English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Start
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
joakleis
Veteran

PostPosted: 21.09.2011 10:09    Post subject: Reply with quote

Prica og Dorsin kom begge til flere gode sjanser, men du straffer venstrebacken hardere enn spissen for brente målsjanser. Den logikken sliter jeg med å forstå.

Og var Dorsin virkelig så utrolig mye dårligere enn Lustig? Greit at forsvarsspillerne etter din mening skal ha en lavere karakter fordi spillet foregikk 90 prosent av tiden på Starts banehalvdel. Men hvorfor straffer du Lago så til de grader hardt for en feilfri kamp, og gir han samme karakter som Larsen?

It just doesen't make any sense at all.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.09.2011 10:31    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
rollen til Svensson

Det der er jeg virkelig ikke enig i i det hele tatt. I mine øyne er en kantspiller i 4-4-2 virkelig en rolle som er mindre spurtorientert i det hele tatt enn en klassisk ving i 4-3-3. Med to spisser er det vanlig at også spissene orienterer seg ut mot sidene, slik at kantrollene blir mer støttende enn angripende, og sånn sett favoriserer spillere med stor arbeidskapasitet, og gjerne god innleggsfot, men ikke nødvendigvis stor fart.

Uansett mener jeg vi spiller langt fra en flat 4-4-2, til det ligger Issah definert for dypt, han kommer jo sjelden opp selv i etablert angrep. Det er ganske nært en 4-1-3-2, mener jeg, og med våre backer burde det tilrettelegge ganske greit for "kanter" som beveger seg på innsiden.

Nå er jeg enig med deg i at Svensson ofte ble involvert bredt på siste tredel, mens Dorsin løp omkring i midten. Akkurat nå ser dette ut til å være litt uvant for Svensson, og han er ikke vant til å orientere seg mot feltet før innlegg, tror jeg, men dette kan være for det første innkjøring av ny spillestil (hvem tar bredde) og posisjonstrening for Svensson. Jeg tror ikke man skal betrakte involveringene til Svensson innover som "out of position", for det er i alle fall slik jeg hadde villet han skulle spille. Hvis Dorsin kan komme oftere på utsiden, så ville det kledd begge, i mine øyne, og det er ingenting med formasjonen som vanskeliggjør det.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Page 12 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb