| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.06.2011 10:34 Post subject: |
|
|
Gull er da fullt mulig fremdeles? At Rosenborg må vinne 13-14 av 18 tror jeg ikke, til det er de øvrige lagene for lite stabile og kyniske. La oss si at Rosenborg vinner 10, spiller 5 uavgjorte og taper 3; det er fortsatt gode sjanser for å ligge øverst når det er slutt. Seieren mot Tromsø på Lerkendal var viktig.
Men ja, laget (ikke stallen) behøver to-tre solide forsterkninger. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.06.2011 10:35 Post subject: |
|
|
At klubbene er jevnt over likere enn i fjor er jeg enig i. Sandefjord var råtne og Fredrikstad nok bedre enn Kongsvinger.
Men en jevn liga er ikke lik en bra eller en like bra som tidligere- liga. Det betyr bare at ingen stikker seg ut positivt eller negativt.
At de fleste lag har mistet endel gode spillere har nok gjort ligaen svakere fordi samtlige lag har blitt litt svakere og satset endel mer på 17-19 år gamle juniorer.
Og etter overgangsvinduet i sommer er jeg redd den siste kvaliteten i ligaen renner ut. Da forsvinnr nok Borges, Hauger, Farnerud pluss endel flere jeg ikke tenker over i skrivende øyeblikk. Ujah, Høgli og Reginiussen allerede borte.
Jeg mener ikke at det er noe hårreisende forskjell, men når 3-6 profilerte spillere forsvinner hvert vindu og blir ertattet av tenåringer så er nivået dømt til å bli endel svakere. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.06.2011 10:44 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Gull er da fullt mulig fremdeles? At Rosenborg må vinne 13-14 av 18 tror jeg ikke, til det er de øvrige lagene for lite stabile og kyniske. La oss si at Rosenborg vinner 10, spiller 5 uavgjorte og taper 3; det er fortsatt gode sjanser for å ligge øverst når det er slutt. Seieren mot Tromsø på Lerkendal var viktig.
Gull er fortsatt mulig. Der er jeg enig. Men at det holder med 51 poeng tror jeg ikke. Det er for lite. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2011 10:54 Post subject: |
|
|
| Dette er kanskje den svakeste tippeligaen jeg kan minnes. Det er helt oppriktig ingen lag jeg vil si er bra og jeg tror sommerens e-cup kvalikk kommer til å bli pinlig for norske klubber. Semb og NFF har gjort en helt forferdelig dårlig jobb i sammen med ledelsen i de forskjellige norske klubbene. Vi er iferd med å bli tatt igjenn og passert av en mengde nasjoner som vi for få år siden vi ikke ville sammenligne oss med. Slik jeg ser det er kompetanse nivået blant ledelsen i diverse norske klubber skremmende lavt. Videre er kontrollmekanismene til NFF nesten ikke eksisterende for toppklubbene og at NFF ikke fratok Lyn lisensen for lenge siden er en skamplett som burde fått konsekvenser for mange i den nemda. Videre at lag som Tromsø har fått holde på slik de gjør uten at det får konsekvenser er for meg skremmende. Tromsø er heller ikke alene og det en kaller regulering virker for meg å kun gjelde de mindre klubbene da NFF er balleløst ovenfor de større klubbene. |
|
| Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 29.06.2011 11:23 Post subject: |
|
|
Ikke nødvendigvis enig i at Sarpsborg og Hønefoss er hipp som happ. Synes Sarpsborg står for en morsom og offensiv fotball hvor spillerne viser vilje og guts borte som hjemme som f.eks Hønefoss eller mange andre av tilsvarende lag mangler. Det er over 3.5 mål i snitt i kampene til Sarpsborg så langt i år. Synd for de at ferdighetene ikke strekker helt til.
Sogndal står for det totalt motsatte hvor de stort sett prøver å forsvare seg til poeng og bidrar med ingenting i tippeligasammenheng. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.06.2011 11:36 Post subject: |
|
|
Hva kan vi vente av et lag med Harald HÃ¥ndbrekk som trener??  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 29.06.2011 15:06 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Gull er da fullt mulig fremdeles? At Rosenborg må vinne 13-14 av 18 tror jeg ikke, til det er de øvrige lagene for lite stabile og kyniske. La oss si at Rosenborg vinner 10, spiller 5 uavgjorte og taper 3; det er fortsatt gode sjanser for å ligge øverst når det er slutt. Seieren mot Tromsø på Lerkendal var viktig.
Jeg er ganske sikker på at minst ett av Molde, Tromsø eller VIF kommer til å ende på 55 poeng eller mere. Ergo tror jeg fremdeles at man må opp i 60 poeng for å ta gull.
Vi har 16 poeng.
Ergo vi må ta 44 poeng på de resterende 18 kampene for å nå 60 poeng.
Det er 14 seiere, 2 uavgjort og 2 tap. |
|
| Back to top |
|
 |
|