English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 18.03.2012 23:01    Post subject: Reply with quote

Hent Trond Solli snarest og la ham foredle NAE grunnfilosofi. Mannen har bevist at han kan dette i Europeisk sammenheng. Hiv hele trenerteamet samt EH og ansett noen som klarer å se på klubbens suksessfaktorer i en større sammenheng.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:01    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
antatt svakere motstand.

Det der er vel nøkkelordene her. Ifølge hvem da?
Slik jeg ser det har Viking ett bedre lag enn oss - ikke nødvendigvis bedre spillere, men laget er bedre! Bedre sammensatt, mer komplimentært, frett og slett en mer helhetlig enhet!
akson
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 23:05    Post subject: Reply with quote

Nå blir det vel mye synsing, men jeg tror Hareide ville tatt halve stallen vår hvis han fikk velge fritt.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 23:07    Post subject: Reply with quote

Hvem var det som var ansvarlig for at laget fremstår som en enhet på banen igjen..?
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 23:09    Post subject: Reply with quote

Problemet er at Viking sin stall samhandler, men det gjør ikke Rosenborg sin. Rosenborg kom til kvartfinale i Champions Leauge på defensiv og offensiv samhandling. I dag er det 11 enkelt spillere som spiller på Rosenborg, ikke et lag !!!! Crying or Very sad
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 18.03.2012 23:09    Post subject: Reply with quote

Gi meg Ã…ge Hareide som en langsiktig manager any time for EH.......
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:14    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Hvem var det som var ansvarlig for at laget fremstår som en enhet på banen igjen..?

Mellomledern (Jönsson.) Men han kan ikke jobbe med noe annet ett det materialet lederen (Hoftun) gir han, og det er ikke stort å skryte av. Det er som ett lappe-teppe, med biter som ikke passer sammen og gjør det umulig å få teppet helt.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:14    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:

Foretrekker Høgmo i den rollen, fakitsk.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 23:16    Post subject: Reply with quote

lappeteppe og isfjell.. okei..
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:16    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Ikke noe engelsk system takk. Tysk.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:19    Post subject: Reply with quote

Gud bedre så mye tull du klarer å lire av deg Bakklandia.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 23:22    Post subject: Reply with quote

Fyren er SV'er. Treng æ sei meir?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:29    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Gud bedre så mye tull du klarer å lire av deg Bakklandia.

Ja, hvis "Ikke spark Jönsson" = Tull, så. Men tro meg, det finnes mye annet jeg kunne uttalt som ville vært mye mer enn tull enn det.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:38    Post subject: Reply with quote

Ikke legg opp til at det er greia. Det er fullstendig feil og stygg debatteknikk å skrive sånn. Dette handler ikke om at alle som ikke sier "spark JJ" = tull.

Det handler om at du har gått hardt ut tidligere om suksessen som kommer til å komme under JJ i 2012 og at du skal hovere da. Nå som du selv ser hva alle andre har sett i lang tid så må du finne en måte å vri tema på. Dette gjør du ved å hevde at dette kun er 10% JJ sin skyld, noe som er fullstendig tullball.

At vi ikke har noen form for spillmønster er JJ sitt ansvar. Ikke keepertrener eller sportsdirektør.

Henriksen skal hjelpe JJ slik at RBK fremstår som JJ ønsker.
Hoftun skal kjøpe spillere som gjør det lettere for JJ å oppnå suksess.
Jamtfall skal trene keepere.

Det er liten grunn til å tro at disse tre er gode støttespillere for JJ, men spillmønster, måten å spille fotball på, faste trekk, hvordan laget skal fremstå, det er ting som skal komme frem uavhengig av om spillerne er gode nok til å vinne gull.
Hadde man sett dette så hadde man ikke vært så kritiske til JJ, for da hadde man både hatt troen på at det ville snu, samt rette kanonen mot Hoftun for å ikke handle gode nok spillere.
Dette gjøres idag også selvsagt, svært få får mer pepper enn Hoftun her inne. Men de er begge for dårlige i jobben sin, ikke kun en av dem.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:44    Post subject: Reply with quote

Ikke legg opp til at det er greia. Det er fullstendig feil og stygg debatteknikk å skrive sånn. Dette handler ikke om at alle som ikke sier "spark JJ" = tull.

Det handler om at du har gått hardt ut tidligere om suksessen som kommer til å komme under JJ i 2012 og at du skal hovere da. Nå som du selv ser hva alle andre har sett i lang tid så må du finne en måte å vri tema på. Dette gjør du ved å hevde at dette kun er 10% JJ sin skyld, noe som er fullstendig tullball.

Har jeg sagt at jeg har mista troa på Jönsson? Ikke det jeg kan huske, i hvert fall. Jeg har fortsatt trua på'n, jeg. Hadde jeg ikke hatt det hadde jeg jo ikke giddet å bruke så mye tid på å ønske at det hadde blitt ryddet opp i resten av klubben, ikke sant? Da hadde jeg jo heller joinet hylekoret deres!

Jönsson klarte målsetningen ifjor, og han vil garantert gjøre det i år også - og da sikter jeg selvsagt til klubbens offisielle målsetning, ikke en fullstendig urealistisk målsetning en gruppering fans har satt skreddersydd for at den skal være umulig å oppnå!
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:46    Post subject: Reply with quote

GJESP

Med ressursene denne klubben har i forhold til resten av røkla så ville en tannbørste oppnådd "topp 3" 9 av 10 ganger!
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 23:47    Post subject: Reply with quote

Very Happy en tannbørste faktisk RBK
Erlendr
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 23:49    Post subject: Reply with quote

lappeteppe, isfjell og konspirasjoner.. dette blir bare bedre og bedre..
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 23:49    Post subject: Reply with quote

Uansett om noen kan mene at det Hoftun som har det øverste sportslige ansvaret og at det er han som kjøper inn spillere og at Jönssons jobb er å skape best mulige resultater med de spillerne han har tilgjengelig så er det jo faktisk sånn at:

1. En SD kjøper jo helt sikkert inn spillere etter ønsker fra treneren.

2. En trener står jo fritt til å stille krav til SD noe Jönsson helt åpenbart burde gjøre her. Han gjorde så vidt jeg husker det i stabæk.

3. Jönsson kan vel ikke fritas for alt ansvar bare fordi han ikke har det øverste ansvaret?

Jönsson fikk riktignok ikke de beste arbeidsbetingelsene det første halvåret han var i RBK, men i dag har han jo mange gode spillere (spesielt offensive) og det burde jo i det minste gå an å se antydninger til et spillemønster og samhandling mellom spillerne nå. De spillerne som kom i fjor sommer har jo vært her i 7-8 måneder nå.

Hovedproblemet er uten tvil Hoftun, men Jönsson har ikke gjort en spesielt god jobb han heller. Jeg synes begge burde få sparken! Men det er vel kanskje ikke det beste tidspunktet å bytte trener en uke før seriestart så siden ikke det er gjort før bør Jönsson få fram til EM-pausen på å motbevise at han er feil man for RBK, men Hoftun kan for min del få sparken på dagen. Det kommer ikke til å komme noen nye spillere i dette overgangsvinduet uansett.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:50    Post subject: Reply with quote

GJESP

Med ressursene denne klubben har i forhold til resten av røkla så ville en tannbørste oppnådd "topp 3" 9 av 10 ganger!

topp 3 har da aldri vært klubben målsetning. E-cupkvalifikasjon er målsetningen, men det innebærer som regel topp 3 eller cupfinale, ja.
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 23:53    Post subject: Reply with quote

slapp av litt a Bakkis! topp 3 er ikke målsettingen...ehh...jo....det er det...eller skal vi satse på cupfinaler fremover kanskje??? jaja...kan jo komme til cupfinalen fra adecco også....
Hedning
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:53    Post subject: Reply with quote

Hoftun ansatte JJ. Hvis JJ ikke er god nok som trener, så betyr det at Hoftun ikke er god nok som SD. Derfor må Hoftun gå, og en ny SD må da vurdere om / hvor lenge vi kan fortsette med JJ.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:56    Post subject: Reply with quote

Klevo wrote:
Hoftun ansatte JJ. Hvis JJ ikke er god nok som trener, så betyr det at Hoftun ikke er god nok som SD. Derfor må Hoftun gå, og en ny SD må da vurdere om / hvor lenge vi kan fortsette med JJ.

Nettopp! Alt henger jo sammen, hvis folk bare gidder å se litt mer enn bare frem til sin egen nesetipp!
moomoo
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 23:58    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Henning wrote:
Fin børs zaphod! Ville gitt Issah 2, eller helt enig.

Jeg synes også at Dockal ikke bør børses som en av våre beste. Alt for mange håpløse ballmist, og var fraværende i store perioder. Så og si null (positive) defensive innvilveringer, med det er forsåvdit ikke noe nytt. Personlig ville jeg skrudd tsjekkeren ned to karakterer, men ellers fin børs.

Dockal får mye pepper hele tiden for ikke å leve opp til forventningene, men når skal dere starte å se hvilke foprutsetninger han har???

vi ønsker at han skal slå presise innlegg fra kanten, men hvordan i helsikke skal det vøre mulig når han aldri får ballen og det ikke er NOEN andrebevegelser eller tredjebevegelser eller løp for å skape ham plass? om han fåt ballen på kanten er det ALLTID som støttepasning ellers må han vandre inn mot midten og forsvinner litt.

Dockal er en glimrende spiller om vi benytter ham riktig men da må vi først ha en back som kommer på overlap, midtbanespillere som skaper rom ved å gå på løp samt bli bedre til å vri spillet.

vi har NULL samtidige bevegelser, NULL andre og tredjebevegelser og det er derfor JEG vil ha Nils tilbake. kansje ikke for å trene laget nå eller på sikt, men for å trene inn selvtillitt og bevegelsesmønster hos spillerne, noe JJ uten TVIL har feilet HARDT på!

Ingen tvil om at JJ ikke er riktig mann til å lede et slikt stort lag som RBK, mye slik Hodgeson ikke var riktig mann til å trene Liverpool. Vi trenger en autoritær trener med klare beskjeder og ikke en klovn...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:59    Post subject: Reply with quote

gonnagetchaa wrote:
slapp av litt a Bakkis! topp 3 er ikke målsettingen...ehh...jo....det er det...eller skal vi satse på cupfinaler fremover kanskje??? jaja...kan jo komme til cupfinalen fra adecco også....

Altså: hvis begge cupfinalisten er topp tre, holder det å bli topp fem for å få e-cupplass. Med Fair Play-pris kan det i slike sesonger holde med sjetteplass. Så nei - Topp 3 er ikke målsetningen. Men at det er der vi bør sikte oss inn for å være sikre - ja, så absolutt.

Men ett cupgull nå og da er absolutt ikke å forakte det heller.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb