| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Frodo Rutinert
|
Posted: 28.09.2012 22:13 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Frodo wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | | Frodo wrote: | Jadda!! Under Eggen i 2010 ble det aldri en seriekamp med 5 scorede RBK-mål!  |
Veldig idiotisk at du skal bruke så mye tid på disse håpløse innleggene dine. |
Joda, brukte nok et helt minutt på å sjekke på NIFS.no
Hvorfor er statistikk så idiotisk?
|
Dette har ikke noe med ditt ønske om å videreformidle statistikk, det er et innlegg som skal gi et stikk til de som ønsker NAE tilbake. Det er kun ett av en rekke dritt-innlegg fra din side hvor du helt meningsløst drar inn NAE når det passer det i en eller annen tullete kontekst.
Dette vet du selvsagt godt selv også, så det er egentlig bare mating av trollet at jeg svarer. Men i håpet om at du tar det til deg: Det hadde vært deilig om du sluttet med dette. |
Vent nå litt. Selvsagt er det et stikk til de som ønsker JJ dit peppern gror og Eggen tilbake (dvs. ikke til de som bare godt kunne tenke seg Eggen uten å være så forferdelig negativ til dagens regime, som meg selv).
Hvorfor er dette et verre "dritt-innlegg" enn alle dritt-innleggene som serveres mot dagens trener? Les innleggene fram til utligningen i denne tråden. Sjekk tabellen, både i TL og EL. Man må ikke lete lenge for å finne Rosenborg der.
Men slutte? Kanskje burde jeg det på denne måten (i lykkerus over et lykkelig kamputfall). Men det er ikke jeg som til stadighet kritiserer JJ for alt mulig, og som for eksempel nevner en retur av Eggen (eller en magisk mr. x) som en bortimot sikker velsignelse.
Jeg tror altså at det vil gå minst like bra (antakelig bedre) om EH/JJ fortsetter i forhold til hva (hvilket vi i så fall ikke vet) vi ville blitt servert om de hadde fått fyken.
Ellers liker jeg statistikk, så ønske om å formidle det hadde absolutt noe med saken å gjøre 
Last edited by Frodo on 28.09.2012 22:14; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.09.2012 22:13 Post subject: |
|
|
| Kutt. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 28.09.2012 22:15 Post subject: |
|
|
| floy wrote: | Dårlig av Chibbe å stå 7km i offside i forkant av scoringen, men flott att han begynner å score  |
Dårlig av Tarik som ikke spilte når Chibbe var på løp. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 28.09.2012 22:16 Post subject: |
|
|
| EGA wrote: | | floy wrote: | Dårlig av Chibbe å stå 7km i offside i forkant av scoringen, men flott att han begynner å score  |
Enten har Tarik tunnelsyn, eller så er han besatt av å score etter alle nesten-målene i det siste. Men så lenge det blir mål til slutt når han er involvert, så er det greit. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 28.09.2012 22:19 Post subject: |
|
|
| Enig i at det ikke er Chibbe sin feil at han går i offside der. For å ta med seg farten inn i feltet må han fortsette løpet, og ikke stoppe opp og vente på offsidegrensa at pasningen spilles. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.09.2012 22:19 Post subject: |
|
|
| EGA wrote: | | floy wrote: | Dårlig av Chibbe å stå 7km i offside i forkant av scoringen, men flott att han begynner å score  |
Wooow, der har vi definisjonen av det jeg nevnte i Chibuike-tråden. Jeg hadde håpet det ikke var sant, men det var det altså. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.09.2012 22:22 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Tarik var kanskje vår tredje beste spiller, men han var et godt stykke i fra nivået til Mix og Gamboa. Børsmessig snakker vi kanskje 8 mot 6,6.
Ref. moomoo. |
Gamboa og Mix var bedre i førsteomgang da Tarik var usynlig, men herregud som Tarik feide gulvet med FKH-spillerne i andreomgang. Sjelden kost å se en teknisk RBK-spiss var så mye direkte invovlert, både positivt og negativt, som Tarik i kveld. Ballen er limt fast i beina, og er med på vendinger, temposkifter, retningsforandringer, finter - og alt i et høyt tempo. En herlig spiller!
I det hele tatt er dette en herlig trio, som helt åpenbart har løftet laget enormt. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 28.09.2012 22:22 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Kommer ikke med noen komplett bør børson jr., men noterte meg noen punkter på en finfin kveld på Lerkendal:
- Cristiano Gamboano: Stemte på han som dagens beste og hadde mange med meg viste det seg. Stor fart, riktige bevegelser og offensiv innstilling. Fundamental forskjell mellom å ha en sånn backtype og en defensivt orientert, eldre fyr, dere vet hvem jeg mener. Jeg mener dagens femte mål er blandt årets scoringer for oss. Det var et flott angrep.
- Tarik/Holm/Chibbe: Merker meg at Tarik ikke spiller til Chibbe når han bør. Det skjer ved minst tre anledninger. Er det fordi han er lei av å aldri få ballen tilbake? Ikke bra for laget hvis man slutter å gi pasninger til folk i bedre posisjoner. Holm på sin side er også en god tekninger, som Chibbe, men vet å spille til riktig tidspunkt. Har også i dag flere glimrende touch og dempinger. Tarik er all over the place men mangler scoring i dag også. Den må sitte snart. Chibbe er som alltid et frustrasjonsmoment, men får til litt også.
- Rønning, en mann med biljardkuler i pungen. Viser vei. |
God poeng. Jeg merket med spesielt situasjonen da Chibbe gikk i offside pga at Tarik ikke sentret. Han så jo at Chibbe kom nærmest på åpent mål. Svakt av Tarik.
Hva mener du med at Chibbe er et frustasjonsmoment? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.09.2012 22:27 Post subject: |
|
|
Synes det er pussig hvor mange som kritiserer Tarik for jobben i forkant av Chibbe-målet. Han bør jo hedres som pokker for å gjøre dette. Dribler, med suksess, av et par mann - og er bare millimetre unna å få scoring.
Selvfølgelig kunne han lagt ballen ut til Chibbe i forkant, men så lenge han lykkes med det han prøver på - så har han vel gjort en bra ting? Mål ble det også av det.
Nei, vi bør han rom for sånne som Tarik og Chibbe, som har både lyst og skills nok til å dra av forsvarsspillere på egen hånd. Det har vært ekstremt savnet i lang tid, nå. Så lenge det ikke blir et repeterende mønster der de aldri sentrer til bedre plasserte, så er det heller ikke et problem. Tarik er jo faktisk en lagspiller av stort format, med en enormt arbeidskapasitet og topp moral. Setter opp medspillere hele tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 28.09.2012 22:28 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | attach wrote: | Tarik var kanskje vår tredje beste spiller, men han var et godt stykke i fra nivået til Mix og Gamboa. Børsmessig snakker vi kanskje 8 mot 6,6.
Ref. moomoo. |
Gamboa og Mix var bedre i førsteomgang da Tarik var usynlig, men herregud som Tarik feide gulvet med FKH-spillerne i andreomgang. Sjelden kost å se en teknisk RBK-spiss var så mye direkte invovlert, både positivt og negativt, som Tarik i kveld. Ballen er limt fast i beina, og er med på vendinger, temposkifter, retningsforandringer, finter - og alt i et høyt tempo. En herlig spiller!
I det hele tatt er dette en herlig trio, som helt åpenbart har løftet laget enormt. |
Først og fremst har de gitt laget raskere føtter de første 5m såvel som på lengre distanse.
Det er f.eks et hav av forskjell på Mix og Henrix som sentrale midtbaner. Førstnevnte er en langt bedre forsvarer pga at han henger med i retningsforandringer og småspurter. Han går også sjeldent ut av posisjon på midtbanen, Mix er spillbar, noe henrix ikke var når han oppførte seg som en indreløper når han spilte som en av to på midten. Sist men ikke minst er pasningsdelen. Der er Mix langt bedre enn en Henrix som prøvde på fancy 5-meterspasninger med utsiden av foten... og bommet. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.09.2012 22:33 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Synes det er pussig hvor mange som kritiserer Tarik for jobben i forkant av Chibbe-målet. |
For min del var det for å avkrefte at Chibuike nok en gang fortullet seg inn i offside.
På generelt grunnlag bør en spille igjennom Chibbe der, men som du sier, Tarik har kvalitetene og Tarik leverer likevel. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.09.2012 22:34 Post subject: |
|
|
VG sin børs:
Ørlund 5
Gamboa 7
Strandberg 4
Rønning 5
Dorsin 5
Dockal 7(!)
Diskerud 6
Svensson 5
DFH 5
Tarik 8 (BB)
Prica 6
Grei børs, men Dockal får vel et par ekstrapoeng for navnet her. Enig i at Tarik var BB. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 28.09.2012 22:34 Post subject: |
|
|
| Kritiserer ikke Tarik i den situasjonen, men det er et par innpå her som absolutt skal ha det til at Chibbe konstant er i unødvendige offsideposisjoner.. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.09.2012 22:40 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | men herregud som Tarik feide gulvet med FKH-spillerne i andreomgang. |
Ser absolutt ikke bort ifra at jeg overså en del av det Tarik gjorde i andreomgangen. Sånt kan skje den beste. Vil derfor ikke være spesielt bastant. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.09.2012 23:03 Post subject: |
|
|
Herlig at Dockal endelig scorer på et utsøkt frispark igjen, men den muren var noe av det laveste jeg har sett noen gang. Prøver ikke å frata ham noe, men det hele så veldig merkelig ut.
7 hadde fyren uansett ikke fortjent på børsen. Vi snakker mer 5. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.09.2012 23:10 Post subject: |
|
|
Det jeg sikter til ang. Chibuike er at:
- Han ofte går i offside.
- Han prøver på en del umulige ting.
- Han gjør mange feilvalg ang. dribling kontra pasning.
- Har nokså lav uttelling på sjansene sine. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 28.09.2012 23:11 Post subject: |
|
|
| Han var dårlig i banespillet og slapp markeringa på corneren Haugesund scora på. 7 er for høyt. 5, maks 6. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.09.2012 23:20 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | - Han ofte går i offside. |
Absolutt, men kun 1 feilaktig sist og 1 uforskyldt og ikkedømt i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.09.2012 23:32 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | VG sin børs:
Ørlund 5
Gamboa 7
Strandberg 4
Rønning 5
Dorsin 5
Dockal 7(!)
Diskerud 6
Svensson 5
DFH 5
Tarik 8 (BB)
Prica 6
Grei børs, men Dockal får vel et par ekstrapoeng for navnet her. Enig i at Tarik var BB. |
Langt ifra grei børs!
Min børs:
Ørlund 6
Gamboa 8
Strandberg 6
Rønning 6
Dorsin 6
Dockal 5
Diskerud 8 (BB)
Svensson 4
DFH 7
Tarik 7
Prica 6 _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 28.09.2012 23:43 Post subject: |
|
|
Bare 4 til Svensson? Fortjener ikke all den tunge defensive jobbingen hans mer? (om du så kampen på tv: Eller ble du hjernevaska av S.Nilsen?) _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.09.2012 23:43 Post subject: |
|
|
Miiiin børs:
Ørlund 5
Gamboa 8 (BB)
Strandberg 5
Rønning 6
Dorsin 6
Dockal 5
Diskerud 7
Svensson 4 (Piaf: Ja, kun 4 for min del også. Dagens dårligste.)
DFH 6
Tarik 7
Prica 6 |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 28.09.2012 23:45 Post subject: |
|
|
Gi Dockal en 6 så er jeg helt enig.
Dockals nydelige corner og påfølgende frispark snur kampen for oss. Han har en veldig svak førsteomgang, men andreomgangen er veldig, veldig bra. Mål avgjør kamper - og han snudde kampen for oss.
Edit: Enig i 4 til Svensson. Glipper markeringen på første målet.. god i andre, men direkte svak i første. Skal ha stort pluss for den jobbingen som fører til 5-2 selvfølgelig.. tja tjo.. en sterk 4er? Jeg synes uansett litt synd i Issah som aldri får muligheten. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.09.2012 23:54 Post subject: |
|
|
| Egentlig ganske trist å tenke på Adressa sett i lys av dette. Vi debatterer hvorvidt en middelmådig Svensson skulle hatt 4 eller 5 i dag, mens Adressa gir Chibuike 3 mot Brann. Stakkars mann! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.09.2012 23:58 Post subject: |
|
|
| micke wrote: | | Eller ble du hjernevaska av S.Nilsen? |
 _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 28.09.2012 23:58 Post subject: |
|
|
Svensson = 4 kan jeg bare nesten akseptere. Han må stadig vekk ut på backplass når våre to (heldigvis) angrepsglade backer er på motstanderens banehalvdel. Men han hadde noen fine brudd i en mot en situasjoner på midten der FKH hadde mange mann i angrep. Dårlig avlevering etter gjenvinning eller dårlige avgjørelser fra mottaker gjør at Svensson ble første "ledd" i mye av det dårlige i 1 omgang.
Ang Issah: Ja, han bør få spille snart. Svensson kan nok trenge en hvil, og det er nødvendig å vise hver enkelt spiller at klippekort hører fortiden til. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
|