| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.09.2007 01:24 Post subject: |
|
|
Absolutt, Recon. Jeg bare ville få fram at han i utgangspunktet ikke gjorde feil valg av side, når han først skulle velge side. Han burde uansett stått mer midt på. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.09.2007 01:28 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Forresten noen (attach?) som kan guide meg til å laste ned kampsammendraget fra TV2? |
Legg inn WM Recorder (Last ned).
Start programmet.
Gå inn på sida med kampsammendraget og opptaket starter av seg selv.
Jeg tok opp og lastet opp kampsammendraget her i tilfelle du ikke får det til.
PS! Jeg husker ikke hvilken "mode" som er standard i WM Recorder, mulig det er "Pro", men jeg bruker ihvertfall "ADA". |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 03.09.2007 01:35 Post subject: |
|
|
| Takker. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 03.09.2007 20:16 Post subject: |
|
|
| Skulle Bergdølmos utligning vært annulert? Øvrebø holder venstrehånda opp når frisparket går. Det betyr da vel inndirekte frispark. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.09.2007 20:23 Post subject: |
|
|
Hmm.. Hånda opp er jo indirekte, men duellen i seg sjøl tilsier nok direkte. Så vidt jeg vet er det vel bare obstruksjon som gir indireke i dueller. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 03.09.2007 20:24 Post subject: |
|
|
Farlig spill skal også straffes med indirekte, vel? _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 03.09.2007 20:29 Post subject: |
|
|
| Forseelsen til Kvarme tilsier kanskje ikke inndirekte, men han holder faktisk hånda oppe. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.09.2007 20:32 Post subject: |
|
|
Høyt spark o.l er vel ofte indirekte, ja. Må vel inrømme at indirekte/direkte-reglen er den jeg har minst kontroll på av dømmereglene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Nusso Junior
|
Posted: 04.09.2007 02:35 Post subject: |
|
|
| Du kan godt si i etterpåklokskapens navn at Hirschfeldt burde stått i midten av målet. Men hvordan hadde dere reagert hvis Winsnes hadde putta i keeper-hjørnet? Da hadde det selvsagt blitt omtalt som keepertabbe.. Etter min mening gjør ikke Lars feil i denne situasjonen. Syns å huske at han var i forkant av situasjonen, og tok et skritt til siden i det skuddet gikk også.. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.09.2007 03:20 Post subject: |
|
|
Jeg mener det er viktig å ikke kun fokusere på hvor skuddet til Bergdølmo faktisk endte opp. En keeper må ta taktiske valg på bakgrunn av hvor han kan forvente skuddene hen. Både Bergdølmo med høyrefoten og Winsnes med venstrefoten, sto der. Og med tanke på murens plassering, finner jeg det hensiktsmessig å stille seg litt til høyre for midten. I tillegg må man tenke på sikta, som jo ble verre med alle Strømsgodset-spillerne oppstilt imellom. Jeg ville med det med i beregningen, antagligvis plassert meg en kvart meter nærmere langhjørnet enn det han gjorde, så fremt det ikke hadde forverret sikta betraktelig, og det er det vanskelig å si noe om. Det var plasseringsbiten.
Når det gjelder selve reaksjonen til Hirschfeld, så synes jeg han stemte av bittelitt for sent (Dog vanskelig å se). Dermed rakk han ikke å forflytte seg kjapt nok før han måtte kaste seg. Det er også mulig at han burde tatt et litt større steg, men med muren i mellom seg og ballen, er det selvsagt vanskelig å vurdere tida man har (hastigheten på ballen) på å gjøre disse bevegelsene.
Det er ihvertfall ingen tabbe. Milevis unna.
Last det ned og sett det på repeat (279 kB). |
|
| Back to top |
|
 |
Nusso Junior
|
Posted: 04.09.2007 13:02 Post subject: |
|
|
| Forsåvidt enig med det du sier attach. Kan godt være Lars tenkte litt på seg selv i situasjonen. Står jeg midt i mål, og ballen går i keeper-hjørnet, er det en keepertabbe. Står jeg litt mot keeper-hjørnet og ballen går i det andre, så er det ikke... Du lurte på om han ikke kunne tatt et større steg. Nå er det slik at jo lengre steg du tar, jo mindre sats får du i frasparket. Spørsmålet er om han ikke kunne tatt et lite steg til? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.09.2007 17:06 Post subject: |
|
|
| Du har selvsagt rett i at det er bedre med to mindre enn ett stort steg. Likevel vet vi ikke om et litt lengre steg vil ført han lengre ut mot ballen totalt sett, i den situasjonen. Jeg mener bestemt det er mulig å ta det skuddet, men samtidig er det klart at han hadde et større ansvar for keeperhjørnet fremfor langhjørnet. |
|
| Back to top |
|
 |
Nusso Junior
|
Posted: 04.09.2007 17:14 Post subject: |
|
|
Utagbart er det ikke nei.. SÃ¥ vi er vel enige da  |
|
| Back to top |