English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
AndreasR
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 10:03    Post subject: Reply with quote

Godt mulig du er inne på noe der, ambiguous. Kan det da være en konsekvens av at Hoftun tok det som handlet om betydningen av mental trener og kastet dette på sjøen?
trondh
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 10:10    Post subject: Reply with quote

Har de mental trener i f.eks Strømsgodset?

Eller hjelper det kanskje at Ronny Deila tør ta de konfliktene som bør komme når spillere laffer rundt?

Nå sørget jo Prica for at han må ut på onsdag, i tillegg burde Ørlund fått en pause nå.
Kan vi hente hjem Svensson så vi slipper Moldskred?
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.10.2011 10:13    Post subject: Reply with quote

Høydepunktet fra kampen er vel at Moldskred fikk årets første éner på børsen i RBK-sammenheng i Adressa.

Last edited by SunsetSalami on 24.10.2011 10:31; edited 1 time in total
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 10:17    Post subject: Reply with quote

Det, samt ei dem viste på tv som sto blandt de lokale på tribunen.
ambiguous
Senior

PostPosted: 24.10.2011 10:51    Post subject: Reply with quote

Angående nivåsenkninga: Kan godt være klippekortmentaliteten.

I de fleste toppklubber er det et element av frykt. Det er ikke stort, men det ER der i bakgrunnen. Sir Alex Ferguson har det i United, Nils Arne hadde det i RBK. Det går på at du vet du får så øra flagrer om du ikke er konsentrert og står på - og det er såpass ubehagelig at det holder mange ett hakk høyere på tå.

Jeg tviler litt på om Janne har denne mentaliteten. Eller sett på en annen måte: Hvem er "eklest" å få kjeft av? Janne, Nils Arne, Sir Alex, Per-Mathias Høgmo?

You get my drift. Kjernen i det jeg skriver går på det mentale. Tror det ligger der.

Jeg bor jo i Tromsø for tiden, og da TIL gjorde det bra i Europacupen 2009 husker Moldskred HERJET med blant annet Atletico Bilbao. Han er ikke blitt så mye dårligere teknisk/taktisk på to år, om i det hele tatt. Det er mentalt...
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 11:02    Post subject: Reply with quote

ambiguous wrote:
Har lagt merke til noe i RBK, kanskje flere som har.

Nye spillere som spiller sine første kamper for RBK, tenker spesielt på Dockal og Chibuike, dominerer de første 1-3 kampene, så senker de seg. Det er akkurat som de tilpasser seg nivået i klubben.

Merket det da jeg drev med kampsport for noen år siden. Jeg trente MMA i to byer (pendlet). I den ene byen var det utøvere i Norgestoppen, den andre trimmere. Den første treningen når jeg var i "trimmer-byen" så dominerte jeg. Deretter senket jeg meg til deres nivå og ble "r*vpult" da jeg kom tilbake til topp-byen, på første trening vel å merke - så hevet jeg meg igjen.

Jeg tror at RBK i denne historien tilsvarer "trimmer-byen". Og det bekymrer meg! Eksmpler: Konan Ya, Eguren, Chibiuke?, Dockal?

Var vel Nils Arne Eggen som en gang sa at det krever mye mental styrke å ikke bli en andredivisjonsspiller hvis du spiller i andredivisjon.

Flere som skjønner hva jeg tenker?

Glitrende analogislutning, og jeg ser så absolutt poenget ditt. Sånn er det nemlig med alt, man blir som dem man omgås på det meste;

Humor
Faglig nivå
sportslig nivå
sosialt nivå
holdninger
politisk syn
etc.

De fleste av oss har flere sosiale miljøer som ofte er uavhengig av hverandre. den ene av mine grupper har den mest cheese og dårlige humor i hele verden, og har jeg vært lenge i det miljøe uten kontakt med andre, så blir det vanskelig å få folk til å flire av vitser og historier når jeg kommer mer tilbake i mine mer sofistikerte og holdningsterke miljø.

Det er heller ikke tilfeldig at jeg blei i helt sykt dårlig form mens samtlige treningskompiser var i militæret, og jeg overlatt til alle de andre som ikke tok trenings serriøst.

Det er heller ikke tilfelding at jeg veksler på å stemme SV, Venstre, Senterpartiet og De Grønne, når hele slekta og mesteparten av vennene mine er miljøbeviste.

Konklusjon:
Man blir som dem man omgås, derfor dabber spillere som Dockal, Chibuike, Konan, Traore, Sapara, Lago, Eguren og Sibaya etter at de kommer til Rosenborg.
knttn
Proff

PostPosted: 24.10.2011 11:04    Post subject: Reply with quote

måtte vente litt med å poste for jeg var rimelig forbanna etter å ha kasta bort en kveld i drammen i går: FY FAEN FOR EN MØKKAGJENG!!!

Laget svikter jo på ting som er så åpenbare at selv en lilleputt spiller skjønner det. Press på ballfører og innsats!!!!!!

Første målet er noe av det svakeste jeg har sett av Rosenborg. Passninga til Larsen var så svak at den antagelig aldri hadde nådd fram til Lustig. Lustig står å ser på og venter på at ballen, som aldri vil komme, skal komme fram og til slutt er jeg overbevist om at Ørlund nok en gang lukker øynene..anna forklaring kan det ikke være. Den hadde selv jeg tatt!

Litt bedre i andre omgang og Prica burde ha putta helt i starten så kunne det kanskje sett litt anderledes. Issah får godkjent i hele kampen, DFH, Chibbe & Lustig får godkjent i andre. Resten orker jeg ikke nevne.

Utrolig å klare å kjefte på seg tre gule kort i en og samme kamp..spesielt Rade som fikk klar og tydelig beskjed om å roe seg ned.
Back to top
fysiotore
Senior

PostPosted: 24.10.2011 11:30    Post subject: Reply with quote

En sur Prica som tydeligvis allerede er halvveis (mentalt) til Helsingborg, en svak Lustig som er livredd skader, en søvngjenger av en keeper, en kaptein i Dorsin som ikke evner å lede / motivere, et midtforsvar på nivå med 4 divisjon, en Henriksen som bør få en liten ferie, en Moldskred som bør få lov til å flytte hjem omgående og ikke minst en trener som er totalt blottet for å skape engasjement, motivasjon og glede blant spillerne og med total mangel på taktiske egenskaper så er det for tiden helt jævlig å være Rosenborgsupporter.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 24.10.2011 12:53    Post subject: Reply with quote

ambiguous wrote:
Har lagt merke til noe i RBK, kanskje flere som har.

Nye spillere som spiller sine første kamper for RBK, tenker spesielt på Dockal og Chibuike, dominerer de første 1-3 kampene, så senker de seg. Det er akkurat som de tilpasser seg nivået i klubben.
ambiguous wrote:
Angående nivåsenkninga: Kan godt være klippekortmentaliteten.

I de fleste toppklubber er det et element av frykt. Det er ikke stort, men det ER der i bakgrunnen. Sir Alex Ferguson har det i United, Nils Arne hadde det i RBK. Det går på at du vet du får så øra flagrer om du ikke er konsentrert og står på - og det er såpass ubehagelig at det holder mange ett hakk høyere på tå.
Har tenkt det samme lenge, så er enig med deg. JJ er for pus. Vi ser det jo gang på gang i RBK, at når trenerne er for veike, blir de spist levende av egoene til primadonnaene her. De trenger noen som dresserer dem. De er som unger!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 13:00    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Har de mental trener i f.eks Strømsgodset?

Eller hjelper det kanskje at Ronny Deila tør ta de konfliktene som bør komme når spillere laffer rundt?

Nå kan du ikke sammenligne det å spille for godset med det å spille for Rosenborg. Hvis godset havner på øvre halvdel av tabellen så er supporterne til godset fornøyd, hvis vi havner på øvre halvdel uten å ta medalje og da helst gull så krever vi trenerens hode på et fat.

For en klubb som alltid lever under det presset vi gjør så tror jeg at en mental trener er viktig for å nullstille spillerne. Jeg tror også det er viktig at vi henter de beste trenerne vi kan få, for det hjelper ikke når folk som Henriksen og Jamtfall får fortsette uansett hvordan klubben gjør det, de har tross alt et ansvar de også.

Og med bedre folk i støtteapparatet rundt laget så vil det være med på å øke kravene til hver enkelt både i kamp og på trening. Vi burde også ha en 20-25 manns tropp sånn at vi har mer konkurranse om plassene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 24.10.2011 13:06    Post subject: Reply with quote

Tilbøyelig til å være enig med trondh. En mental trener burde på norsk nivå ikke være nødvendig annet enn der hovedtrener ikke har baller til å kjøre på selv.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 13:19    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke at en mental trener er bortkastet.

Men det å gå på jobben og gjøre sitt beste er et minstekrav.

At f.eks RBK bommet på nesten alt av straffespark i 2005 ble etterhvert en mental sperre. At en spiss misser på sjansene kamp etter kamp (Brattbakk) det samme. At en keeper gjør feil når han havner i en situasjon der han har tabbet tidligere likeså. Alt dette kan en mental trener bidra til.

Når en ser den vesentlige forskjellen på RBK og Godset i går så er det at Godsetspillerne jobber på hver ball. Løper som f for å rette opp i feilpasninger (de hadde flere like dårlige som den Larsen ga til Lustig).
Et eksempel er etter ca 80 min der Norkvelle (tror jeg) fører ball oppover. På hver sin side en RBK-spiller som lusker 4-5 meter unna. Så overtar Lustig laffinga før han plutselig og alt for seint setter inn ei takling og det blir frispark. Å få alle til å jobbe og gjøre sitt beste er noe en trener bør kunne klare uten støtteapparat i det hele tatt.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 13:24    Post subject: Reply with quote

Vi krever mer av Rosenborg en f.eks. bataljonen gjør fra brann.

Vi blir også dekket av pressen på en helt annen måte, og jeg tror vi har godt av en mental trener som kan nullstille spillerne. For som vi ser så tar det ikke mye før noen av spillerne begynner å ta av.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
trondh
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 13:43    Post subject: Reply with quote

De får mer også. Fordi de skal være bedre fotballspillere enn dem i Brann.
Og de er nok også det når en kommer ned på enkeltferdigheter.

Men det hjelper lite når innsatsen er laber.
Vi har slått flere av Europas beste lag uten mental trener.
Ja, det ligger noen år tilbake, men en kan ikke påstå at noen norske lag i 2011 ligger foran det Real Madrid, Dortmund osv hadde på slutten av 90-tallet.

Av og til møter en veggen og underpresterer. Nå har vi gjort det i tre kamper på rad, og eneste som fører til at det skiftes spillere i startelleveren er skader, suspensjoner og landskamper...
Back to top
kablap
Senior

PostPosted: 24.10.2011 14:36    Post subject: Reply with quote

fysiotore wrote:
En sur Prica som tydeligvis allerede er halvveis (mentalt) til Helsingborg, en svak Lustig som er livredd skader, en søvngjenger av en keeper, en kaptein i Dorsin som ikke evner å lede / motivere, et midtforsvar på nivå med 4 divisjon, en Henriksen som bør få en liten ferie, en Moldskred som bør få lov til å flytte hjem omgående og ikke minst en trener som er totalt blottet for å skape engasjement, motivasjon og glede blant spillerne og med total mangel på taktiske egenskaper så er det for tiden helt jævlig å være Rosenborgsupporter.

Dette oppsummerte på en god og kortfattet måte mitt inntrykk etter kampen i går (og flere andre kamper i år).
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2011 00:55    Post subject: Reply with quote

Ellers presterer Adressas Tor Asle Kleveland å gi Issah ett hakk dårligere karakter enn for eksempel Markus Henriksen mot Strømsgodset - 2/10 til den eneste spilleren som prøvde å hindre Godset i å score i første omgang. Det er dårligere enn Örlund, Larsen, Lago, Dorsin, Henriksen og Prica.

Hvor mange karakterer er egentlig negerfradraget i den møkkaavisen?
Brady
Veteran

PostPosted: 25.10.2011 04:59    Post subject: Reply with quote

Reagerte på den jeg også, zaphod81. Issah var den som stod frem som mest positiv, spesielt i førsteomgangen. Henriksen gjorde lite riktig i forhold.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 25.10.2011 07:50    Post subject: Reply with quote

Fin den derre trønderpatriotismen veit dere! Tommel'n opp!
Det kan jo ikke være Henriksen sin feil, som trønder så er det jo opplagt at han blør for drakta og at han er den nye Bastian Sweinsteiger, mens døm derran afrikanerne tenker bare på penger eller hva?
Rolling Eyes
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb