| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 28.09.2008 23:28 Post subject: |
|
|
| Heldigvis fikk vi inn Lago til pause. Det redda kampen for oss tror jeg. Hvis ikke hadde de fått et eller annet drittmål via kaos rundt Aarøy. Nå er det bare å be til høyere makter om at Lago også spiller mot Brøndby, for de kommer til å starte som de slutta... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.09.2008 23:29 Post subject: |
|
|
| Jeg satt faktisk 5 på han først, men ombestemte meg. Så han var absolutt på grensen, og synes han leverte en grei match alt i alt jeg og. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.09.2008 23:31 Post subject: |
|
|
| Dorsin gjør vel knapt en feil bakover i dag, og selv om han ikke raider som på sitt beste var det vel ingen under middels-kamp av ham? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.09.2008 23:31 Post subject: |
|
|
| Enig, tipper speiderene på tribunen og Brøndby sine egne erfaringer fra kampen i Danmark gjør at de godt vet hvor svakhetene i laget vårt er. Tror Brøndby kommer til å spille langballer mot Duncan i store deler av kampen, de ser nok sin mulighet der. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 28.09.2008 23:33 Post subject: |
|
|
Syns vi ser litt av samspillet som Traore hadde med Dorsin før Dorsin dro til Romania for å tjene penger. Dog må noen ta Traore i øret og fortelle ham at han ikke spiller på alderbestemt nivå i 7-er klassen. Det er litt mye feil han gjør av og til. Trur det kan bli bra hvis han får spille litt mer og får luka ut det 4årings-feilene sine.
Alt i alt er dette en real møkkakamp som vi vinner på rein og skjær flaks og en god del dyktighet. Første omgang var tragisk og eneste grunnen til at Ålesund ikke greide å dra nytte av passningsfeilene som ble gjort av oss er fordi at istede for å ha en normal spiss så har de planta en palme på topp.
Men sånn seriøst, er det bare jeg som syns Årøy ser autistisk ut når han ikke kjefter (da ser han ut som en tilbakestående banan) _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.09.2008 23:34 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Men sånn seriøst, er det bare jeg som syns Årøy ser autistisk ut når han ikke kjefter (da ser han ut som en tilbakestående banan) |
Nei. Vi (fem stk. som så kampen sammen) lo ofte da vi så nærblide av Aarøy. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 28.09.2008 23:36 Post subject: |
|
|
| Traore var jo sammen med resten av midtbanen fantastisk i CL i fjor, så han har jo nivået. Tror tillit er stikkordet her. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.09.2008 23:37 Post subject: |
|
|
MoM : Khari Stephenson, i konkurranse med Peter Fettkopp, og Lassebassen der ute til høyre. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.09.2008 23:40 Post subject: |
|
|
Nja, om Khari hadde lagt det gjennomspillet i bakrom mot Aarøy slik Bengt Eriksen fastslo i sin analyse så skulle jeg vært enig i MOM-kåringen
Med et par meters forsprang hadde jo Aarøy enkelt holdt Stadsgaard langt bak seg og enkelt løpt inn 1-0 etter å ha vippet ballen elegant over Jarstein og tatt den på hel volley etterpå. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.09.2008 23:42 Post subject: |
|
|
Ja, det var virkelig sjokkerende at Aafk i så liten grad utnyttet den store forcen som Aarøy har når han får løpe fra midtstopperne i bakrommet. Snakk om vanskjøtting av egne spillere... _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.09.2008 23:46 Post subject: |
|
|
Tror ikke Traorè skal vektlegges altfor mye i dag. Han er tross alt ganske ny tilbake på A-laget etter langtidsskade. Dette var hans første kamp fra start siden skaden, og trenger åpenbart kamptrening på nivået.
Synes dog han hadde noen fine involveringer utover i første omgang. Flink til å komme seg ut av trange situasjoner med ball.
EDIT: Aarøy er slik jeg ser det Tippeligaens desidert dårligste spiss. Kommer i farta ikke på spillere generellt som er så endimensjonelle. Ikke har han fart, ikke har han skuddbein, ingen god avslutter, ikke over middels plasseringsdyktig og langt fra noen assistkonge. Hans eneste force er høyden. Han er ikke en gang spesiellt god på hodet, det er bare det at monsterpanna hans rager minst 10 centimeter over samtlige andre i ligaen.
Han hadde et par gode kamper tidlig i sesongen, og lanserte seg selv som landslagsspiller. Det ble jaggu stille etter hvert. Ei flaggstang i ei tyttebærlyng vinner også mye hodedueller, Tor Hogne.
EDIT2: Fantastisk korrektur på Aftenposten:
| Quote: | | Konan spilte ballen med et delikat tuch ballen mellom beina på Tollås og var forbi med ballene i beina. |
(sakset herfra.) _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4115 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 29.09.2008 01:10 Post subject: |
|
|
Kommet meg hjem nå etter en morsom dag i Ålesund og konkluderer med følgende...
1. Høsten har kommet til vestlandet...
2. Bussene i Ålesund er livsfarlige (holdt på å bli påkjørt utenfor Colorline Stadion...
3. Colorline Stadion er veldig oppskrytt... ser så stor og pen ut fra veien når man kjører forbi så er det kun den tribunen som er noenlunde ok...
4. Ã…lesundere liker tydeligvis tango og rare menn i orange dresser...
5. Aarøy er utrolig høy...
6. Annan er ufattelig liten...
7. Dommeren er en hestkuk...
8. Per jobber mest av alle...
9. Konan har sine store øyeblikk...
10. Det skal bli godt å legge seg.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 29.09.2008 01:27 Post subject: |
|
|
Er det i det hele tatt NOEN medier som nevner at RBK skulle hatt straffe etter handsen til Aafk? _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4115 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 29.09.2008 01:30 Post subject: |
|
|
Synes dette var merkelig jeg også, men vi så ikke så godt situasjonen fra vårt hjørne... men det var en av de få situasjonene som IKKE ble vist på storskjermen etterpå... det sier vel kanskje det meste. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.09.2008 02:57 Post subject: |
|
|
| KFF_RBK etter 45 minutter wrote: | | Detta mönster har vi sett förr... |
Men nå vinner vi kamper vi ville tapt med fire mål i vår. Det er jo en veldig bra ting å ta med seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 29.09.2008 05:04 Post subject: |
|
|
Rune Jarstein 5: Helt grei kamp, ikke mye å gjøre.
Andreas Nordvik 6: Uvant posisjon, mestrer oppgavene helt fint, bedre i andre omgang.
Kris Stadsgaard 4: Okey kamp, men virker usikker av en eller annen grunn, straffesituasjonen trekker ned.
Vadim Demidov 2: Har som oppgave å ta Aarøy ut av kampen, mestrer ikke oppgaven. Taper hver bidige duell med solid margin. Jeg gruer meg allerede til "Duncan" kommer. Sliter fælt med oppspillene også, å pådrar seg dermed en god del feilpasninger. Lite å gjøre i andre omgang.
Mikael Dorsin 6: Bidrar offensivt og defensivt, viser solid rutine. Full kontroll på vingen til Aalesund.
Per Ciljan Skjelbred 5: Løper og sliter for laget, men har en forholdsvis tung kamp og kommer seg aldri sikkerlig inn. Skal ha skryt for bidraget før 1-1 målet, jobber bra i gjenvinningsfasen, og er tredje/fjerde sist på ballen.
Marek Sapara 4: Bidrar med assist men sliter ellers med en helt elendig pasningskvaliet.
Setter spørsmålstegn på dødballene også.
Anthony Annan 3: Pasningskvaliteten er helt horribel, at så gode spillere som Sapara og Annan sliter med å sende 5 meters pasninger er skammelig, uansett underlag.
Vi spiller for faen ikke på Kråmyra heller.
Abdou Traorè 5: Løper og sliter kampen igjennom, men er litt for usynlig i perioder. Men bidrar med god løp, lagde blant annet rom for Konan Ya, før 1-1 scoringen.
Steffen Iversen 5: Jobber og sliter som oppspillspunkt, men ballen går ikke hans vei. Er til tider feilplassert og spiller på midtbaneposisjon istedet for på spissplass..
Men det er godt å se en Steffen som jobber defensivt.
Didier Konan Ya 7 BB: Scorer 2 mål på enkeltmannsprestasjoner, da spesielt det sist. Avgjør kampen, enkelt og greit.
Innbytter (over 15 min):
(Inn 45) Alejandro Lago 7: Vinner bortimot alt av dueller og er bunnsolid, kompromissløs og autoritær.
Redder kampen defensivt.
(Inn 65) Øyvind Storflor 4: Svært lite baller å jobbe med.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 29.09.2008 13:47 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/incomin...119182.ece
Ja, vadim Aafk spille litt primitiv fotball med aarøy på topp, litt vrient?
Ja, kan ikke kalle det for fotball, det blir for dumt for meg...  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.09.2008 14:15 Post subject: |
|
|
Sant som Robbie sier; en kamp som denne, ville vi tapt i april-mai. Alle var ute av form, og Henriksens planløse spillercoaching og taktikkeri tjente ikke til noenting. Riktignok hadde vi litt tur, men i sum skapte vi mer enn Aalesund som knapt nok truet oss. Bekymringene ang Demidov og denne Duncan på Brøndby tror jeg vi skal ta med ro. Jeg både håper og tror at Hamrèn er lur nok til å sette Lago på han, og at Demidov får den defensive midtbanerollen. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 29.09.2008 17:28 Post subject: |
|
|
Ny månedens spiller, attach!
Selv om det ikke er noen vits å ha andre alternativer enn han som vinner soleklart. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
|