English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sandnes Ulf
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sylta
Veteran

PostPosted: 19.10.2012 22:54    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
kan jo alltids holde med Brendan Rogers. kommer neppe til å vinne noe, men flott filosofi!

Dersom balltrilling regnes som underholdende, så er sikkert Rodgers vel og bra. Skal man snakke om trenere som faktisk verdsetter underholdning høyt, så må man i retning Eggen, Grindhaug, Zeman, Martinez og Bielsa. Trenere som faktisk vil angripe til enhver tid, ikke trille ball på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende

PostPosted: 19.10.2012 23:00    Post subject: Reply with quote

Mener å erindre at RBK har en tendens til å prestere dårlig mot dårlige lag, spesielt rett i forkant av ekstra viktige kamper. Jeg velger å tro at denne kampen var nok et utslag av dette merkelige fenomenet, og at RBK hever seg betraktelig når de får bedre motstand.

Svensson får vi nok se tilbake på banen veldig snart, men får vi han i kampen Dockal er benket i? Tipper Svensson starter mot Metalist. Mot Molde er det vel fare for at Jönsson velger Selnæs istedenfor, ene og alene pga dødballfoten, til tross for at Holm også har en patent en, og Tarik kan ta straffespark. Høiland skulle man tro er tilbake på benken ut sesongen... Valget mellom Rønning og Strandberg blir spennende spør du meg. Tror jeg (om jeg var JJ) ville brukt Rønning mot Metalist, om han holder Strandberg som hakket bedre av de to, bare for kampbelastningens del (og Rønning er kampklar selvsagt).

Uansett - RBK topper tabellen og legger press på Molde+Godset! Senk skuldrene nå og nyt helgen folkens!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 19.10.2012 23:05    Post subject: Reply with quote

Jönsson vraker ikke Svensson mot Molde hvis han er fit for kamp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Barney
Veteran

PostPosted: 19.10.2012 23:22    Post subject: Reply with quote

Fryktelig kamp, gode 3 poeng. Alt som er å si egentlig. Flertallet av kampene på Lerkendal i år har vært forferdelige og sånn sett er ikke denne kampen noe unntak, hadde vært flott å kun se RBK på bortebane.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.10.2012 23:36    Post subject: Reply with quote

Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 19.10.2012 23:56    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Selvfølgelig gjør han det. JJ vil nok ha bedre balanse og mer løpskraft i laget mot molde.

Samtidig synes jeg enkelte her er veldig raske på avtrekkeren med å skrinlegge Sælnes. Ja, han har utvilsomt forbedringspotensial, og han må nok utvikle seg på flere fronter. Når det er sagt, det blir for dumt å avskrive en 18 årig gammel gutt som har sine beste utviklingsår foran seg. En spiller som har bevist mot noen av de beste jevnaldrende spillerne i Europa at han ikke står tilbake for de, og som denne sesongen har fått store deler av den ødelagt på grunn av sykdom.

Når enkelte videre hevder at han bare er en ny M Henriksen, ja da bør de stikke fingrene i jorda, det bør jo være positivt for RBK og alle oss andre. MH spiller i dag for AZ, han har 77 kamper for rbk, 11 kamper for landslaget, alt dette i en alder av 20 år. For orden skyld, man kan drømme om at RBK skal produsere spillere som Messi og Neymar på løpende bånd, men det er ikke mange klubber i verden som gjør det. Ha litt is i magen, og så får vi avvente å se.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 19.10.2012 23:58    Post subject: Reply with quote

Er det bare Henriksen og Jønsson som ikke klarer å se hvor ufattelig tafatt og dårlig Selnæs er?
Jeg vil ikke se han i startoppstillingen flere ganger i år!!!
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 20.10.2012 00:30    Post subject: Reply with quote

legger denne samtalen død ved å poste ett bilde av Sælnes i det nye football manager 2013.

ironi, mn likavel de har sansen for han
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.10.2012 01:01    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...254457.ece

Hehe billig humor jeg setter pris på, ihvertfall når det går på bekostning av en type som Riise. Smile
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 20.10.2012 01:17    Post subject: Reply with quote

Herlig Very Happy
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 20.10.2012 01:20    Post subject: Reply with quote

Værste er at jønsson tar så lett på at vi spiller så dårlig,og dorsin sier annen hver kamp" på en dålig dag" så tok vi poeng!

Man må innrømme at det var en piss kamp,jo mer de sier til seg selv at de vinner på en dårlig dag,til slutt tror de at det ska vær sånn.

Og ansette en trener som er så langt fra rbk filosofien er tragisk,lang pasninger på langpasninger og spring som nå høner etter.

Ingenting tyder på det er bedring heller,er veldig negativ nå,men de årene med jønsson har vært meget deprimerende.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 20.10.2012 02:34    Post subject: Reply with quote

For en ufattelig patetisk straffe i vår favør. Jeg ønsket virkelig av hele mitt hjerte der at vi skulle bomme, og aller helst med vilje. Slike mål vil vi ikke ha.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.10.2012 03:01    Post subject: Reply with quote

Hehe, liker at Chibuike får kritikk selv om han er den eneste som evner å skape noe tross et ikke-eksisterende offensivt samhandlingsmønster. Vendinga hans i 1. omgang da han bommet fra skrå vinkel er årets tekniske høydepunkt på Lerkendal.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 20.10.2012 10:17    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
kristobal wrote:

Selvfølgelig gjør han det. JJ vil nok ha bedre balanse og mer løpskraft i laget mot molde.

Svensson er jo en av de beste førsteforsvarerne vi har, med stort arbeidsområde.

Soleklart valg mot Molde. Det vet også JJ.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 20.10.2012 10:33    Post subject: Reply with quote

Skal midtbanen henge med mot Molde, så bør man ta med Svensson. Man ser i alle kamper med Selnæs at han henger ikke med, alltid på etterskudd. Og mot nettopp Molde, vil dette bli godt synlig.
Mix hadde heller ingen god kamp mot Sandnes Ulf. Lite bevegelse som han er så flink på.
Jeg tror nok vi får se et helt annet RBK lag mot Molde. De spillerne som har vært på landslagsoppdrag var tunge og slitne. Gamboa kom jo hjem dagen før kamp, med tidsforskjell (8 timer bak Norge) og lang reisetid bak seg.

Men, det er noe med at man alltid er mere "på" da man møter bedre motstand.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 20.10.2012 10:44    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Spartacus wrote:
kristobal wrote:

Svensson er jo en av de beste førsteforsvarerne vi har, med stort arbeidsområde.

Soleklart valg mot Molde. Det vet også JJ.

Mente at JS kommer til å starte, kom litt feil ut. Skulle stått: Selvfølgelig gjør han ikke det.

Ellers er jeg enig med Knerten 10 angående Chibbe. Dette er en spiller som kan være frustrerende å se på, men samtidig mener jeg det er en spiller som skal ha lov til å prøve og feile. Etterson han besitter kvaliteter som gjør at kan bringe ubalanse inn i motstanderlaget omtrent på egenhånd. Det er det ikke mange som har i RBK, eller i TL generelt, og man så de også i går at plutselig åpnet han opp et helt forsvar.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 20.10.2012 11:02    Post subject: Reply with quote

Da er vi enige! Smile
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 20.10.2012 16:20    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
For en ufattelig patetisk straffe i vår favør. Jeg ønsket virkelig av hele mitt hjerte der at vi skulle bomme, og aller helst med vilje. Slike mål vil vi ikke ha.
Helt enig.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 21.10.2012 01:27    Post subject: Reply with quote

Uenig, feildømte straffer for og imot jevner seg ut over sesongen (jeg vil riktignok hardnakket hevde at vi får minst dobbelt så mange slike imot oss, men det er en annen diskusjon), og motstanderne våre takker og bukker og gjør sitt beste for å sette de.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.10.2012 11:18    Post subject: Reply with quote

Statistisk sett er det bare tull Zorbeltuss, 30 kamper er et altfor lite utvalg til å si at det jevner seg ut om en antar at dommerne er helt nøytrale og ikke lar seg påvirke. En vil nærme seg noe over 100 kamper, men normalt sett vil en måtte ha 1000 iterasjoner før en kan si at det er ordentlig jevnet ut.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 21.10.2012 16:09    Post subject: Reply with quote

Gode lag vil uansett alltid få mye mer straffer da de tilbringer langt mer tid i motstanderens 16-meter. De vil altså også få langt flere feildømte straffer enn dårligere lag.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb