andre omgang.
En ting er at vi ikke har noe særlig spill, men det er jo ikke rart når spillerne ikke klarer å sende en pasning på 5 m til en medspiller engang..
Tidenes gjesp av en RBK-kamp. Klarte ikke engasjere meg en eneste gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.05.2010 10:25 Post subject: |
|
|
Har vanskelig for å huske at Tromsø hadde en eneste stor mulighet i andreomgang og heller ikke noe særlig i førsteomgang. Dem har ballen relativt mye og presser ,men farlig er det sjeldent.
Angående dommeren Collins så er det forskjell på det regelverket og ønskedrømmene du og TV2 lever etter og det faktiske regelverket. Det eneste dere muligens ble snytt for er kanskje et indirekte frispark og en annen dommer kunne kanskje vist ut Stadsgaard. Kan heller ikke forstå hvorfor dere blir indignert ovenfor dommeren nå Kara får et helt rettmessig gult kort på slutten da han ikke klarer å ro seg ned selv etter gjenntatte advarsler fra dommeren. At han får karantene i neste kamp skal jo selvsagt ikke være en formidlene omstendighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 03.05.2010 10:27 Post subject: |
|
|
Dagens unnskyldning: For mange spillere som ennå ikke er samkjørte.
Forsåvidt en grei forklaring. Jeg har ingen problemer med å akseptere at RBKs ellever langt fra var optimal. Sånn sett er uavgjort mot Tromsø isolert sett greit.
Men det handler selvsagt om å se de større linjene i det, og at det er prekære mangler ved angrepsspillet, bør være tydelig. Jeg ser ingen grunn til å gå i skyttergraven mot de/dem som kategoriserer motparten som nostalgiske fordi man ser med bekymring på RBKs svake offensiv. Noe mer nyansert kunne jeg dog ønske at også flere av Hamréns frontkjempere er. Jeg kan ikke skjønne annet enn at RBKs offensive spill også for disse framstår som mangelfullt. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 10:33 Post subject: |
|
|
Tromsö tog över på mittfältet i andra omgång. Winsnes håller i ungefär 20 minuter och efterlämnar jätterum som gör att Annan får agera som en mellanting mellan Karate Kid och Tarzan för att återta bollen. Iversen är heller inget konditionsfenomen. Det är inte särskilt överraskande att med dessa två pluss ett gäng med juniorer att Tromsö får ett övertag. Men några chanser skapade inte Tromsö som är värd att nämna.
Det är lätt att klaga på Hamrén, men man kan inte begära att han skall trolla med knäna. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.05.2010 10:34 Post subject: |
|
|
| Jeg vil forøvrig gratulere Tromsø med å ha kommet langt i sin etterligning av Lillestrøm. Flere enn meg som trodde Tromsø sto for litt mer spennende fotball? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.05.2010 10:37 Post subject: |
|
|
| Nei, Tromsø var akkurat som forventet godt organisert, jobber hardt og sterk i duellene et helt typisk Tromsø årgang. Finfotball ville vært atypisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 10:53 Post subject: |
|
|
| Collins, har ni målat om matta? Har ni köpt den spygröna färgen på billigsalg? |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 03.05.2010 10:53 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Winsnes håller i ungefär 20 minuter och efterlämnar jätterum |
Aner vi en kritikk av Hamrén mellom linjene her? |
|
| Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 03.05.2010 10:57 Post subject: |
|
|
| Katalysator wrote: | | Jeg er selv kritisk til Hamrens manglende organisering fremover på banen, men det er en faktor som har spilt langt større rolle i siste del av Lillestrøm-kampen og hele Tromsø-kampen etter mitt syn, nemlig en utrolig mengde individuelle feil fra omtrent samtlige spillere. Dårlige dempinger, dårlig ballkontroll, uforståelige pasningsfeil osv. Alfheim-matta må vel ta en del av skylden i dag, men det er rett og slett for dårlige prestasjoner fra mange av spillerne. |
Syns dette var et godt poeng. Synes RBK viste gode takter de første 15-20 minuttene, med flere gode bevegelser, særlig på venstrekanten. Senere skjerpet Tromsø sitt defensive spill, og tok mer over kampen. RBK mistet støtt og stadig ballen på dårlige tekniske prestasjoner. Særlig Winsnes var en stor synder her, men det var flere også.
Klart ville dette vært bedre med bedre plan og angrepsmønster, men stadige hyl om at 'Eggen ville ha gjort gull av gråstein'. Greit, jeg har min fulle tro på at Eggen er en bedre trener enn Hamrén, og at det er veldig ugunstig med en Hamrén som har hodet delt til to steder. Men igjen, Eggen er nok Norges beste trener gjennom tidene, og gjorde veldig veldig gode ting, særlig på 90tallet. Hvis alt skal sammenliknes med den absolutte gullalderen, og ikke noe annet er godt nok, så er en dømt til å bli skuffet og frustrert. Såklart er det mye som burde vært bedre, og mye som Hamrén gjør jeg er uenig i. Men med en gang Eggen har blitt nevnt i forbindelse med trenerjobben i RBK får mange veldig forskrudde perspektiver.
Men, nå kommer han vel om en liten måneds tid uansett, så da får en vel bare tåle kritikken fram til da. Resultatene tilsier i hvertfall at RBK nok ikke vil være akterutseilt når Eggen tar over, så noen krise er det ikke uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 10:59 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | Peter Storey wrote: | | Winsnes håller i ungefär 20 minuter och efterlämnar jätterum |
Aner vi en kritikk av Hamrén mellom linjene her? |
Det är en beskrivning av det spelmaterial Hamrén har till förfogande. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.05.2010 11:09 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: |
Men har Sverige spelat underhållande anfallsfotboll sedan 1994? |
Neida, du har helt rett i at Sverige har vært kjedelig å se på siden den gang. Slik sett skal det mye til for at det skal bli verre under Hamrén. Jeg har enda ikke sett Sverige under hans ledelse, så akkurat det skal jeg ikke uttale meg om, men Lagerbäck/Söderberg hadde aldri noen høy stjerne hos meg. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.05.2010 11:13 Post subject: |
|
|
Etter å ha banna og kjefta meg gjennom den siste timen av gårsdagens kamp, som var noe av det aller svakeste jeg har sett av Rosenborg post-Kvasma, så tar jeg meg selv i å lure på om disse guttene faktisk trener på å spille fotball.
Man kan godt skyte Hamrén for en manglende offensiv plan, det ser mer og mer rettmessig ut for hver kamp som går nå, men jeg tror selv Eggen, Hiddink og Michels hadde fått trøbbel med å få noe offensivt spill ut av den gjengen som lunta rundt på Alfheim i går. Det var en periode på tjue minutter i andre omgang der Rosenborg ikke klarte å holde ballen i laget i mer enn to trekk før det enten kom en grov miss eller en luftduellpasning mot Sellin(!).
Det spørs nok om ikke fokuset har blitt litt feil der borte nå, med all den trenerspekulasjonen, for selv med mange spillere ute, så kan ikke så mange spille så dårlig som det der. Spørsmålet er: Hvem har autoritet og ork til å ta tak i det?
Hylekoret mot Annan fortsetter, og noe så idiotisk som å single ut ham som en slags unik superskurk når det gjelder holding i feltet, det har jeg knapt hørt før. Det blir gult eller rødt neste kamp, garantert.
Børs:
Örlund 6 - Noen gode involveringer i feltet, trekk for usikker med ballen i beina.
Lustig 5 - Grei kontroll defensivt, men blir alt for upresis med ball
Stadsgaard 4 - Uvanlig svak kamp, er på etterskudd hele kampen, taper dueller, og er ganske heldig som slipper unna det røde kortet.
Lago 4 - Defensivt greit nok, litt på etterskudd han også, vinner en del dueller, men helt håpløs med ballen i beina.
Dorsin 3 - Stort sett feilplassert defensivt, og voldsomt upresis offensivt. Giddalaus og nær hjernedød i valgene offensivt.
Annan BB 6 - Måtte være hele midtbanen til Rosenborg, og la ned enormt mye arbeid både offensivt og defensivt.
Henriksen 4 - Arbeidsom i starten, men blir litt nonchalant med ballen. Senker seg utover i kampen, og blir joggende imellom.
Traoré 5 - Bra første omgang, viser teknikk og pasningsfot som den eneste på midtbanen. Blir sliten utover, men ikke mer enn enkelte som fikk stå.
Winsnes 2 - Var en vandrende feilpasning med sirupsteknikk, og ble løpt rett gjennom defensivt. Vet ikke hvorfor jeg ikke gir stolpen, minnes kanskje noen konstruktive pasninger tidlig i første.
Iversen 5 - Aggressiv og rett på mål, men må jobbe mye mer med å gjøre seg spillbar. Likevel, av de bedre på innsats.
Sellin 5 - Var frisk når laget var friskt, men klarer ikke sette preg på det når resten av laget slipper seg ned.
Skjelbred 3 - Gjorde vel ikke særlig mye riktig i innhoppet sitt.
Ã…sen - Se over.
Olsen - Faktisk et friskt innhopp, nær scoring, flink til å bevege seg i rom. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.05.2010 12:34 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jeg vil forøvrig gratulere Tromsø med å ha kommet langt i sin etterligning av Lillestrøm. Flere enn meg som trodde Tromsø sto for litt mer spennende fotball? |
De har da spilt ultradefensivt og destruktiv fotball i hele år, men igår gjorde dem ikke det etter min mening.
De skulle helt klart fortjent seieren, vi skulle hatt utvist spiller, vi skapte ingenting, og vi slo langt på Sellin(!!) gjennom 90 minutter.
Søplekamp av oss, grei kamp av tromsø. Fine bevegelser, godt pasningspill og kun mann inn foran mål som hindrer oss i å tape.
Jeg slakta Tromsø før kampen, idag erkjenner jeg at laget var bedre enn oss ivhertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 03.05.2010 12:45 Post subject: |
|
|
Noen som trodde før sesongen at vi skulle starte en bortekamp som denne med Sellin,Traore og Henriksen?
Vi er rett og slett urutinerte for tiden og har vel ikke engang på papiret et sterkere lag enn TIL i denne kampen.
Ikke fornøyd med spillet, men trøster meg litt med resultatet. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.05.2010 12:56 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Man kan godt skyte Hamrén for en manglende offensiv plan, det ser mer og mer rettmessig ut for hver kamp som går nå, men jeg tror selv Eggen, Hiddink og Michels hadde fått trøbbel med å få noe offensivt spill ut av den gjengen som lunta rundt på Alfheim i går. Det var en periode på tjue minutter i andre omgang der Rosenborg ikke klarte å holde ballen i laget i mer enn to trekk før det enten kom en grov miss eller en luftduellpasning mot Sellin(!). |
Enig i dette. For å lykkes med en angrepsvillig, moderne fotball, trenger man dynamiske (lette, bevegelige) og tekniske spillertyper. Hvor mange har RBK av disse per dags dato? Traorè som har blitt feit og Skjelbred langt ute av posisjon. Noen flere, egentlig? Molde i fjor hadde Thioune, Diouf x 2 etc. Lette, bevegelige, tekniske.
I RBK er de enten for tunge (Iversen, Prica), treige (Winsnes, Henriksen) eller lite tekniske (Moldskred, Olsen). Iversen er nok den av disse som er best til å være med på en underholdende fotball, men da bør han ha tekniske og dynamiske spillere rundt seg. Han bærer jo hele angrepet vårt alene.
Husk at da vi i følge longines etc. fortsatt spilte bra angrepsfotball (2005, 2006,2007 osv.) hadde vi dynamiske og tekniske spillere som Sapara, Tettey, Skjelbred (i posisjon), Traorè (med matchvekt), Storflor, Braaten, Helstad. Nå har vi de tunge og treige. Vanskelig å spille fin fotball med dem. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 03.05.2010 13:46 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/2.../11552386/
| Quote: | Til tross for at det ikke ble en eneste scoring i toppkampen mellom Tromsø og Rosenborg i går kveld, var spillere og trenere enige: det var en god fotballkamp. Hovedgrunnen var mest av alt to godt organiserte forsvar.
Rosenborg-trener Erik Hamrén var fornøyd med det som var en tøff bortekamp.
- Det er to jevngode lag. Førsteomgangen er god fra vår side, mens Tromsø gjør en bedre andre omgang. Vi er relativt solide, mener den snart avtroppende RBK-treneren. |
Det er nærmest helt absurd at Hamren er fornøyd med kampen i går. En Rosenborg trener som er fornøyd og kaller prestasjonen for solid når vi skapte EN målsjanse.
Erik Hamren er vår Gunde Bengtsson. Bang, Barcelona, bang! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 14:33 Post subject: |
|
|
| Tydligen är heller inte Barcelona alltid bang, Barcelona, bang trots flera av världens bästa spelare. Var fanns den adekvata planen, Barcelona ? |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 03.05.2010 15:21 Post subject: |
|
|
Barcelonas plan er fri pasningsflyt basert på ekstreme individuelle ferdigheter. Det funker for dem i 99% av kampene fordi de er gode nok individuelt. Mot 'the special one' funket det ikke. Greit nok. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 15:24 Post subject: |
|
|
| Enig i den beskrivningen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.05.2010 19:06 Post subject: |
|
|
| Quote: | Remi Johansen vil ikke å kommentere dommerens prestasjoner.
– Det ønsker jeg ikke å uttale meg om. Det er opp til andre å avgjøre. Jeg, som unggutt, har ikke mye jeg skulle ha sagt, og jeg er ikke i posisjon til å uttale meg offentlig om slike ting, sier Johansen. |
Det er jo litt spesielt at Remi Johansen uttaler seg langt mer modent enn Rushfeldt og Høgmo. De burde gått i lære hos denne kloke unggutten. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 03.05.2010 19:26 Post subject: |
|
|
At Fredrik Björck, med lang erfaring som midtstopper fra eliteseriene i Sverige og Danmark, aldri har sett noe liknende forteller vel det meste. Jeg tror ikke jeg har mer å tilføye i denne debatten. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 03.05.2010 19:29 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Jeg tror ikke jeg har mer å tilføye i denne debatten. |
Enig |
|
| Back to top |
|
 |
|