| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Kwarasey |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Lædre Bjørdal |
|
0% |
[ 0 ] |
| Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
81% |
[ 56 ] |
| Gudi |
|
7% |
[ 5 ] |
| Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vilhjalmsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Rashani |
|
7% |
[ 5 ] |
| Gytkjær |
|
2% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 69 |
|
| Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 21.08.2016 19:57 Post subject: |
|
|
Apropos TV-kommentatorer og "Rosenbårr".
Har lagt merke til at andre i yrket også bruker ord som "håmball" (for håndball) og navnet "Engebretsen"/"Ingebretsen" om folk som heter Ingebrigtsen.
Vi må vel egentlig også takke journalistene for "Grytkjær".  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 21.08.2016 19:58 Post subject: |
|
|
Et poeng er helt ok i dag. Jeg regner nesten med at spillernes hode er litt på samme plass som flere av oss supportere i dag, på Lerkendal på førtkommende torsdag. _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
|
|
| eksil wrote: | | Hadde vi møtt et bedre lag, eks Austria Wien, hadde vi tapt 1-2 her. Vil jeg tro. |
hvem faen bryr seg? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
|
|
@ gisp!
Ja men de kan jo faen ikke norsk der nede på østlandet, helt forferdelig å høre på. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Last edited by Mustrum Ridcully on 21.08.2016 19:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bjorn Proff
|
|
|
| CLkvart wrote: | | eksil wrote: | | Hadde vi møtt et bedre lag, eks Austria Wien, hadde vi tapt 1-2 her. Vil jeg tro. |
hvem faen bryr seg? |
Jeg bryr meg litt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 21.08.2016 20:04 Post subject: |
|
|
| Da fikk vi med oss 1 poeng, noe jeg er greit fornøyd med, og det med en hodeløs start og med tanke på at vi spiller uten guden Hansen i mål og med trefotbacken Skjelvik, sensommerens bølgedal Svensson, Bjørdal som er lobotomert, Eyjolfsson som ikke holder TL nivå, Gudi som ikke er god nok uansett, hvor han spiller, av-knappen Helland, en spiss som ikke er spiss i store deler av kampen, en danske med fælt hår i resten, en indreløper på sentral midt, og vi bytter kampens aller beste spiller ut med OBOS-Simen. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2189 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 21.08.2016 20:06 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk helg greit fornøyd. Brann er sølvkandidat, og spiller hjemme med en form for fotball som er ekstremt vanskelig å bryte ned. Når vi først kommer bak greier vi å være balansert så vi ikke slipper dem til samtidig som vi kverner på og ikke gir opp. Veldig fortjent at vi scorer. Synd vi ikke scorer en gang til.
Litt opp med tempo så hadde vi knust dem. Det gjorde vi forsåvidt likevel. 15-3 i avslutninger og borti 70/30 i ballbesittelse. Får si som Eggen. Gratulerer med et poeng rævvafotball.
Er Branns publikum fornøyd med måten de spiller på? _________________ Her burde det stått noe kult.
Last edited by O-Rex on 21.08.2016 20:08; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 21.08.2016 20:06 Post subject: |
|
|
| Vi må prestere svært godt offansivt og defansivt mot alle lag i tippeligaen for å kunne ha et realistisk håp om å prestere slik også når vi møter Europeisk motstand. Så jeg bryr meg også CLkvart. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 21.08.2016 20:08 Post subject: |
|
|
1-1 er et greit resultat - nok et poeng og økte ledelsen i serien til 12 poeng (!!) Selvsagt hadde det vært bedre med seier, men Brann forsvarte seg godt. Litt trist å se på Brann - de har lite å komme med unntatt buss-parkering og kontringer, men gøy at de blander seg i teten i Tippeligaen - det er mer gøy å spille på en tribune som tar 17000 tilskuere (og som er utsolgt) enn å spille der de har halvfulle minitribuner rundt omkring på bygdene.
Så er det litt humor å lese på forumet at det ikke er greit å syte om at folk syter, men der er helt greit å syte om at folk syter over at folk syter.
Selv synes jeg det blir litt for mye negativitet her inne på forumet av og til. Men jeg forventer ikke at vi skal vinne 5-0 mot alle lag. Uavgjort borte mot Brann (som ligger på 3. plass) er helt OK i min verden. De som mener at RBK burde vært på nivå med Real Madrid blir selvsagt skuffet - det skjønner jeg.
Tror Mike Jensen skal få BB-stemmen min i dag. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Last edited by BalleK on 21.08.2016 20:13; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.08.2016 20:10 Post subject: |
|
|
| Hacken wrote: | | Da fikk vi med oss 1 poeng, noe jeg er greit fornøyd med, og det med en hodeløs start og med tanke på at vi spiller uten guden Hansen i mål og med trefotbacken Skjelvik, sensommerens bølgedal Svensson, Bjørdal som er lobotomert, Eyjolfsson som ikke holder TL nivå, Gudi som ikke er god nok uansett, hvor han spiller, av-knappen Helland, en spiss som ikke er spiss i store deler av kampen, en danske med fælt hår i resten, en indreløper på sentral midt, og vi bytter kampens aller beste spiller ut med OBOS-Simen. |
Humre....det synes jeg var en fin realitets-oppsummering!  |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.08.2016 20:12 Post subject: |
|
|
| Bjorn wrote: | | CLkvart wrote: | | eksil wrote: | | Hadde vi møtt et bedre lag, eks Austria Wien, hadde vi tapt 1-2 her. Vil jeg tro. |
hvem faen bryr seg? |
Jeg bryr meg litt. |
Var egentlig ment som en spøk. Likevel, vi bør ikke bruke den for tiden svært svake Tippeligaen som målestokk. Så lenge vi vil hevde oss i EL da. |
|
| Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 21.08.2016 20:15 Post subject: |
|
|
Brann er vel som Leicester... et dritlag som vinner på å spille disiplinert antifotball. Det holder maks en sesong, men ikke i lengden.
Også kombinert med en gjeng svinespillere. At Acosta i det minste ikke fikk tilsnakk for de tofotstaklingene han holdt på med i førsteomgang er en gåte. Strake bein. Knotter. Stor fart.
33% ballinnehav på hjemmebane. En halv sjanse, og ett mål som de scorer 1 av 100 ganger. Størstedelen av kampen ligger de med 5 meter mellom forsvar og midtbane. Forsøker ikke en gang å spille.
Nei, huff. Stakkars Bergensere.
Vi gjør egentlig en grei kamp som bortelag. Vi har spilt bedre, men også verre.
Børs:
Adam Larsen Kwarasey - 5
Jonas Svensson - 5
Holmar Örn Eyjolfsson - 5
Johan Lædre Bjørdal - 5
Jørgen Skjelvik - 5
Mike Jensen - 7 BB (+1 for å irritere Brann-supporterne)
Anders Konradsen - 6
Gudmundur Thorarinsson - 6
Matthias Vilhjalmsson - 4
Elbasan Rashani - 5
Pål André Helland - 2
Magnus Stamnestrø - 6
Christian Gytkjær - 6 (+1 for mål) |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 21.08.2016 20:16 Post subject: |
|
|
Synes vi gjorde en god kamp. Vi har ikke noe superlag som tilsier at vi skal knuse alle tippeligalag 5 - 0, noe vi heller ikke gjorde når vi var på vårt beste. Husker hvordan jeg lurte på hvordan det var mulig å slå europeiske storheter en onsdag for så å tape mot Sogndal eller lignende på en lørdag/søndag. Vi har et bra og solid lag og veldig jevn stall noe som gir oss stor bredde. Vi mangler Carew, Derek typene som gjør oss til en trussel i Europa men det vil komme. Vi må være litt realistiske og innse at det vil ta noe tid å bygge opp dette laget til at vi skal ha noe å gjøre i C.L. Kanskje har ikke ikke så mye å bidra med i E.L. heller men vi trenger erfaring og pengene.
Vi kunne fort tatt alle 3 poengene så gratulerer med ett poeng og en fin gjennomført kamp på bortebane mot sølvkanditat med en rekke nøkkelspillere ute eller i dårlig form i en sesong med mange kamper som kommer tett. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 21.08.2016 20:17 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | Var egentlig ment som en spøk. Likevel, vi bør ikke bruke den for tiden svært svake Tippeligaen som målestokk. Så lenge vi vil hevde oss i EL da. |
I fjor tok vi vårt første TL-gull på et halvt tiår. Tok sannelig ikke lang tid før vi var for god for ligaen |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 21.08.2016 20:17 Post subject: |
|
|
Larsen - 5
Svensson - 4
Bjørdal - 5
Holmar - 4
Sjelvik - 4
Jensen - 6
Konradsen - 4
Gudi - 3
Helland - 3
Vilhjalmsson - 3
Rashani - 4
Gytkjær - 5 _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.08.2016 20:22 Post subject: |
|
|
Kwarasey 6
Svennson 5
Bjørdal 6
Holmar 5
Skjelvik 5
Jensen 6
Gudi 5
Konradsen 5
Rashani 5
Vilhjalmsson 5
Helland 2
Gytkjær 6 |
|
| Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 21.08.2016 20:24 Post subject: |
|
|
Kwarasey - 5 God refleksredning, kan ikke lastes for målet
Jonas - 4 Liten hjerneblødning i posisjonering før målet, tam offensivt, virker sliten (evt. fått beskjed om å holde igjen av Kåre og co)
Bjørdal - 4 Flere sleivete og farlige "klareringer"
Eyjolf - 4 Mister Orlov på goalen
Skjelvik - 5 Demmer godt opp på sin side, men få offensive bidrag
Mike - 6 BB Står frem som kaptein med K, godt innlegg til goalen
Gudi - 4 Duellsvak, få skapende pasninger gjennom ledd
Konradsen - 4 DÃ¥rlig touch i dag, noen skumle balltap, blir sliten siste 20
Rashani - 6 Vår mest skapende kant, målgivende
Matti - 4 Usynlig, redusert av tidlig smell
Helland - 3 Blodfattig, ser ut som han løper i honning
*
Stamnes - 6 Fint innhopp av spennende type, pasningssikker, gode indreløperbevegelser, kommer til god sjanse på egenhånd, kan godt bli enda mer egoistisk med ball, vil tro det kommer med mere spilletid og selvtillit
Gyt - 5 Setter ny kasse, bør score på hodet |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 21.08.2016 20:26 Post subject: |
|
|
| Stamnestrø var meget god etter byttet. Kjempet godt og viste vilje og evne til å gå framover. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 21.08.2016 20:26 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Vi må prestere svært godt offansivt og defansivt mot alle lag i tippeligaen for å kunne ha et realistisk håp om å prestere slik også når vi møter Europeisk motstand. Så jeg bryr meg også CLkvart. |
Absolutt. Jeg husker hvordan vi rundspilte alle og enhver og tok i snitt 3 poeng i alle kampene den gangen Eggen var trener  |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 21.08.2016 20:28 Post subject: |
|
|
Børs
Kwarasey 5
Svennson 5
Bjørdal 5
Holmar 5
Skjelvik 5
Jensen 7
Gudi 5
Konradsen 6
Rashani 5
Vilhjalmsson 5
Helland 4
Gytkjær: 6 |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.08.2016 20:31 Post subject: |
|
|
| Helland på 4 er generøst. Jeg sliter med å peke på en positiv involvering kampen gjennom. Han hadde et par farlige cornere og et farlig frispark, ellers var det stort sett feil på feil. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 21.08.2016 20:31 Post subject: |
|
|
| Altså, dette er seriøst noe av det aller aller mest bedritne defensive kronisk kjedelige hjemmelaget jeg kan huske å ha sett i Tippeligaen når Rosenborg har stått på den andre siden. Både HamKam og Lillestrøm har på sitt all værste faktisk prøvd å spille fotball. Denne Brann-gjengen bare mælte ballen til helvette ved enher anledning og trøkket til i duellene og gjorde det ubehagelig for RBK-spillerne straks de prøvde å føre ball og til tider i det de mottok ballen. Hvor mye skal man egentlig legge i en slik kamp? Et lag prøvde å bygge en mur inni målet sitt og det andre forsøkte å spille fotball. Vi fikk med oss et resultat og økte forspranget til Odd. Sliter med å sutre for akkurat det altså. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 21.08.2016 20:33 Post subject: |
|
|
| I grunn er jeg fornøyd med denne instillingen fra Brann. Det er akkurat en slik kamp vi kan forvente på Torsdag. God trening for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2189 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 21.08.2016 20:34 Post subject: |
|
|
Prøver meg på en børs her...
ALK 6
Svennson 5
Bjørdal 6
Holmar 5
Skjelvik 5
Jensen 7 og BB
Gudi 5
Konradsen 6
Rashani 6
Vilhjalmsson 5
Helland 4
Bolleknægt: 6 _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.08.2016 20:35 Post subject: |
|
|
| Usjarmerende å klage på Brann i dag synes jeg. De ligger på medaljeplass og prestert over all forventning. Da er det mye verre med disse lagene som ligger å vaker i bunn og tror de prøver å spille fin fotball. Brann har et grått og trist lag, å lage et medaljelag ut av det fortjener heder og ikke kritikk. Det er for få slike lag i Norge som innser egne begrensninger og legger taktikken etter det for å få best mulig resultat. |
|
| Back to top |
|
 |
|