| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Erlendr Veteran
|
Posted: 16.10.2011 22:30 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: |
Problemet er jo bare at mtp at han har fireårskontrekt, så vil det bety ruin for RBK å gi'n fyken og... |
Må jo gå an å gi noen sparken pga inkompetanse uten at det skal koste nevneverdig  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.10.2011 22:33 Post subject: |
|
|
JJ sier bare svada på TV2 igjen. Christ.
Vi har ikke bare en assistent, men et helt trenerteam som kun duger til å flytte kjegler. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
|
|
| Brady wrote: | Det er all grunn til å se mørkt på neste sesong med Jönsson ved roret. Iallfall med tanke på å prestere ute i Europa.
Hva tror du blir bedre, Kristobal, og hvorfor? |
Det som blir bedre er at vi får spille med de spillerne som har vært her siden høstvinduet fra starten av. Det å ha individualister er viktig i Europa-sammenheng. Det så vi i 2007 også, da vi var fryktelig statiske i angrepsspillet men leverte bra ute.
Vi vinner jo serien hur lett som helst med dagens lag neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
|
Man kan jo begynne med å sparke de som gav Jönsson fireårskontrakten.
Men tanken var vel at man måtte gi en lang kontrakt for å unngå kritikk for at de ikke ansatte Eggen på en noe kortere kontrakt. Og tanken var vel også at man skal stå last og fast ved valget av Jönsson, fordi det er viktig med kontinuitet og å få tid til å bygge lag. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.10.2011 22:36 Post subject: |
|
|
Som jeg skrev i bloggen på RBK.no etter serieåpningen i Bergen kan det nok tenkes at Jönsson ble hentet hit på litt feil premisser. Det var laget han har fått styre i to måneder nå han ble forespeilet. Og på de siste ni kampene har vi jo levert på seriemesternivå selv om vi rotet det til i dag.
Last edited by kristobal on 16.10.2011 22:40; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.10.2011 22:39 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Det som blir bedre er at vi får spille med de spillerne som har vært her siden høstvinduet fra starten av. |
Samtidig vil jo kanskje Henriksen, Lustig og Prica være borte neste år. Det blir vel nok av kamper til å spille inn nye spillere da også vil jeg tro.
Dette er strengt tatt en dårlig unnskyldning for å ha gjort en laber jobb på treningsfeltet. Dessverre tror jeg ikke det er viljen det står på, men evnene. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.10.2011 22:43 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Og på de siste ni kampene har vi jo levert på seriemesternivå selv om vi rotet det til i dag.
|
Jeg syns vi har levert labert spillemessig, og har vunnet i overkant store seire i kamper der vi har hatt mye marginer med oss og der banespillet har vært ganske jevnt.
Hvor er bevegelsene i angrepsfasen? Hvorfor pumpes det masse langballer inn i midten? Hvorfor er vi sårbare i organiseringen bakover? Hvorfor går vi ofte for langskudd i stedet for å søke pasningsløsninger? |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 16.10.2011 22:44 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Innspurten på serien i fjor var jo ikke så helt ulik rent spillemessig den heller, bortsett fra at vi scoret langt færre mål.. |
Bortsett fra at "vi" tok flere poeng og slapp inn færre mål.
Du fortsetter å lese statistikk som fanden leser bibelen, tar bare hensyn til de tall som styrker dine fantasier, søtt
PS. Det er poengene som teller til slutt, sånn om du hadde glemt det 
Last edited by Erlendr on 16.10.2011 22:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.10.2011 22:44 Post subject: |
|
|
Med Lustig borte så slipper vi jo langpasningene fra egen banehalvdel i retning 16-meteren i hvert fall. Og Majtan glir jo rett inn i angrep. Trenger ikke så spilles inn han vettu  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.10.2011 22:48 Post subject: |
|
|
Vi avslutta sesongen med 4-4-0 i fjor og 13-7 i målforskjell.
Jeg mener vi ikke kommer unna at det først og fremst var de fire første kampene i år som ødela for mye. Og der har jeg gitt Jönsson en del av skylda fordi han i mine øyne vinglet for mye inn mot seriestart og i de første kampene.
Last edited by kristobal on 16.10.2011 22:50; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.10.2011 22:49 Post subject: |
|
|
Hvis Jönsson mener at Lustig gjør feil når han sender avgårde alle langballene, må han si ifra eller fjern ham fra startoppstillingen hvis han ikke hører etter.
Enten syns Jönsson at langpasningene er helt greit, ellers så har han initiert de og bedt om de, og hvis ikke er han en feig og svak lagleder. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 16.10.2011 22:50 Post subject: |
|
|
Vi har ikke avslutta denne sesongen ennå.
Og på de 5 kampene mellom 21 og 25 i fjor så hadde RBk 3-2-0 og 11-7 mot 3-1-1 og 13-7 nå.
Jeg tror jeg tar førstenevnte jeg. Forøvrig hadde man 3-2-0 på de 5 siste i fjor. Ikke f... om Jønssons langball-pælming greier det.
Enig med Brady. Lustig gjorde ikke sånt under Hamren eller Eggen.
Hva skal man konkludere med da, når Lustig nå kjører denne pælminga i ingenmannsland hver kamp?
At Jønsson ønsker det, eller at han ikke evner å gjøre noe med det?
Last edited by Erlendr on 16.10.2011 22:52; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.10.2011 22:50 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Vi avslutta sesongen med 4-4-0 i fjor og 13-7 i målforskjell. |
Nå var vel kampene ute i Europa mye viktigere enn sesongavslutningen i fjor. I år har spillerne ingenting annet å konsentrere seg om, med mye tid til å bruke treningsfeltet på en aktiv måte. Bare synd at man ikke ser noen resultater ute på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.10.2011 22:51 Post subject: |
|
|
Så vidt jeg husker spilte Lustig de aller fleste kampene i fjor høst også.
Man ser jo resultater ute på banen med 6-2-1 på siste ni og 3,5 mål i snitt?
Last edited by kristobal on 16.10.2011 22:51; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 16.10.2011 22:51 Post subject: |
|
|
Blir jo nesten umulig å vinne disse kampene når vi slipper inn slike mål. Var jo så vidt seier mot Sogndal også.
Kan ikke fatte at vi skal slippe inn slike mål på hjemmebane.
Vi trenger en ny keeper. Kan ikke ha en som gjør så mange tabber i løpet av en sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 16.10.2011 22:55 Post subject: |
|
|
Man ser ikke resultater ute på banen. Det man ser er et lag som ikke ser bak fram på seg selv og som har hatt 3 kamper med en utrolig uttelling i løpet av de siste 9.
En uttelling som ikke gjenspeiler nivået på spillet i det hele tatt, og det er bekymringsverdig.
At man har 1-1-1 på de siste 3, mot Sogndal, Ålesund og Vif sier sitt. Man er på INGEN måte friskmeldt, heller tvert imot. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 16.10.2011 22:56 Post subject: |
|
|
Samme mønster som mot Sogndal og andre baktunge lag, Lustig slår høyt og langt mot en Prica helt ute av form. Når en gj.snitt midtstopper i tippeligaen er 1,95 og 100 kg så kan de bare stå der og heade unna. Er de vaksinert mot å variere med å slå tidlig i bakrom , det var ganske mange muligheter når Aafk sto høyt og vi vant ball, både Chibbe og Mush kunne hinket fra stopperne til Aalesund.
Vi har dessverre en keeper som ikke tør å gå ut i feltet og en keepertrener som var tidenes dårligste i feltet, ikke en god kombinasjon. Hvor lenge får Jamtfall lov til å trene keepere dårlige...? |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 16.10.2011 22:57 Post subject: |
|
|
Gleder meg til Jamtfall er på webgrillen  _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.10.2011 22:59 Post subject: |
|
|
Hvis du er av de som gleder deg til å få servert en drøss med svada og bortforklaringer kan du vel like godt begynne å ta opp politikernes taler på video? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.10.2011 22:59 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | At man har 1-1-1 på de siste 3, mot Sogndal, Ålesund og Vif sier sitt. Man er på INGEN måte friskmeldt, heller tvert imot. |
LSK?
Uansett, laget er ikke friskmeldt nei, men har vel siden starten av august levert resultater slik vi bør gjøre for å vinne serien. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 16.10.2011 23:02 Post subject: |
|
|
Beklager! 2-1-1 selvsagt! Forøvrig en råtten førsteomgang der også.
Poenget mitt er dette. Nå har Jønsson fått den tiden man normalt trenger for å samspille et lag. For laget har han, et (spiller for spiller) overlegent lag i norsk sammenheng. Og laget henger ikke sammen. Jeg våger påstå at dette laget ikke er noe bedre spillemessig enn de lagene Tørum og PJH ledet, men har i enkeltkamper i høst blitt "reddet" av enkeltprestasjoner som man ikke så før. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.10.2011 23:08 Post subject: |
|
|
Det var jo nettopp enkeltprestasjoner som reddet oss den gangen også. Veldig mye dødball til og med på de langt færre målene vi scoret i 2007 for eksempel, da Sapara var råtten defensivt, men la presise frispark og cornere. Skal vi snakke om strukturert angrepsspill i RBK må vi nok tilbake til sent 90-tall. Selv om det var langt mer struktur på ting i slutten av NAEs regjeringstid enn det er i dag, så var det også da ganske statisk og lite kreativt til tider.
Vi lider fortsatt av å ikke ha spillere som kan dra av motstandere og passere pressledd mot etablert forsvar. Men til forskjell fra årene nå nylig så har vi i hvert fall kontringsspill som likner litt på gamledagene.
Last edited by kristobal on 16.10.2011 23:10; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 16.10.2011 23:08 Post subject: |
|
|
Syns det er skremmende at vi ikke ser ut til å ha et mønster i angrep, men like skremmende er det at alle angrep mot oss så å si blir livsfarlige.
Ser ut som spillerne til ålesund kommer seg lett forbi våre spillere.
Men hvem er det som bestemmer taktikken til oss?
Lystig?
Hvorfor driver han fortsatt med de elendige oppspillene sine? er dette JJ sin plan? hvis ja, hvorfor flytter vi da ikke opp Larsen? Vi trenger da ikke 4 bak når de spiller uten spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 16.10.2011 23:20 Post subject: |
|
|
| DelPiero wrote: | Gleder meg til Jamtfall er på webgrillen  |
Jamtfall har tidligere blitt intervjuet av Bratseth. Gå inn på rbktv og Bratztv. |
|
| Back to top |
|
 |
Brumle Proff

|
Posted: 16.10.2011 23:23 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Vi avslutta sesongen med 4-4-0 i fjor og 13-7 i målforskjell.
Jeg mener vi ikke kommer unna at det først og fremst var de fire første kampene i år som ødela for mye. Og der har jeg gitt Jönsson en del av skylda fordi han i mine øyne vinglet for mye inn mot seriestart og i de første kampene. |
Molde har bl.a kastet bort 2 poeng hjemme mot Tromsø, Viking, Brann, og Odd i år (Odd var gode defensivt i dag, og noe helt annet enn da de gjestet Lerkendal og la seg på rygg før dommeren blåste igang). Klønet bort 1 poeng borte mot Odd på overtid av overtiden også. Uheldig dommeravgjørelse på Lerkendal rett før pause kan ha hatt noe å si for resultatet der. Molde var også "uheldig" som møtte et livlig Sarpsborg i serieåpningen, i motsetning til alle de "gratispoengene" som deles ut derfra nå.
Man kan lete etter hva som har gått galt. RBK blir sikkert mer harmonisk i 2012. Det gjør sikkert Molde også. Forsterkninger kommer nok i begge leirene. |
|
| Back to top |
|
 |
|