| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 24.10.2008 09:33 Post subject: |
|
|
| 3rl3nd wrote: | Dette var flaut. Vi spiller uten noen "attityd", og ingen overprising av billetter kan unnskylde den elendige forestillingen vi viser i dag.
Med dette som utgangspunkt, ser jeg mindre positivt på høstens kamper.
Eneste godkjente i dag er Jarstein og Tettey, tildels Strand.
Flau.
-E |
Jeg saa ikke kampen, men adressavisen faar det til aa virke som om Skjelbred og Iversen storspilte. Ikke foerste gang de tar feil isaafall |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 24.10.2008 10:33 Post subject: |
|
|
Adressa tar nok feil. Og jeg nekter å tro at Hamren er fornøyd med innsatsen. Laget er en kandidat til fredsprisen i andre omgang, ble jo omtrendt ikke skutt på mål i det hele tatt. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 24.10.2008 10:57 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvorfor folk klager på publikum.
De som var der gjorde en grei innsats. Tviler på at trykket hadde vært så veldig mye bedre om det var 10 000 flere.
Synes ikke det var så veldig mye piping på laget i går, slik som Tettey klager på. Derimot var det en fullt fortjent pipekonsert mot noen av Brügge-spillerne.
Prisene er det ikke så mye å klage på, og langt i fra "CL-pris". 260 kr for enkeltbillett på nedre-vest. 450 kr i CL i fjor. Jeg vil si at det er litt forskjell. Tror heller ikke folk skal ha problemer å bla opp mer en 260 kr når Valencia kommer, selv om det er samme turnering.
I starten syns jeg kampen så bra ut, men etter 35 min fikk jeg en følelse av at dette har jeg opplevd før (Godset-kampen). Heldigvis holdt vi nullen. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.10.2008 11:47 Post subject: |
|
|
Det som er så bekymringsfullt fra denne kampen er at det ser som ut som en fortsatt trend at de lagene som legger seg bakpå mot oss alltid får et par gedigne sjanser. Heldigivs hadde vi flaks i går.
Nå blir det sinnsykt vanskelig og jeg tviler på at det blir noe mer uefa-cup enn dette gruppespillet. Vi har for mange soveperioder som gjør at motstanderen kommer alt for lett til. Målscorere har vi heller ikke.
TIPS:
St. Etienne - RBK 2-1
RBK - Valencia 1-3
FCK - RBK 1-0
På bortebane er vi veldig dårlig til å sette sjansene våre. Vi holder alrdi nullen på bortebane mot gode lag( Valencia var ikke god i fjor) Det vil bli utslagsgivende. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 24.10.2008 11:53 Post subject: |
|
|
| skjønner ikke hvordan Hamren kan være fornøyd med andre omgangen. Vi spilte begredelig da, med omtrent null skapte sjanser. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 24.10.2008 12:51 Post subject: |
|
|
| DenRodeBaron wrote: | | Selv om dette ikke var noen champagne-fotball fra vår side, blir jeg skamfull på vegne av de som piper på eget lag. Slikt bør man overlate til feterte bergensere og italienere. GÅ HJEM, heller enn å gjøre situasjonen enda verre for laget vårt! |
Piping var vel fortjent, og det var mye mye mindre enn de skulle få...
En flau andre omgang, elendig pasning, få idéer, og to-tre store sjanser gitt til et lag som hadde 0-0 som mål.
I den eneste kampen som var nødvendig å vinnes, hjemme mot det "svakeste" laget i gruppa.
Gå hjem? Ja, men ikke før har laget fått høre at innsatsen var pinlig, spesielt for laget viste at de ikke hadde peiling og/eller mot.
Mot Brann ble det 0-0 og, men skal vi sammeligne de to kampene?
Piping er helt akseptabel og rett etter en sånn svak og "myk" kamp! |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 24.10.2008 13:20 Post subject: |
|
|
Piping på eget lag gjør man bare ikke!
Jeg er enig i at kampen ikke var noe bra av oss, men hva forventer du at skal bli bedre av at man piper? Tror du virkelig at spillerene får bedre ferdigheter og konsentrasjon av å bli pepet på?
Laget vårt er ungt, og helt avhengig av selvtillit for å lykkes. Med slike som deg på tribunen, Loki, blir dette langt verre. Neste gang bør du heller holde kjeft og gå hjem! |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 24.10.2008 13:44 Post subject: |
|
|
Skuffende kamp.
Skuffende innsats.
Skuffende resultat.
Skuffende oppmøte.
Og hva er galt med musikksmaken til Marek Sapara? Tina Turner?
Heldigvis vant franskmennene så kanskje de er fornøyd med ett poeng mot oss i neste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.10.2008 14:07 Post subject: |
|
|
| DenRodeBaron wrote: | Piping på eget lag gjør man bare ikke!
Jeg er enig i at kampen ikke var noe bra av oss, men hva forventer du at skal bli bedre av at man piper? Tror du virkelig at spillerene får bedre ferdigheter og konsentrasjon av å bli pepet på?
Laget vårt er ungt, og helt avhengig av selvtillit for å lykkes. Med slike som deg på tribunen, Loki, blir dette langt verre. Neste gang bør du heller holde kjeft og gå hjem! |
Tøys. Fra ende til annen. Spyttslikkingen kan man gjøre fra seg ellers i livet sitt. Å være supporter er ikke å være en nikkedukke.
Det er forskjell på å mislykkes mot et bedre lag etter hardt arbeid, og det vi så i går - sløve, ukonsentrerte feil fra begynnelse til slutt. For xx antall hundrelapper er det ingen grunn til å akseptere slikt. Tettey er full av PISS i adressa! (uten at han var den som behøvde skamme seg mest der ute) _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 24.10.2008 16:01 Post subject: |
|
|
For meg handler ikke dette om rett til å si ifra.
Tro meg, jeg er akkurat like misfornøyd med kampen i går som dere andre er, og jeg oppfatter det på ingen måte som "spyttslikking" å prøve å backe opp laget når de trenger det som mest.
Hvilken del av spillet blir bedre av at hjemmepublikum piper? -Ingenting, bortsett fra motspillernes tilfredshet og følelsen av å pisse på hjemmelaget. Men det bryr du deg vel ikke om. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.10.2008 16:47 Post subject: |
|
|
| Det er like mye å spytte på supportere å si at en er fornøyd med gårsdagens kamp som det er å pipe på spillerene fra publikums side. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.10.2008 17:01 Post subject: |
|
|
Hallo!
Å være supporter for et lag (smak litt på ordet) betyr vanligvis at man ønsker at laget skal gjøre det bra. Et ungt lag, som vårt, vil både reagere mer positivt på maksimal backing fra publikum, og ditto negativt på piping og buing fra tilskuere på det som liksom skal være hjemmebanen. Det er vel ingen som tror at spillerne trenger noen nisser i publikum til å fortelle dem at de ikke spiller så bra? Eller at det hjelper med litt piping fra sine egne?
Greit nok at enkelte av dere som kaller dere supportere føler at dere har rett til å reagere når dere ikke får innfridd forventningene til det underholdningsproduktet dere har betalt i sånne dyre dommer for; hvis det er sånn dere ser på det å gå på kamp, så kos dere med den begrensede gleden deres, men kall dere ikke supportere. Tilskuere er dere, i beste fall.
For oss andre, som syns det viktigste er at laget spiller bra, og vinner, så vil jeg anbefale å rope, synge, klappe, gjøre det vi kan for å få tilbake gløden i laget når den ser ut til å glippe en stund. Dette gjelder både når vi spiller cupkamp mot Tynset, seriekamp mot Vålerenga, og når vi spiller UEFA-cup mot Brugge.
Takk for meg. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 24.10.2008 17:02 Post subject: |
|
|
| En ting jeg stussa over i går, hvorfor i pokker byttet Hamren inn Berisha på overtid når vi skulle jakte 1-0? Det er vel gjerne laget som ønsker å bruke tid som bytter på overtid? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.10.2008 17:47 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Hallo!
Å være supporter for et lag (smak litt på ordet) betyr vanligvis at man ønsker at laget skal gjøre det bra. Et ungt lag, som vårt, vil både reagere mer positivt på maksimal backing fra publikum, og ditto negativt på piping og buing fra tilskuere på det som liksom skal være hjemmebanen. Det er vel ingen som tror at spillerne trenger noen nisser i publikum til å fortelle dem at de ikke spiller så bra? Eller at det hjelper med litt piping fra sine egne?
Greit nok at enkelte av dere som kaller dere supportere føler at dere har rett til å reagere når dere ikke får innfridd forventningene til det underholdningsproduktet dere har betalt i sånne dyre dommer for; hvis det er sånn dere ser på det å gå på kamp, så kos dere med den begrensede gleden deres, men kall dere ikke supportere. Tilskuere er dere, i beste fall.
For oss andre, som syns det viktigste er at laget spiller bra, og vinner, så vil jeg anbefale å rope, synge, klappe, gjøre det vi kan for å få tilbake gløden i laget når den ser ut til å glippe en stund. Dette gjelder både når vi spiller cupkamp mot Tynset, seriekamp mot Vålerenga, og når vi spiller UEFA-cup mot Brugge.
Takk for meg. |
Jeg sysn vi skal jatte med styre og administrasjon i alt de gjør også jeg. De kan jo finne på å gjøre det enda dårligere om ikke alle stryker dem medhårs...
Takk for deg, og god tur! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 24.10.2008 17:53 Post subject: |
|
|
Herregud, hva er problemet? Laget fikk god støtte fra alle tribunene hele kampen igjennom, med unntak for spredt piping og spontane frustrasjonsutbrudd ved et par anledninger.
85 minutter med støtte og 5 minutter med kjeft. Voksne mannfolk som har en syvsifret årslønn har ingen grunn til å syte ove rdet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.10.2008 17:55 Post subject: |
|
|
| Gutonga i kortbuksa! Men pæng ska dæm ha! |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 24.10.2008 18:03 Post subject: |
|
|
Selv synes jeg problemet oppstår når folk som har hold kjeft hele kampen skal begynne å pipe.
Men det som RBK viste i går var begredelige greier. Var alt for lite vilje til å gjennomføre tingene, man stopper heller opp og slår en pasning tilbake. Man kan kanskje unnskylde seg med at motstanderen forsvarte seg bra, men da må man rett og slett løpe mer/bedre.
Roar har fortsatt noe av denne viljen til å løpe med og uten ball, selv om han begynner å bli gammel (noe man så litt i går). |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 24.10.2008 18:23 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | En ting jeg stussa over i går, hvorfor i pokker byttet Hamren inn Berisha på overtid når vi skulle jakte 1-0? Det er vel gjerne laget som ønsker å bruke tid som bytter på overtid? |
Timingen var kanskje ikke den beste, men Berisha er vel typen til å dukke opp på rett plass til rett tid. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 24.10.2008 18:54 Post subject: |
|
|
Stakkars unger, de fikk piping
Tilskuere på Lerkendal var altfor snille i går, spør du meg.
Et lag som har ambisjoner i avansement spiller tidenes sløveste kamp, uten vilje, uten ild, uten en eneste idé. Alt de kunne var trille ballen rundt, og ikke nøyaktig heller.
Brügge spilte med 4-5-1 og kom dit med 0-0 i tankene, og RBK bygde nesten ingenting, selv om de burde og skulle vinne kampen. TIl slutt var 0-0 nesten altfor lite for belgierne...
Må vi bare sitte og nikke, for vår lille og unge RBK ikke har tapt?
Skal spillere bli traumatisert av noe (fortjent) piping? Skal de gråte seg i søvn? Herre... de er vel proffer, og de bør være i stand til å tåle kritikker.
Som sagt, publikum var altfor høflig og tilgivende. På andre stadion hadde pipekonserten begynt mye tidligere og mye mye høyere.
Det å forsvare og nesten beskytte laget er ikke en moden og smart måte å være fans. Må vi bare gjemme hodet i sanden og late som ingenting?
Gjør jeg noe dumt eller feil, vil jeg høre "dette var dumt/feil/dårlig". Får jeg ros likevel, kommer jeg aldri til å bli bedre.
Spillere er ikke småbarna. En drittkamp er en drittkamp, og si det motsatte skal verken gi oss 3 poeng eller få at laget spiller bedre i fremtid. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.10.2008 02:23 Post subject: |
|
|
| Jeg er fristet til å si en del, men jeg tror enkelte her er mest opptatt av hvordan folk andre steder i landet ser på oss. "Vi trøndere er da for gode til å gjøre sånt." |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 25.10.2008 11:30 Post subject: |
|
|
| Enligt min mening skall en bra supporter även stödja sitt lag i motgång. Det är endast kontraproduktivt att börja pipa. Jag trodde det var endast i spaghettiländer man höll på med sånt. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 25.10.2008 12:07 Post subject: |
|
|
Vi spiser da spaghetti Norge og?
 |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 25.10.2008 12:23 Post subject: |
|
|
Norge och Sverige är typiska potatisländer. En riktig nordmann äter för det mesta potet och brun saus.  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 25.10.2008 16:37 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Enligt min mening skall en bra supporter även stödja sitt lag i motgång. Det är endast kontraproduktivt att börja pipa. Jag trodde det var endast i spaghettiländer man höll på med sånt. |
Dette å "stödja sitt lag i motgång" er greit når laget taper men gir alt mulig. Laget kan vel slippe 5 baklengs men spille "bra" og fortjene støtte og trøst. Det er liten vits i å pipe et lag som holder med å tape stygt, hvis det er klart at de ikke kan gjøre mer enn de gjør allerede.
Mot Brügge ga RBK ikke sitt best, ikke i nærheten av det. De spilte en forferdelig, rotet og myk kamp. Etter 85 minutter av slik pinlig innsats, var det lov å gi laget beskjed om at fans ikke er blinde og dumme.
Begge uavgjort mot Brann var , 0-0 mot Brügge var Like mange poeng, men forskellige kamper og innsatser
Litt piping skal ikke knuse spillerne... Det kan vel virke som en slags "wake-up call".
Det å sitte rolig og synge "Roooo-seeeen-boooorg" mens spillerne løper rundt uten mål og med er sikkert mer "norsk", men jeg tviler på at det er nyttig og.
Men jeg kommer fra Spaghettiland sjøl, da vet jeg ikke bedre  |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 25.10.2008 17:22 Post subject: |
|
|
| Jag håller inte med att de inte försökte göra sitt bästa. Brugge var mycket bra defensivt och pressade RBK högt på planen. De stängda kanterna (utom högersidan de första 20-25 min) och skar av passningsvägarna. Detta ledde till missade passningar och bolltap. Jag vågar påstå att Brugge var det bäst defensivt organiserade laget som varit på Lerkendal i år; de spelade helt rätt mot RBKs diamant. De var även lika passningsskickliga som RBK. Ibland möter man en bra motståndare som man inte klarar av att slå. Jag köper även förklaringen att spelarna var trötta i andra halvlek; jag tror inte Skjelbred och Tettey ljuger om detta. Det finns förklaringar till tröttheten; landslagsuppehåll och skador. Inga riktigaHamrén-träningar de senaste veckorna. |
|
| Back to top |
|
 |
|