| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 05.08.2012 22:29 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
I Tippeligaen mestrer han den, og vel så det. |
En sånn holdning kan vi da ikke ha!!
| Hedon wrote: | | At han kunne vært kjappere vet vi alle sammen, men samtidig krever jo denne rollen mindre beinfart enn indreløperrollen. Kvikkhet i hodet er derimot viktig, og der er Henriksen helt overlegen for eksempel Chibbe. |
Med kvikkhet tenker jeg ikke på løp, men mer på ballkontrollen i pressede situasjoner, og da tenker jeg heller ikke på en-mot-en situasjoner nede ved linja, der finner'n ofte på fiffige detaljer, men mer på situasjoner i "utgangsposisjonen" ved 16-meteren, hvor det raskt er flere forsvarsspillere som hogger etter ballen samtidig. En spiller som Ciljan, eller Midtsjø nå, er gode eksempler på spillere som mestrer sånne situasjoner bedre enn Henriksen. Nesten umulig å ta fra dem ballen der, og det er viktig i en slik bindeledds-rolle.
Last edited by simvik91 on 05.08.2012 22:32; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
|
|
Rett og slett en glimrende kamp av oss! Etter min mening var dette en av de beste kampene vi har spilt under JJ og vi presterer godt gjennom to omganger, selv om vi var hakket hvassere i første omgang.
Veldig morsomt å se at Rade fremdeles kan spille fotball (han var brilliant i første omgang) og at Jonas Svensson har helt rett når han insisterer på å spille sentralt - etter min mening var Svensson BB. Også Henriksen spilte en meget god kamp.
Nå kjenner jeg ikke detaljene (overgangssum feks) for Reginussen, men gitt at den ikke er hinsides så er det på sin plass med litt skryt til Hoftun også  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
|
|
| Frodo wrote: | | vegran wrote: | | Frodo wrote: | | Kun tre mål dårligere målforskjell enn Strømsgodset nå, altså i praksis bedre målforskjell. |
? |
Dersom RBK tar igjen Godset, la oss si at Godset taper de to neste kampene og RBK vinner de to neste (lite trolig, men likevel), så vil Godset ha minst to mål dårligere målforskjell enn i dag, og RBK vil ha minst to mål bedre.
Ergo vil RBK ha bedre målforskjell enn Godset dersom det skulle skje nettopp det målforskjell er til for, nemlig å skille mellom to lag med samme poengsum.
Puh! Endelig ferdig med teskjeene for i kveld. |
Jeg skjønner at det må være et slit... |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
|
|
Veldig bra gjennomført kamp av RBK. Endelig. Er de friskmeldt nå? Må nok se an noen flere kamper først, men i beste fall har høstformen kommet nå. Tok endelig en trepoenger når serielederen avga poeng også. 2 poeng til Molde og 6 til Strømsgodset gjør høsten spennende. Selges Henriksen kan det bli i overkant spennende.
Jeg tror Alas skal få problemer med å spille seg inn i første-elveren, og må nok slite benken fremover. Fysikken hans er ingen match mot staute forsvarere, så inntil vi ser eksepsjonelle dribleferdigheter, veldig kreative løp eller stikkere, eller overlegen fart (i beina og i hodet), så vil nok DFH foretrekkes med den formen han er i for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 05.08.2012 22:31 Post subject: |
|
|
@Knerten:
Han ble konfrontert med stor seier etc, men svarte noe sånn som: "Som Nils Arne alltid sa, så er det viktigste for oss fremover nå er å klare å gjenskape prestasjoner"  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.08.2012 22:39 Post subject: |
|
|
Dette var endelig et lyspunkt. Tidvis en del god fotball selv om vi fortsatt sliter med å skape store målsjanser ved godt spill. Uansett en god kamp, og flott å se at Prica endelig har "våknet" litt igjen. Alas viste lovende ting og han tror jeg blir kjempebra for oss. Kvikke finter, god i småspillet, en type vi uten tvil har manglet. Tror det kan bli morsomt å se ham mer sammen med Chibuike.
Ørlund 5 Lite testet.
Ankersen 6 Frisk offensivt. Etterlater litt rom til tider, men herlig type med stort potensiale.
Strandberg 5 Har veldig lite å gjøre.
Rønning 5 Også han blir lite utfordret.
Dorsin 6 Bomber på fremover og er aktiv og god. Vinnervilje, alltid i boksen.
Dockal 6 Leverer to målpoeng på en ellers rimelig middelmådig dag.
Svensson 5 Helt grei kamp.
Issah 4 Grei han også, men pasningsspillet er rett og slett for dårlig jevnt over.
Fredheim Holm 5 Småfiks og ballsikker, om enn ikke like skapende som i det siste.
Henriksen 6 Gode løp, initiativrik som en litt atypisk offensiv midtbanespiller. Vandrer mye mot sidene.
Prica 6 Utviste stor klasse ved målet. Så friskere ut enn på lenge.
Alas Viste teknikk og dribleferdigheter. Ser bra ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 05.08.2012 22:43 Post subject: |
|
|
Bra kamp
Fornøyd. Men dette laget har enda mer potensial! |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 05.08.2012 22:45 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: |
Ikke minst gode pasningferdigheter!
Traff på alt. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 05.08.2012 22:46 Post subject: |
|
|
| Quote: | [quote="abjoern"]For øvrig, kampen i dag var meget interessant mhp formasjon og hvordan RBK spiller.
JJ gikk på mange måter bort i fra noen av sine prinsipper og i dag spilte vi like mye 4-2-3-1 som vi spilte 4-4-1-1. |
Er du sikker på dette? Jeg mener vi har spilt tilnærmet 4-2-3-1 før også, men utførelsen har ikke vært så bra som den var i dag (spesielt første omgang). Vi har nok tidligere falt tilbake til en 4-4-1-1 formasjon når vi har prøvd å kontrollere kampen, eller lagt oss/blitt spilt alt for dypt, men dette er ikke unaturlig.
Ellers, slik vi så i førsteomgangen er 4-2-3-1 systemet utmerket når det gjelder det å presse høyt, og det var jo bakgrunnen for dens opprinnelse. For det var selve suksesskriteriet i dag, et høyt aggressivt samlet press som ga oss mange gunstige brudd høyt oppe på Aafk sin banehalvdel. Hadde vi vært enda mer effektive, og kjørt løpet ut ville dette blitt stygt for Aafk. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 05.08.2012 22:47 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | vegran wrote: | Syns Alas har gjort en bra debut. Har hatt bare bra involveringer  |
Når? Så han to ganger med ballen. Den ene gang mista han den (skled), og den andre gangen mista han den. Fine løp muligens, men han hadde en halv verdensdel å bevege seg på. |
Joda, han ble skvisa ut på venstrekanten en gang og skled på høyrekanten, men hadde fin ballbehandling når han mottok ballen og særlig den ene gangen da han kom imot og dempet en høy ball og slo den videre på to tuch mens den enda var i lufta (mulg jeg ble imponert fordi issah sto så nære^^)
Alas var grei han, ikek alanzinho teknikk og rykk da men bra motor og ser ut ssom han fant sin plass i systemet selv om han ble litt vell sentrert i løpet av minuttene han fikk, noe som er forståelig da han sikkert var ivrig.
Men igjen, skullerud påpeker hvor viktig det er at vi har en kriger som issah med muskler, men kan noen ta på seg oppgaven å lære mannen å slå pasninger? hadde han mestret den oppgaven hadde rbk rullet opp utrolig mange flere angrep i dag.
synes forøverig Chibuike var positiv også med fine (og få) tuch.
prøver meg på en børs...
Ølhund: 4
greit kamp, men utrolig dårlig i feltet og en skikkelig fjamseretur i dag også, skummelt ..
Ankersen: 5
Kommer seg. Positiv offensivt og blir bedre defensivt. Kommer til å bli peise bra!
Strandberg: 5
Putter og har bra kontroll, men forferdelig oppspill mot Dockal i midten som skaper en AFK sjangse som kunne endt verre.
PVR: 5
Ble ikke satt på for mange prøver, bra kontroll i lufta og spilte på det trygge. Viser prov å selvtillitt da han går på et offensivt løp der han ike ble brukt.
Dorsin: 6
Stålkontroll! Slipper til et par inlegg, men får justert seg og høyresida til AFK blir nøytralisert. Kjempegode bidrag offensivt og en sliter som står frem! Hadde denne mannen bare hatt en smule mere fart/aks
Issah: 5
Jobber og sliter og er solid. Spiller på det trygge og er bra defensivt, men offensivt skorter det på pasningskvalitet/valg, noe som koster oss en del store muligheter.
Jonas: 6
Jobber som F. Utrolig bra driv og kommer mere til sin rett i den rollen han har i dag.
DFH: 6
Konstruktiv, smart og solid. Flott kamp der vi ser hvor smart han egentlig er. Viser prov på huirtighet også i de defensive løpene. Hvor er den farten i det offensive? Tenk om han hadde vært litt mere målfarlig...
Borek: 7
Putter igjen og er farlig hele kampen. Ikke sensasjonell i dag, men viser trygghet og selvtillitt, noe som er i ferd med å smitte over på på de andre?
Henrix: 8
BB. Mangler scoring, men herre jemini for noen løp og innsats! O mdet stemmer at Alkmar har bydd 8 mill bør de skjemmes og tripple bdet snarest!
Prica: 6
Endelig! Kjemper, sliter og FÅR TIL NOE! Prica er som en sulten ulv som midstopperne hater å møte på sitt beste. I dag var han tilbake der igjen og fikk endelig et scoring. La oss håpe det løsner for ham nå
Inb:
Alas (20min):
Viser at han har bra ballbehandling og jobber både fremover og bakover. ser ut til at han kan passe fint inn i laget. Forsiktig optimist.
"Selnes" (skrullerud)
Synes hna blir litt defensiv i hode når han kommer innpå og velger det trygge fremfor det kreative, men godt at han er tilbake!
Chibbe:
Flotte involveringer med få tuch og bra teknikk. Får et (feil?)frispark mot seg når han jobber inn en ball på høyrekanten der han hadde fri bane.
Alt i alt så trengte jeg dette. Som RBK supporter er det endelig deilig å se en kamp der laget eier kampen på Lerkendal. Alt fopr lenge siden sist. Med litt flaks kunne vi vunnet med 5-6 mål i dag.
JJ: 6
Vanskelig å si, virker rolig på benken hele veien, men viser ved scoringene at han sikkert mistet Ambolten på 200kg han hadde på skuldrene. Greie bytter i dag, ikke så mye han kunne gjort anderledes, virket som om vi hadde en bra plan i dag.
RBK: 7
Vi liker det vi ser, keep it comming! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.08.2012 23:37 Post subject: |
|
|
| Synes dette var en bra kamp, særlig 1.omg var veldig bra. Merkelig å se Prica gjøre en bra kamp igjen, og Henriksen og Svensson var også veldig bra. Har funket veldig bra å skyve frem Henriksen og flytte Svensson inn sentralt. Skryt til Jönsson for det trekket. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 06.08.2012 08:25 Post subject: |
|
|
| Ser at VGSvea ga Svensson 7er og BB i VG. Han gjør en veldig bra jobb på midten, men i går var Henriksen bedre og han fikk bare en femmer, han var ikke 2 karakterer dårligere en Jonas. Av og til virker det som godeste Sveagaarden kun ønsker å være spesiell. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 06.08.2012 10:51 Post subject: |
|
|
Et deilig moment fra denne kampen var at vi faktisk kneppet innpå lagene før oss på tabellen. Deilig at vi greide noe nytt  |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 06.08.2012 11:10 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | | knerten_10 wrote: |
Traff på alt. |
Naa er jeg forvirret her, saa ikke kampen selv og saa langt har jeg lest foelgende i denne traaden:
-Alas hadde gode involveringer
-Alas hadde kun to involveringer, begge gangene mistet han ballen
-Alas vist teknikk og dribleferdigheter
-Alas viste gode pasningsferdigheter
Hva stemmer? _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 06.08.2012 11:18 Post subject: |
|
|
Alas hadde helt klart flere involveringer enn to, bl. annet en med Shibbe der han drar seg fri igjennom et ledd og passer fint til Shibbe. Når gutten blir dus med tippeligaen, har jeg kjempetroa på han  |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 06.08.2012 11:20 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: |
Naa er jeg forvirret her, saa ikke kampen selv og saa langt har jeg lest foelgende i denne traaden:
Hva stemmer? |
Alt!
Neida, han kom ikke inn i spillet noe særlig. Slo en tunnel og avanserte en gang. Ble ca. 30 kg for lett i en duell med AAFK-stopper en gang. Ellers kjørte han for det meste trekanter m/ partnerbytte med Henriks, Chibbe og Issah.
Pasningsmessige trekanter, ALTSÃ…H. |
|
| Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 06.08.2012 11:30 Post subject: |
|
|
| For en gangs skyld skikkelig artig å se RBK igjen..vært en stund siden nå synes jeg. Det meste funka..spesielt i 1 omgang. Alt for tidlig å felle en dom over Alas enn så lenge, men la merke til at han trekte en del innover og virka gira på å være involvert. Rart å se hvor bra det funka med Henriksen og Prica på topp. Synes Issah var god men spiller litt for mye på 'kanten' når det gjelder passninger og taklinger. Markus var BB. |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 06.08.2012 11:36 Post subject: |
|
|
Merkelig nok får Henriksen kun 5 i adressa også.. Dockal får 6 og Strandberg er dagens ivers med en 7'er..
Stemmer ikke helt med min oppfatning av hvordan de spilte |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 06.08.2012 11:37 Post subject: |
|
|
| stenex wrote: | | PauloSilas wrote: |
Hva stemmer? |
Alt!
Neida, han kom ikke inn i spillet noe særlig. Slo en tunnel og avanserte en gang. Ble ca. 30 kg for lett i en duell med AAFK-stopper en gang. Ellers kjørte han for det meste trekanter m/ partnerbytte med Henriks, Chibbe og Issah.
Pasningsmessige trekanter, ALTSÃ…H. |
I denne duellen med midtstopper, dytter midtstopper med srtak arm, så det er ikke rart han blir for lett da! |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 06.08.2012 11:44 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: |
I denne duellen med midtstopper, dytter midtstopper med srtak arm, så det er ikke rart han blir for lett da! |
Ja, var jo et ganske klart frispark. Men dommeren blir også kanskje litt lurt av at han er så liten, at det er derfor han faller lett i duellen.. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.08.2012 11:57 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | | Dew wrote: | | knerten_10 wrote: |
Traff på alt. |
Hva stemmer? |
Det er vanskelig å dømme han særlig ut fra innhoppet, da intensiteten var dabbet av når han kom inn og vi egentlig bare surfet inn 3-0. At han kun hadde 2 involveringer og mistet ballen begge gangene er tull. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 06.08.2012 11:59 Post subject: |
|
|
| Med den linja dommere i eliteserien har lagt seg på, så er ikke dette frispark. Han må lære seg og bruke kroppen mer aktivt i slike dueller. Han virket ikke forberedt på at motstanderen gikk hardt i kroppen på han og var derfor lett å skyve unna. Men dette kommer seg etter noen kamper vil jeg tro |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 06.08.2012 12:18 Post subject: |
|
|
| Konrad4ever wrote: | | Med den linja dommere i eliteserien har lagt seg på, så er ikke dette frispark. Han må lære seg og bruke kroppen mer aktivt i slike dueller. Han virket ikke forberedt på at motstanderen gikk hardt i kroppen på han og var derfor lett å skyve unna. Men dette kommer seg etter noen kamper vil jeg tro |
Helt enig i det, men ut i fra reglene så hadde det ikke vært feil med frispark der. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 06.08.2012 12:57 Post subject: |
|
|
At dommerne i Tippeligaen mener hockeytaklinger er fullt lovlig på en fotballbane får stå for deres regning. Etter regelboka var det et passe soleklart frispark. Det er begrenset hva man skal forvente av en liten, spinkel teknisk spiller som Alas. Med tiden vil han nok bli mer vant til at slike taklinger er helt normalt i Tippeligaen, og lærer seg å "ta igjen" på sitt vis.
Men vi kan ikke si at det ikke skulle vært frispark bare fordi dommerne i Tippeligaen ignorerer reglene, og lar store, sterke midtstoppere få herje villt med små, lette teknikere.
Ellers synes jeg Alas gjorde en helt ok debut. Viste prov på god førstetouch, og spilte gode pasninger, om enn ikke med særlig høy vanskelighetsgrad. Han ble aldri stående på stedet hvil etter å ha slått en pasning, og prøvde alltid å gjøre seg spillbar. Det er jo nesten revolusjonerende i Jan Jönssons Rosenborg. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 06.08.2012 13:28 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det er helt greit å gi Svensson BB. Gjorde en ganske usynlig jobb på midten kanskje, men den jobben var ekstremt viktig både offensivt og defensivt. Vant utrolig mange baller og la ned utallige meter. Var spillbar både for forsvarsfireren og de lenger fremme på banen og var alt i alt ganske plettfri denne kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
|