| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Eru Veteran
|
Posted: 09.05.2011 09:44 Post subject: |
|
|
| 3 år |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 09.05.2011 09:45 Post subject: |
|
|
| Quote: | | men veit sjøl at ting kommer litt skjeivt ut (tog du an?) i kampens hete. Tynn spiker, ja. |
Haha. _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.05.2011 09:53 Post subject: |
|
|
Det der var, alt i alt, en ganske dårlig kamp der vi hadde nok marginer til å vinne den, til tross for at vi ikke skapte allverden. Jeg blir helt skremt av å se det manglende nivået i pasningsspillet, og det er spesielt backene, og, igjen, spesielt Mikael Dorsin som gjør det veldig vanskelig for oss å bygge opp angrep bakfra. Den midtbanen vi stiller med nå har jo, om ikke annet, ferdigheter med ball, og da blir det vanskelig å forstå logikken i at Dorsin skal pole ballen opp på Rade hver gang mens midtbanen møter for å få ball langs bakken. Vi har jo ikke noen ballvinnerterriere der, for pokker!
Jeg blir dessuten helt matt over at Örlund blir nevnt (og vinner!!) som banens beste etter en sånn kamp. Han har én (1) god redning, alene med Thioune, i en situasjon der jeg ikke kan fatte og begripe at han ikke allerede var utenfor 16 og klarerte foran Thioune. Jarstein hadde avverget hele situasjonen uten at noen hadde lagt merke til det. Bortsett fra det har han en heading som treffer ham midt på, som han slår ut midt i feltet, han har et skudd som treffer midt på, som han roter håpløst ut til en kjempesjanse, og ute i feltet tar han kun det som ramler ned upresset med iskrystaller på. I tillegg bommer han på banen med to utspill når Molde har ballen som mest. Jeg prøver etter beste evne å ikke være negativ, men jeg synes faktisk han var ganske dårlig. Det er nesten så jeg mistenker at han hadde en fire-fem kjemperedninger som jeg ikke så når jeg leser om hvor god han var.
Men det er klart, det er utrolig deilig å slå Molde, og spesielt denne Molde-utgaven, med den feirede "manageren" som gjør 'trekk' der andre gjør bytter, og dessuten deilig å se den der junior-krøkka få pes som fortjent etter en latterlig filming.
Börs:
Örlund 5 - Avgjørende redning, ellers famlende.
Lustig 4 - Lite med offensivt, svak i plasseringene, upresis i oppspillene
Lago 7 - Jobber helhjertet i forsvaret, og viser klokskap og plasseringsstyrke ved flere anledninger.
Larsen BB 7 - Viser en del av den hodestyrken han ble kjent for, både offensivt og defensivt, og er vond å møte for spissene.
Dorsin 4 - Ødelegger ethvert tilløp til spill med umotiverte og upressede klareringer med ukjent adresse. Må også lære seg å kikke før han slår innlegg.
Henriksen 6 - Jobber og sliter, og er en av de som prøver å spille langs bakken, men også han blir upresis. Nydelig innlegg som burde gitt 2-0
Svensson 5 - Virker forholdsvis rolig når han kommer inn, og er trygg og solid i spillet. Blir litt vel junior med ball i beina av og til, slik at noen ballmist oppstår.
Jamtfall 5 - Gjør jobben offensivt, river og sliter, og har et herlig skudd i ramma, men defensivt ser ha stadig ut til å glemme at han har oppgaver rundt sekstenmeteren.
Winsnes 4 - Propellen går i åtti minutter, men det går for sakte, han blir løpende for mye imellom, avstandene blir for store og feilprosenten for høy. Viljen er stor, riktignok.
Fredheim Holm 6 - En av de som forsøker å angripe rettvendt, men det blir litt for stillestående når han skal utfordre, slik at Molde kommer i balanse.
Prica 7 - Jager og jager i en tøff jobb som oppspillspunkt på et lag som spiller nesten utelukkende opp på ham, og vinner enormt mange dueller. Klarer ikke være presis nok før på overtid, men får belønningen.
Skjelbred - Byttet ut tidlig, omtrent idet jeg fikk på tv-en.
Olsen - Bidro med lite eller ingenting, verken offensivt eller defensivt, men fikk i rettferdighetens navn veldig lite å jobbe med.
Åsen - Egentlig et helt skrekkelig virrete og upresist innhopp helt til han gjør alt riktig, og setter opp Prica til 2-0. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 09.05.2011 10:20 Post subject: |
|
|
zaphod81: Er ganske enig med deg. Synes Orlund virket rufsete selv, men ja han holdt oss paa mange maater inn i kampen, selvom utspilla ofte var av (meget) laber kvalitet.
Synes den stOrste "feilen" i gaar ble at Winsnes og Henriksen ikke har hverandres plass. Synes at Henriksen er mye mer farlig og anvendelig naar han faar komme hOyere opp paa banen. Winsnes er for treg.
Ciljan viste de minuttene han spilte at han er noe av det beste vi har i mine Oyne, han er og blir utrolig viktig for oss. Heldigvis var Svensson grei nok i gaar og jeg gleder meg til fremtiden med han paa banen.
Backene... ja huff.. trist at de har falt slik i prestasjonsnivaa.
Ellers ganske enig i den spillerbOrsen som ligger ovenfor her!
Olsen viser NOK en gang at han har ingenting paa banen og gjOre i en RBK drakt. Synes Jonsson kan fortsette aa brOle til Olsen fordi det er i allefall det JEG hadde gjort hadde jeg hatt ham i min stall. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 09.05.2011 10:53 Post subject: |
|
|
| StranderGUD wrote: | | Winsnes er for treg. |
Derfor spilte ikke Wimsnes defensiv midtbane mot kjappe moldespillere. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.05.2011 11:35 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Jarstein hadde avverget hele situasjonen uten at noen hadde lagt merke til det. |
Mulig det, også mulig at noe av dette hadde skjedd. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 09.05.2011 11:40 Post subject: |
|
|
Holm fikk et par tall for tidligere innsats og utvist potensiale?
Ikke det store i dag.
Winsnes gir ihvertfall jernet. Men også jeg undres hvordan han kan unngå å se at DFH er offside ved et par annledninger.
Flott arbeidsseier. Må nok bare fortsette i Hamrens ånd inntil vi får et lag som tilsier at vi kan angripe mere helhjerta.
Fortsetter den fine flyten selv også, på oddsen.
Dobla en 500-lapp sist. Omgjorde en tusing til 2600 denne gang.  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
w2kK Junior
|
Posted: 09.05.2011 12:33 Post subject: |
|
|
RBK-supporter anmeldes
Magne Hoseth ble kalt «homo» under kampen på søndag. Nå blir en RBK-supporter anmeldt for sjikane |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 09.05.2011 13:28 Post subject: |
|
|
Hehe. Så den der. Lykke til med å anmelde ja:) _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 09.05.2011 13:36 Post subject: |
|
|
| Quote: |
Hyllet Örlund
Men Molde fikk altså aldri straffesparket Wolff Eikrem håpte på, i stedet holdt Rosenborg nullen. Jönsson skrøt av keeper Örlund etter kampen:
- Det var skjønt for Örlund at han ble «helten». Han holdt nullen i forrige hjemmekamp og i cupen, det er veldig bra.
|
http://www.dagbladet.no/2.../16460591/
Örlund sto vel kun halve Vålerenga-kampen og aldeles ikke i cupen? |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.05.2011 18:25 Post subject: |
|
|
| Hvis det hadde blitt dømt på slikt hadde vi hatt 5-10 straffer hver kamp. En stund. |
|
| Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 09.05.2011 18:30 Post subject: |
|
|
Dog deilig å se Jimbo gruse wannabemøringen så til de grader! _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.05.2011 19:43 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | Holm fikk et par tall for tidligere innsats og utvist potensiale?
Ikke det store i dag.
Winsnes gir ihvertfall jernet. Men også jeg undres hvordan han kan unngå å se at DFH er offside ved et par annledninger.
Flott arbeidsseier. Må nok bare fortsette i Hamrens ånd inntil vi får et lag som tilsier at vi kan angripe mere helhjerta.
Fortsetter den fine flyten selv også, på oddsen.
Dobla en 500-lapp sist. Omgjorde en tusing til 2600 denne gang.  |
Fordi Winsnes sliter med å holde oversikten rundt seg selvsagt. Det er samme sykdommen som Solli hadde og er også grunnen for at Winsnes ofte må ha en ekstra piruett for å kunne se seg om etter gode passningsalternativer. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 09.05.2011 20:03 Post subject: |
|
|
Veldig enig med analysen til Zaphod 81! Meget bra.
Ørlund var utrygg, Winsnes jobbet godt, men ferdighetene strakk ikke til. Prica skal ha mye ros for innsatsen igår. Rett og slett strålende! Vinner jo alt av dueller. Bare trist at resten av laget står nede ved egen 16 meter hele 2.omgangen, slik at vi ikke får dratt nytte av det.
Forøvrig ville jeg justert ned Fredheim Holm til en 4`er. Usynlig hele kampen, og virker litt daff de gangene spillet foregår rundt han. Synes han burde heve seg flere hakk for å beholde plassen. Blant annet Boti fortjener en sjanse til å vise at han kan bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.05.2011 10:11 Post subject: |
|
|
Jeg synes egentlig at Fredheim Holm har vist gode nok takter tidligere til at han ikke bør bekymre seg for plassen sin selv om sist kamp var litt middelmådig. Han lider litt under konstellasjonen rundt seg også, der Dorsin er direkte svak, Svensson spiller litt safe, og Winsnes ikke når fram, slik at det ofte var lang, lang vei til nærmeste medspiller når Holm fikk ballen i beina. Holm har ikke helt frekvensen eller mentaliteten til å være den som løper gjenvinning etter en Rade-duell, og sånn som Rosenborg spilte i går er det ikke noen god kamp for en spiller som liker å motta ballen langs bakken.
I tillegg har Daniel noen kvaliteter vi totalt mangler i resten av troppen i forhold til å utfordre med ball, og en kjærkommen teknisk kapasitet til å være med på spill langs bakken i stor fart, derfor mener jeg at så lenge han leverer god innsats og stort sett bra spill så må vi prøve å spille ham skikkelig varm i laget.
Men enig i at sekseren tildels var er sympatistemme. Fem ville vært mer riktig. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 10.05.2011 10:45 Post subject: |
|
|
Det som forbausa meg var at vi ikke punkterte kampen tidligere. Molde tømte seg totalt, Henriksen hadde et par flotte balltyveri, men det fantes ikke vilje til å kjøre kontra.
Ellers lett å forstå at man safer inn. Det er kun Tromsø som blir en utfordrer hvis vi begynner å sanke poeng for alvor.
Trodde aldri jeg skulle få oppleve SÅ mange unge trøndere på banen, gitt. Det er bare å glede seg til 2012  |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 10.05.2011 13:33 Post subject: |
|
|
| Hvem er det som har fantastisk god dømmekraft? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.05.2011 13:35 Post subject: |
|
|
| Jens Stoltenberg. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.05.2011 13:41 Post subject: |
|
|
Vaktene på Molde stadion. Hvis en tiåring ikke kan møte opp på en fotballstadion i bortelagets drakt uten at det skal anses som et problem blir det for dumt.
I tillegg kommer jo denne gutten sammen med en kamerat og faren som begge er Molde-fans. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.05.2011 13:50 Post subject: |
|
|
| Det som fremstår aller mest latterlig i denne saken, er de som velger å gå til avisa for en sånn bagatell. Spar oss for sånne fillesaker og ta det heller direkte opp med klubben det gjelder. Vi ser jo at MFK har lagt seg paddeflat, og det ville de nok gjort også uten medias innblanding. Blir flau av å lese slike artikler. Både på sutrete far og avis' vegne. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 10.05.2011 14:20 Post subject: |
|
|
Jeg synes vi bør melke denne artikkelen for det det er verdt. Såklart det er lavmål fra Molde, og da bør de få høre det.
Faren sier jo også at de gjorde slikt med andre på tribunen også, så det er ikke bare en 10-åring som ble snakket til. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.05.2011 14:26 Post subject: |
|
|
Tja, jeg vet ikke helt om de legger seg paddeflat. De gir han en middag og en kamp til, men de fortsetter jo med samme praksis.
Nå er det noen år siden jeg var i Molde, men dette er vel noe som tilsvarer Adidastribunen på Lerkendal. Jeg har flere ganger vært der med slekt/venner som er bortefans ikledd sitt supporterutstyr. Aldri opplevd annet enn humoristiske kommentarer. Det er dog en forskjell at de har gått hjem med 0 poeng.
Og ser en en normal tippeligakamp ser en jo alltid en og annen bortedrakt på tribunene blant hjemmesupportere.
At det er en fillesak er forsåvidt så, men det er mange fillesaker som pryder nettavisene daglig. |
|
| Back to top |
|
 |
|