English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odd – Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var Rosenborgs beste spiller?
Daniel Örlund
2%
 2%  [ 4 ]
Jonas Svensson
1%
 1%  [ 2 ]
Tore Reginiussen
7%
 7%  [ 12 ]
Holmar Örn Eyjolfsson
15%
 15%  [ 23 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
25%
 25%  [ 39 ]
Ole Selnæs
7%
 7%  [ 11 ]
Mikkel Diskerud
0%
 0%  [ 1 ]
Pål André Helland
1%
 1%  [ 3 ]
Tomas Malec
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
37%
 37%  [ 56 ]
Total Votes : 151

Author Message
WegHard
Veteran

PostPosted: 02.11.2014 21:34    Post subject: Reply with quote

Veldig godt gjennomført kamp. Odd har ballen mest de første 20-30, men uten å skape det store. Vi kommer mer og mer inn i det, og er farlige langt flere ganger enn dem i løpet av kampen.

Skjelvik får ufortjent mye pepper her inne, og det er godt å se at han svarer i dag. Det betyr selvsagt ikke at han ikke har sitt å jobbe med, men han har også en X faktor som i mine øyne gjør ham mer spennende enn mange andre. I tillegg er det fint for meg som har forsvart Skjelvik tidligere, og nå kan si "hva var det jeg sa" Wink Så får vi se om det var one match only, eller om han kan vise dette mer konsistent.
Numsk
Rutinert

PostPosted: 02.11.2014 21:34    Post subject: Reply with quote

Så nettopp panserløpet til Skjelvik en gang til. Splitte mine bramseil, for en fart det er i beina på fyren.
Hedning
Legende

PostPosted: 02.11.2014 21:35    Post subject: Reply with quote

Trodde vi hadde kjøpt Garreth Bale et øyeblikk.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende

PostPosted: 02.11.2014 21:46    Post subject: Reply with quote

Skjelvik vil nok fungere veldig bra fremover nå som det ser ut som vi begynner å få på plass mønster i det offensive spillet. Under spill av typen JJ og Perry drev med dog ville han nok aldri kommet skikkelig til rette...
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 02.11.2014 21:48    Post subject: Reply with quote

Nå kan du forlate RBK med æren i behold, Ørlund Cool
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.11.2014 21:49    Post subject: Reply with quote

WegHard wrote:

Skjelvik får ufortjent mye pepper her inne, og det er godt å se at han svarer i dag. Det betyr selvsagt ikke at han ikke har sitt å jobbe med, men han har også en X faktor som i mine øyne gjør ham mer spennende enn mange andre. I tillegg er det fint for meg som har forsvart Skjelvik tidligere, og nå kan si "hva var det jeg sa" Wink Så får vi se om det var one match only, eller om han kan vise dette mer konsistent.

Med tanke på at over 9 av 10 kamper han har spilt for oss har vært fra svakt til grusomt så er det farlig tidlig å si "hva var det jeg sa" Wink hehe

Men idag fikk Skjelvik ubegrenset rom og ubalanse, og da er han virkelig god!
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 02.11.2014 21:49    Post subject: Reply with quote

Skjelvik passer i åpne kamper, og var stor i dag. Viste god ballbehandling også Razz Malec passer nok bedre i andre typer kamper og kom ikke helt inn i det.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 02.11.2014 21:54    Post subject: Reply with quote

Herlig kamp av Skjelvik, ja. (Fikk min stemme!). Hadde Malec scoret på den fantastiske kontringen Skjelvik kjørte i 2.omg., hadde det vært årets beste og flotteste kontringsmål! Ikke rart Skjelvik sjøl smilte etter det raidet! Tommel'n opp!
bommel
Veteran

PostPosted: 02.11.2014 21:56    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
WegHard wrote:

Med tanke på at over 9 av 10 kamper han har spilt for oss har vært fra svakt til grusomt så er det farlig tidlig å si "hva var det jeg sa" Wink hehe

Men idag fikk Skjelvik ubegrenset rom og ubalanse, og da er han virkelig god!

Nja, var da god når han fikk tillit på slutten av forrige sesong.
Hadde en grusom preseason og start på sesongen, men har vært både to og tre klasser bedre enn Riski som ving nå i høst. Riski er ubrukelig i 4-3-3, og bør aldri være førstevalg foran Skjelvik som ving. Sistnevnte evner faktisk å dra av folk.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 02.11.2014 22:01    Post subject: Reply with quote

Børs:

Ørlund 6

Svensson 6
Reginiussen 7
Holmar 7
Dorsin 6

Jensen 7
Selnæs 6
Mix 6

Helland 6
Malec 6
Skjelvik 7
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.11.2014 22:02    Post subject: Reply with quote

Skjelvik passerer folk på fart, han "drar ikke an folk" as Smile Enig i at Riski ikke passer som ving i 4-3-3, men Skjelvik passer heller ikke som 4-3-3 ving for et topplag. Vi får bare 1-3 kamper i sesongen der han får plass nok til å gjøre kamper som idag. De resterende kampene skal vi stå å dunke hode i motstander på deres 16meter i 90 minutter. Da er Skjelvik ubrukelig. Innleggsfoten og pasningsfoen hans er også meget svak.

Fantastisk kamp idag, men ser fortsatt at han er backup eller selges.
Back to top
Svangen
Proff

PostPosted: 02.11.2014 22:02    Post subject: Reply with quote

Holmar viser seg som en bauta i forsvar. Dukker opp overalt og har stort sett kontroll på det meste. Merker at savnet etter Strambelg vil være ikke-eksisterende.

Skjønner forøvrig ikke hvorfor Ørlund blir hyllet etter den redninga. Etter min mening ei redning man skal forvente av en RBK-keeper.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 02.11.2014 22:12    Post subject: Reply with quote

Se der Perry; når noen gidder å trene spillerne fysisk og i tillegg fortelle spillerne hvor de skal løpe blir det jaggu fotball ut av det.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 02.11.2014 22:15    Post subject: Reply with quote

Örlund 6 Bonus for kjemperedningen der han slo skuldra i stanga for laget.

Svensson 5
Reginiussen 6
Eyjólfsson 6
Dorsin 5

Jensen 6
Selnæs 5
Diskerud 4

Helland 5
Malec 4
Skjelvik 6
henrifei
Veteran

PostPosted: 02.11.2014 22:24    Post subject: Reply with quote

er det ikke bare helt forbanna utrolig hvor mange dueller Mike Jensen vinner? faen ikke lett å ta ifra den karen ballen altså, fantastisk spiller
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2014 22:34    Post subject: Reply with quote

Rexalor wrote:
Hedon wrote:
Rexalor wrote:
Vi forsvarer oss til seier mot et Odd lag vi gruser når vi spiller angrepsfotball? Mad

Dette er passe feilslått kritikk.

Hvordan da? At vi på slutten slipper de inn i kampen istedet for å fortsette å kjøre over de? At de er mye større sannsynlighet at de skårer når de er på vår halvdel? At man blir bedre på den fotballen man trener på? At å trene på slik fotball gjør at vi ikke blir bedre på den fotballen vi skal være gode på?

Jeg er helt enig i at det i mange tilfeller er helt unødvendig å legge seg bak, og under Perry/Jönsson gjorde vi det ofte i kamper der vi eide initiativet og burde gått fremover for å avgjøre. I denne kampen var det fullstendig hawaii-fotball de siste ti minuttene, og Kåre trakk klokelig laget bakover for å få litt mer trygghet. Odd kjørte på med alle mann i angrep, og vi hadde egentlig full kontroll hele tiden. De skapte ikke en eneste sjanse, om man ser bort i fra frisparket (som er en "død" situasjon) rett før slutt. Noen ganger er det både nødvendig og fornuftig å trekke ned laget for å ri i land en seier. Denne kampen synes jeg var et godt eksempel på det. Vi var rett og slett i oppløsning mot slutten der, og det var helt latterlige avstander mellom leddene våre. Den lille justeringen der var rett og slett god coaching.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2014 22:36    Post subject: Reply with quote

Kul kamp av Skjelvik, men han møtte ligaens dårligste back - så om han en gang skulle skinne, så var dette hans mulighet. Bra han grep sjansen.

Mike var banens beste etter mitt sjønn. Igjen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
MiTo
Senior

PostPosted: 02.11.2014 22:42    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Rexalor wrote:
Hedon wrote:
Rexalor wrote:
Vi forsvarer oss til seier mot et Odd lag vi gruser når vi spiller angrepsfotball? Mad

Dette er passe feilslått kritikk.

Hvordan da? At vi på slutten slipper de inn i kampen istedet for å fortsette å kjøre over de? At de er mye større sannsynlighet at de skårer når de er på vår halvdel? At man blir bedre på den fotballen man trener på? At å trene på slik fotball gjør at vi ikke blir bedre på den fotballen vi skal være gode på?

Jeg er helt enig i at det i mange tilfeller er helt unødvendig å legge seg bak, og under Perry/Jönsson gjorde vi det ofte i kamper der vi eide initiativet og burde gått fremover for å avgjøre. I denne kampen var det fullstendig hawaii-fotball de siste ti minuttene, og Kåre trakk klokelig laget bakover for å få litt mer trygghet. Odd kjørte på med alle mann i angrep, og vi hadde egentlig full kontroll hele tiden. De skapte ikke en eneste sjanse, om man ser bort i fra frisparket (som er en "død" situasjon) rett før slutt. Noen ganger er det både nødvendig og fornuftig å trekke ned laget for å ri i land en seier. Denne kampen synes jeg var et godt eksempel på det. Vi var rett og slett i oppløsning mot slutten der, og det var helt latterlige avstander mellom leddene våre. Den lille justeringen der var rett og slett god coaching.

X2
Back to top
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 02.11.2014 23:07    Post subject: Reply with quote

Overrasket over at ikke flere trekker frem Ole som BB. Bunnsolid bakover, bryter opp - og dels løper opp flere av Odds forsøk på spill - samtidig som han er konstruktiv og lar ballen gå hurtig i lengderetning når vi angriper.
Ingen tvil om at han har blitt mange ganger bedre som førsteforsvarer. Gjort han godt å få lagt på seg noen kilo, synes også han virker kvikkere i bena.

Min stemme gikk til Ole i dag RBK
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 02.11.2014 23:23    Post subject: Reply with quote

Skjelvik fikk min stemme pga målet og raidet som burde blitt mål. Ellers var Jensen en god nummer to, med Selnæs hakk i hel. Må si at Selnæs vokser litt for hver kamp. Blir enorm om et par-tre år.

Håper og tror at Kåre får fortsette og bygge lag, og lurer jammen på om ikke Hoftun omsider har funnet sitt lodd i livet som assistent-trener under Kåre. Vet ikke hvem av Kåre og Erik som skal ha "skylda" for den meget gode defensive organiseringa, men det var veldig bra i dag. Det her lover bra for fremtiden.
larsarus
Legende

PostPosted: 02.11.2014 23:27    Post subject: Reply with quote

Örlund 6

Svensson 5
Reginiussen 6
Eyjólfsson 6
Dorsin 5

Jensen 6 BB
Selnæs 5
Diskerud 5

Helland 5
Malec 4
Skjelvik 6
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.11.2014 23:42    Post subject: Reply with quote

Dette var morsomt! Synes vi gjør en bra bortekamp, særlig i 2.omg. Det er så jævli digg å se at vi kan vinne slike "cupfinaler" som dette, føler vi har tapt mange sånne de siste åra. Synes særlig stopperne og Mike står frem veldig bra. Bra innsats på tribunen også.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 02.11.2014 23:57    Post subject: Reply with quote

For meg er også Selnæs banens beste. Han gjør knapt en feil i dag og er utrolig sikker, har noen utrolig lekre pasninger og vendinger av spillet og gjør en fantastisk jobb defensivt. Skjelvik og Jensen hakk i hel.

Örlund 6

Svensson 5
Reginiussen 6
Eyjólfsson 6
Dorsin 5

Jensen 7
Selnæs 7 BB
Diskerud 5

Helland 5
Malec 4
Skjelvik 7
Back to top
1960
Rutinert

PostPosted: 03.11.2014 00:01    Post subject: Reply with quote

Godt gjennomført kamp, vi imponerer defensivt i kveld.
Ørlund 6
Svensson 6
Holmar 7
Tore 7
Dorsin 5
Jensen 7
Ole 7 BB
Mix 5
Skjelvik 7
Malec 5
Helland 5
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 03.11.2014 00:02    Post subject: Reply with quote

Synes kanskje børserne er litt vel kritiske. For de fleste havner vel på en snittkarakter rundt 5-6? Det vil på Storflorskalaen tilsi en ok eller god kamp av oss. Vet ikke jeg men, når vi spiller mot kanskje det beste hjemmelaget i år, så forteller det meg at vi har spilt mer enn en godkjent kamp.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb