| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Noldus! Senior

|
Posted: 25.10.2012 22:36 Post subject: |
|
|
| Ser at mange er negative til Chibuike og hans prestasjoner i kampen. Og jeg er helt enig i at han gjorde mye rart, men han la ned en enorm defensiv innsats og holder venstre sida godt sammen med Dorsin. Merker det med en gang når DFH kommer inn at han ikke gjorde samme defensive innsatsen, og bom plutselig er venstresiden som en åpen låvedør. Nå prøver jeg ikke å helliggjøre Chibuike på noen som helst måte. Men er viktig å få frem at han faktisk gjorde mye bra! |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 25.10.2012 22:50 Post subject: |
|
|
| Jeg er veldig enig i at Chibbe er på vei til noe bra. Balansen lagspill vs individualitet har bedret seg. Han kommer også mer til sin rett på andre deler av banen enn som spydspiss, og vingen i dag med mulighet til å skjære inn var bra. Jeg vil heller ha Chibbe på banen enn DFH. Skulle man gjort et bytte med DFH inn så burde det vært Dockal ut og Chibbe over på høyre. Samt at det er trist vi ikke har noen fotrappe å bytte inn i midten, Issah burde være et alternativ til Mix med sementbein etter 60 min. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 25.10.2012 23:08 Post subject: |
|
|
Oppsummert: Ny god kamp. Men det knyter seg litt i avgjørende øyeblikk både foran og bak dessverre. Ufortjent at det blir 0 poeng.
Når det gjelder et mulig kjøp av Gamboa er det vel ingenting å spekulere på engang. Det er som med Stadsgaard i 2008, ingen som helst tvil. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 25.10.2012 23:33 Post subject: |
|
|
@zaphod81
Du glemmer å ta i betraktning at han må avvente for å se om den stusser i Tarik, selv om han ser den... med den høyden den ballen hadde, var det mer sannsynlig at den ville treffe Tarik, enn at den skulle gå rett gjennom. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 25.10.2012 23:35 Post subject: |
|
|
| Å foreta bytter betyr å ta en beslutning og der får JJ 0poeng. Han tok ut et godt lag,men som flere peker evner han ikke å reagere på at kampen endrer karakter. Prica var feks kjørt og klarte ikke å bevege seg eller ta i mot ballen. Ivers burde blitt satt inn,bedre enn Prica på hodet og kan holde på ballen. Assistentene Karius og Baktus er det nada hjelp i, hva de bidrar med bortsett fra å varme stolene er det få som vet. Og hva Ørlund driver på med ? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.10.2012 23:35 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Mulig jeg var hard med Örlund, men jeg er så innmari lei av at vi alltid har dårligere keeper enn motstanderlaget, at han alltid er involvert i noe grums som kan bli baklengs, at ethvert frispark innenfor 35 meter er mål hvis den havner to meter fra keeper. En god keeper skal ta det frisparket, uansett om Tarik dukker eller ikke, fordi han ser ballbanen hele veien uansett. |
Helt enig med deg her. Målet er en gedigen keepertabbe - en ball som går i keeperhjørnet fra 35 meter er selvsagt det så lenge den ikke er innom noen.
Selv om man stryker denne tabben, vil jeg påstå at innsatsen i dag fortsatt ikke står til mer enn 5-6 (av 10). Han har én fin redning (men denne er heller ikke så sinnssyk som Aalbu skulle ha det til), men også en stor feilvurdering i situasjonen hvor et innlegg som er i lufta i fem sekunder får sprette tre meter foran ham og til en "ukrainer" på bakre stolpe mens han selv står som ei saltstøtte.
Örlund er god på refleks- og reaksjonsredninger, er god en mot en, flink til å gjøre seg stor på utrustninger, og har ganske bra rekkevidde. I hele tatt har han det meste som skal til for å bli en god håndballkeeper. Dessverre skorter det på resten av det en fotballkeeper trenger. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.10.2012 23:54 Post subject: |
|
|
Ørlund 4 Uheldig baklengs igjen.
Gamboa 8 Full kontroll bakover, aktivum
Reginiussen 6 God 1v1, sjef, noe svak ved 1-1?
Strandberg 5 Grei kontroll, bør han støte målscorer ved 1-1?
Dorsin 5 God offensivt første 45. Svak defensivt mot slutten.
Dockal 5 Ikke vært spesielt god i høst. Varierer i presisjon og valg.
Svensson 6 God som 1F, jobber hardt. Varierende pasningsspill.
Mix 6 Løper mye, og brukbar pasningskvalitet.
Chibuike 7 Årsbeste. Gjør noen feil, men for en teknikk. Skaper sjanser for seg selv og andre, fører ball som ingen andre. Strålende assist.
Tarik 6 Løper og løper, ikke venn med ballen i 1. omgang. Nydelig scoring og vokser etter den, selv om han virkelig varierer i ballbehandling.
Prica 5 Prøver hardt, men får ikke til det helt store.
Syns vi presterer rimelig bra frem til 1-1. Skjønner ikke helt Chibbe-byttet. Når man leder 1-0 mot slutten trenger man en som kan holde i ball og føre opp kontringer. Nå har man gjort dette byttet på 1-0 i Bergen og i kveld, begge gangene har man mista initiativet og tapt kampen. Sier selvsagt ikke at vi taper pga. byttet, men jeg syntes vi trengte Chibbe på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 26.10.2012 00:01 Post subject: |
|
|
JJ er taktisk udugelig.
Bytte ut den éne av to som fortsatt hadde litt saft igjen i beina av de 6 fremmerste spillerne.. Hinsides enhver fornuft at det også skal stå som det eneste byttet.
Mannen er handlingslammet når det utkjempes jevne kamper... Krysser fingrene og håper på at det går bra med de som er utpå i stedet for å aktivt prøve å endre det sporet kampen pensler seg inn på. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 26.10.2012 00:05 Post subject: |
|
|
| Minner meg veldig om bortekampen mot Brann dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 26.10.2012 00:10 Post subject: |
|
|
| Trodde chibbe ble byttet fordi han var sliten. Han stod lenge med henda på knærne rett før han ble bytta ut. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 26.10.2012 00:15 Post subject: |
|
|
Som resten av angrepet og midtbanen hadde gjort i 15 min på det tidspunktet.
Chibbe ble byttet ut fordi det er standardbyttet til JJ. Det er "safe" å ta ham ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 26.10.2012 00:29 Post subject: |
|
|
| At Chibuike blir byttet ut kan kanskje ha sammenheng med at halve stallen består av hengende spisser. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 26.10.2012 03:08 Post subject: |
|
|
Tror Chibbe signaliserte at han måtte ut.
Forøvrig det eneste byttet som ble gjort.
Innbyttere er til for å brukes. Om ikke annet for å få inn noen spillere som kan gi jernet og kompensere for at enkelte utpå der blir slitne.
Skulle helst sett at både Issah og Ivers kom inn rundt 70min.
Og den svenske riksklovnen i målet bør få klippekort på benken. Horribel baklengs pluss feltarbeid som kansje er bra nok på U-16 laget (tviler). |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.10.2012 07:47 Post subject: |
|
|
| Synes dette tapet er veldig bittert. Med keeper og en bedre spiss enn Prica ville vi tatt tre poeng i denne kampen. Vi gjør en ganske bra kamp synes jeg, men samtidig var nok Metalist på halv maskin den første timen. |
|
| Back to top |
|
 |
steinmetz Rutinert
|
Posted: 26.10.2012 08:23 Post subject: |
|
|
Har nå fått sovet på tapet, og er fortsatt like irritert som jeg var i går.
Vi taper mot et lag som er elendig som et lag, ja de har meget høye enkeltferdigheter, men laget vi så i går på Lerkendal var det ikke mye kvalitet over.
Vi styrer kampen totalt, og slipper ikke til mange målsjanser, men desverre så har de såpass høye individuelle ferdigheter, og vi gjør såpass mange personlige feil (samt trenerfeil), at de tar med seg alle poengene hjem.
Ufortjent!
Tror desverre ikke vi har sjangs til å slå disse på hjemmebane om 2 uker, da jeg forventer et helt annet spill da. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.10.2012 08:30 Post subject: |
|
|
| Det er dessverre slik at gode lag kan sove seg til tre poeng på Lerkendal, midtstopperne til Metalist var jo halvveis i koma i store deler av kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.10.2012 08:35 Post subject: |
|
|
| Taktiske justeringer og spillerbytter under kampen er nok et svakt punkt i JJs kompetanse..... Gårsdagens motstander burde ha blitt feid av banen slik de opptrådde. Unødvendig tap, og takk og forvel til avansement i EL. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.10.2012 08:40 Post subject: |
|
|
| Ser ikke helt hva JJ gjorde i går som var så svakt, problemet er hva han har gjort tidligere i år. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.10.2012 08:46 Post subject: |
|
|
Bra kamp, dette gikk mye bedre enn jeg hadde trodd.
Vi fremstår som helt på høyde med Metalist. Kun et par teite feil i forsvar gjør at vi ikke vinner. Vel, det, og fremdeles mangel på effektivitet fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 26.10.2012 08:49 Post subject: |
|
|
Jeg mener at når vi leder og det er igjen 15 min bør vi kunne legge om til 4-5-1. Inn med Issah som skal ligge mellom midtforsvar og midtbane. Inn med Iversen som skal holde på ballen på topp. Inn med DFH. Da kan vi ta ut Prica, Dockal og Chibbe.
Ser gang på gang mot kjappe midtbanespillere at vi mangler fart i Svensson og MIX. De spiller seg gjennom leddet alt for ofte og vi blir hengende igjen. Der tror jeg for eksempel Issah kunne stoppet en del.
Liker ikke å se at JJ er helt handlingslammet i kamp etter kamp. Han har helt sikkert en plan før kampen, men må denne endres underveis så sliter han. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 26.10.2012 09:03 Post subject: |
|
|
Et veldig bittert tap..
Mitt forenklede kampforløp: En god 1. omgang og fortjent 1-0 ved nydelig chip av Tarik tidlig i 2. omgang. Så blir det mye hawaii synes jeg, hvor vi legger oss litt lavere og får gode muligheter på kontring. Selv med et relativt labert tempo i overgangene hadde vi tid til å etablere flere gode muligheter, men upresise løsninger på siste halvdel fratok oss utrolig mange sjanser. Følte vi hadde veldig god kontroll hele veien, og ble rimelig satt ut på 1-1 og 1-2.
Hvem og hva: Må si meg enig i at Örlund igjen avslører seg som en under middels keeper - og igjen er det med på å vippe kampen feil vei. Nå skal han ikke nødvendigvis ta 1-1, men han jævla ukraineren hadde jo gjort det.. Han var god! 1-2 er keepertabbe uansett om Tarik bøyer seg ned (noe han ikke burde) eller ikke!
Defensivt var vi generelt trygge. Gode til å bryte foran, god balanse i fireren, Gamboa og Reginiussen suverene. Tellefeil på 1-1 er som alltid utilgivelig i europa..
Dockal er helt ute av det, og burde som flere er inne på blitt byttet ut fordel Chibbe. Sentralt er vi gode - kanskje kunne Mix ha blitt erstattet av Issah, men det kan ha gått ut over kreativiteten. Likevel - når vi ligger så lavt og Mix trolig ble sliten igjen hadde jo det vært fornuftig.
Prica jobber og gjør en god kamp. Jeg synes det ser ut som om han blir tatt og skal ha straffe, men skjønner også at det ikke var lett og se og at det ikke ble dømt. Hadde flere gode muligheter, men fikk ikke gjennomført det riktig helt inn og skulle blitt byttet ut når det begynte å butte for laget rundt 70 minutter.
JJ.. Ikke uventet en skandale. Kan ikke lede kamper. Hadde muligheten til å få det resultatet han 'gamblet' på før Moldekampen ved å starte sine beste 11, men tok ikke muligheten til å gjøre grep når kampen tilsa det:
Rundt 70-75 minutter burde Iversen inn for Prica, DFH inn for Dockal og så Issah inn for Mix. Å ikke benytte alle 3 bytter før Moldekampen er idioti alene (men jeg støtter valget om å toppe - dette var egentlig 3 gode poeng og god selvtillit), men å ikke gjøre det som kampen utviklet seg (igjen) er helt, helt håpløst i min bok. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 26.10.2012 09:11 Post subject: |
|
|
Er fortsatt irritert og sur etter gårdagen! Hadde vi hatt en god keeper og en toppskårer hadde vi vunnet. ÅH det ergrer meg så mye at vi ikke har en som skårer på bestilling..!
Kjøp svensken i molde buret! |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 26.10.2012 09:13 Post subject: |
|
|
Det var jo akkurat det han har gjort i hele år,det han gjorde i går! Nemelig å ikke være "sjef" på benken, men som det så treffende ble beskrevet et annet sted i denne tråden, la det skure å gå og håpe at det bar seg helt inn. Og dette har vi, mot god motstand, sett eksempler på i utrolig mange kamper i år.
Mulig Janne mener, at vi ikke har spillere som kan komme inn de siste 15 og gjøre en minst like god jobb som helt utslitte spillere, og da tenker jeg at han har gjort en alt for dårlig jobb med spillerlogistikken. Dette understreker igjen at manner er på feil plass til feil tid. Om han er så dugelig som mange mener, hadde han tatt grep om dette for lengst.
Men her er det veldig tydelig at Janne ikke har noen god plan på hvordan han skal lede laget så vi tåler et slikt program, han mener helt tydelig at nr 12,13 og 14 er for dårlige spillere.
Den største tabben han har gjort er å ikke holdt Issah og andre spillere varm i trøyen, så vi hadde hatt spillere i sånn noenlunde form til slike kamper. Istedet så velger han å gjøre de til mentale vrak og skyve dei helt ut benk venstre.
Ser vi på hvordan en god trener opptrer, så se mot fiskelandsbyen på nordvestlandet, så kanskje hanb lærer litt om hvordan han ikke gjør den feilen med å ha sine favorittspillere, som tydeligvis Janne har. Jeg savna Midtsjø og Berntsen så utrolig i går at jeg nesten grein.
Jeg tror ikke Janne er spesiellt lærevillig, så jeg så han helst langt vekk fra Lerkendal, men jeg skjønner jo at han er Hoftuns gullgutt og blir lenge hos oss, så derfor er jeg sjeleglad for at Bård Wiggen kommer inn dørene hos oss snart, som kan lære Janne slike ting.
Ps. Min gamle far sa i går at han syns Janne utrykker og snakker så uklart og rart da han snakka etter kampen i går. Da måtte jeg le, for far bruker som regel å forsvare alt og alle. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.10.2012 09:16 Post subject: |
|
|
| sjiraff, dette er etterpåklokskap. JJ har jo faktisk gjort nettopp det flere ganger, altså å legge seg lavere i kamper vi leder 1-0. Da er vi feige og gir fra oss initiativet. Hvis de scorer så får vi som fortjent med JJs elendige taktikk, hvis de ikke scorer så er vi heldige på tross av JJs elendige taktikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 26.10.2012 09:41 Post subject: |
|
|
Ja det er nok etterpåklokskap, men i kamper i Europa må kunne være litt "feige".
Vi leder mot et lag som på papiret nok er litt bedre. Tror de fleste av oss har blitt fornøyd med U i går(før kampen startet). Så hvorfor skal ikke vi kunne bli litt defensiv. Hvorfor må vi gi i fra oss initiativet selv om vi for eksempel kjører 4-5-1? Vet ikke hvor mange ganger de kommer gjennom midtbanen vår og da blir det kaos i forsvar.
Det at JJ har gjort dette flere ganger er rett, men da legger vi oss lenger bak i samme formasjon. Uten ekstra press eller en plan på hvordan tette igjen. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
|