| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.05.2011 23:02 Post subject: |
|
|
| Dere som mener Jönsson har skylda: Finn TL-lag med dårligere midtbane enn RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 30.05.2011 23:07 Post subject: |
|
|
Nu så e det stillt i skoja -nu så e det stillt i skoja - stillt i skoja.........
Vi gleder oss til Vømmølfestival.
Gi Jönsson et dårligere lag... nei det finnes nesten ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.05.2011 23:09 Post subject: |
|
|
På 4 år er midtbanen vår forandret fra:
Tettey
PCS - Traoré
Sapi
til
Svensson - PCS - Henriksen - Fredheim Holm
Midtbanen vi har pdd må vel være den dårligste i klubbens historie. |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 30.05.2011 23:10 Post subject: |
|
|
| Jeg glemte en stund hvor mye jeg faktisk savner Sapara.... |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 30.05.2011 23:11 Post subject: |
|
|
Knerten:
Seriøst, vi møter et lag med en utgammel kaptein-Trelegg-Johnsen og Torjus Hansen og spiller uavgjort. Og vi har fortsatt det mange rangerer som de beste backene, den beste spissen og to-tre veldig gode midtbane-spillere i Henriksen, DFH og Skjelbred.
Vi har og kjøpt en av de bedre danske midtstopperne.
Det burde være mulig å komponere et lag som sikter inn over midten av tabellen av dette for å si det forsiktig.
Trenerne som har gjort det bra med RBK de siste tjue årene har alle hatt en naturlig autoritet og pondus. Og da tenker jeg på Eggen, Hareide og Hamren.
Det begynner å spøke for om ikke Jönssson er for lite autoritær og litt for mye demokratisk og "lagets" mann. Og det har ikke fungert med spillergruppa til RBK. Noe historien har vist gjentatte ganger.
Last edited by Nåssåladden on 30.05.2011 23:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.05.2011 23:14 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | to-tre veldig gode midtbane-spillere i Henriksen, DFH og Skjelbred. |
Henriksen: ungt talent som overpresterte i fjor og mangler tempo
DFH: nettopp tilbake fra en 7 måneders skadeperiode, mangler tempo, en del kilo for tung
PCS: dårligere nå enn som 17-åring og går bare rundt og mister ballen.
Vi har ingen veldig gode midtbanespillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.05.2011 23:15 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Dere som mener Jönsson har skylda: Finn TL-lag med dårligere midtbane enn RBK. |
Sogndal og Viking? |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 30.05.2011 23:17 Post subject: |
|
|
| Cessna wrote: | | Knowrud wrote: | | Karsk på en mandagskveld. Da er det ille. |
Men det er enda ikke ecup. |
Kommer dere til Verdal til helgen så skal dere alle få en tår.... |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 30.05.2011 23:22 Post subject: |
|
|
HVer kamp kommer det til syne hvor mye dritt annan tok seg av for oss.
Alle kunne fokusere på sine offensive egenskaper fordi Anthony ryddet opp gang på gang på gang. Kansje var han litt småklein til tider for motstanderen, men jeg er overbevist om at det har noe med hvordan han vil spillerne skulle oppfatte ham før kampen, en vinny jones light om du vil.
Hadde vi hatt anthony i dag hadde det ikke vært noe problem, for da kunne han fortsatt å ryde mens det offensive mønsteret fikk satt seg.
Problemet er at nå må alle plutselig hjelpe til med å demme opp, og det virker som om det blir for mye for dem. dette kommer til å ta tid, og det er horriblet at ingen i ledelsen skjønte dette på et tidligere tidspunkt.
Vi kunne fint smelt 12mill i bordet for kara, droppet larsen og spilt med Lago - Wangberg med kara forran seg. Nå er situasjonen slik den er og vi kan bare leve i håpet. Men jeg er brennsikker på at alt dette kommer av Hvor god annan virkelig var, noe flere ikke klarte å se før nå.
Ciljan for eksempel er en fantastisk fyr, men kan ikke huske en kamp på lenge hvor hn var skikkelig god. HAn bruker alt for mye tid på å gå rundt seg selv og blir mere og mere lik winsnes. altså flott nærteknikk, men lite resultat og gode bidrag kommer av det. Ciljan bør komme seg litt ut av mønsteret han er i nå, vende spillet MYE raksere og være en pådriver for hurtig angrepspill. Synd, men sant :/
Henriksen lever på meritter fra forrige sessong, og sliter med at han nå må jobbe mere defensivt.
Det beste forslaget jeg har lest her inne i dag var at vi burde spille 3-5-2, noe jeg synes burde passe utrolig mye bedre slik backene og troppen ellers fremstår i dag.
er sikker på at Dorsin kunne dekket en indreløperrolle om vi ville skyvd olsen inn på kanten også for å få mere "speed" i den formasjonen.
Rosenbor pr.i dag er utrolig mye dårligere en både godset og TIL. MEN, jeg har fremdeles troa!
In Rosenborg we belive! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 30.05.2011 23:22 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | snegle wrote: | | to-tre veldig gode midtbane-spillere i Henriksen, DFH og Skjelbred. |
Henriksen: ungt talent som overpresterte i fjor og mangler tempo
DFH: nettopp tilbake fra en 7 måneders skadeperiode, mangler tempo, en del kilo for tung
PCS: dårligere nå enn som 17-åring og går bare rundt og mister ballen.
Vi har ingen veldig gode midtbanespillere. |
Vel, hadde denne midtbanen blitt parret med en rutinert spiller som kunne gå foran som Annan ifjor så kunne den fort vært en av norges beste.
Å påstå at Henriksen overpresterer over en halv sesong blir litt for dumt. Han er bare for ung til å være den som skal gå foran og lede midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.05.2011 23:28 Post subject: |
|
|
| Ã…penbart at han overpresterte i fjor imo. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.05.2011 23:31 Post subject: |
|
|
| For meg også. Det er i motgang man viser hvem man virkelig er. "Alle" kan være god med Annan sammen med seg. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 30.05.2011 23:40 Post subject: |
|
|
Nok et tragisk kapittel i JJ fantastiske jobb med spillerne og laget. Her mangler som vanlig en hver plan. Også snakker noen her om å slå TIL
RBK får konsentrere seg om å unngå direkte nedrykk. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.05.2011 23:40 Post subject: |
|
|
| Personlig synes jeg Henriksen ut ifra forutsettningene har vært den av Rosenborg sine midtbanespillere som har levert best, men han må få mer hjelp ifra de 3 - 4 andre på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 30.05.2011 23:42 Post subject: |
|
|
Mange snakker om Annan, men hva med Steffen Iversen? Han skapte store rom for sine medspillere, spesiellt Henriksen og Prica og det førte til mye mål. Og alle veit jo hva som skjer om man er svak på å markere Steffen inne i boksen. Spissparet Ivers-Prica ga faen meg det ene stopperparet etter det andre i TL regelrett bank.
Mange liker å si at Steffen var feit, lat og treig, men til tross for disse relative fakta så var han et konstant uromoment for motspillerne inne i boksen, og han var også grei å ha på defensiv dødball. og han jobbet mer hjem en mange skal ha det til og. Uten tvil en god spiller og et stort tap. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 30.05.2011 23:48 Post subject: |
|
|
Jeg savner en klar spillestil fra Jönsson. Som stallen vår ser ut pdd er 4-3-3/3-5-2 de mest passende formasjonene. Vi har spisser som blir brukt som vinger (Moldskred/Bakenga) og kantene vår er ikke gode nok begge veier, selvom Bakenga gjør en helhjertet innsats hjemover idag.
I tillegg skriker laget vårt etter en hurtig og teknisk godt skolert midtstopper, alà Stadsgaard.
Liste med spillertyper jeg vil ha inn:
- Hurtig midtstopper med god teknikk. (Stadsgaard-type)
- Ving som kan slå gode innlegg og drible av flere mann. ( B.H Riise-type)
- Spisspartner til Prica som er god teknisk og kan score. (Kayke-type)
- Defensiv midtbanemann som er lik Annan. God takler og til å spre baller. (Kara-type)
Last edited by Wannebo on 31.05.2011 13:31; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.05.2011 23:50 Post subject: |
|
|
| Enig. Hovedgrunnen til at angrepsspillet lugger er savnet av Annan og like mye Steffen. Steffen har kreativitet, teknikk og blikk for spillet som svært få andr. Savner ham. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 30.05.2011 23:55 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Enig. Hovedgrunnen til at angrepsspillet lugger er savnet av Annan og like mye Steffen. Steffen har kreativitet, teknikk og blikk for spillet som svært få andr. Savner ham. |
Hovedgrunnen er JJ, og hans manglende evner på å få det beste ut av spillerne, hans manglende evner på komplementære ferdigheter. Det finnes ingen plan for noe som helst. Fullstendig håpløst. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 30.05.2011 23:55 Post subject: |
|
|
Melder meg på her...
Iversen var kanskje en lubben og stillestående spiss som vi brukte som hodespiller. Hele tippeligaen var bekymrede for Steffen og Prica var mannen vi spilte baller på. Uten Iversen blir Prica veik der framme og må gjøre så mye mer selv... Vi kan bannes og kjefte på våre nyervervede forwards men kun det å ta oppmerksomheten fra Prica krever mange års erfarenhet å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 31.05.2011 00:11 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | For meg også. Det er i motgang man viser hvem man virkelig er. "Alle" kan være god med Annan sammen med seg. |
Vel, Annan scoret definitivt ikke målene for henriksen i fjor. Henriksen er for meg forløpig best som offensiv midtbanespiller med bra evner inne i boksen. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 31.05.2011 00:18 Post subject: |
|
|
Har alltid ment at Lago var benket ufortjent,men må bite det i meg når jeg ser han spille nå... Spenst som en melsekk og gjør mange tabber. En god kamp og deretter fra middels til direkte livsfarlig.
Det bør jaggu handles i alle ledd i august ellers blir det Alta og Nybergsund hjemme neste år... |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4115 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 31.05.2011 00:23 Post subject: |
|
|
Individuelt har vi en av TLs beste midtbaner spør du meg. Per, Markus, DFH er alle kanongode spillere... Per jobber mer enn alle hver eneste kamp og gjør mye godt, men når ingen beveger seg så er det lite man kan gjøre. Markus kommer seg stadig, men får ikke like mye rom og offensiv frihet som i fjor forran Annan, DFH er i startgropa men viser også mye bra. Eneste DFH mangler virker å være en klar tanke rundt hvordan han skal spille...
og der ligger problemet! Det finnes ikke tanke bak spillet eller bruken av spillerne... roteringer hit og dit fører bare til tullspill... det mangler komplett samhandling av dette laget så langt og det kan kun tilskrives JJ slik jeg ser det. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 31.05.2011 00:47 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | | knerten_10 wrote: | | Enig. Hovedgrunnen til at angrepsspillet lugger er savnet av Annan og like mye Steffen. Steffen har kreativitet, teknikk og blikk for spillet som svært få andr. Savner ham. |
Hovedgrunnen er JJ, og hans manglende evner på å få det beste ut av spillerne, hans manglende evner på komplementære ferdigheter. Det finnes ingen plan for noe som helst. Fullstendig håpløst. |
Vanskelig å få komplementære ferdigheter ut av en spillerstall som ikke har komplimentere ferdigheter... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 31.05.2011 00:48 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | Individuelt har vi en av TLs beste midtbaner spør du meg. Per, Markus, DFH er alle kanongode spillere... Per jobber mer enn alle hver eneste kamp og gjør mye godt, men når ingen beveger seg så er det lite man kan gjøre. Markus kommer seg stadig, men får ikke like mye rom og offensiv frihet som i fjor forran Annan, DFH er i startgropa men viser også mye bra. Eneste DFH mangler virker å være en klar tanke rundt hvordan han skal spille...
og der ligger problemet! Det finnes ikke tanke bak spillet eller bruken av spillerne... roteringer hit og dit fører bare til tullspill... det mangler komplett samhandling av dette laget så langt og det kan kun tilskrives JJ slik jeg ser det. |
Nettopp! Individuelt ser midtbanen vår ganske god ut - på papiret. Problemet blir når den skal settes sammen og fungere i praksis, uten komplementære spillere. Tre gode enkeltspillere gjør ikke nødvendigvis en god lagdel.
Det blir litt som med Garmin-Cervelo på sykkel. Visst har de ett knallag på papiret, dehar jo kanskje verdens fem spurtere i stallen. Men, det ga dem jo ikke suksess i vår-klassikerne likevel, siden de mangler grovjobberne - de såkalte "Fighterne." _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 31.05.2011 01:10 Post subject: |
|
|
| Per er en av Norges og RBKs beste, nettopp fordi han er god under diverse sammensetninger... Vi forventer at han skal skyte og skåre men han jobber 5 ganger mer enn alle mann og sliter helt til fløyta går. Kanskje vi skal verdsette hans talenter deretter. |
|
| Back to top |
|
 |
|