| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.07.2012 00:46 Post subject: |
|
|
Og hvilken side står du på, Frodo? Én fot i begge leire, antar jeg! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 20.07.2012 00:47 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Timmi! wrote: |
Som i enhver annen diskusjon vil det være de som mener at alt ordner seg og at man ser lyspunkter og at det ikke er grunn til å klandre eller klage. Dette, antar jeg, er personer som ellers ikke har de store ambisjonene her i livet for sin egen del. Dette er personer som mangler mentaliteten for å nå toppen, uavhegig av hvilken topp man skal opp på. Det vil alltid finnes slike menensker, og bra er det. Vi trenger dem også. Rosenborg derimot er avhengig av det motsatte. | . Dette innlegget bør for en hver pris brukes mot forumbruker media og andre arrogante optimister. Forumbruker media, sett deg ned på huk og sug pikken til Timmi! |
Dette innlegget må være det værste lavmål jeg har lest her inne. Hva f....?? |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 20.07.2012 00:51 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Og hvilken side står du på, Frodo? Én fot i begge leire, antar jeg! |
Jeg husker det var negativitet her på forumet under Hamrén, og da Eggen overtok var det jammen meg også klager, "det defensive har blitt mye dårligere etter at Eggen overtok", osv.
Det er jo på sett og vis bra at alle de supernegative folkene her inne får det de fortjener, nemlig noe å faktisk klage over.
Og dette med at Eggen må ta over igjen.. Eggen hadde et godt mannskap i 2010, med dagens gjeng hadde nok selv Eggen fått problemer med å utfordre Norges for tiden to beste lag. Ville blitt en trist sorti, og folk ville klaget som tullinger også på ham. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.07.2012 00:58 Post subject: |
|
|
Spent på hva VG vil skrive i papirutgaven i morgen. De har ikke lagt ut noen artikler om kampen på nett i kveld. Vet ikke om det er magefølelsen eller et håp som sier at de ruger på noe. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 20.07.2012 01:22 Post subject: |
|
|
Kunne fint hentet Tom Nordlie nå for min del. Aner ikke hva han er i stand til å få ut av et så godt mannskap - men han er i alle fall i stand til å få spillerne til å gi jernet. Som Jostein Grindhaug også i og for seg. Begge har trent til dels dårlige lag som likevel presterer veldig godt.
JJ derimot... Stallen er, selv om den ikke er perfekt, hverken med typer eller sammensetningen, god nok til å vinne TL og i alle fall til å knuse dette laget her. Men i andre omgang var det som om spillerne hadde skrudd helt av. Temmelig trist å se på. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 20.07.2012 01:33 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: | | dagens gjeng hadde nok selv Eggen fått problemer med å utfordre Norges for tiden to beste lag. Ville blitt en trist sorti, og folk ville klaget som tullinger også på ham. |
Du klager på at folk klager, men slik jeg ser det, så er det du som er utfallsorientert her.
Det er for mange relativister der ute! Snart gir det ikke mening å mene noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 20.07.2012 01:56 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | Frodo wrote: | | dagens gjeng hadde nok selv Eggen fått problemer med å utfordre Norges for tiden to beste lag. Ville blitt en trist sorti, og folk ville klaget som tullinger også på ham. |
Du klager på at folk klager, men slik jeg ser det, så er det du som er utfallsorientert her.
Det er for mange relativister der ute! Snart gir det ikke mening å mene noe. |
Jeg ser gjerne at Eggen kommer tilbake for et par sesonger. Ingenting hadde vært mer gøyalt. At det ville medført seriegull med dagens spillerstall er nok heller tvilsomt, men hadde blitt kjekkere å følge laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 20.07.2012 09:08 Post subject: |
|
|
Jeg så ikke kampen, men jeg har sett målene. Skal sådan ikke uttale meg om kampen, men bare om baklengsmålene. Etter min mening er dette typiske mål som vi får i mot oss. Det først målet kommer som et resultat av dårlig press/mangel på press på ballfører fra våres del, og balltitting/dårlig markering i feltet. Dette er uakseptabelt, og helt unødvendig. Vi har sett det gjentatte ganger, vi legger oss forholdsvis dypt, vi har god balanse, men vi blir tilskuere og får null intensitet i forsvarsarbeidet våres. Det andre målet kommer av en blemme fra Ørlund. Det er en dårlig retur han gir, og symptomatisk nok er vi for sent ute på returen.
Begge disse målene skal/bør ikke være noe problem å luke bort, og skal det være et håp om seriemesterskap må de det. Endog bekymrer det meg at dårlig intensitet i forsvarsarbeidet er såpass svakt, og det over en lengre periode. Når det kommer til keeperen er det bare å bytte ut Ørlund, men jeg mistenker at dette slappe presset er mer et uttrykk for dårlige holdninger. Det bekymrer. For vi kan ikke bare by opp til fest når Molde kommer på besøk, da blir vi slik de andre tippelagene er når vi har kommet på besøk, eller for å sitere Solskjær: 99 prosent innsats er 100 prosent mislykket". |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 20.07.2012 11:04 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | Den største feilen med JJ er at han er så dønn lojal, spesielt overfor EH. Jeg er overbevist om at JJ er kjempefrustrert over den tynne stallen, og mangel på erstatning av kvalitetsspillere.
Det tvinger JJ til å rullere på laget mye mer enn han ønsker. |
Bare for noen år siden tålte Rbk spillerne å spille noen kamper på rad, uten å rullere" hele veien. Etter dette rulleringstullet (jeg skjønner at Man U gjør det pga. at de er med på alt) skapes det aldri relasjoner, som Janne setter sin lit til, men de får høre over alt hvor slitene og tunge i beina de er. Amatørklubb og et drittrenerteam  |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.07.2012 11:30 Post subject: |
|
|
Ser ikke at rullering i seg selv bør være noe problem. Man U spiller vel ikke mye mer enn det RBK har gjort i juni/juli nå. Den lengste pausen er vel 5 dager mellom Viking og Crusaders.
Profesjonelle fotballspillere skal klare å bygge relasjonene, men når vi av de fire angrepsspillerne som rullerer har en som opptrer uprofesjonelt på fritida og en som opptrer uprofesjonelt på banen blir det tull.
Prica leverer NADA og sinker spillet like mye som Winsnes i sin verste piruettid. Han gir null og niks ekstra for å nå et litt upresist innlegg.
Iversen gjør vel sitt beste på banen, men er jo i stusselig form og da blir det lite ut av det.
En kan kritisere Hoftun med rette for mye, men at disse to er på banen i den utgaven de var i går må treneren ta ansvaret for. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 20.07.2012 11:37 Post subject: |
|
|
| Hva mener du at JJ skal gjøre da, når DFH pga. kampbelastningen trenger å ikke starte, og Chibbe blir skadet og må ut? |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.07.2012 12:18 Post subject: |
|
|
| Midtsjø! |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 20.07.2012 12:21 Post subject: |
|
|
| Timmi! wrote: |
Som i enhver annen diskusjon vil det være de som mener at alt ordner seg og at man ser lyspunkter og at det ikke er grunn til å klandre eller klage. Dette, antar jeg, er personer som ellers ikke har de store ambisjonene her i livet for sin egen del. Dette er personer som mangler mentaliteten for å nå toppen, uavhegig av hvilken topp man skal opp på. Det vil alltid finnes slike mennesker, og bra er det. Vi trenger dem også. Rosenborg derimot er avhengig av det motsatte. |
Word. Detta är anledningen till att danskarna lyckas bättre än norrmän och svenskar. De går inte runt och skyller på att de är ett litet land och därför inte kan förvänta bra resultat. Istället säger de "vi är danskar och vi vet vad vi håller på med". När de misslyckas blir de arga på sig själva (detta ska inte blandas ihop med den påtvingade Jönsson-floskeln "vi vill ha revansch") istället för att sätta sig i ett hörn och deppa.
Sagt på ett annat sätt: Det finns för få vinnare i klubben och om man inte är en vinnare så vinner man inte. |
|
| Back to top |
|
 |
Joffa Junior
|
Posted: 20.07.2012 13:08 Post subject: |
|
|
Trur rett å slett at ein av hodegrunnan te at guttan itj levere e at fansen itj gir nok for drakta! Det handle om å still opp uanset vær, uansett motstand, uansett sportsdirektør! HER MÅ VI LØFT KLUBBEN SAMMEN!
At kjernen har 100 folk i e-cup kvalikk vise bare kor medgangssuportera vi e! Æ har vært paa hver enda hjemmekamp sia 2001. Det kalle vi supporter!
Overbevist om at vi hadd kjørt over dæm i går med trøkk fra kjernen! |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 20.07.2012 13:12 Post subject: |
|
|
| Joffa wrote: | Trur rett å slett at ein av hodegrunnan te at guttan itj levere e at fansen itj gir nok for drakta! Det handle om å still opp uanset vær, uansett motstand, uansett sportsdirektør! HER MÅ VI LØFT KLUBBEN SAMMEN!
At kjernen har 100 folk i e-cup kvalikk vise bare kor medgangssuportera vi e! Æ har vært paa hver enda hjemmekamp sia 2001. Det kalle vi supporter!
Overbevist om at vi hadd kjørt over dæm i går med trøkk fra kjernen! |
Hehe, nå blir du nok stemplet som troll av forumets "elite"! |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 20.07.2012 13:13 Post subject: |
|
|
| Joffa wrote: | | Æ har vært paa hver enda hjemmekamp sia 2001. Det kalle vi supporter! |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 20.07.2012 13:33 Post subject: |
|
|
Haha _________________ ultras nidaros |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.07.2012 14:49 Post subject: |
|
|
| Noen som fikk med seg tilskuertallet igår? |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 20.07.2012 14:56 Post subject: |
|
|
3709 tilskuere ifølge dagbladet. _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.07.2012 14:58 Post subject: |
|
|
Tretusen-syvhundre-etellerannet mener jeg å huske. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.07.2012 15:01 Post subject: |
|
|
Ca 3700 tilskuere..... Tilliten til RBK vil nok bare fortsette å rase nedover etter kampen i går. Kampen var lite egnet til å gjøre klubben attraktiv for nye spillere med et "navn". |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.07.2012 16:04 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | Spent på hva VG vil skrive i papirutgaven i morgen. De har ikke lagt ut noen artikler om kampen på nett i kveld. Vet ikke om det er magefølelsen eller et håp som sier at de ruger på noe. |
Har det kommet noen artikkel i papirutgaven idag? Ser at det enda ikke har kommet noen på nett. Heller ikke Dagbladet har hostet opp en artikkel fra kampen. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.07.2012 16:09 Post subject: |
|
|
VG har bare en liten omtale, med et Jönsson-sitat fra adressa.no:
 |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.07.2012 16:21 Post subject: |
|
|
Ser man det, ja. Betyr vel at VG forventet «walkover» og ikke brydde seg nevneverdig med å dekke denne kampen. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.07.2012 16:45 Post subject: |
|
|
| KFF_RBK wrote: | | Sagt på ett annat sätt: Det finns för få vinnare i klubben och om man inte är en vinnare så vinner man inte. |
Og dette er noe som må gjennomsyre hele klubben, fra toppen og ned. Før var det en vinnerkultur. Den innbefattet også å begeistre, med tanke på tilskuertall og det å være stolt av å vise at man er med (sponsorer/effektsalg, positiv omtale).
Nå er for mange opptatt av at et tildels egendefinert "bra nok" er nok til å berge jobbene og vervene sine.
Apropos tilskuere så hadde lille Molde det dobbelte på sin kamp dagen før. Det blir feil diagnose og feil medisin å si at dette er de dumme medgangssupporterne til Rosenborg sin skyld. Hvem vil vel kaste bort tid og penger på å støtte Jönssons og Hoftuns kurs når man kan kan bli like begeistret av å se gresset gro og maling tørke? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|