| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Beren Rutinert
|
Posted: 12.04.2013 21:58 Post subject: |
|
|
Dønn enig. Sjeldent har en spiller irritert meg like mye som Rønning i dag. Poler konstant langballer uten adresse og taper duellene når vi selvfølgelig fikk ballen rett i retur. _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 12.04.2013 21:59 Post subject: |
|
|
Rønning er så rævva! Jeg blir flau.
Elendig kamp av oss, men er egentlig fortsatt like positiv som før kampen. Dette var et uhell og Start var faktisk ganske gode. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 12.04.2013 21:59 Post subject: |
|
|
| Trist kveld på Lerkendal. Kaldt og en utrolig svak kamp. Mye langt, lite plan og en gjeng med tafatte spillere. Hva er greie med alle de lange utspillene fra Lund Hansen? Savner raske igangsettinger fra keeper. Interessant å sitte ved Dorsin å se hvor utrolig svak han er i presset, fem meter unna å sette ræva til er planen for å stoppe innlegg fra den kanten. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 12.04.2013 22:04 Post subject: |
|
|
| Kun Mike Jensen som holder akseptabelt nivå i dag, Mikkelsen bedre i 2. omg, men skuffet over noe som kunne se ut som filming. Håper denne kampen var en wake up call. Alt for dårlig innsats og alt for mye slurv. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.04.2013 22:04 Post subject: |
|
|
| Det var elendig i dag og vi slo for mye langt, men i små glimt så vi klassisk RBK-fotball i dag også. Jeg tror vi var svake fordi vi var for lite skjerpet og ikke tacklet Starts taktikk, pluss at vi ikke har blitt så jævli gode i løpet av vinteren, det tar litt mer tid å bli stabile. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.04.2013 22:05 Post subject: |
|
|
| Grunnen til at lange 5-metere bekymrer meg, er at dette er så enkelt å gjøre noe med at det virker som om PJH har null interesse av å spille seg ut bakfra. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.04.2013 22:07 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Det kjennetegner gode lag verden over at de har et gjennomgående ønske om å spille seg ut bakfra. RBK mot nyopprykket motstand ønsker å slå 5-metere langt til en 50/50-duell. Akkurat det skuffer meg noe vanvittig. |
Viktig poeng. Vi satte igang alt for lite bakfra i dag, og gudene skal vite at vi har gode nok spillere til det. I tillegg ble det tidvis slått mye langt i bakrom hvor pasningene var for upresise, slik at det kun førte til at vi ga bort ballen.
Men, som sagt, det kan hende vi trengte en slik smell. Vi har to kamper bak oss hvor vi spilte bedre fotball enn hva har vært vist i Tippeligaen de siste årene, og det kan være nyttig med en kamp som viser at ting ikke går av seg selv.
Allikevel synes jeg sammenligningen med Jönssons RBK blir litt feil. Også i dag viser vi langt mer lekent småspill enn vi hadde under svensken. Hælklakker, pasninger 45 grader ut i blinde, og pasninger gjennom ledd har vært ikke-eksisternede de siste årene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.04.2013 22:10 Post subject: |
|
|
Særlig i en kamp hvor vi ser at Bille ikke har nubbsjans til å vinne de aller fleste duellene som lange utspill legger opp til, burde det igangsettes mer via back, ja. Enig i at Perry skuffer der. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 12.04.2013 22:10 Post subject: |
|
|
| Om Rønning ikke vil spille langt? Jeg tror faktisk han er en klassisk venstre-trebeint spiller (f.eks. Riise og Dorsin) som rett og slett ikke evner å spille gode korte passninger og da blir det for enkelt å mæle ballen lengst mulig, og håpe han treffer der han sikter. |
|
| Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 12.04.2013 22:12 Post subject: |
|
|
| Har aldri følt det så tungt etter et uavgjort resultat. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 12.04.2013 22:13 Post subject: |
|
|
| Kanskje greit å komme litt ned på jorda nå. Virker ikke som spillerne var fokuserte nok, skal man vinne kamper må det være 100% innsats, det var det ikke i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 12.04.2013 22:15 Post subject: |
|
|
| Bongo wrote: | | Kanskje greit å komme litt ned på jorda nå. Virker ikke som spillerne var fokuserte nok, skal man vinne kamper må det være 100% innsats, det var det ikke i dag. |
La oss bare håpe spillerne er profesjonelle nok til å holde hodet hevet og gi alt på trening og kamp fremover. Vi SKAL ha gull. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 12.04.2013 22:17 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Selv om jeg fremdeles ikke er overbevist om at Perry vil lykkes 100% med trenerjobben i klubben, er det lenge siden det har vært en slik optimisme og glede foran en kamp på våren.
Det ligger en forventning i lufta om at det vil skje store ting og stor underholdning. Fantastisk deilig følelse. Gleder meg voldsomt til i kveld. |
Dette må være en av de desidert mest utspekulerte jinxingene jeg har sett. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 12.04.2013 22:30 Post subject: |
|
|
Det forteller vel noe om forutinntattheten mot Perry at noen ser ut til å mene at tre seiere ikke skal vektlegges, men at en svak uavgjortkamp hjemme skal gjøre det.
Seriestarten har i sum vært over all forventning, og det er enda tidlig. Da synes jeg det er naturlig med et og annet glipptak. Det er noe mentalt som skjer når du har et hjemmepublikum som forventer storseier og fest, men møter en skjerpet motstander som ønsker å ta med seg poeng. Start er et godt lag på sitt beste, og vi hadde flere av våre spillere som bare var 80% innstilt på innsats i dag, hvilket ikke er nok.
Og de ti-tjue her inne som skriver at Rønning hadde en dårlig kamp, de har naturligvis helt rett. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.04.2013 22:33 Post subject: |
|
|
Per Werner ble avslørt i dag, og det kom VELDIG tydelig frem da han knapt nok vant en eneste hodeduell iløpet av kampen. Da er det veldig vanskelig å finne noe positivt å si om den karen forruten at han er en flott fyr. Dog har ikke flotte fyrer vunnet kamper før uten at de har andre strenger å spille på også :/
Gleder meg til å høre hva de har å si etter å ha fordøyd denne kampen litt. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 12.04.2013 22:37 Post subject: |
|
|
Virket som Start var klare på at vi ville spille oss ut bakfra. De presset ganske høyt når keeper hadde ballen.
Rønning - HVA I H******* driver han med?
Fikk følelsen av at Start skulle hatt mange flere gulekort? Kunne se ut som det var albuer i hver hodeduell?
Skjønner ikke at Perry ikke tar grep tidligere. Bytten alt for seint, noe jeg mener han gjorde mye på U-21 også. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
Posted: 12.04.2013 22:38 Post subject: |
|
|
Veldig frustrerende kamp, mye rot og tull. Jeg var knallirritert på dommeren, og Start-spillerne som jeg synes spilte et litt vel skittent spill til tider, men dette er en kamp vi burde ha avgjort helt på egen hånd.
Jensen var favoritten min i kveld, i alle fall i førsteomgang. Selv om ingen på RBK var spesielt imponerende i dag. Ugh. Men jeg venta på det, og egentlig synes jeg ikke det er helt krise. En eller annen gang må man gi fra seg poeng, og kanskje trengte vi å komme ned på landjorda igjen etter noen uker flyvende på rosa skyer.
Nå får vi se da, hvordan Perry takler dette og hvordan vi ser ut til neste kamp. Om vi får rydda opp i det som skar seg i dag. For det var bare alt for mye.
Mest imponerende i kveld var Kjernen, det er sjelden det er så mye trøkk fra oss. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.04.2013 22:40 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | | De presset ganske høyt når keeper hadde ballen. |
RBK ønsket tydelig ikke å spille seg ut bakfra i denne kampen. Hadde jo vært superenkelt og gjort det om vi hadde ønska. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.04.2013 22:41 Post subject: |
|
|
Jeg tror at vi ikke spilte oss ut bakfra nettopp fordi Start presset høyt. Ofte med 2-3 mann. Tipper vi har hatt en slags avtale om lang ball fram ved høyt press. Men det må rettes opp, for dette bar galt avsted.
Opp til Skammel--- nei, Jensen. Hvis Jensen er presset, opp til Tore som kan føre ballen, eller ut til en vingback. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.04.2013 22:42 Post subject: |
|
|
| Som jeg skrev før kampen, så er det en trend i år. Vi har ikke akkurat lagt sjela i å forsøke å spille oss ut bakfra i noen av kampene. Jeg håper virkelig dette er noe som blir jobba med framover. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.04.2013 22:43 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Per Werner ble avslørt i dag, og det kom VELDIG tydelig frem da han knapt nok vant en eneste hodeduell iløpet av kampen. Da er det veldig vanskelig å finne noe positivt å si om den karen forruten at han er en flott fyr. Dog har ikke flotte fyrer vunnet kamper før uten at de har andre strenger å spille på også :/
|
PVR hadde et par-tre svært gode involveringer i dag, men ellers var det skralt. Men husk at han i utgangspunktet er backup. Han har nok aldri vært ment som noen fast førstelagsspiller, men utgjør sammen med Moe kanskje ligaens beste backup på stopperplass.
Han har sine klare mangler, denne Rønning, men han har også klare styrker. I dag var han dårligere enn vanlig, men han er vanligvis en god hodespiller, brukbar duellspiller, og har faktisk et mer presist venstrebein enn jeg synes han får kreditt for. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.04.2013 22:45 Post subject: |
|
|
Mange av lagets svakheter kom frem i denne kampen.
Rønning og Dorsin sine svakheter viste seg til fulle.
Bille? Er han en superspiss eller en nesten-super spiss?
Hawaifotballen er ikke en universalformel for seier. Her viser Start at det finnes mottrekk. Innøvd pasningsspill og andre og tredjeløp savnes i angrepsspillet.
Kan ikke sette inn på for mange lilleputter samtidig. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.04.2013 22:45 Post subject: |
|
|
| Jeg tror tanken med å slå langt var å straffe Start for å presse høyt og dermed gjøre de litt mer engstelige for å stå så høyt. Dessverre var langpasningene for upresise samt at Bille ikke er rask nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 12.04.2013 22:50 Post subject: |
|
|
Bare jeg som synes dommeren var helt forferdelig idag?!  _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.04.2013 22:50 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Som jeg skrev før kampen, så er det en trend i år. Vi har ikke akkurat lagt sjela i å forsøke å spille oss ut bakfra i noen av kampene. Jeg håper virkelig dette er noe som blir jobba med framover. |
Arrester meg gjerne, men har ikke det å sette i gang bakfra, i god Eggen-stil, værst suksessformelen de to foregående kampene? Vi har en liga som er overbefolket av duellspillere, derfor bør vi holde ballen langs bakken og spille ut motstanderne. Kampene mot Brann og Start viste at vi har et nivå inne på små- og pasningsspill inne som de fleste sliter med å stoppe.
I dag var tydeligvis mye av filosofien å få ballen fort i bakrom dersom Start sto høyt. Allikevel burde laget selv se at dette ikke fungerte i stedet for å prøve hundre ganger på samme resultatløse oppskrift. Funker ikke bakrom, neivel, da tar vi frem oppskrifta fra Brann- og Sogndalkampen.
Når det er sagt - var det tre kamper pluss 75 minutter Udjus hadde da han satte rekort? Har vel ikke vært så mye tillegg i våre kamper, men jeg vil gjerne vite hvor langt fra rekorden Lunna eventuelt var, om han ikke tok rekorden. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|