English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tilskuersnitt 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.04.2011 12:38    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hvor mye taper vi per kamp på å ligge 6000 under budsjettert snitt? Si at en tar enn snittpris på 250 kroner per billett. Da utgjør det 1,500000, dyrt å ikke kjøpe spillere som engasjerer publikum til å stille opp på stadion. 22,500 000 på en sesong....

http://www.tv2sporten.no/...66316.html

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 16:10    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hvor mye taper vi per kamp på å ligge 6000 under budsjettert snitt? Si at en tar enn snittpris på 250 kroner per billett. Da utgjør det 1,500000, dyrt å ikke kjøpe spillere som engasjerer publikum til å stille opp på stadion. 22,500 000 på en sesong....

Skal du få en sammenligning som er litt mer reell, må vel historiske tall legges til grunn for fordelingen. Vo ligger nok ikke 6.000 bak hvis vi sammenligner. Iflg Skutle var vel antall solgte biletter i fjorårets første kamp omtrent som årets.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.04.2011 23:30    Post subject: Reply with quote

5 på bybroa
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eru
Veteran

PostPosted: 12.04.2011 22:05    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg gjort fire forsøk på å betale sesongkortet mitt. Én gang med Mastercard og tre ganger med visa. Hver gang har jeg fått beskjeden "Det oppsto en feil. Din betaling ble ikke godkjent. Vennligst prøv med et annet kort", samtidig som betalingen blir belastet konto.

Noe sier meg at økonomien går greit dersom det er standard prosedyre, samtidig som det kan forklare det labre sesongkortsalget.
Back to top
25
Proff

PostPosted: 12.04.2011 22:31    Post subject: Reply with quote

Pengene går ut fra konto som et forventet kjøp, men RBK mottar ikke pengene. Hva som faktisk skjer vet jeg ikke, og hvor pengene er i mellomtiden lurer jeg på selv. Prøvde å kjøpe igjen sesongkortet mitt før Lillestrøm-kampen, men mislyktes to ganger. Endte opp med at jeg betalte det i billettluka før kamp, og på Grete Øiaas virket det som eneste mulighet p.d.d.. Skal høre med banken hvordan jeg får pengene tilbake på konto hvis de ikke kommer automatisk i løpet av et par dager, og hvis det på finurlig hvis ikke er mulig virket det på Grete som at RBK skal ordne opp i det.

Synes RBK framstår ganske så amatørmessige med et system som ikke fungerer, og jeg stiller meg spørrende til at de ikke velger å ta det ned når det tydeligvis ikke fungerer og de selv er fullstendige klare over det.
Eru
Veteran

PostPosted: 12.04.2011 22:36    Post subject: Reply with quote

Det legger seg som en reservasjon som vel fjernes rimelig fort. Forhåpentligvis.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2011 23:07    Post subject: Reply with quote

Fikk også den meldinga da jeg fornyet. Ringte Billettservice og fikk beskjed om at alt var i orden. Det er vel over 2 måneder siden. Håpløst om det fremdeles er slik.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 13.04.2011 14:27    Post subject: Reply with quote

Hadde samme problemer som Eru tidligere i vinter, ga opp. Ringte Billettservice direkte, fikk hjelp, sesongkort i boks.
Recon
Legende

PostPosted: 07.07.2011 18:54    Post subject: Reply with quote

Ser NRK melder at VIF har gått forbi i publikumssnitt nå.
Mikalsen har lært seg omgangstonen på Brakka, og melder mer eller mindre bokstavelig at det ikke er så farlig med antall folk inn gjennom portene.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.07.2011 11:36    Post subject: Reply with quote

Det er naturligvis viktig hvor mange som går gjennom portene, både ift inntekter og å holde interessen for ballklubben oppe.

Tror vi går forbi Vålerenga rimelig greit. De burde nok heller ha laget denne saken etter tre hjemmekamper, da Vålerenga var langt foran oss.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
media
Veteran

PostPosted: 08.07.2011 11:39    Post subject: Reply with quote

med et par-tre nysigneringer på plass, lukten av edelt metall og europacup, så vil jeg tro at tilskuersnittet tar seg opp, ja Cool
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 08.07.2011 11:55    Post subject: Reply with quote

Er det ikke litt hipp som happ hvor mange som kommer på kamp da?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 08.07.2011 12:16    Post subject: Reply with quote

Det mest i RBK er vel hipp som happ. Det er vel derfor klubben ligger i økonomisk ruin. Og blant investorer er det ingen som gidder å hjelpe klubben økonomisk. Så blir det konkurs, så er det ingen der til å redde klubben.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.07.2011 12:17    Post subject: Reply with quote

Jeg bør vel være den første til å medgi at det ikke er hipp som happ. Men at tilskuertallene varierer mer enn enn for noen år siden er ikke uventet. Folk går ikke i like stor grad på alle kamper, de velger mer de attraktive kampene. Det var jo full oppstandelse her inne da jeg i fjor vår sa at vi kanskje kunne få kamper ned i 11-12.000 tilskuere og året før da jeg sa at vi kanskje burde være fornøyd med 15.000 tilskuere i snitt i overskuelig framtid.

Når en klubb stort sett har hatt mellom ni og tretten tusen tilskuere i snitt i 30 år, så er det kanskje litt unormalt når de plutselig beveger seg opp mot 20.000 i snitt i løpet av få år.

Når det er sagt så forventet jeg et høyere snittall i år enn i fjor, og så langt har ikke det slått til.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.07.2011 12:19    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det mest i RBK er vel hipp som happ. Det er vel derfor klubben ligger i økonomisk ruin. Og blant investorer er det ingen som gidder å hjelpe klubben økonomisk. Så blir det konkurs, så er det ingen der til å redde klubben.

http://www.youtube.com/wa...lBiLNN1NhQ
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.07.2011 12:19    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Hva er det som tilsier at klubben skal gå konkurs egentlig? Det er naturligvis viktig med god kontantbeholdning for å ha styr på løpende utgifter, men egenkaptialen er vel stadig ganske bra. Vi har jo ikke sett noe til Konesseur her inne etter at han ble gjort oppmerksom på at Heldal hadde rett i sin blogg som han latterliggjorde, og det er kanskje et godt tegn - hva vet jeg.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 08.07.2011 12:35    Post subject: Reply with quote

Det er vel den desperate tryglingen fra Skutle om investorer som sier veldig mye om at økonomien er sterkt skral for å si det mildt.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 08.07.2011 12:42    Post subject: Reply with quote

det er vel ikke økonomien generelt som er skral, det er vel mer mangel på fri kapital til å kjøpe spillere det står på.

vi hadde trengt et år i mesterligaen for å få råd til å kjøpe så gode spillere at vi hadde hatt noe i mesterligaen å gjøre.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.07.2011 13:08    Post subject: Reply with quote

Vi har jo penger til å kjøpe spillere per i dag. Problemet er at vi ønsker å investere i såpass mange spillere at risikoen for å gå på en smell blir stor.

EDIT: Dette ble feil tråd, ja.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 08.07.2011 13:26    Post subject: Reply with quote

Problemet er vel ikke i "engangskosten" med å kjøpe spillerne, men i å lønne dem hver måned. Så mange andre lønninger som er viktigere vøtt.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.07.2011 12:19    Post subject: Reply with quote

Syns dette var en flott annonse i Adressa:

Tommel'n opp!
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 02.08.2011 13:52    Post subject: Reply with quote

"Rosenborg har mistet grepet på sine norske konkurrenter og hjemmepublikummet i serien."

http://www.t-a.no/nyheter...172468.ece
Back to top
cbas10an
Senior

PostPosted: 17.08.2011 09:28    Post subject: Reply with quote

Det var en del bråk før sesongen rund dette med kampanjer på salg av sesongkort til halv pris og lignende.

Jeg fant ut her i går når jeg brukte gjenkjøpsretten min til kampen i morgen at jeg betaler 40,- kroner mere når jeg bruker gjenkjøpsretten min enn om jeg hadde kjøpt begge plassene med "SammenBilletten"
Samme felt og samme rad, bare et par plasser lenger bort.

Da jeg sjekket prisene for dette i seriekampene fant jeg ut at det var en prisdifferanse der også, på 33,20 kroner for mine 2 plasser.

Altså jeg betaler 498,- kroner mere for mine 2 sesongkortplasser i serien, enn om jeg hadde kjøpt billett fra kamp til kamp med "sammenbilletten"
Nå får jeg riktignok de samme plassene hver gang med sesongkort, men jeg føler ikke det er verdt 500 spenn.

Hva tenker dere om dette?

Jeg mener igjen at Rosenborg behandler sine faste supportere respektløst.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 17.08.2011 10:20    Post subject: Reply with quote

Sammenbilletten er vel et resultat av at en sliter med å fylle tribunene.
Om det er respektløst? Vel, det er vel sånn innenfor mange ting som må selges ut til en viss dato. Flyturer og charterturer kan du få billig hvis du slår til kort tid før når det er ledige plasser. Klær kan du få til halv pris når sesongen går mot slutten og mat kan du kjøpe nedpriset når datomerkinga går ut.
Kan ikke irritere seg over alt, da blir livet frustrerende Wink
Back to top
cbas10an
Senior

PostPosted: 17.08.2011 11:00    Post subject: Reply with quote

Ser poenget ditt selvfølgelig, men synes det blir feil å sammenligne dette med sydenturer eller en utgått modell av en dongeribukse.

Her er det snakk om at Rosenborg selger sesongkort for å:
-Bedre likviditeten før og i starten av sesongen.
-Gi seg selv et bilde av hvor mange tilskuere man kan forvente på kampene.

Da blir det feil å annonsere for gjenkjøp av billett til en rabattert pris, for og samtidig selge den samme billetten enda billigere i en annen kampanje.

Dette er ingen god forretningsskikk!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb