| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ace Veteran

|
Posted: 05.02.2017 17:01 Post subject: |
|
|
Akkurat som forventet. Vi spiller mot et lag som starter opp serien igjen neste helg, vi er midt i en tung treningsperiode.
Men man må absolutt hente inn en sentral midtbanespiller og en stopper til, mye rusk og rot i de posisjonene. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.02.2017 17:02 Post subject: |
|
|
| Hulken wrote: | | Har ikke fått sett mye av kampen, men av det lille jeg har sett, så virker det som at vi har en fremtidig klasseback på høyre! Tror Reitan kan bli bedre enn Svensson faktisk. |
Det har jeg sagt flere ganger, og blitt latterliggjort hver gang.
Per dags dato er han ennå ikke på det samme nivået, men jeg synes han har flere egenskaper som er relevante i backposisjon (fart og konsentrasjon), som Svensson ikke hadde.
Et par måneder med fast spill, og han vil være vår beste høyreback siden Heggem. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.02.2017 17:04 Post subject: |
|
|
| Ahakrim wrote: | | Tenk om RBK kunne hatt litt oversikt i østen...det finnes sikkert flere typer som Hwang... |
Ja. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Frankiefourfingers wrote: | Synes ikke dette er urovekkende på noe som helst måte. Vi har kun noen uker med trening og kun en kamp i beina.
Ja vi er rævva, men så møter vi ganske god europe league motstand.
Midt i sesong for oss også så hadde det vært jevnt. |
Så naiv du er da. RBS hadde mye mye mer å gå på. Senket seg etter 1-0 med lite motivasjon, og fikk det andre målet veldig enkelt.
Hadde vi spilt mot norsk/svensk motstand nå, ville vi vunnet 5-0. Ingen sjanser i mot. I dag har vi ikke hatt en eneste sjanse! |
Nok en sylskarp analyse fra Mikkelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
|
|
| Ifølge Mikkelsen er vi som ikke er en del av hylekoret, naive. Mikkelsen imponerer som vanlig med sin eminente fotballforståelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.02.2017 17:06 Post subject: |
|
|
| Denne kampen spilt i sommer hadde vært mer interessant. |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 05.02.2017 17:09 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Denne kampen spilt i sommer hadde vært mer interessant. |
Det ville den blitt, men den var interessant nok nå også |
|
| Back to top |
|
 |
Robbaan Senior

|
Posted: 05.02.2017 17:13 Post subject: |
|
|
| Forbanna uting med å utføre bytter 3 minutter før slutt i en treningskamp. I tilegg blir han puttet på midtbanen? Kåre er og blir udugelig |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 05.02.2017 17:21 Post subject: |
|
|
| Frankiefourfingers wrote: | | Ifølge Mikkelsen er vi som ikke er en del av hylekoret, naive. Mikkelsen imponerer som vanlig med sin eminente fotballforståelse. |
Beklager da. Hadde forventet at vi skulle tape kampen. Men at vi ikke hadde et eneste skudd på mål, er elendig.
Greit nok at vi er slitne ogsånt, men dårlige innlegg, masse feilpasninger, dødballer i mot er ting man kan unngå. |
|
| Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 05.02.2017 17:25 Post subject: |
|
|
Her inne kan man svartmale enkeltpersoner, klubben og hver minste dårlige prestasjoner i starten av februar uten å tenke konstruktivt over hele situasjonen rundt kampen og motstanders situasjon. Håper dere har det bra med dere sjøl.
Vi kommer til og bli gode i år også.  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.02.2017 17:32 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Denne kampen spilt i sommer hadde vært mer interessant. |
Den var veldig lik e-cup-kamper da. Vi var greie fysisk og defensivt. Vi legger ned solid innsats. Men vi klarer ikke å være farlige framover. Vi er tannløse. Så får vi et par i trynet pga individuelle feil, og vi taper. Det er samme sangen som før.
Vi må bli mye giftigere i angrep. Jeg håper virkelig at Spalvis er den spilleren vi tror han er. Men jeg er litt bekymret for vingene. Jeg trodde de var på et høyere nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 05.02.2017 17:42 Post subject: |
|
|
Jeg som Tottenham-supporter vet alt om at man ikke skal legge så mye i hvordan man presterer i treningskamper. For noen år siden vant Tottenham alt av treningskamper om sommeren, til og med 5-0 mot Roma hvis jeg ikke husker feil, men man hadde en helt grusom åpning i serie og man lå langt nede på tabellen ta treneren ble sparket.
Det er kun to ting som bekymrer meg (jeg så ikke kampen): at ikke flere spillere fikk spille mer (sene bytter og få bytter) og at Bakenga ble satt på vingen og Rasmussen sentralt på midten. Skal vi seriøst begynne med det der tullet igjen nå?! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.02.2017 17:52 Post subject: |
|
|
| Jeg trodde du var Rosenborgsupporter? |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 05.02.2017 17:54 Post subject: |
|
|
Rasmussen inn to minutter før slutt for Konradsen er det jeg stusser mest over etter kampen her. Ja, Konradsen fikk seg en trøkk og måtte ut, men vi har da vitterlig Stamnestrø på benken som kan komme inn der vel?
Forhåpentligvis så er det på grunn av fitnessproblemer at Rasmussen knapt får spille, nekter å tro at Skjelvik ligger foran dansken i køa.
Edit; Stamnestrø kom inn i det 80' for Midtsjø tydeligvis. Da skjønner jeg Konradsen-byttet der litt bedre. Men mener fortsatt at en frisk Rasmussen burde kommet inn på midtstopperplass tidligere i kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 05.02.2017 18:20 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke at så mange her inne går helt i fistel over spill og resultat i en helt betydningsløs treningskamp i februar. Laget har hatt vinterpause, og har trent sammen i knappe 3 uker siden cupfinalen.
Forventet dere virkelig at RBK skulle spille festfotball mot RB Salzburg?
En treningskamp, er akkurat det.. Trening !!
Nye spillere som skal drilles, nye relasjoner skal øves på. Spillerne er ute av sesong, og har akkurat har begynt på 3 mnd's periode med trening.
RB-S. derimot, er 1 uke før seriestart og selvfølgelig mye mer skjerpet enn oss. Slik vi også kommer til å være 1 uke før seriestart i april.
Resultatet og prestasjonen var som forventet. Ikke mye å hyle for med andre ord. Dette ordner seg fram mot seriestart i april. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 05.02.2017 18:24 Post subject: |
|
|
| Fotsoppen wrote: |
Hvem har sagt vi kommer til å rykke ned? Vi vinner/kjemper nok om ES-gull i år også. Men klubben må ta flere steg opp dersom de skal ha ambisjoner om EL/CL. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 05.02.2017 18:36 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Men jeg er litt bekymret for vingene. Jeg trodde de var på et høyere nivå. |
Da begynner du å se noe som mange har sett lenge: Rashani og Jevtovic på hver sin ving med Matti på topp betyr ufarlig.
Helland og Delanley på hver sin ving med Bakenga betyr bøttevis med mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 05.02.2017 18:38 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Fotsoppen wrote: |
Hvem har sagt vi kommer til å rykke ned? Vi vinner/kjemper nok om ES-gull i år også. Men klubben må ta flere steg opp dersom de skal ha ambisjoner om EL/CL. |
Nå vil det nok bli hvertfall to eller tre forsterkninger til pluss at tre nøkkelspillere i angrep er skadet og ikke er med i dag. Så vi kan nok regne med at halve laget som spilte i dag har bedre spillere på plass når kvaliken begynner. Men kampen i dag bekrefter jo egentlig akkurat det som er sagt mange ganger her inne, midtbanesentralen er alt for dårlig med konradsen og forsvaret skriker etter en ny stopper av høy kvalitet og en back. Kommer de forsterkningene som bør komme er det nok bare Hansen, Reginiussen, Gersbach/Skjelvik, Jensen, Konrdasen/Midtsjø og muligens Jevtovic som starter når alvoret i kvaliken begynner. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 05.02.2017 18:43 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Jeg trodde du var Rosenborgsupporter? |
Begge deler  |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 05.02.2017 18:44 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | Forhåpentligvis så er det på grunn av fitnessproblemer at Rasmussen knapt får spille, nekter å tro at Skjelvik ligger foran dansken i køa. |
Øh, jeg vil bli sjokkert om dansken blir foretrukket foran Skjelvik. Laguttaket til denne kampen var det første tegnet på akkurat det.
Utrolig naivt av klubben om de faktisk tror Rasmussen kan være et førstevalg i år. Bare minner om at han kom fra B-laget til jumboen i 2. Bundesliga.
Forventer at det handles en ny midtstopper, dette er ikke holdbart. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 05.02.2017 18:58 Post subject: |
|
|
| Og Spalvis kom til Aalborg - uten førstelagserfaring - fra juniorlaget til Freiburg som 18-åring. Etter en vinteroppkjøring skårte han 8 mål på 13 starter + et innhopp av de 15 kampene før sommerpausen. |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 05.02.2017 19:02 Post subject: |
|
|
Følger ham sjæl, men han begynner å bli litt i overkant surtrus. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 05.02.2017 19:14 Post subject: |
|
|
| Rosenborg i form er ikke bedre enn det som spilte idag..Vi er lik håpløs med ballen i form også.Det handler om ferdigheter!! |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 05.02.2017 20:05 Post subject: |
|
|
| Form har ikke noe å si, er det det du sier? |
|
| Back to top |