| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HeXX Rutinert
|
Posted: 11.08.2008 00:50 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Hvis Tettey hadde hatt så utrolig dårlig avslutningsteknikk lurer jeg på hvorfor Hamren ønsker å sette ham opp i avslutningsposisjon så ofte som mulig.
Tettey's pasning til Sapara før andremålet var forresten veldig bra, fordi det var den som åpnet opp sitasjonen slik at Sapara kunne slå inn til en helt umarkert Berisha. |
Det er ikke noe problem å skjønne det. Tettey har et godt tilslag når han treffer, og Hamren har vel vist at learning by doing er en filosofi han følger. Med riktig trening, kan Tettey bli en veldig god avslutter, det er det vel heller ikke veldig mange som krangler på. Poenget er at han per i dag ikke innehar dette nivået, og jeg hevder det vil være en bedre løsning å bruke mer tid på dette på trening, før han forsøker seg i kamp. Bommer han tilstrekkelig i kamp, risikerer han bare å få skuddvegring. Da er det bedre å oppnå mestring på trening.
Det samme kan man jo også si om Skjelbred. Han har jo ikke puttet mange for RBK de siste sesongene, og også for han er det mangler ved avlutningsteknikken som må ta mye av skylda..
Når det er sagt, har både Tettey og Skjelbred mange gode kvaliteter bl.a både som pasningsleggere og ballvinnere, men de har enkelte mangler også.. _________________ mvh HeXX
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 11.08.2008 00:50 Post subject: |
|
|
Brady, fordi èn av de to sentrale må ta de løpene, og det er åpenbart at Tettey er den som tar de løpene best av Demi og Tettey. Samtidig frigjør den gode defensive posisjoneringen til Demi sjanser for Tetteys løp.
Det at Tettey har kommet til så mange avslutninger den siste måneden er på grunn av det som er nevnt over, grunnen til at han ikke har scoret på noe annet enn keepertabber er mest sannsynlig avslutningsteknikken og frustrasjon over missede sjanser. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.08.2008 00:59 Post subject: |
|
|
Blir nok aldri enig, men jeg mener iallfall at Tettey scorte bra med mål i fjor, og årsaken til at han har bommet en del i år ligger mest mentalt, selv om han sikkert kan lære seg å bli noe smartere foran mål.
Mitt råtips er at Tettey ender opp med mellom 6 og 10 mål i år.
Skjelbred hadde forresten en veldig bra avslutning i dag, der det ble retur og annullert for offside på Berisha. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 11.08.2008 01:04 Post subject: |
|
|
Tettey skyter og skyter og kommer aldri til døra før han legger om taktikken. Selv blind høne kan finne korn er det vist noe som heter. Personlig så ser jeg langt større potensiale i Konan sin skuddfot, det er bare marginer som gjør at han ikke har puttet flere mål i år, og det i en rolle der han i utgangspunktet ikke kommer så ofte i skuddposisjon.
Men når du ser på Konans avslutninger så ser du at det ligger en følsomhet bak, og ikke bare "ball, mål, sparke nå".
Om Tettey hadde kommet i de samme to skuddposisjonene som Konan gjorde idag såtror jeg han hadde han smellt til på begge to, den ene hadde gått rett på keeper, den andre hadde gått langt over. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.08.2008 01:09 Post subject: |
|
|
| Så spisser kommer sjelden i skuddposisjon. Er det du forsøker å skrøne oss full på, Krakra? |
|
| Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 11.08.2008 01:13 Post subject: |
|
|
Nei, jeg sier ikke at de ikke kommer i skuddposisjon, bare at deres posisjoner er annerledes enn en midtbanespillers, noe som også gjennspeiler seg i hvem som stort sett står for langskuddene i fotball.
Spisser kommer stort sett til avslutning innenfor 16m, mens midtbanespillere i langt større grad får muligheten til å komme rett på mål og skyte fra 18+. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.08.2008 01:16 Post subject: |
|
|
| Så Konan hadde scort flere mål som midtbanespiller i år? |
|
| Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 11.08.2008 01:19 Post subject: |
|
|
| Jeg tror han hadde scoret flere mål enn Tettey har gjort på sine langskudd, og at Konan er mer farlig når han får skyte fra 18+m rett på mål enn han er når han må krige inne i selve boksen. Det er jo bare marginer som har hindret han i å putte på minst to langskudd i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1569 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 11.08.2008 01:33 Post subject: |
|
|
Helt enig i det krakra sier, Konan hadde full suksess med sin tidligere klubb i afrika - som sentral midtbane. Var helt rått å se på han spille der, mens i rbk blir han posisjonert feil, av en rar grunn. Som midtbane kan han fordele baller, han kan drible og raide og han kan gjøre de vidunderlobbene han ofte viser. Pluss at han er suveren på de langskuddene sine. Han ble som de fleste av oss husker nominert som en av elfenbenkystens beste spillere - og der er det en del gullkorn.
En annen ting er at han har hatt endel uflaks. Etter det jeg har fått med meg så har han nå veldig mange i stanga og en i tvella - på hel volley. Om denne mannen blir brukt riktig så er han gull verdt for oss - GULL |
|
| Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 11.08.2008 01:39 Post subject: |
|
|
| Ja, er spesiellt disse to (var det vel) han hadde i tverra i en kamp tidligere i år jeg tenker på når jeg mener han har en langt mer følsom fot. Han fokuserer faktisk på å treffe mål, og ikke bare det å sparke ballen hardest mulig, frisparket hans mot KIL/Hemna i cupen ifjor også var jo ren og skjær klasse. |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 11.08.2008 05:06 Post subject: |
|
|
Dritt i alt for faen... vi slo m*****... Bare seier mot lillestrøm står igjen nå.. _________________ ultras nidaros |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 11.08.2008 05:21 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Bra at vi vant, men det var mot et lag som var utrolig svakt i dag, spesielt defensivt. Spillet var bare så som så, og det er store muligheter for forbedringer her.
Jeg syns ingen av spillerne spilte mer enn middels. Det ble gjort endel bra ting, men også mye dårlig.
Jarstein - Lite å gjøre, men bommet stygt i feltet i 1. omgang
Strand - Hele tiden spillbar, men brukte for lang tid med ballen og var veldig upresis i innlegg og pasninger
Nordvik - Gjør en del feil grunnet lite rutine, men fremstår alt i alt som den beste i forsvaret og vinner utrolig mange viktige dueller
Lago - Sovner litt for ofte, som han skal være glad det ikke ble baklengsmål av
Miller - Igjen en dårlig kamp, selv om han har noen bra ballvinninger
Sapara - Burde scoret mål i gode posisjoner, men hadde dårlige avslutninger. Bra innlegg til de to første målene, men fikk stå helt alene og slå de, så prestasjonen var ikke veldig stor. Mye upresist og bruker litt lang tid med ballen. Syns også han gjør en del feilvalg. Pluss for hele tiden å være spillbar
Demidov - Usynlig i dag, og lite heldig med involveringene sine når vi har ballen
Tettey - Ble litt lite involvert til tider, men hadde perioder med bra pasningsspill og gjorde flere gode løp foran mål. Også bra og viktige defensive involveringer. Minus for at det ble litt for mye nesten i enkelte situasjoner
Skjelbred - En del bra småspill på midten og bra pasninger. Ett bra avslutningsforsøk. Minus for slurv i en del situasjoner samt at han velger feil løsninger.
Iversen - Scoret mål, men utenom det var det en svært svak kamp. Gjør mye feil som kunne ført til store sjanser
Berisha - Aktiv, virket som en flopp i første omgang, men stod på og fikk belønning. Blir spennende å se fortsettelsen.
Lustig - Positiv kamp. Mye bedre enn sist
Konan - Spiller som en idiot. Skyter når han ikke skal skyte og avslutter på merkelige måter. Går helt håpløst i offside. Lurer på om han tenker når han spiller. Pluss for å stå på |
Du tuller med oss, ja? Dette må ha vært den verste og mest feilaktige oppsummeringen av en kamp jeg noensinne har lest. Skulle tro vi ledet serien med 10 poeng og aldri hadde hatt noe problem med å score mål, slik du skriver. Trenger du antidepressiva? |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 11.08.2008 05:23 Post subject: |
|
|
| Guffen wrote: |
Kan nesten garantere at Berisha scorer i denne kampen hvis han får spille fra start. En rett i fjeset på alle tullebukkene her inne som lager hylekor uten å vite hva de hyler om. En spennende spiller, vår nye Besart. |
Ugh!  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.08.2008 13:29 Post subject: |
|
|
Bare jeg som har utviklet et litt underlig hatforhold til Forren? Jeg ble ihvertfall kvalm hver gang jeg så han i aksjon. Det er ikke noe jeg har bestemt meg for, kun noe jeg føler.  |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 11.08.2008 13:35 Post subject: |
|
|
| Heller Rune Ertsås. Å være trønder og deklamere molde-sympatier burde kvalifisere for permanent utvisning fra regionen, eventuelt tiltale for høyforræderi. Forren er en ærlig hemnværing som sikkert ville spilt for oss om vi hadde vist tilstrekkelig interesse. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.08.2008 13:42 Post subject: |
|
|
| Jeg utviklet et litt underlig hatforhold til Forren allerede da vi møtte KIL/Hemne i cupen. Dette utbroderte jeg nøye på VGD etter kampen, husker jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.08.2008 13:47 Post subject: |
|
|
Ja, når vi er inne på raringer på MFK. Hva skjedde med Aksel Berget Skjølsvik da han begynte å puste inn Molde-luft? Han har anlagt den aller styggeste hockeysveisen jeg har sett. Hockeysveis med dreads. Mulig han har mottatt motetips fra Hoset.
Og FOR en diskusjon dette kan bli. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 11.08.2008 13:52 Post subject: |
|
|
| Tok du en VG nå, Hedon? FOR(r)en diskusjon, på ein måda? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.08.2008 14:04 Post subject: |
|
|
Godt mulig underbevisstheten min gjorde dette. Ingen jeg tenkte over, iallefall.
Det er deg jeg alltid har sagt. Jeg er som skapt til å jobbe i VG. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.08.2008 14:17 Post subject: |
|
|
| Synes Forren virker som en jordnær og hyggelig fyr jeg, i den grad man kan bedømme slik ut fra intervjuer (noe man selvfølgelig ikke kan). Derimot jeg synes kampen i går viste at han fortsatt har litt å jobbe med. Var en periode i 2.omg hvor han fikk Koppinen til å fremstå som en pasningssterk stopper. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 11.08.2008 14:30 Post subject: |
|
|
Herlig kamp! Har du 2mas noen bilder fra kampen?  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 11.08.2008 15:25 Post subject: |
|
|
Føler det samme angående Forren. Aner ikke hva det er, men noe av det samme som f.eks Stian Ohr. Langt på nær så ille som Hoseth, men det er noe der. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 11.08.2008 16:59 Post subject: |
|
|
| I går var Kjernen bedre! Men etter å delt ut lapper håper jeg folk tenker før dem bestiller neste gang! Kjernen sang HELE tiden, og nye flagg hjelper veldig! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.08.2008 22:35 Post subject: |
|
|
| RBK94 wrote: | Har du 2mas noen bilder fra kampen?  |
FÃ¥r litt hjelp fra uavisa.no framover (takk!). Denne gang henviser jeg til dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 11.08.2008 22:36 Post subject: |
|
|
Men der får jeg ikke lagra dem på datan, jeg liker å lagre dem å liksom ha dem fremmover  |
|
| Back to top |
|
 |
|