English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrikstad - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larse65
Veteran

PostPosted: 18.04.2011 23:34    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Okay. Jeg tror det blir det likevel.

Igjen; Hvorfor?

Jeg tipper 7378 betalende! tilskuere. Og da er jeg optimistisk!

Forstår du ikke at RBK er et drittlag per tiden?
Og, tør jeg si, det er en villet situasjon fra ledelsens side.
View user's profile Send private message
Awesome
Rutinert

PostPosted: 18.04.2011 23:39    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Vi seilte i fra tjueti med gullet i vår favn,
Vi håpte at han Hoftun kunne skaffe noen navn,
Men Erik Hoftun er, en veldig farlig mann.
NÃ¥ kan jeg lukte bunn derfor ror jeg inn mot land.

Hiv og hoi, nå må Hoftun gå.
Så kan vi ta det rolig i de neste hundre år,
så kan vi ta det rolig i de neste hundre år.

melodi: Kaptein Sabeltann - Sjørøverne kommer.

Tommel'n opp! Tommel'n opp!

ALLE må synge i!! Printe ut flyers til ALLE på stadion med tekst!
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 18.04.2011 23:39    Post subject: Reply with quote

Gå å legg deg, disse sangene er bare teite..

- Torgeir Børven
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 18.04.2011 23:42    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:

Slettes ikke!
Awesome
Rutinert

PostPosted: 18.04.2011 23:43    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:

Deg om det. Jeg syns de er bra, og gir oss som bryr oss om klubben en kreativ måte å få sagt vår mening på. Vi kan ikke bare sitte på rævva å akseptere at EH kjører klubben til adecco...

Knowrud skal ha ære for den teksten der! RBK
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 18.04.2011 23:47    Post subject: Reply with quote

Har det noen gang i historien blitt sunget negative sanger på lerkendal? Trokke det..

- Torgeir Børven
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.04.2011 23:51    Post subject: Reply with quote

Det forteller sitt tydelige språk om hva folk synes om den jobben som gjøres av dagens ledelse.
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 19.04.2011 00:05    Post subject: Reply with quote

Hoftun, Hoftun trekk deg nå,
Før vi ned i Adecco-dassen må.
Vårt sinne står nå i kok,
Med deg så blir alt bare lok.

Last edited by Awesome on 19.04.2011 00:11; edited 1 time in total
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 19.04.2011 00:06    Post subject: Reply with quote

"slettet"

Last edited by Awesome on 19.04.2011 00:10; edited 1 time in total
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 19.04.2011 00:08    Post subject: Reply with quote

Gud, for en sesongstart. Mørkt. Det er tydelig at noen grep må gjøres.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.04.2011 00:11    Post subject: Reply with quote

Zeno, du er klar over at dette er et forum og at en kan bruke mer enn 2 linjer på å uttrykke noe?
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 19.04.2011 00:16    Post subject: Reply with quote

Keenoir, en god setning sier ofte mer enn tusen ord Wink
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 19.04.2011 00:34    Post subject: Reply with quote

Må dog få legge til at jeg er positivt overrasket over starten til Holm, synes han viser glimt av grei teknikk, noe som vi vel ikke har får mye av i dagens stall. Per Ciljan var også blant våre beste i dag, kom på fine driv offensivt.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 19.04.2011 00:42    Post subject: Reply with quote

Om Skjelbred var en av våre bedre i dag så sier det mer om de andre spillerne som spilte en det gjør om PCS. Instillingen til laget etter 2-0 ga begrepet "apatisk" en ny dimensjon. Hamrens attityd er sporløst forsvunnet.

Hoftun, Skutle og Svendsen gjemmer seg vel på brakka, ingen av dem har vært ute i media enda og sagt noe. tipper de gjemmer seg bak en sofa på brakka. Terje Svendsen er like redd for media som det kjell i olsenbanden er for politiet. tipper han sitter på brakka, kaldsvetter og sjælver.
2mas
Sjef

PostPosted: 19.04.2011 00:50    Post subject: Reply with quote

Dagens avis:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.04.2011 00:51    Post subject: Reply with quote

Skjelbred var, de delene av kampen jeg klarte å holde øynene åpne og rettet mot skjermen, en av våre desidert dårligste spillere. Mislyktes totalt med å støtte Winsnes defensivt, sånn at legen til stadighet kom en mot en med plass rundt seg, og det var nøyaktig det jeg nevnte som forutsetning for at dagens formasjon skulle kunne lykkes. Giddalaus, rett og slett.

Han var også totalt på mellomdistanse når vi hadde ballen, verken tilgjengelig for korte oppspill eller nært nok på lange, og stod til alt overmål såpass på hælene at han så ut som en krysning mellom Winsnes og Skallmann hvis han fikk pasninger i rom foran seg. Han får til to gode flikker, og null kreative bidrag. Markus Henriksen og Daniel Fredheim Holm er fire hakk bedre enn Skjelbred i dag, i noenlunde like roller.

Forøvrig: spilte ikke han en slags OMS i kveld? Anyone?

Men han var ikke akkurat unik om å være dårlig i kveld. Etter det jeg kunne se, så kunne alle spillerne unntatt Fredheim Holm isolert sett vært satt på benken etter en sånn prestasjon. Jeg håper virkelig at Holm var helt sluttkjørt etter timen, for ellers burde noen bestille en synstest til trener dobbeljodd.
HeXX
Rutinert

PostPosted: 19.04.2011 01:08    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Dagens avis:

Denne avisa viser hvor ille det har blitt, men også noe som kan representere løsningen på ett av flere problemer.

Fruen i øverste venstre hjørne, kombinert med en styreplass til samme organisasjon vil i alle fall gi mer likvide midler tilgjengelig for klubben...

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 19.04.2011 04:06    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Skjelbred mslyktes totalt med å støtte Winsnes defensivt, sånn at legen til stadighet kom en mot en med plass rundt seg, og det var nøyaktig det jeg nevnte som forutsetning for at dagens formasjon skulle kunne lykkes. Giddalaus, rett og slett.

Om han spilte OMS så var det vel isåfall ikke hans oppgave å hjelpe til defensivt, så da er det indreløperne du må peke den kritiske fingeren til. Men jeg velger jo å tro at man heller brukte Fredheim Holm der fremme og Per på venstre indreløper, om det virkelig var diamantformasjonen vi spilte med idag, som 2mas påstår i sitt kampreferat bl.a.

Personlig hadde jeg derimot inntrykk av at det var en flat 4-4-2 vi stilte med i dag, med Henriksen og Holm på kantene. Ingen diamant. Er isåfall uenig med deg i at den ene av de to sentrale i det systemet er OMS. MS med mer offensivt ansvar enn makkeren sin, jada, men ikke OMS. Men nå er jeg (som vanlig) kanskje litt ioverkant kverulantisk her. Smile
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 19.04.2011 07:04    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Har det noen gang i historien blitt sunget negative sanger på lerkendal? Trokke det..

Jeg har en sterk mistanke om at det ble sunget mye rart på Lerkendal i 1977...
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 19.04.2011 07:51    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Skjelbred var, de delene av kampen jeg klarte å holde øynene åpne og rettet mot skjermen, en av våre desidert dårligste spillere. Mislyktes totalt med å støtte Winsnes defensivt, sånn at legen til stadighet kom en mot en med plass rundt seg, og det var nøyaktig det jeg nevnte som forutsetning for at dagens formasjon skulle kunne lykkes. Giddalaus, rett og slett.

Han var også totalt på mellomdistanse når vi hadde ballen, verken tilgjengelig for korte oppspill eller nært nok på lange, og stod til alt overmål såpass på hælene at han så ut som en krysning mellom Winsnes og Skallmann hvis han fikk pasninger i rom foran seg. Han får til to gode flikker, og null kreative bidrag. Markus Henriksen og Daniel Fredheim Holm er fire hakk bedre enn Skjelbred i dag, i noenlunde like roller.

Men han var ikke akkurat unik om å være dårlig i kveld. Etter det jeg kunne se, så kunne alle spillerne unntatt Fredheim Holm isolert sett vært satt på benken etter en sånn prestasjon. Jeg håper virkelig at Holm var helt sluttkjørt etter timen, for ellers burde noen bestille en synstest til trener dobbeljodd.

Synes faktisk Per er en av de få som prøver på laget jeg... jobber som en gal og går mye med ballen, men han er ikke noen ekspert på å drible og kan da ikke gå helt alene frem til mål... Razz Problemet ligger jo i at vi ikke har noen som beveger seg når vi får ballen... alle står og henger og venter på at ballen skal komme til de. Om det skyldes dårlig holdning og lite vilje til å jobbe for laget eller om det er mangel på ferdigheter vites jo ikke, men det er helt lov å synse... (spesielt med tanke på lønningsnivået.).

Jeg syntes fredrikstad spilte RBK fotball i går, doblet på kant og fikk mange gode innlegg etter raske overganger.

I mitt hode ser det ikke ut som det er målet i år overhodet og alt skal tres igjennom midten... om JJ har en spillestil i det hele tatt som skal terpes inn vites heller ikke, men jeg er ikke imponert.

Krysser fingrene for at vi snart kan se en ving som utfordrer en spiller og ikke slår støttepasninger bakover hver gang.

(For de her inne som tilfeldigvis er LFC supportere så må jeg si at jeg i allefall ser mye likhetstrekk mellom RBK og LFC i år på spillestil (før Daglish)...)

Heldigvis er det utvidet sesong og det er 8 poeng opp til toppen og 26 kamper igjen. It's hope in hanging snore. Very Happy
enur81
Senior

PostPosted: 19.04.2011 08:08    Post subject: Reply with quote

Per var ikke god i går. Det eneste positive jeg fikk ut av kampen i går var tegn på stor teknikk fra Fredheim Holm, og kanskje det faktum at ledelsen/styret nå må våkne. Utrolig bra kommentar på rbkweb i går kveld, håper det kan være starten på en "offentlig" debatt som stiller spørsmålstegn ved flere av lederne i klubben (Hoftun, Skutle og Svendsen).
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 19.04.2011 08:20    Post subject: Reply with quote

Fins det noe eget sted for å kommentere kommentarer?

http://www.rbkweb.no/vis/8072

Her begås en vanlig feil - det fabuleres om en Annan-erstatter.

Det vil ikke være mulig for Rosenborg å erstatte Anthony Annan, rett og slett fordi det ikke fins lignende spillere som kunne tenke seg å skrive under på nåværende tidspunkt.

Man kan fortsatt - kanskje - finne en god DM, men ikke bruk betegnelsen Annan-erstatter.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 19.04.2011 11:24    Post subject: Reply with quote

En god DM ER en "Annan-erstatter", slik jeg ser det. Akkuratt som Boi Gota er "Iversen-erstatteren" og Larsen og Høyland(!!) erstatter Demidov og Kris. Men Annan er altså ikke erstattet enda.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.04.2011 12:06    Post subject: Reply with quote

Eneste positive med kampen her er hvem som har skrevet spillervurderingene (og lagvurderingen) i Adressa. Er sikkert dessverre bare et engangstilfelle grunnet påskeferieavvikling, men med D-trener Tor-Asle Kleveland bak spillervurderingene kan man i det minste ikke klage på det faglige grunnlaget han har for å sette dem.

Fyldige og gode beskrivelser, selv om jeg synes han overvurderer Winsnes. Dog står det at Winsnes var mannen bak våre innlegg, og da forundrer det meg ikke om Tor-Asle har rett, da han tross alt har en faglig tyngde ingen her inne har(?).

Synes Adressa burde satse mer på sånne som ham (egentlig er han bare frilanser som skriver om Ranheim-kamper og 2. divkamper, egetnlig spillerutvikler/Trener i Byåsen TF og lærer), som kombinerer skrivekunnskaper og fotballfaglige kunnskaper. Er ikke mange slike journalister.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 19.04.2011 12:27    Post subject: Reply with quote

Tarik Elyounoussi > Michael Jamtfall, Trond Olsen, Morten Moldskred.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb