English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vajebah Sakor
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 21:16    Post subject: Reply with quote

Sakors store handicap er jo hans temposvakhet. Han gjorde det svært dårlig på RBKs hurtighetstester. Sakor valgte nok Juventus fordi at han er sjanseløs på å få noe særlig med spilletid i RBK. Når JJ måtte gå og Perry kom inn som ny trener stilnet mye av interessen for Sakor.

I Juventus vil Sakor oppleve en tøff og kynisk hverdag og et høyt sportslig nivå. Sakor vil aldri ble en fullblods a-spiller for Juve, men holder han ut i to-tre år kan han utvikle seg mye og få et godt grunnlag for å spille proff-fotball på et lavere nivå. Feks serie B, TL, BL i Østerrike eller noe lignende.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.01.2013 21:22    Post subject: Reply with quote

Du har så rett. Akkurat det speiderne til Juventus ser i gutten også. Derfor han ble hentet.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 21:57    Post subject: Reply with quote

Juventusspeiderne har nok en enda lavere treffprosent enn lille RBK.
Det har selvsagt noe med at kravene og nivået er høyere i Juve/serie A enn i RBK/TL.

Sakors har hatt suksess i ung alder (G-landslag, fast i 2. div) pga ekstremt tidlig fysisk utvikling. Disse merittende har nok også gjort mange klubber oppmerksomme på gutten. Vi har allerede Ole K Selnæs, han er mer interessant enn Sakor! Selnæs er raskere og har et mye bedre tilslag på ballen.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 23:29    Post subject: Reply with quote

apresthus wrote:
Angående det med Italia så tror jeg det kan gå to veier, enten integreres han inn bra, og drar virkelig nytte av juve sin historie og erfaring som europeisk toppklubb, eller så kommer han seg ikke inn døra og kan få en veldig problematisk tilværelse. Det baserer jeg på tidligere historier fra andre proffer, men også mine egne erfaringer med den italienske kulturen generellt. Jeg tilbringer en del måneder i løpet av året der nede, og sikter på å flytte permanent der seinere i år. Italienere KAN være veldig inkluderende og veldig varme mennesker, men de forventer absolutt at du gjør ditt for å tilpasse deg deres kultur og språk, og hvis du ikke gjør det, kan det bli ganske ensomt som utlending. Når det er sagt, så tror jeg han gjør klokt å velge Juve, jeg ville ikke dratt sør for Roma iallefall hadde jeg vært han, siden de vanligvis er litt mer internasjonale i nord.

Er det ikke også litt forskjell på Nord-Italia, der Sakhor kommer til (Torino) ,og Sør-Italia? Oppfatter Nord-Italia som mer vestlig enn sørlige deler av landet som er mer "kaos".

Jo Inge Berget gikk jo til Udinese. Ville raskt hjem. Tror ikke han ble helt tilpasset den italienske stilen. Man skal vel være litt spesiell for å overleve i Italia, med en stor god dose av selvtillit.
Back to top
möllenbergs
Senior

PostPosted: 24.01.2013 23:58    Post subject: Reply with quote

Jo Inge Berget gikk jo til Udinese kun som en del av avtalen om Ighalo. Dermed unngikk de videresalgsklausler, på samme måte som Stabæk forsøkte i fjor.

Han var aldri tiltenkt en rolle i Udinese. Selvfølgelig ville han vekk!
apresthus
Proff

PostPosted: 25.01.2013 00:04    Post subject: Reply with quote

@Sola
Jo, som sagt ville jeg ikke dratt sør for Roma, synes det er litt for langt sør også Razz Jeg har ingenting i mot sør-italienere, men kulturen der er en helt annen enn den norske, og til og med den nord-italienske. Historisk sett har nord vært industrielt og kommersielt senter (de krangler fortsatt om Roma er sør italia eller nord ), mye på grunn av dette har de en mer "nord europeisk" holdning til arbeid og business generellt.

I sør er de mer laidback, men også ofte mer skeptisk til utlendinger. Italia er igrunn ett veldig splitta land, kanskje ikke så rart siden de ikke har vært en republikk så lenge. Tror Juve er ett godt valg når han først velger Italia, Fiorentina hadde ikke vært dumt det heller. Ønsker han lykke til, men blir ikke nevneverdig overrasket om han drar hjem etter en stund. Italia er nok ett av de vanskeligste landa for en nordmann og være proff i.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 25.01.2013 00:18    Post subject: Reply with quote

Quote:
Italia er nok ett av de vanskeligste landa for en nordmann og være proff i.

Er det noen i det hele tatt som har lykkes? Carew, Nilsen og Riise, kanskje?
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2013 00:23    Post subject: Reply with quote

Per Bredesen. Kanskje ikke så relevant i dag, men. Flo var vel ingen hit, men han fikk nå en god del kamper i Serie A han også.
Back to top
apresthus
Proff

PostPosted: 25.01.2013 00:25    Post subject: Reply with quote

Vil ikke si at noen av de har "lykkes", gikk vel forholdsvis ålreit for Riise og Carew den lille tida de var der.. Nilsen spilte 53 kamper for Napoli eller noe, imponerende Razz
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 25.01.2013 00:47    Post subject: Reply with quote

Trodde virkelig ikke at anglofilien lå så sterkt i genene våre... Razz
apresthus
Proff

PostPosted: 25.01.2013 01:05    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg er litt kort, men ser ikke helt sammenhengen med anglofili her. Razz
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 25.01.2013 01:27    Post subject: Reply with quote

Hehe... Jeg tenkte på den typiske norske fotballspilleren, her. Vi er vel mer «oppdratt» til å spille mer fremoverrettet, hurtig og «primitiv» fotball, hvis man kan si det, enn hva italienerne er. De er litt mer spillende, eksplosive og langt mer tekniske enn hva vi er, og nettopp derfor, faller vi igjennom i en slik liga.
iconbit
Veteran

PostPosted: 25.01.2013 02:00    Post subject: Reply with quote

Danske 20-årige Frederik Sørensen fik 17 kampe for Juventus, selvom han ikke hadde nivået og han spiller i dag i Bologna. Jeg ser det som et eksempel på at Juventus godt kan finde på at give sjansen til unge spillere, og Sakor er mindst et lige så stort talent som Sørensen!
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 25.01.2013 04:32    Post subject: Reply with quote

Tror Juventus er et bedre alternativ enn de engelske og spanske lagene med store akademier. Kanskje lettere å stikke seg ut i Juventus enn f.eks Arsenal og Man Utd.

Får ønske gutten lykke til, selv om jeg helst hadde sett han i RBK drakt noen sesonger.
Back to top
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 25.01.2013 09:35    Post subject: Reply with quote

Perfekt at han går til Juve. Da kan vi snappe han opp igjen om 2 år, ferdig utviklet. Et godt alternativ til å ha han sittende potte sur på benken sammen med Berntsen og de andre midtbane småungene.

Når så mange unggutter skal knive om så få plasser, får en lett en sutrekultur i stede for en konkurransekultur.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2013 09:46    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter med en følelse av at Sakor er en type som kommer til å slå igjennom. Man kan klage så mye man vil over manglende hurtighet (på tester der Fredheim Holm VANT) oooog stort sett ikke noe annet, men i NextGen-turneringa så jeg en spiller som eide to år eldre motstandere fra store europeiske klubber såpass at de la om taktikken for å komme seg unna. Stort arbeidsområde, godt driv med og uten ball, god nærteknikk, god pasningsfot, og jammen scora han ikke litt mål også. Mest av alt minnet han meg om Patrick Vieira.

Dessverre tror jeg vi mistet det største talentet i hans årskull nå, uten at jeg egentlig klarer å skylde på noen for det. Det er klart man kunne ønsket seg en litt tøffere linje, slik at han ikke bare fikk bruke RBK til å vise seg fram for andre uten forpliktelser, men sånn blir nå engang klubben drevet, også på seniornivå.

Ønsker Sakor alt godt, og håper å se ham som landslagsspiller med det første.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 26.01.2013 01:34    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Per Bredesen. Kanskje ikke så relevant i dag, men. Flo var vel ingen hit, men han fikk nå en god del kamper i Serie A han også.

Ragnar Larsen også. Fortsatt en legende i to klubber der nede. Helt på høyde med Bredesen - og vel så det!

jeg er det for øvrig slett ikke som usannsynlig at Juve i det lange løp ser på Sakor som en "Ny" Sissoko/erstatter for Pirlo.

Last edited by Bakklandia on 26.01.2013 14:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sola
Veteran

PostPosted: 26.01.2013 03:24    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
Danske 20-årige Frederik Sørensen fik 17 kampe for Juventus, selvom han ikke hadde nivået og han spiller i dag i Bologna. Jeg ser det som et eksempel på at Juventus godt kan finde på at give sjansen til unge spillere, og Sakor er mindst et lige så stort talent som Sørensen!

Jepp. Jeg har inntrykk av at Juventus har blitt en mer moderne og profesjonell klubb etter Calciopoli. Det er det eneste laget fra Italia jeg tror har muligheter til å dominere verdensfotballen igjen om få år. Virker som det er noe på gang der. Så spørs det om Sakor vil være en del av dette.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 26.01.2013 15:10    Post subject: Reply with quote

Juve henter en Sakor her og en Sakor der i hvert eneste vindu.. De driver en spesiell type butikk og støvsuger talenter i alle verdens hjørner som så leies ut i både hele- og delte avtaler.. De eier rettighetene på enormt mange talenter som spiller for mange forskjellige klubber rundt om. De henter Sakor fordi han rula i NextGen, alderen til tross!

Når det gjelder Udinese og Berget: Udine ligger jo helt øst i Nord-Italia, bare så det er sagt.. Solas innlegg får det til å høres ut som om Udinese er en kaosklubb fra sør, hvor Berget derfor var nødt til å feile!? Udinese er en mønsterklubb for utvikling av talenter. Trenger ikke å ha vært en tapt sak for Berget å prøve seg der, men der konkurrerer man jo om plassen med spillere som Asamoah og Isla (nå Juve), Handanovic (nå Inter), Alexis Sánchez (nå Barcha) og Zapata (nå Milan) etc..

Jeg tror vi missa ut på den potensielt største (kanskje etter Carew!?) butikken vi kan ha gjort i historien.. Sakor kan absolutt få det til i Juve, men jeg tror veien blir lang, nå som Pogba har kommet i gang (bare 19 år).. Mer sannsynlig er det at han skaffer seg en karriere via Juve! Jeg tror ikke han blir å observere i TL på lang tid, men det hadde vært helt ok å hatt ham i RBK noen år, for SÅ å ha solgt ham til Juve;)
Sola
Veteran

PostPosted: 26.01.2013 23:38    Post subject: Reply with quote

Hvor i innlegget har jeg påstått at Udinese er i Sør-Italia, ZOOlander?
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 27.01.2013 00:08    Post subject: Reply with quote

Han tenker nok mer på hvordan du formulerte deg, når du snakker om hvor annerledes kulturen i Sør-Italia er mens du i neste avsnitt skriver ''Jo Inge Berget gikk jo til Udinese'', tror ikke han setter spørsmålstegn til geografikunnskapene dine Smile
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 27.01.2013 00:35    Post subject: Reply with quote

Jepp - som jeg skriver: 'får det til å høres ut'.. Betviler ikke dine geografikunnskaper, Sola - just saying! Kverulant kanskje, but non the less!
Bart1
Veteran

PostPosted: 29.03.2016 21:32    Post subject: Reply with quote

Akkurat denne meldingen jeg ikke håpet å få. VIF har fått Sakor fra Juventus. Husker da han hospiterte hos oss og herjet...

http://www.tv2.no/a/3971508
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 29.03.2016 21:40    Post subject: Reply with quote

Kan vel si at han klarte fint å ødelegge det som kunne blitt en flott karriere, dessverre....
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 29.03.2016 21:57    Post subject: Reply with quote

Fungerer ikke "Hvor er de nå?"-tråden, eller?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb