| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 18.03.2012 23:01 Post subject: |
|
|
| Hent Trond Solli snarest og la ham foredle NAE grunnfilosofi. Mannen har bevist at han kan dette i Europeisk sammenheng. Hiv hele trenerteamet samt EH og ansett noen som klarer å se på klubbens suksessfaktorer i en større sammenheng. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.03.2012 23:01 Post subject: |
|
|
| jacsonø wrote: | | antatt svakere motstand. |
Det der er vel nøkkelordene her. Ifølge hvem da?
Slik jeg ser det har Viking ett bedre lag enn oss - ikke nødvendigvis bedre spillere, men laget er bedre! Bedre sammensatt, mer komplimentært, frett og slett en mer helhetlig enhet! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 18.03.2012 23:05 Post subject: |
|
|
| Nå blir det vel mye synsing, men jeg tror Hareide ville tatt halve stallen vår hvis han fikk velge fritt. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 18.03.2012 23:07 Post subject: |
|
|
| Hvem var det som var ansvarlig for at laget fremstår som en enhet på banen igjen..? |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 18.03.2012 23:09 Post subject: |
|
|
Problemet er at Viking sin stall samhandler, men det gjør ikke Rosenborg sin. Rosenborg kom til kvartfinale i Champions Leauge på defensiv og offensiv samhandling. I dag er det 11 enkelt spillere som spiller på Rosenborg, ikke et lag !!!!  |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 18.03.2012 23:09 Post subject: |
|
|
| Gi meg Ã…ge Hareide som en langsiktig manager any time for EH....... |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.03.2012 23:14 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | Hvem var det som var ansvarlig for at laget fremstår som en enhet på banen igjen..? |
Mellomledern (Jönsson.) Men han kan ikke jobbe med noe annet ett det materialet lederen (Hoftun) gir han, og det er ikke stort å skryte av. Det er som ett lappe-teppe, med biter som ikke passer sammen og gjør det umulig å få teppet helt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.03.2012 23:14 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | | Gi meg Ã…ge Hareide som en langsiktig manager any time for EH....... |
Foretrekker Høgmo i den rollen, fakitsk. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 18.03.2012 23:16 Post subject: |
|
|
| lappeteppe og isfjell.. okei.. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.03.2012 23:16 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | | Gi meg Åge Hareide som en langsiktig manager any time for EH....... | Ikke noe engelsk system takk. Tysk. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.03.2012 23:19 Post subject: |
|
|
| Gud bedre så mye tull du klarer å lire av deg Bakklandia. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 18.03.2012 23:22 Post subject: |
|
|
Fyren er SV'er. Treng æ sei meir? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.03.2012 23:29 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Gud bedre så mye tull du klarer å lire av deg Bakklandia. |
Ja, hvis "Ikke spark Jönsson" = Tull, så. Men tro meg, det finnes mye annet jeg kunne uttalt som ville vært mye mer enn tull enn det. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 18.03.2012 23:38 Post subject: |
|
|
Ikke legg opp til at det er greia. Det er fullstendig feil og stygg debatteknikk å skrive sånn. Dette handler ikke om at alle som ikke sier "spark JJ" = tull.
Det handler om at du har gått hardt ut tidligere om suksessen som kommer til å komme under JJ i 2012 og at du skal hovere da. Nå som du selv ser hva alle andre har sett i lang tid så må du finne en måte å vri tema på. Dette gjør du ved å hevde at dette kun er 10% JJ sin skyld, noe som er fullstendig tullball.
At vi ikke har noen form for spillmønster er JJ sitt ansvar. Ikke keepertrener eller sportsdirektør.
Henriksen skal hjelpe JJ slik at RBK fremstår som JJ ønsker.
Hoftun skal kjøpe spillere som gjør det lettere for JJ å oppnå suksess.
Jamtfall skal trene keepere.
Det er liten grunn til å tro at disse tre er gode støttespillere for JJ, men spillmønster, måten å spille fotball på, faste trekk, hvordan laget skal fremstå, det er ting som skal komme frem uavhengig av om spillerne er gode nok til å vinne gull.
Hadde man sett dette så hadde man ikke vært så kritiske til JJ, for da hadde man både hatt troen på at det ville snu, samt rette kanonen mot Hoftun for å ikke handle gode nok spillere.
Dette gjøres idag også selvsagt, svært få får mer pepper enn Hoftun her inne. Men de er begge for dårlige i jobben sin, ikke kun en av dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.03.2012 23:44 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Ikke legg opp til at det er greia. Det er fullstendig feil og stygg debatteknikk å skrive sånn. Dette handler ikke om at alle som ikke sier "spark JJ" = tull.
Det handler om at du har gått hardt ut tidligere om suksessen som kommer til å komme under JJ i 2012 og at du skal hovere da. Nå som du selv ser hva alle andre har sett i lang tid så må du finne en måte å vri tema på. Dette gjør du ved å hevde at dette kun er 10% JJ sin skyld, noe som er fullstendig tullball. |
Har jeg sagt at jeg har mista troa på Jönsson? Ikke det jeg kan huske, i hvert fall. Jeg har fortsatt trua på'n, jeg. Hadde jeg ikke hatt det hadde jeg jo ikke giddet å bruke så mye tid på å ønske at det hadde blitt ryddet opp i resten av klubben, ikke sant? Da hadde jeg jo heller joinet hylekoret deres!
Jönsson klarte målsetningen ifjor, og han vil garantert gjøre det i år også - og da sikter jeg selvsagt til klubbens offisielle målsetning, ikke en fullstendig urealistisk målsetning en gruppering fans har satt skreddersydd for at den skal være umulig å oppnå! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 18.03.2012 23:46 Post subject: |
|
|
GJESP
Med ressursene denne klubben har i forhold til resten av røkla så ville en tannbørste oppnådd "topp 3" 9 av 10 ganger! |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 18.03.2012 23:47 Post subject: |
|
|
en tannbørste faktisk  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 18.03.2012 23:49 Post subject: |
|
|
| lappeteppe, isfjell og konspirasjoner.. dette blir bare bedre og bedre.. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 18.03.2012 23:49 Post subject: |
|
|
Uansett om noen kan mene at det Hoftun som har det øverste sportslige ansvaret og at det er han som kjøper inn spillere og at Jönssons jobb er å skape best mulige resultater med de spillerne han har tilgjengelig så er det jo faktisk sånn at:
1. En SD kjøper jo helt sikkert inn spillere etter ønsker fra treneren.
2. En trener står jo fritt til å stille krav til SD noe Jönsson helt åpenbart burde gjøre her. Han gjorde så vidt jeg husker det i stabæk.
3. Jönsson kan vel ikke fritas for alt ansvar bare fordi han ikke har det øverste ansvaret?
Jönsson fikk riktignok ikke de beste arbeidsbetingelsene det første halvåret han var i RBK, men i dag har han jo mange gode spillere (spesielt offensive) og det burde jo i det minste gå an å se antydninger til et spillemønster og samhandling mellom spillerne nå. De spillerne som kom i fjor sommer har jo vært her i 7-8 måneder nå.
Hovedproblemet er uten tvil Hoftun, men Jönsson har ikke gjort en spesielt god jobb han heller. Jeg synes begge burde få sparken! Men det er vel kanskje ikke det beste tidspunktet å bytte trener en uke før seriestart så siden ikke det er gjort før bør Jönsson få fram til EM-pausen på å motbevise at han er feil man for RBK, men Hoftun kan for min del få sparken på dagen. Det kommer ikke til å komme noen nye spillere i dette overgangsvinduet uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.03.2012 23:50 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | GJESP
Med ressursene denne klubben har i forhold til resten av røkla så ville en tannbørste oppnådd "topp 3" 9 av 10 ganger! |
topp 3 har da aldri vært klubben målsetning. E-cupkvalifikasjon er målsetningen, men det innebærer som regel topp 3 eller cupfinale, ja. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 18.03.2012 23:53 Post subject: |
|
|
slapp av litt a Bakkis! topp 3 er ikke målsettingen...ehh...jo....det er det...eller skal vi satse på cupfinaler fremover kanskje??? jaja...kan jo komme til cupfinalen fra adecco også.... _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 18.03.2012 23:53 Post subject: |
|
|
| Hoftun ansatte JJ. Hvis JJ ikke er god nok som trener, så betyr det at Hoftun ikke er god nok som SD. Derfor må Hoftun gå, og en ny SD må da vurdere om / hvor lenge vi kan fortsette med JJ. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.03.2012 23:56 Post subject: |
|
|
| Klevo wrote: | | Hoftun ansatte JJ. Hvis JJ ikke er god nok som trener, så betyr det at Hoftun ikke er god nok som SD. Derfor må Hoftun gå, og en ny SD må da vurdere om / hvor lenge vi kan fortsette med JJ. |
Nettopp! Alt henger jo sammen, hvis folk bare gidder å se litt mer enn bare frem til sin egen nesetipp! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 18.03.2012 23:58 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Henning wrote: | | Fin børs zaphod! Ville gitt Issah 2, eller helt enig. |
Jeg synes også at Dockal ikke bør børses som en av våre beste. Alt for mange håpløse ballmist, og var fraværende i store perioder. Så og si null (positive) defensive innvilveringer, med det er forsåvdit ikke noe nytt. Personlig ville jeg skrudd tsjekkeren ned to karakterer, men ellers fin børs. |
Dockal får mye pepper hele tiden for ikke å leve opp til forventningene, men når skal dere starte å se hvilke foprutsetninger han har???
vi ønsker at han skal slå presise innlegg fra kanten, men hvordan i helsikke skal det vøre mulig når han aldri får ballen og det ikke er NOEN andrebevegelser eller tredjebevegelser eller løp for å skape ham plass? om han fåt ballen på kanten er det ALLTID som støttepasning ellers må han vandre inn mot midten og forsvinner litt.
Dockal er en glimrende spiller om vi benytter ham riktig men da må vi først ha en back som kommer på overlap, midtbanespillere som skaper rom ved å gå på løp samt bli bedre til å vri spillet.
vi har NULL samtidige bevegelser, NULL andre og tredjebevegelser og det er derfor JEG vil ha Nils tilbake. kansje ikke for å trene laget nå eller på sikt, men for å trene inn selvtillitt og bevegelsesmønster hos spillerne, noe JJ uten TVIL har feilet HARDT på!
Ingen tvil om at JJ ikke er riktig mann til å lede et slikt stort lag som RBK, mye slik Hodgeson ikke var riktig mann til å trene Liverpool. Vi trenger en autoritær trener med klare beskjeder og ikke en klovn... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.03.2012 23:59 Post subject: |
|
|
| gonnagetchaa wrote: | | slapp av litt a Bakkis! topp 3 er ikke målsettingen...ehh...jo....det er det...eller skal vi satse på cupfinaler fremover kanskje??? jaja...kan jo komme til cupfinalen fra adecco også.... |
Altså: hvis begge cupfinalisten er topp tre, holder det å bli topp fem for å få e-cupplass. Med Fair Play-pris kan det i slike sesonger holde med sjetteplass. Så nei - Topp 3 er ikke målsetningen. Men at det er der vi bør sikte oss inn for å være sikre - ja, så absolutt.
Men ett cupgull nå og da er absolutt ikke å forakte det heller. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|