| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Adde Rutinert

|
Posted: 20.05.2012 22:50 Post subject: |
|
|
| Magnus L wrote: | | Se til helvete å møt opp på kamp da for faen! 9000 tilskuere er nesten like flaut, som selve resultatet | Foretrekker Ranheim!  _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.05.2012 22:52 Post subject: |
|
|
Mener han stotra frem noe om at det var positive tendenser i angrep på bakgrunn av noen tall han hadde sett når han ble konfrontert av tv2?
Uansett veldig bra at Tv2 begynner å bli kritiske. Får bare håpe at adressa snart hiver seg med, da brenner det fort under beina på brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.05.2012 22:53 Post subject: |
|
|
'vi skapte nok sjanser' begynner å bli et fast utsagn fra Jönsson. Når kan antall målsjanser være 'nok'?
Er klare motsetninger i hvordan han og Deila tenker. Etter gårsdagens seier mot FFK mente Deila at de måtte spille mye bedre og gjøre noe med dette på treningene fremover, og når intervjuer sa at de hadde skapt mange målsjanser blåste han bare av det. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 20.05.2012 22:55 Post subject: |
|
|
Det faktum at uansett hva som skjer i Rosenborg så blir det sammenlignet med det som skjedde mellom 1995 og 2002.
Det positive er at dette gir Rosenborg noe å jobbe mot.
Det negative er at ingen får tid før supporterne begynner å klage, ropene om Eggen startet allerede i april/mai ifjor dette etter at vi hadde mistet de viktigske brikkene fra gullsesongene 09-10. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 20.05.2012 22:57 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | Det faktum at uansett hva som skjer i Rosenborg så blir det sammenlignet med det som skjedde mellmo 1995 og 2002.
Det negative er at ingen får tid før supporterne begynner å klage, ropene om Eggen startet allerede i april/mai ifjor dette etter at vi hadde mistet de viktigske brikkene fra gullsesongene 09-10. |
Problemet er at laget knapt er i fremgang (spillemessig!) til tross for at JJ har handlet spillere for 35 millioner kroner, inkludert en spiss til nesten 10 millioner som ikke forsvarer en plass på laget.
Mange, meg selv inkludert, ville gitt JJ tid dersom man så noe som helst som minnet om en plan utover langballen mot spissene og at Jon Inge Høiland skal ta absolutt alle innkastene på høyre side av banen. Det er dessverre ikke-eksisterende og det må vi ta konsekvensen av. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.05.2012 23:02 Post subject: |
|
|
Maybe JJ has a plan
But we are too stupid to understand it |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.05.2012 23:04 Post subject: |
|
|
Ørlund 3 - Zzzzzzz
Høiland 3 - ZZzzzzz
Wangbert 5 - Ikke satt på prøve.
Strandberg 5 - Ikke satt på prøve.
Dorsin 3 - Zzzzzzz
Fredheim Holm 6 - Frisk
Selnæs 6 - God distribusjon
Henriksen 6 - Aktiv
Svensson 3 - Trenger ny rolle
Iversen 2 - Blytung
Prica 2 - Good bye
Nok en kamp med null samhandling. Lange baller uten vinkel på 1. bevegelse. Janne må faktisk gå fortere enn svint. Et tap mot VIF vil nok fremskynde det. Jeg har sluttet å bli skuffa over RBKs tristesse nå, faktisk. Innsett at vi ikke er bedre enn dette. Angrepsspillet er så jævlig dårlig at det er utrolig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.05.2012 23:06 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | Maybe JJ has a plan
But we are too stupid to understand it |
Det er selvfølgelig teoretisk mulighet for at JJ har en plan. Men jeg tror mer på at jeg får oppleve at kvinner og menn blir i stand til å forstå hverandre i løpet av min levetid. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 20.05.2012 23:07 Post subject: |
|
|
Ikke tro at jeg forsvarte Janne.
Dette er mitt syn på problemene i Rosenborg.
Jeg sa før Janne ble ansatt at jeg håpet på en trener fra Spania, Frankrike eller Nederland. En trener som kunne tiltrekke seg spillere som vi vanligvis ikke ser etter som kunne gitt Rosenborg en frisk pust.
Jeg har også sagt at jeg ser for meg at Rosenborg har en SD som ikke er skandinavisk. Norsk fotball faller lengere og lengere tilbake og så lenge det går på innavl i norsk fotball så kommer vi alldri tilbake.
Rosenborg trenger nye ideer, de trenger folk på sportslig side som kan puste nytt liv i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 20.05.2012 23:07 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | Det faktum at uansett hva som skjer i Rosenborg så blir det sammenlignet med det som skjedde mellom 1995 og 2002.
Dette er altså så meningsløs argumentasjon. Hva mener du egentlig her? Hva svarer du på eller hva forsvarer du? Dette er bare usaklig svada av noen som ønsker å være i opposisjon eller av prinsipp forsvare JJ uten å ha noen argumenter.
Faktum er at JJ ikke evner å vise oss eller sine spillere hva han tenker. Da handler ikek dette om 1995-2002. Det er bare noe du tror fordi du ønsker å bygge argumentasjonen din rundt dette utgangspunktet. Løft blikket. Se opp. Hva ser du?
Edit: Ser din utgreining og beklager min utblåsning. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.05.2012 23:09 Post subject: |
|
|
Det Stora Eländet. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 20.05.2012 23:12 Post subject: |
|
|
| "vi skal komme med et bra og sugent lag mot Vålerenga.." sitat JJ. Sugent på hva? Flere langpasninger eller enda mer føring med ball som ender ut i ingenting... Har gitt opp sesongen 2012 nå, ser ingenting av spillemønster eller ferdigheter i dette laget. Blir ikke bedre ,Henriksen stikker ved første anledning, Larsen og Dockal forlenger ikke og er de neste ut. Dette går rett vest... |
|
| Back to top |
|
 |
AlexanderHallberg Proff
|
Posted: 20.05.2012 23:15 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Sjt.Viseth:
| Quote: | Vi må slutte å tenke på hvorfor vi ikke scorer!!!
Se heller på innsats, vilje og guts! Det er ikke eksisterende!!! |
Fullstendig uenig. Vi må slutte å tro det mangler innsats, vilje og guts når vi ikke vinner. For vi viser det i mass! Dette RBK-laget viser enorm innsats, vilje og guts, men de aner ikke hvordan de skal bruke det.
Vi har en trener som ikke klarer å formidle noenting, spillerne er rådville og løper feil, sender pasninger feil, holder på ball når de burde spille, stopper når de burde doblet, står å se på når gjennombruddspasninger kommer, etc.
ALT er feil bortsett fra spillerne sin innstilling syns jeg. |
Totalt enig. Gutta jobber hardt og viser glød... men skulle tro de var malplassert i en verna bedrift. Få ut JJ, inn med en ny trener og spiss. _________________ Det går som det går mot toppen |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.05.2012 23:18 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | Det faktum at uansett hva som skjer i Rosenborg så blir det sammenlignet med det som skjedde mellom 1995 og 2002.
4-5 måneder som trener og en grusom seriestart er bra nok grunnlag for at fansen skal kunne komme med negative ytringer. Tid har det vært gitt nok av, men kompetansen er ikke på det nivået den burde vært, og da kan man gis så mye tid man bare greier uten at det blir bra nok noen gang.
Det mest tragikomiske var de her inne som sammenlignet Jönsson og Eggen med oppnådde titler på samme alder og derfor mente at Jönsson stod foran noen gullsesonger. Ikke akkurat... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.05.2012 23:19 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | Norsk fotball faller lengere og lengere tilbake og så lenge det går på innavl i norsk fotball så kommer vi alldri tilbake.
Rosenborg trenger nye ideer, de trenger folk på sportslig side som kan puste nytt liv i Rosenborg. |
100% enig. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 20.05.2012 23:23 Post subject: |
|
|
| Det RBK trenger er en ekstremist. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 20.05.2012 23:26 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | Er ikke medgangssupporter, men jeg vurderer fader meg å boikotte Lerkendal til vi får noen endringer på trenersiden. Driter i om jeg har sesongkort, dette holder faen meg ikke!  |
Interessant selvmotsigelse! |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 20.05.2012 23:27 Post subject: |
|
|
Jeg forsvarte Janne mest pga frykt for hvem Hoftun ville hentet som erstatter. For meg er problemene i Rosenborgs sportslig avdeling mye større en Janne.
Jeg hater å si noe bra om molde, men de har i det minste startet jakten på en ny trener. At det er Uwe Rösler er jeg glad for, det betyr at de som styrer i molde er like dårlig som de som styrer i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 20.05.2012 23:40 Post subject: |
|
|
Selv om spillet (med unntak av enkelte perioder) har vært dårlig hele sesongen så tok jo laget nok poeng og ledet til og med serien fram til serierunden 16 mai. Derfor håpet jeg at jeg hadde tatt feil av Jönsson og at spillet ville komme etterhvert også.
Men nå føler jeg at vi er tilbake til fjoråret med null innsats, feilpasninger, ustabilitet osv.
Så nå mener jeg at nesten uansett hva som måtte skje på de kampene som er igjen før sommerpausen så må JJ gå.
Det virker som om JJ og også flere av spillerne er fornøyde bare med å være i RBK og ikke gidder (eller klarer) og yte det som kreves.
Dette er en skam!!! |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 20.05.2012 23:40 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: | | Knowrud wrote: | Er ikke medgangssupporter, men jeg vurderer fader meg å boikotte Lerkendal til vi får noen endringer på trenersiden. Driter i om jeg har sesongkort, dette holder faen meg ikke!  |
Frodo er det så vanskelig for deg og pr. andre som skriker "kom dere på kamp" å forstå at å være supporter ikke betyr at man skal finne seg i hva som helst? Vi snakker om spillere som tjener mange ganger mer enn de fleste av oss, de som styrer og jobber i administrasjonen har også gode lønninger. Mye av disse pengene får de inn fra supportere som BETALER og bruker penger på kampdagen, mye penger i forhold til hva de fleste av dem tjener. Dette gir supporterne rett til å kreve et produkt som står i stil i forhold til pengene som blir brukt på å skape produktet.
Egentlig ikke vanskelig å forstå dersom man vil. Folk som bruker sin fritid og sine hardt tjente penger på et produkt har forventninger og har sin fulle rett til å være kritiske og protestere onverfor de som faktisk tjener seg rike uansett om de leverer et godt eller dårlig produkt (selv om et dårlig produkt over tid også ødelegger inntektsgrunnlaget). |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 20.05.2012 23:43 Post subject: |
|
|
Ørlund: Poler ballen sinnsykt høyt. 2
Høiland: Null å jobbe med defensivt. Kaster sinnsykt mange innkast. Vil være med offensivt, men får til svært lite. 3
Wangberg: Litt ute å kjøre første 15, henter seg bra inn etter det. Lite å bidra med offensivt, svak med ball. 4
Strandberg: Pondus og selvtillit bak der. Varierende med ball. Vil veldig mye. 5
Dorsin: Helt ufattelig treig. Vil også mye offensivt, får derimot til svært lite. 3
Svensson: Kan ikke spille ving. Blir veldig dirk kuyt, altså løpe rett inn i motstanderen med ball. Løper mye. 3
Selnæs: Vil så gjerne slå fremover, men det er NULL bevegelse foran ballfører. Fantastisk dødballfot. Drømmer om en dag å se gutten i et lag med samstemte bevegelser og en offensiv plan, da blir han magisk. 6
Henriksen: Veldig villig og ivrig. Ikke mye plan i bevegelsene hans, men han beveger seg i det minste. 5
Holm: Positiv. Skapende med ball. Legger også ned mange meter defensivt. Sterk 5
Iversen: I downtown-modus. OK bevegelser, men block watne-touch Skal ha ros for et blytungt løp hjemover, da han skal skjelle ut dommern. 3
Prica: Forferdelig. "Lukter" ikke andreballer i det hele tatt. Gammel, treg og ræva. 2
Janne: Mjaaaa. Lykkes ikke helt med å kaste nonstop på taktikktavla i dag. 1 _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 20.05.2012 23:43 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: | | Knowrud wrote: | Er ikke medgangssupporter, men jeg vurderer fader meg å boikotte Lerkendal til vi får noen endringer på trenersiden. Driter i om jeg har sesongkort, dette holder faen meg ikke!  |
Ja, jeg er egentlig på vei til å bli en medgangssupporter selv om jeg ikke føler meg som en. Har hatt sesongkort i 4 år nå og har vært jevnlig på Lerkendal i 5..men fortsetter Jønsson med dette raspeballe-spillet så vil jeg ikke møte opp. I dag var første gang i år at jeg ikke møtte opp (dog pga noe annet), men ser ikke bort i fra at jeg vil vegre meg til å dra inn til Trondheim annenhver uke i sommer/høst..
edit: Må legge til at hvis jeg hadde bodd i Trondheim så hadde jeg sannsynligvis møtt opp hver eneste hjemmekamp, men gidder ikke å kaste bort to timer med bilkjøring og store utgifter i bompenger og bensin på dritten her.. |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 20.05.2012 23:58 Post subject: |
|
|
Den beste underholdninga i dag var da Iversen tok seg selv i nakkeskinnet og startet en sugen 15-metersprint for å skjelle ut Oddvar Moen. Ellers var det som vanlig traust, svenskt og latterlig dårlig på Lerkendal. At det bare var 9-10.000 på stadion er forståelig. Ingen gidder å se på dette trege, kjedelige og målfattige laget. Minner meg egentlig mye om 09 og 10-laget. Bare at da hadde man en attityd, man hadde utholdenhet og smartness nok til å få det andre laget utkjørt for så å vinne kampene på slutten. Nå er det ufarlig. At jeg egentlig gidder å slå på tv'en for dette er guds mirakel.
Last edited by Wannebo on 20.05.2012 23:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 20.05.2012 23:58 Post subject: |
|
|
| Hei, nå skal det bli godt med EM-pause. Jævla Jönsson. |
|