|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.09.2011 10:09 Post subject: |
|
|
Prica og Dorsin kom begge til flere gode sjanser, men du straffer venstrebacken hardere enn spissen for brente målsjanser. Den logikken sliter jeg med å forstå.
Og var Dorsin virkelig så utrolig mye dårligere enn Lustig? Greit at forsvarsspillerne etter din mening skal ha en lavere karakter fordi spillet foregikk 90 prosent av tiden på Starts banehalvdel. Men hvorfor straffer du Lago så til de grader hardt for en feilfri kamp, og gir han samme karakter som Larsen?
It just doesen't make any sense at all. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.09.2011 10:31 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | rollen til Svensson |
Det der er jeg virkelig ikke enig i i det hele tatt. I mine øyne er en kantspiller i 4-4-2 virkelig en rolle som er mindre spurtorientert i det hele tatt enn en klassisk ving i 4-3-3. Med to spisser er det vanlig at også spissene orienterer seg ut mot sidene, slik at kantrollene blir mer støttende enn angripende, og sånn sett favoriserer spillere med stor arbeidskapasitet, og gjerne god innleggsfot, men ikke nødvendigvis stor fart.
Uansett mener jeg vi spiller langt fra en flat 4-4-2, til det ligger Issah definert for dypt, han kommer jo sjelden opp selv i etablert angrep. Det er ganske nært en 4-1-3-2, mener jeg, og med våre backer burde det tilrettelegge ganske greit for "kanter" som beveger seg på innsiden.
Nå er jeg enig med deg i at Svensson ofte ble involvert bredt på siste tredel, mens Dorsin løp omkring i midten. Akkurat nå ser dette ut til å være litt uvant for Svensson, og han er ikke vant til å orientere seg mot feltet før innlegg, tror jeg, men dette kan være for det første innkjøring av ny spillestil (hvem tar bredde) og posisjonstrening for Svensson. Jeg tror ikke man skal betrakte involveringene til Svensson innover som "out of position", for det er i alle fall slik jeg hadde villet han skulle spille. Hvis Dorsin kan komme oftere på utsiden, så ville det kledd begge, i mine øyne, og det er ingenting med formasjonen som vanskeliggjør det. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |