English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Kwarasey
0%
 0%  [ 0 ]
Svensson
1%
 1%  [ 1 ]
Lædre Bjørdal
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
81%
 81%  [ 56 ]
Gudi
7%
 7%  [ 5 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
Rashani
7%
 7%  [ 5 ]
Gytkjær
2%
 2%  [ 2 ]
Total Votes : 69

Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 20:41    Post subject: Reply with quote

BB Iron Mike.

ellers:
+++ Stamnes
++ Rashani
+ Gyt

Notes:

Helland utrolig svak, helt fantastisk utrolig at det er mulig å bli så my mere rævva enn det du egentlig kan. Minner om når jeg la opp som spiller og et år etterpå prøvde meg i en fiveaside turnering.

Stamnestrø utrolig bra innhopp.

Gudi registrerte jeg knapt var utpå der.

Vi var best, vi ble for unøyaktige på siste tredel men økte ledelsen i TL.

Godt å se at Brann har lært. En trener som endelig kan komponere noe utifra materialet han har til rådighet = ikke nedrykk, noe som er veldig bra for norsk fotball, virkelig savnet disse bataljene mot brann Very Happy
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 21.08.2016 20:51    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Vi må prestere svært godt offansivt og defansivt mot alle lag i tippeligaen for å kunne ha et realistisk håp om å prestere slik også når vi møter Europeisk motstand. Så jeg bryr meg også CLkvart.

Bra at vi har fotballkjennere som har et øye på Europa i hver eneste TL-kamp da og ser det store bildet både "offansivt og defansivt" slik at en hver kamp kan kokes ned til at om vi hadde møtt et bedre lag så hadde vi tapt. Verdifull informasjon, spesielt med den alltids viktige konklusjonen om at "spiller vi sånn har vi ikke noe i Europa å gjøre".
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 20:52    Post subject: Reply with quote

Kampens store gledelige beholdning for min del er at Jensen er på vei tilbake i form! Han har jaggu vært elendig i endel kamper i høst. La oss håpe at Helland er på vei tilbake snart også.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 21:08    Post subject: Reply with quote

Mener du virkelig at vi kan prestere dårlig i alle tippeligakampene for så å plutselig spille sinnsvakt bra kamper ute i Europa CLkvart?
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 21:10    Post subject: Reply with quote

I alle tippeligakampene? Nå overdriver du, ellers er vi sterkere i TL nå enn det vi var når vi var i CL-kvart.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 21:17    Post subject: Reply with quote

Lol. Gikk visst ann å misforstå den posten min der. Jeg svarer han som heter CL-kvart på forumet. Jeg mener heller ikke at vi spiller dårlig i alle tippeligakamper. Jeg bare lurer på om han synes det ikke har betydning å prestere godt i tippeligaen. Da tenker jeg ikke på resultatene men prestasjonene.
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 21:57    Post subject: Reply with quote

Kjernen/Tilreisende supportere får ros for god oppførsel under innledningen til kampen.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 21.08.2016 22:34    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Mener du virkelig at vi kan prestere dårlig i alle tippeligakampene for så å plutselig spille sinnsvakt bra kamper ute i Europa CLkvart?

Gikk helt fint i 2007 da.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 22:34    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Gudi registrerte jeg knapt var utpå der.

Haha, så du på kampen? Tipper Gudi var den spilleren på matta med flest involveringer
Back to top
1960
Rutinert

PostPosted: 21.08.2016 22:38    Post subject: Reply with quote

Gennomført god bortekamp, for engangs skyld.
Børs:
ALK 6 God reding, og er likegod som Hansen med ballen i beina. Godt kjøp
Svensson 5 Stort sett greit, men Jonas sliter litt for tiden.
Bjørdal 5 Best i forsvaret
Eylof 4 Viktig bokkering med hodet
Skjelvik 4 Bidrar ikke fremover, og kan da ikke brukes som ving mot lag som ligger lavt KÃ¥re!
Jensen 7 PÃ¥ vei mot storformen.
Gudi 6 Fulgte han spesielt denne kampen. Gjør gode valg, og spiller fremover når situasjonen tilsier det. Sikker pasningsfot.
Konradsen 5 DÃ¥rlige pasninger, godt hodespill.
Helland 3 Bare ett godt frispark og noen gode cornere. Ellers sorgen.
Vilhjalmsson 5 Lagspiller, men dårlig mottak på sin store mulighet.
Rashani 5 Mer i dytten nå, men kan bedre.
Gytkjær 6. Putter 1 av 2 store. Kommer til sjanser, og redder oss.

Foøvrig godt coachet av Kåre idag.
Byttet med Jensen- Stamnestrø var riktig selv om det var risikabelt for resultatet i dag.

Last edited by 1960 on 22.08.2016 11:28; edited 1 time in total
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 22:39    Post subject: Reply with quote

Selv om vi sitter igjen med kun ett poeng etter denne, var det ganske deilig å føle på den nervøse stemninga blant bergenspublikumet på 1-1 Very Happy
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 22:58    Post subject: Reply with quote

Fikk dessverre ikke sett kampen i dag.. Kan noen si noe om hvordan Gudi spilte i dag? Er det potensielt at han kunne startet sentralt mot AW på torsdag? Smile på forhånd takk for svar!
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 23:04    Post subject: Reply with quote

Han spilte ikke Konradsen ut av laget for å si det sånn. Han sliter med den han har gjort siden han kom hit. Tempo i alt han gjør, både med og uten ball, pluss at han er alt for lite offensivt rettet. MEN, når det er sagt gjør han en helt alright kamp, bedre enn de gangene jeg har sett han tidligere. Når vi møter lag som er så ekstremt lave så blir han ikke utfordret på svakhetene hans uten ball iallefall.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 23:04    Post subject: Reply with quote

Gudi var ikke god nok slik han spilte i dag, hvertfall. Treig, defensiv i hodet og hadde dessuten minst én grusom feilpasning.
Back to top
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 21.08.2016 23:08    Post subject: Reply with quote

Gudi viser etter min mening ikke nok i dag for min del til å starte mot AW. Spiller for ofte på "det trygge", dvs støtte/på tvers. For lite skapende som sittende midtbanespiller i dag. Der feks Ole som regel slo flere forløsende pasninger gjennom ledd, mellom back og midtstopper osv i hver kamp, synes jeg det blir alt for lite av dette med Gudi. Ja, han slo i dag opp på gyt/matti som møter iblant, men det er stort sett det. Mullig det kan bli bedre med tiden, men synes Anders totalt sett har et større potensiale og bør fortsatt satses på i rollen, spesielt fordi han har en dimensjon defensivt Gudi ikke er i nærheten av. Redd han internasjonalt vil bli avkledd defensivt.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 23:17    Post subject: Reply with quote

Okei, takk for infoen. Men slik jeg ser det så vil Gudi venne seg til rollen mere og mere med tillit. Får han spille der enkelte kamper fremover i høst, og en hardkjøring av en oppkjøring til neste sesong. Da tror jeg han ville fungert bra i rollen. Han har flere av kvalitetene som trengs, overblikk har han definitivt, spiller kanskje på det "safe" nå, men med tillit vil det vel løsne? Very Happy Ole herjet vel ikke i begynnelsen han heller, men med tillit ble han vår maestro.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 23:28    Post subject: Reply with quote

Det overblikket er rimelig oppskrytt. Mulig han har det inne, men han ikke vist mye av det hittill. Å spille ballen på tvers og bakover krever ikke mye overblikk.

Det som gjør meg bekymret mtp å spille seg inn i den rollen er de fysiske manglene. Han er for treg og har for lite instensitet i spillet. Han kan minne om Winsnes i spillestillen, men Fredrik var jo en klegg og ilter spillertype, Gudi har ikke den samme tilstedeværelsen, og den er ikke bare bare å trene fram.

Når det er sagt tipper jeg han vil få muligheten til å vise seg mer fram der i Tippeligaen hvis vi kvaller til Europa. Så hvem vet, kanskje han tar store steg, det har jo omtrent blitt en vane det så.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 21.08.2016 23:35    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Han har flere av kvalitetene som trengs, overblikk har han definitivt, spiller kanskje på det "safe" nå, men med tillit vil det vel løsne?

Han har god nærteknikk og en presis fot, men at han har overblikk har jeg ikke sett mye til. Tror ikke han vil starte å tre fri spillere foran seg selv om han får "tillit". Når han aldri gjør det nå er det fordi han ikke har den ferdigheten. Han er ingen dårlig spiller, men han er ikke en Rosenborg-spiller.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 21.08.2016 23:50    Post subject: Reply with quote

Gjorde han ikke nettopp det til bakenga i sist kamp? Altså spilte han igjennom?
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 22.08.2016 07:44    Post subject: Reply with quote

Jo. Han slo en lekker stikker etter å ha dratt av seg en/to mann.

http://www.altomfotball.n...alse#video
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.08.2016 09:19    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Usjarmerende å klage på Brann i dag synes jeg. De ligger på medaljeplass og prestert over all forventning.

Helt enig. De siste års Brann har jo vært en katastrofe. Gir dem gjerne honnør for å ha fått til noe. Ikke spesielt underholdende (for å si det svært pent), men et sted må de jo begynne. Så får de heller bygge opp det offensive etter hvert.

Brann og Bergen er tipp topp for Eliteserien. Ferdig snakka.
EGA
Veteran

PostPosted: 22.08.2016 09:36    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Gudi gjorde det helt greit. De forløsende stikkerne var det ikke mange av, men Brann lå veldig kompakt og det var ikke lett.
Han har en god pasningsfot og sørget for at vi fikk i gang et etablert pasningsspill. Han hadde vel i allefall en blemme på slutten, men som sagt syns jeg spillertypen gjør at spillet glir sikrere og bedre. Han fortjener flere sjanser. Gudi sentralt er mer godfot enn Villmannen eller Anders.
Vedr det defensive mot bedre motstander får tiden vise...
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 22.08.2016 09:38    Post subject: Reply with quote

Anders Pamer i BT i dag: "Brann spilte slik de måtte mot et langt bedre Rosenborg-lag".

Jeg synes det er en grei oppsummering - og lite å klandre de for, skjønt jeg har vanskelig for å forstå at publikum i Bergen vil synes det er særlig spennende i lengden å møte frem for å se på dette. Men etter OBOS ligaen i fjor -og noen elendige år før dette, er det jo motivasjon nok i seg selv å snuse på medaljer.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 22.08.2016 14:29    Post subject: Reply with quote

NÃ¥erdetnok wrote:
Anders Pamer i BT i dag: "Brann spilte slik de måtte mot et langt bedre Rosenborg-lag".

Jeg synes det er en grei oppsummering - og lite å klandre de for, skjønt jeg har vanskelig for å forstå at publikum i Bergen vil synes det er særlig spennende i lengden å møte frem for å se på dette. Men etter OBOS ligaen i fjor -og noen elendige år før dette, er det jo motivasjon nok i seg selv å snuse på medaljer.

Er faktisk Rosenborg som spiller Brann lave. Har sett andre lag som ikke har greid å spille de så lave som det vi greide. Så en godt gjenomført kamp av oss.
jadda
Veteran

PostPosted: 22.08.2016 14:50    Post subject: Reply with quote

Gudi gjorde få direkte feil i går, men gud(i) hjelpe meg hvor lang tid han brukte med kula i beina, noe som stort sett alltid førte til at de offensive alternativene enten løpte seg i offside eller ble avstengt av et hardtarbeidende Brann-forsvar. Da endte det alt for ofte opp med sideveis eller bakoverrettede pasninger.
Jeg ble IKKE imponert over han i går (heller), selv om jeg ser det er noen som har klart å hake han av som bestemann på laget...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb