English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odd
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var BB mot Barcelona?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Svensson
11%
 11%  [ 16 ]
Eyolf
0%
 0%  [ 1 ]
Strandberg
6%
 6%  [ 10 ]
Skjelvik
2%
 2%  [ 3 ]
Jensen
1%
 1%  [ 2 ]
Selnæs
72%
 72%  [ 104 ]
Midtsjø
1%
 1%  [ 2 ]
Helland
0%
 0%  [ 1 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkelsen
2%
 2%  [ 4 ]
Total Votes : 143

Author Message
SeG
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 11:59    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Ellers interessant å se RBK-kopien Odd stille opp i 5-4-1-formasjon i går.

Mulig de har kommet til perry-epoken i kopierings-løypa si

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 12:49    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Skjønner ikke hvorfor bruttern nøler sånn med unggutta. Uforståelig at Malec skal spille i stedet for Helmersen. Sødelund var også ræva foruten skåringa. Laffer rundt.

Søderlund var kjempegod i gjenvinningsfasen OG i hodedueller. Vant så og si alt og hadde mange fine frispillinger og nedtak-passning.
Han scoret 1 mål, men kom ikke så mye til sjanser i kampen her. Bortsett fra å komme til sjanser var han veldig god.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 13.07.2015 12:49    Post subject: Reply with quote

I første omgang i går var Odd knapt ute av skyggen som dekte 3/4 av deres banehalvdel. Dette er det samme laget som hadde 79 innlegg mot oss i løpet av 15 minutter i bortekampen tidligere i år.

Minner litt om dette:
https://tv.nrk.no/serie/u...-3#t=5m35s
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 12:54    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ellers mange gir positiv kritikk til Skjelvik.
Jeg så en spiller som har dårlig fotballforståelse og sliter med passningsfoten.

Bra fart(fremdeles) men dårlig i samspill. Jeg syns ikke han forsvarte å være valgt foran Dorsin basert på det han viser her, men mulig han må spilles inn litt. Pluss for å komme aktivt fram og skuddet i andreomgang. Ellers er Dorsin flere hakk bedre i samspill med indreløper/ving på siden sin.

Håper likevel Skjelvik får sjansen i flere kamper slik at han kan komme inn i det. Stoor og Lustig var heller ikke tipp topp og tommeln høyt i været de første kampene de spilte for oss.....
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 13.07.2015 13:09    Post subject: Reply with quote

Synes rett og slett Dorsin er alt for dårlig på alt til å spille. Han kommer ikke frem som han gjorde før, han hindrer aldri innlegg imot, han klarer ikke selv å slå innlegg som ikke kommer ned med snø på, han er blitt treig. Det går rett og slett ikke. Ja Skjelvik har litt å gå på, men er uansett et langt bedre alternativ. Han kan skyte, han kan legge inn, han kan gå på løp og han kan løpe opp motstander. Ja vel så mangler han litt samspill, men han har jo knapt spilt på backen vår. Mens Dorsin har spilt der halve livet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.07.2015 13:21    Post subject: Reply with quote

Dorsin er nede i en bølgedal nå, men det er ikke mange månedene siden han dominerte stort. Kanskje trenger han bare litt pause.

Har sagt det før og har ikke endret mening, Jørgen Skjelvik blir aldri god nok til å være førstevalg på venstrebacken i Rosenborg.

Mangler overblikk, mangler basis ballbehandling, mangler pasningsfot og han ser ned på ballen når han løper med ball i bena.

Gamst, Skjelvik, Nielsen og Riski er spillere som ble signert under Perry&Wiggen regime/filosofien. Ekstremferdigheter for dødball og kontringer men ikke gode ballspillere til 4-3-3.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 13.07.2015 13:26    Post subject: Reply with quote

I mine øyne er det flere år siden Dorsin dominerte stort.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.07.2015 13:30    Post subject: Reply with quote

Men sett bortifra ekstremferdigheten i fart, syns du virkelig at Jørgen Skjelvik er et godt nok førstevalg? Eller vil du bare heller ha han enn dagens Dorsin?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 13.07.2015 13:37    Post subject: Reply with quote

Om han er et godt nok førstevalg er vel diskutabelt, men jeg håper han blir det med tillitt. Selnæs, Svensson, Midtsjø. De trengte alle tillitt for å blomstre. Det gjør nok Skjelvik også. Dorsin kommer ihvertfall ikke til å bli noe bedre, og derfor foretrekker jeg Skjelvik. Vi risikerer ikke noe defensivt med å velge han over Dorsin, og offensivt er det en potensiell stor oppside om samspillet med resten av venstresida blir bedre for Skjelvik.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.07.2015 13:41    Post subject: Reply with quote

De du nevner har hele oppveksten som talent vist meget god ballbehandling, fotballsmartness og utvikling.

Jørgen Skjelvik er en 24 åring med ekstrem fart og ballbehandling på nivå med oss på forumet.

Vi trenger et nytt førstevalg! Smile
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 13.07.2015 13:44    Post subject: Reply with quote

Hehe, i så fall trekker jeg gjennomsnittsnivået på forumet betraktelig ned Wink
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.07.2015 13:48    Post subject: Reply with quote

Jeg også! Very Happy

Overdriver selvsagt, men det er ganske skummelt å se en 24åring for et topplag som ikke klarer å sende en pasning 5 meter rett frem, som titter ned på ballen når han fører så han løper ballen upresset utover sidelinja, som ikke evner å doble på kant, spille vegg eller ta imot en pasning. Han evner liksom kun å løpe dødsfort, noe han er flink til. Faktisk har han ofte noen habile skudd også, og innleggene han er ok+.

Fortsatt for mange minus jeg ikke tror han får rettet opp i til at jeg ønsker han som førstevalg.

Håper vi er etter en solid venstreback, en type som Grøgaard i Odd hadde vært bra. Kanskje noen som har kommet enda lenger i utviklingen.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 13:53    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det der er bare barnslige kommentarer som ødelegger kvaliteten på forumet.

Synes dette er enda mer ironisk.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 14:44    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
De du nevner har hele oppveksten som talent vist meget god ballbehandling, fotballsmartness og utvikling.

Jørgen Skjelvik er en 24 åring med ekstrem fart og ballbehandling på nivå med oss på forumet.

Vi trenger et nytt førstevalg! Smile

Han trenger ikke å ha ekstremt god teknikk som back. Han har det vi trenger mest på venstrekanten, evne og vilje til å komme seg rundt - og å dra med seg motspillere bort fra mikkelsen, samtidig som at han er kjapt tilbake. Han har ikke en dårlig innleggsfot heller. Jeg var faktisk meget fornøyd med at han valgte å spille så mye tilbake til Strandberg eller inn til Selnæs i går. Mye heller det enn Dorsin som lemper den mot midtsjø på vei mot cornerflagget eller inn mot Søder med to mann i rygg med en gang han føler litt press.

Pr.d.d blir Dorsin stående i ingenmannsland på offensiven, og sier seg fornøyd med å lempe de inn fra 35 meter, samtidig som at han ikke gir mikkelsen hjelp i det hele tatt. På defensiven er han nå så forsiktig at han sjelden tør å gå høyt opp i mannen sin.

Det du så i går var en ok opptreden på backen av Skjelvik, en posisjon han knapt har spilt i det siste året. Gir man ham tillit over tid der så kan man evaluere om han er god nok. Å skrike om nytt førstevalg nå, uten å gi Skjelvik en fair sjanse, er for å si det pent - forhastet.
Av venstrebacker i TL er det ingen som imponerer meg nok til å ville kjøpe fremfor å gi Skjelvik sjansen - over tid - til å etablere seg.

Last edited by bommel on 13.07.2015 14:48; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.07.2015 14:47    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at jeg skriker om et nytt førstevalg er fordi jeg mener ballbehandlingen er så sjokkerende svak at han i en alder av 24 år ikke blir vesentlig bedre.

Han bør spille før Dorsin så lenge Dorsin har en formdupp(kanskje permanent?), men vi bør lete etter et førstevalg som kan spille fotball og ikke bare løpe fort.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 14:48    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg også! Very Happy

Overdriver selvsagt, men det er ganske skummelt å se en 24åring for et topplag som ikke klarer å sende en pasning 5 meter rett frem, som titter ned på ballen når han fører så han løper ballen upresset utover sidelinja, som ikke evner å doble på kant, spille vegg eller ta imot en pasning. Han evner liksom kun å løpe dødsfort, noe han er flink til. Faktisk har han ofte noen habile skudd også, og innleggene han er ok+.

Fortsatt for mange minus jeg ikke tror han får rettet opp i til at jeg ønsker han som førstevalg.

Håper vi er etter en solid venstreback, en type som Grøgaard i Odd hadde vært bra. Kanskje noen som har kommet enda lenger i utviklingen.

Jeg må si meg uenig der. Fra i fjor høst og fram til nå har skjelvik vært i en rivende utvikling ferdighetsmessig. Fra Kalmar fikk vi en back som var usikker defensivt, men som hadde en såpass god fot at allsvenskan endte med et frisparkmål og 9 assist (de fleste fra dødball). Når han kom hit ble det fort tydelig at han enda ikke var god nok for oss. Innleggskvaliteten var dårlig, og han slet ofte defensivt til tross for farten sin.

Nå derimot, er han en helt annen spiller. De som sto i abrahallen i februar fikk flere ganger se Skjelvik gå på noen ganske fantastiske raid som er svært vanskelig i den farten de ble gjennomført. Dette så vi også mot Odd i fjor. Den kampen i seg selv er et slags bevis på hvor bra Skjelvik faktisk kan bli for oss.

At han sliter med pasninger på 5 meter er jeg uenig i. I går traff han på det aller meste han foretok seg. Han har en presisjon i pasninger på 89 % så langt i år. Dorsin har til sammenligning 72 %. 89% er høyest av samtlige på laget, sammen med Holmar. Nå skal det sies at de ofte spiller svært enkelt fram og tilbake seg i mellom, men så skal det også sies at Skjelvik langt oftere har prøvd seg på pasninger mellom ledd langs bakken opp på Ole eller på spiss, enn hva Holmar har gjort.

I tillegg har han hatt motstanderne i lomma de siste kampene. Med et unntak slet Bentley og co voldsomt med å komme seg forbi skjelvik i går. I motsetning til kampen i Skien fikk Odd nesten ikke lov til å legge inn fra høyrekanten. Mot Molde hadde Skjelvik full kontroll på kamara, som bare 5 dager senere pisset på Bellaid som mange her inne har ønsket seg.

Angående dobling på kant: så vi samme kamp? Skjelvik doblet da vitterlig mange ganger på kant, og dro med seg motstander. Han ble bare ikke brukt. Deriblant på 2-0 målet til Helland.

Midtstopperne fikk også meget god hjelp i går når Odd kontret. Alle kontringsangrep ble forhindret, og det skyldes blant annet at Skjelvik løpte opp Bentley. Dette var helt fraværende mot Bodø, da hverken Svensson eller Dorsin ga noe som helst hjelp til Midtstopperne på kontringer.

Skjelvik har absolutt mye å gå på, men hvis du sammenligner Skjelvik for 2 år siden og Skjelvik i dag snakker vi om meget god utvikling. Hadde du sagt til noen for to år siden at Skjelvik skulle spille midtstopper, ving og back med bravur, og at han skulle være blant våre beste mot Molde som midtstopper, hadde i hvert fall jeg ristet på hodet.

Jeg vil altså påstå at beskrivelsen din er veldig overdrivende, og ganske urettferdig overfor Skjelvik og hva han har prestert for oss. Han har vært veldig viktig som potet, men kommer til å bli enda viktigere som back, om han faktisk får tillit til å spille seg inn i den rollen for fullt. Den sjansen har han enda ikke fått, men om han fortsetter som i går er jeg definitivt villig til å gi ham sjansen til å fortsette som back.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.07.2015 14:50    Post subject: Reply with quote

Jeg er totalt uenig med delfinen om Skjelvik her. Vel hadde han noen klønete balltap - han er jo bare seg selv - men jeg mener å se vesentlig mer lovende tendenser i samspill med Mikkelsen enn Dorsin har fått til så langt i år. Han er hurtig nok til å klare å utnytte overlappen til å slå innlegg, og kvaliteten på disse var grei. Dette altså i første kamp på lenge som back.

Hvis Skjelvik får fortsette å dyrke relasjoner både med Mikkelsen og med Søderlund et al i feltet, så tror jeg vi vil få se en del klassiske innleggsscoringer av en type vi lenge har vært litt lite flinke på.

Defensivt er Skjelvik rett og slett bedre.

I mine øyne er Skjelvik en back litt i årets Rosenborgs ånd. Ikke nødvendigvis en perfekt fotballspiller, men med ekstremkvaliteter som styrker laget på de riktige måtene. Og han er på en måte på sitt nivå her.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 14:54    Post subject: Reply with quote

senador må være i slekt med Messi på noe vis. Troll-alert!

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.07.2015 15:10    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg er totalt uenig med delfinen om Skjelvik her.

Helt fair det, og når såpass mange er uenige så får jeg vurdere muligheten for at jeg tar helt feil Razz

Dog kommer det til å ta mer overbevisning til før jeg kan la være å irritere meg grønn over hvor dårlig ballbehandlingen hans er.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 16:09    Post subject: Reply with quote

Bare det at han kommer fort på overlap bidrar til å åpne rom for Mikkelsen og Midtsjø. Som jeg nevnte i en annen tråd er det ikke tilfeldig at Mikkelsen gjør sin beste kamp på venstresiden når Skjelvik spiller istedet for Dorsin.

Jo han har helt klart tekniske utfordringer, men at han skal sitte på benken til fordel for en Dorsin på hell, som bidrar minimalt offensivt, blir for meg helt feil. Husk også at han knapt har spilt venstreback i år. Gi han noen kamper på rad, så skal du se at det blir meget bedre.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 18:00    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med Miami her, på ingen måte sikker på at Skjelvik er god nok til å være et førstevalg på venstreback hos oss. Når det er sagt synes jeg han gjorde en positiv figur i går og ser gjerne at han får sjansen litt over tid fremover til å vise om han klar til å ta over eller ikke. Dette er sjansen hans, mislykkes han nå så spiller vi med Dorsin ut året også finner vi en ny til neste sesong.
Back to top
Spurven
Proff

PostPosted: 13.07.2015 18:11    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Dette er sjansen hans, mislykkes han nå så spiller vi med Dorsin ut året også finner vi en ny til neste sesong.

Det er det som er problemet, Skjelvik får ikke sjansen. Kåre sier at Dorsin kun hvilte mot Odd og at han skal spille v.back videre.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 19:36    Post subject: Reply with quote

Dorsin fortsetter nok som førstevalg ut sesongen, men tipper vi får se mer rotasjon på venstreback så fort Lædre Bjørdal er spilleklar og vi slipper å bruke Skjelvik som stopper.

Kåre har uttalt tidligere at Skjelvik er tiltenkt å ta over for Dorsin, men jeg har ikke helt tro på at det kommer til å skje. Den dagen Dorsin legger skoene på hylla, kommer det nok inn en som skal "konkurrere" med Skjelvik om plassen, som i realiteten er nytt førstevalg.

Personlig synes jeg Skjelvik er en flott squad-spiller å ha, og håper han blir i klubben i mange år. Han bekler flere posisjoner og gjør seg sjeldent bort, men har mangler som gjør at han ikke klarer å briljere heller. Han gjorde en bedre figur i går enn Dorsin har gjort de siste kampene, men synes ingen av de to har levert godt nok. De er begge et godt stykke unna Svensson.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 20:37    Post subject: Reply with quote

Jeg vil minne om at vi under Eggen spilte med Janne Saarinen som venstre back i CL. En spiller som hadde store begrensninger, men som Eggen fikk det beste ut av og som fortsatte karrieren for 1860 München i Bundesliga. Der, og senere i København, falt han igjennom, noe som kanskje bekreftet at i Rosenborg gjelder det å utvikle spillere i roller hvor man får det beste ut av de.

Forhåpentligvis klarer Kåre å utvikle Skjelvik til å bli et førstevalg sesongen 2016, og som er med å ta oss til CL høsten 2016. Wink
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 13.07.2015 21:30    Post subject: Reply with quote

Tror nok Skjelvik forsvinner fra klubben om han ikke får tillitt i år heller.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb