| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4115 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 05.04.2009 22:25 Post subject: |
|
|
Det skumleste er faktisk at Prica ikke en gang var på ballen to ganger på rad... en touch og balltap. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 05.04.2009 22:33 Post subject: |
|
|
| Wilhelm S Myhr wrote: | Olsen var RBKs beste, blant annet fordi han var den eneste som hadde en klar tanke med hva han ville, altså rett på mål. Ellers var RBK som vi har sett det i lang tid; det skal være småpent spill rundt midten og lite gjennombrudd. Man spiller jo støttepasninger til spillere som er fem meter unna - når man selv er upressa!
Forferdelig kjedelig, og et fortjent resultat. |
Støttes. Kompispasningene på midten florerte!
Trykket fra midtbanen var jo totalt fraværende idag. Og når bare Trond Olsen har noe som ligner dagen på topp blir det alt for spett framover.
Eneste lyspunkt er at vi ikke detter sammen på en rævva dag. Men hvorfor i helvete må vi spille så mange støttepasninger? Hvor ble det av det direkte spillet.
Nilsen ser ut til å ha et lite balletak på Hamren som ikke skjønner hvordan han skal gjøre motgrep. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 05.04.2009 22:37 Post subject: |
|
|
| Hvordan kan vi aldri se til h*lvete å nedsable de jævla bergenserne!?! Det lå an til den festkvelden, men så bestemte vi oss for å spille passiv fotball og nyte Molde som serieleder i kveld. Skål. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 05.04.2009 22:45 Post subject: |
|
|
| Dette må være en av de svakeste hjemmekampene på år og dag. Utrolig skuffende spill med masse feil pasninger og langballer. Nei dette var en skuffende dag på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 05.04.2009 22:47 Post subject: |
|
|
| Brann var gode defensivt, lå kompakt og presset oss til å spille dritfotball.. Det beviser først og fremst at vi ikke har kvalitetene til å spille oss gjennom Brann-forsvaret uten en haug med langballer og det er bekymringsverdig! |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 05.04.2009 22:51 Post subject: |
|
|
Lurer på om jeg har sett en annen kamp enn de fleste andre her. Jeg synes Tettey og Olsen, selv om de jobbet hardt, var bedrøvelige - spesielt med ballen i bena. Olsen går på gode løp men synes det blir lite ut av det, teknikken sitter ikke (ja jeg vet at han hadde en frekk tunnell) og avlsutningene går i hytt og pine. Tettey løp også mye men mister ballen alt for mye og skyter dårlig. Vet ikke hvem som var best... Lund Hansen kanskje? Lustig, Lago og Annan var vel også OK _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 05.04.2009 22:53 Post subject: |
|
|
En annen ting jeg har lagt merke til i alle de tre siste kampene. Hva skjer med alle de hjernedøde klareringene fra midtforsvaret? I nesten helt upressa situasjoner måker man bare ballen så langt opp på tribunen som mulig, det ser absurd idiotisk ut til tider. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011 |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 05.04.2009 22:56 Post subject: |
|
|
Annan var god defansift, men han bremsa oss noe forferdelig når vi skulle kontre. Det var flere ganger han burde ha vridd spillet og satt i gang en kontring, men han valgte å slå en enkel støtte eller sidepasning i stedet.
Men han var jo langt fra den eneste synderen på det punktet. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 05.04.2009 23:02 Post subject: |
|
|
Utrolig svak kamp av hele laget. Tettey var elendig med altfor mange håpløse ballmiss og til tider blackout når han hadde ballen under overganger. Ivers fikk ikke til noe. Lago er den eneste jeg umiddelbart vil gi godkjent. Slår Karadas i flere hodedueller, tar ut Huseklepp når han en sjelden gang ikke står i offside. Demidov med noe rusk, blant annet at han ikke greier å holde linja.
I det store og hele, en drittkamp, hvor jeg helst skulle sett bedre taktiske disposisjoner av Hamrèn. Når RBK får 1-0 så skal det kjøres på med overganger, ikke legges bakpå. Håpløst disponert! |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 05.04.2009 23:02 Post subject: |
|
|
Vel, PauloSilas, Olsen kom seg til et par gode innlegg, men det blir sjeldent noe ut av det når det ikke finnes spillere i boksen. Det er ikke Olsen sin skyld. Sapara og Ciljan er jo rett og slett allergiske mot å bevege seg innenfor 16-meteren. Samtidig hadde han flere forseringer der han ble tatt i gode posisjoner.
Longines, enig med deg. Der er spesielt Demidov en stor synder. Samtidig har han helt håpløse fremspill til tider.
Eksiltrøndern, av de på midten synes jeg det er ciljan og Tettey som er de sinker spillet mest. Annan slo rimelig mange flere pasninger som løste opp spillet vårt enn de to. |
|
| Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 05.04.2009 23:25 Post subject: |
|
|
Noen tanker..
- Med Rune A. Jarstein på banen hadde vi vunnet, mye flinkere til å hindre slike mål med å gå ut å bryte innlegget
- Synes ikke Rade skal spille neste kamp, inn med Zahora
- Midtbanen taper alt for mye baller
- Vi slår alt for mye langt
- Det blir feil at det er Annan som skal drive fremover med ball
- Forsvare spiller solid, bortsett fra målet
- Rettferdig resultat
- 2 glad nyheter for Valencia i dag  |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 05.04.2009 23:29 Post subject: |
|
|
| kkakk wrote: | Noen tanker
- Med Rune A. Jarstein på banen hadde vi vunnet, mye flinkere til å hindre slike mål med å gå ut å bryte innlegget
|
Satt med samme følelsen jeg og. Med dorsin forsvant mye av den offensive slagkraften og midtbanen framsto planløst og uten å vite hvordan den skulle spille. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 05.04.2009 23:46 Post subject: |
|
|
Også var vi tilbake til "alt var så mye bedre før" ja.
Det er selvsagt både fordeler og ulemper med Hamréns Barcelona-inspirerte ballbesittende fotballfilosofi. På dager som i dag, hvor vi mangler den lille ekstra inspirasjonen og møter et hardt arbeidende og brukbart bra organisert Brann-lag som sto lavt og nektet oss særlig rom, så blir det fort til at det hele går i stå. Vi skal spille så mye, og så pent, at vi ikke skaper sjanser. Det er klart, i gode, gamle dager hadde vi malt på med de samme angrepene på nytt og på nytt og på nytt, helt til Brann-spillerne gikk lei, og lot oss få slippe forbi. Men da var vi lite opptatt av ballbesittelse, og hvis pasningene mislyktes, så var vi vel oftere i ubalanse, fordi vi kom med så mange folk samtidig.
Det måtte uansett komme en nedtur etter den enorme oppturen på de to første kampene, og det måtte jo skje at RBK ikke greide å leve opp til det ekstreme favorittstempelet. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.04.2009 23:50 Post subject: |
|
|
| For dårlig i pasningspillet i dag, men kanskje gutta trengte dette for å komme ned på jorda. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.04.2009 00:07 Post subject: |
|
|
For en elendig fotballkamp med to dritdårlig lag som slurvet og slurvet litt mer. Spesielt vi var enormt slurvete og enkle passninger ble veldig ofte slått feil og det dreper tempo og en får ikke gjennombruddene. Forsvaret vårt pluss keeper var solide defensivt stort sett hele kampen. Bestemann bak var Lago som ofte var opp utduellerte Karadas og var flink til å holde linjen. Nordvik og Demidov viser at dem fremdeles har litt barnesykdomer og blir litt for het i spillet sitt og særlig i oppspillsfasen hvor en stort sett bare måker ballen på måfå fremover.
Annan som vanlig solid og gjør jobben sin, Tettey var dårlig idag med flere feilpassninger og bruker konsekvent alltfor mange berøringer og dreper tempo. Skjelbred var ikke spesielt bra ,men har et par fine raid og løper ræva av seg så en dårlig dag er unskyldt. Trond Olsen var vår beste offensive spiller da han hadde lekestue med Bjørn Dahl og skremte frem et selvmål. Marek Sapara hadde en forferdelig kamp med dårlig passningspill og slurvete balltouch og angrepspillet led voldsomt av en svak Sapara. Iversen hva skal en si? Som spiss var han pinlig dårlig og burde vært dratt av banen etter en halvtime for sin skandaløst dårlige opptreden. Blir en god del bedre når han kommer inn på midtbanen. På spissplass bør det være Zahora eller Prica sin tur til å få prøve seg fra start. Prica vil jeg unnskylde litt med at kom inn sent på et lag som ikke fungerte fremover på banen. Hamrèn forsterker mitt inntrykk av han som en fantastisk trener ,men ikke en fullt så god strateg. Er ikke akkurat imponert over grepene og byttene han gjør iløpet av kampene. Idag ble det nok litt for feigt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.04.2009 00:28 Post subject: |
|
|
Forferdelig antiklimaks etter de to foregående rundene og forventningene de bygde opp.
Våre beste i dag var i mine øyne Lago og Olsen. Lago var riktignok passiv på Brann-målet, men jeg synes han vant mye i lyfta mot Karadas, samt at han hadde veldig god kontroll på Huseklepp ved å gå tidlig i kroppen eller bryte foran. Trond Olsen var en av de få som skapte noe som helst offensivt.
Iversen lå veldig dypt i banen i første omgang synes jeg, noe som gjorde at Tettey ble den som skulle true mål sentralt. Man kan si mye fint om Tettey, men noen født måltjuv og kynisk avslutter har han aldri vært, og kommer sikkert heller aldri til å bli. Iversen blomstret faktisk ganske bra som ballfordeler synes jeg, og strødde om seg med et par utsøkte pasninger med følelse i mot slutten. Mulig jeg blir litt overentusiastisk da pasningskvaliteten generelt i kampen var på et nivå det er lenge siden jeg har sett.
Saparas pasningsvalg og -utførelse i dag var makaber. Enkle pasninger bommet og ble brutt, han bommet gang på gang på løpene (selv om bevegelsene i dag også var alt for dårlig), og han fikk vel heller ikke en eneste avslutning på mål som plaster på såret. Fint da å se at Hamrén "tør" å bytte ut de som underpresterer, selv om han heter Sapara. Dette er en av fordelene og luksusene vi har ved å ha en god og brei stall.
Prica virker å være langt fra kampform. Dessverre er eneste botemiddel da å spille kamper. Synd men forståelig at Zahora ikke kom innpå i dag.
Kanskje var det greit at vi fikk en liten realitetssjekk i dag. Alle visste at dette ble RBK-seier, det var bare spørsmål om hvor stygge sifre det skulle bli for Brann. Som de sa i studio; Brann gjorde det umulige mulig, og tok poeng mot et seiersvant Rosenborg på Lerkendal. Skulle tro det var RBKs seier på Stamford Bridge de snakket om. Kanskje er dette det som skal til for å få fingeren i jorda igjen, og se at ikke alt går av seg selv, selv om man har Norges antatt beste stall, lag, og enkeltspillere.
Jeg priser meg i hvertfall lykkelig over at vi ikke møtte et bedre lag i dag. Brann var også dårlige, men fikk en takknemlig oppgave mot et vanvittig upresist og tamt RBK-lag. Mange hadde slått oss i dag, men vi får si oss alt i alt fornøyd med serieåpningen. Sju av ni mulige poeng og god målforskjell da lagene vi har møtt heter Brann, Tromsø og Vålerenga er ganske bra. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 06.04.2009 00:44 Post subject: |
|
|
Ut fra kampen, må jeg si meg fornøyd med resultatet - ett poeng på en laber dag der vi får mål uten å ha hatt målsjanse...
Lunna og Lago er blant de få som får godkjent i dag. Lago var solid og ryddet opp. Ellers var det svært varierende prestasjoner og innsats. Tror vi mistet mye da Dorsin måtte gå av. Olsen var ok, men synes han også herjet mer mens Dorsin var på banen. Skulle også gjerne sett Zahora debutere i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 06.04.2009 00:56 Post subject: |
|
|
| Vi tapte mye offensiv kraft når Dorsin måtte ut. Syns Nordvik knapt var over midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 06.04.2009 01:18 Post subject: |
|
|
Hamrén har heldigvis en glimrende forklaring på RBKs dårlige prestasjon: "Det er enklere å være destruktiv enn konstruktiv på en sånn bane, slår han fast." Hvis RBK ikke vinner er det alltid banens skyld, selv om det er hjemmebanen det handler om. Han er forutsigbar, det skal han ha.  _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.04.2009 01:37 Post subject: |
|
|
| kanskje det, men vil du ikke si det var mye enklere å være destruktiv enn konstruktiv på det polaromerådet dere kaller Alfheim, når RBK kom på besøk? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 06.04.2009 01:40 Post subject: |
|
|
Jaja, dette ble den kampen da ting bare ikke fungerte offensivt. Nå skal det sies at Brann gjorde en tildels god kamp defensivt, men det som gjør at ting ikke funker på laget, er feil fra enkeltspillere som gjentas til det uendelige.
1. Tettey hadde utrolig mange feilpasninger. Samtidig skal det sies at bevegelsene rundt ham var dårlige, men han bruker alt, alt for lang tid.
2. Iversen truer ikke målet. Ingen trussel i bakrom, forutsigbar og veik i feltet. Velger alltid bakre stolpe, uansett hvordan innleggssituasjonen er, og blir veldig vanskelig å finne.
3. Skjelbred slipper ballen for sent. Hver eneste gang. Løpet har nesten alltid stoppet før pasningen hans kommer, og den er alltid på fot, aldri i rom.
4. Sapara, Olsen og Skjelbred fyller ikke på i feltet. Når Iversen heller ikke gjør seg spillbar, er det utelukkende Tettey som kan tenkes å score på et innlegg.
Disse svakhetene, muligens unntatt Tetteys pasningsspill, er ting vi også har sett i de to første kampene, og noe av dette må rettes på for at vi skal være i stand til å true målet mot lave og kompakte lag. I dag kommer vi til mange innlegg, men har nesten ingen i feltet. Med den luftstyrken vi presumptivt disponerer på topp, burde vi være en mye større trussel. Synd byttet av Olsen skjer rett før Brann scorer, ellers hadde Zahora på den kanten vært gunstig i sluttspurten.
Tar en børs:
Lund Hansen 7 - Gjør en nærmest prikkfri kamp, tar det han skal og er sjanseløs på scoringa. Sikker med ball i beina.
Lustig 7 - Solid defensivt, vinner mye i lufta, er villig offensivt, men mangler den siste finishen på innleggene.
Lago 7 - Klok i posisjonsspillet, tar for seg mot Karadas, og flink til å holde Huseklepp feilvendt.
Demidov 6 - Solid sammen med Lago, blir av og til litt heit i klareringene.
Nordvik 5 - Lenge veldig solid defensivt, men alt for treg opp i mannen på utligninga, og sånt straffer seg. Bidrar lite offensivt.
Annan 7 - Vinner duellene og har høy pasningsprosent.
Tettey 6 - Har veldig mange involveringer, både offensivt og defensivt, men ikke alle er like vellykkede. Er den eneste som truer Brann-målet i særlig grad.
Skjelbred 6 - Legger ned et utrolig stort arbeid defensivt, og vinner mange baller, men blir veldig ballglad og omstendelig i angrep. Søker alt for mye innover.
Sapara 6 - Vandrer rundt omkring, men klarer ikke helt å finne rommene. Mindre involvert enn vanlig, og for omstendelig.
Olsen BB 8 - Viser at han kan utgjøre forskjellen også med lite rom, idet han eier en såpass bra back som Dahl totalt. Flere gode defensive involveringer. Bør benyttes mere på overgangene, bør Sapara være mer Runar Berg?
Iversen 3/7 = 5 - Som spiss var han et begredelig syn, småspaserte til posisjonene, vant lite dueller, usynlig i feltet og uvenn med ballen. Mye bedre som hengende spiss, der han fikk vridd spillet godt noen ganger, og spilt fri til vår eneste sjanse.
Prica 6 - Vant mange hodedueller i en periode da Rosenborg så ut til å gi opp alle forsøk på å spille langs bakken. Flinkere til å variere løp og frigjøre seg i feltet, men innleggene mangler. Uvenn med ballen til tider.
Dorsin - ble skadet mens jeg spiste middag.
Strand - løp godt, fikk ikke til noe med ballen. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 06.04.2009 01:46 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | kanskje det, men vil du ikke si det var mye enklere å være destruktiv enn konstruktiv på det polaromerådet dere kaller Alfheim, når RBK kom på besøk? |
Her lurer jeg på hva du mener, ettersom RBK faktisk vant kampen. Mener du dere vant gjennom destruktivt spill? TIL vant sjansestatistikken 11-6, bare for å minne om det, og RBK var usedvanlig heldig som kunne dra hjem med tre poeng. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.04.2009 02:39 Post subject: |
|
|
| En er ikke heldig når en leder 4 - 0 da er en dyktig og en vant dermed fortjent. Brorparten av Tromsø sjansene kom også når forholdene var på sitt værste i det første 20 minuttene av kampen og på slutten når Rosenborg hadde en uheldig omlegging og det vanlige som skjer når en leder 4 - 0 20 minutter før slutt. Idag var begredelig og Zaphod sitt innlegg synes jeg oppsumerer på en veldig god måte hvorfor vi var dårlige idag. Det er mye å jobbe med for Skjelbred og Tettey enda og vi tålte ikke at to av våre "matchvinnere" leverte meget svake kamper snakker da om Sapara og Iversen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.04.2009 03:14 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | Hamrén har heldigvis en glimrende forklaring på RBKs dårlige prestasjon: "Det er enklere å være destruktiv enn konstruktiv på en sånn bane, slår han fast." Hvis RBK ikke vinner er det alltid banens skyld, selv om det er hjemmebanen det handler om. Han er forutsigbar, det skal han ha.  |
Jeg ser poenget hans. Fryktelig mange lag kommer på Lerkendal med mål om å holde 0-0 lengst mulig. Det er mer viktig å bryte ned RBKs spill enn å skape eget for mange lag.
Dette er uansett ingen unnskyldning lenger. Hamrén og co må regne med at lag ikke går ut for å punktere kamper første halvtimen på Lerkendal.
Det var vel Hareide som Molde-trener en gang sa at "å legge seg bakpå på Lerkendal er som om Salman Rushdie skulle kjørt på sykkel gjennom Teheran." Slik vil jeg ha det igjen. Lag skal vite at det er håpløst å ligge bakpå mot oss. Morsommere for alle som ser på blir det sannsynligvis også.
Per i dag er vi favoritter til det meste i Norge, og det gamle Fort Lerkendal-stemplet er seiglivet. Ergo må vi regne med mye stanging mot åtte mann i forsvar på hjemmebane. Jo fortere Hamrén får fokusen bort fra det, jo fortere kan vi fokusere på det vi kan gjøre noe med, som han sier.
For the record - Hamrén har også klagd på banen når Rosenborg har vunnet, da som regel på bortebane. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|