English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rocky83
Veteran

PostPosted: 27.06.2011 11:37    Post subject: Reply with quote

Det er sykt at ledelsen har en ambisjon om gå til CL med dette laget når vi har mistet de fire beste spillerne fra laget som knapt tok poeng i Europaligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 27.06.2011 12:22    Post subject: Reply with quote

RBK har i mange år hatt en ambisjon om "å spille i Europa hvert år". Håpet er naturligvis CL, men det er vel ikke noe man budsjetterer med. Vi tok oss inn i CL i 2007 med et lag som vaket omtrent der vi er nå etter 12 kamper, men da skal det sies at vi var ekstremt heldige med trekningen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 27.06.2011 12:26    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det er tullprat du driver med når du fortsetter å hevde at det kun er Annan som ikke er erstattet. I antall er kanskje alle erstattet, men kvalitetforskjellen er enorm.

Hamrén/Eggen er heller ikke fullgodt erstattet, og det er kanskje det mest bekymringsfulle.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.06.2011 12:50    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
RBK har i mange år hatt en ambisjon om "å spille i Europa hvert år". Håpet er naturligvis CL, men det er vel ikke noe man budsjetterer med. Vi tok oss inn i CL i 2007 med et lag som vaket omtrent der vi er nå etter 12 kamper, men da skal det sies at vi var ekstremt heldige med trekningen.

Det var helt andre grunner til at det laget vaket nede på tabellen enn hvorfor dagens lag ligger der de gjør. Da var det i stor grad snakk om ett spillermyterie når det kom til seriekampen samt store motivasjonsproblemer for hverdagskampene, men kvaliteten på spillerne vi hadde var mye høyere enn idag.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 27.06.2011 14:13    Post subject: Reply with quote

Et lag er et lag uansett. Jeg er enig i at vi hadde bedre enkeltspillere, men vi presterte omtrent på samme nivå året etterpå også. Så det måtte en del endringer til, og til tross for dårligere enkeltspillere så har resultatene jevnt over vært bedre de siste par årene.

De gode enkeltspillerne var heller ikke det som preget laget vårt i de beste årene. Noen hadde vi naturligvis, men det vi gjør (er nødt til å gjøre) nå er jo i og for seg ikke så ulikt det vi gjorde i første halvdel av 90-tallet da vi dels hentet spillere lokalt og lot de få prøve seg i Million-cupen 1991 (Stensaas, Kvarme) og deretter kastet de inn i det og dels sendte spillere som ikke helt var gode nok vekk et år eller to (Strand, Brattbakk) for så å hente de hjem igjen.

I tillegg handlet vi naturligvis inn noen solide forsterkninger (Totto, Leo, Bjørnebye foran 1992-sesongen), men andre år var jo det som kom av heller varierende kvalitet (Kaasa og Tangen var vel begge under middels i RBK-trøya, Bergersen klaget på at han ikke fikk spille på midten selv om han var bra som kant osv).

Jeg synes dessverre det virker som om at Tippeliga-hypen om hvor bra alt var i 2006-2007 har satt sine spor hos oss også. I mine øyne var det ikke så himla bra egentlig. Vi hadde en del gode enkeltspillere, men et ikke alt for bra lag.

Nå er laget bedre og enkeltspillerne dårligere. Det ser ut som om at det er vanskelig å få både i pose og sekk.

Man kan naturligvis ønske seg tilbake til 2007 hvor man hadde den ene klassespilleren etter den andre, og attpåtil enkelte spillere som i ettertid har vist seg som enda bedre enn det de var hos oss. Men et fryktelig ustabilt lag der bunnivået var skremmende og man aldri var i nærheten av seriegull. Det framstår liksom som selve lykkelandet hos enkelte i dag. Kanskje fordi også den norske fotballhypen gjorde at "alle" gikk på kamp da selv om resultatene var svakere enn de siste 20 årene bortsett fra ett.

Joda, jeg skulle gjerne hatt 2007-laget i dag jeg, men bare hvis prestasjonene hadde stått i stil med laget. Men da ønsker man seg liksom noe som man aldri har hatt, og det blir litt feil synes jeg. Vi oppnådde egentlig ganske lite med alle disse stjernene på laget. Og vi er ikke de eneste som gjør det. Det finnes klubber i andre land som før og nå har hatt flere stjerner enn poeng også, litt overdrevet.

Jeg har trua på at vi kan oppnå mer med et litt "grått og kjedelig" lag. Så får vi kanskje tåle at publikumstallene beveger seg ned mot tilstandene fra før fotballhypen steg og nivået egentlig bare gikk nedover. Selv om det ikke trenger å skje det heller.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 27.06.2011 14:23    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Nå er laget bedre og enkeltspillerne dårligere.

Hehe.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 27.06.2011 14:32    Post subject: Reply with quote

Klønete formulert, men du skjønner vel hva jeg mener.

Jeg mener vi hadde langt bedre enkeltspillere i 2008 enn i fjor, men man kompenserte altså det med et bedre "lag".

Slik tabellen er nå er vi to poeng bak 2007. Vi er nok dårligere på flere måter enn enkeltspillerne i forhold til den gang, men "laget" den gangen var ganske dårlig ut fra spillerne vi hadde.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.06.2011 14:33    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Jeg synes dessverre det virker som om at Tippeliga-hypen om hvor bra alt var i 2006-2007 har satt sine spor hos oss også. I mine øyne var det ikke så himla bra egentlig. Vi hadde en del gode enkeltspillere, men et ikke alt for bra lag.

Jeg er enig med deg i at laget ikke fremstod så veldig bra, selv om spillerne var gode. Det sier ikke så rent lite om hvor viktig det er å ha en tipp topp trener i klubben.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 27.06.2011 14:34    Post subject: Reply with quote

Rocky83 wrote:
Det er sykt at ledelsen har en ambisjon om gå til CL med dette laget når vi har mistet de fire beste spillerne fra laget som knapt tok poeng i Europaligaen.

Dette handler om at de har så lite forståelse og analytisk evne at det ødelegger klubben. Man klarer ikke å forstå sammenhengen 2+2 = 4. Da går det galt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.06.2011 14:36    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Klønete formulert, men du skjønner vel hva jeg mener.

Jeg mener vi hadde langt bedre enkeltspillere i 2008 enn i fjor, men man kompenserte altså det med et bedre "lag".

Slik tabellen er nå er vi to poeng bak 2007. Vi er nok dårligere på flere måter enn enkeltspillerne i forhold til den gang, men "laget" den gangen var ganske dårlig ut fra spillerne vi hadde.

Jeg tor derimot at nivået og kvaliteten har sunket så mye de siste åra at 2007-laget i 2007-form hadde banka dagens lag.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.06.2011 14:46    Post subject: Reply with quote

For øvrig merkelig sak Esten O. Sæther skriver etter kampen.

Noen som skjønner hva han egentlig snakker om her, annet enn at det er bra trenere ikke syter etter kampene? Virker som rimelig målløs rabling fra en aldrende penn.
kristobal
Legende

PostPosted: 27.06.2011 15:03    Post subject: Reply with quote

Det var en fryktelig usammenhengende kommentar jeg ikke forstod mye av.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 27.06.2011 15:11    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det på en eller annen måte er en slags kommentar rundt fair-play og det og ikke fokusere på dommerfeil og hva det andre laget gjorde. Altså å ikke henge seg opp i detaljer som strengt tatt egentlig ikke er så viktige i det store bildet.

Eller noe sånt.
spraggon
Proff

PostPosted: 27.06.2011 15:14    Post subject: Reply with quote

Et lite stikk til Rekdal kanskje....
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 28.06.2011 20:12    Post subject: Reply with quote

Å jø og fyse for en svak kamp. Måtte legge fjernkontrollen på kjøkkenet for ikke å la meg friste til å surfe på såpeserier. Bra Larse65 er i Tyrkia, ellers hadde nok Jønsson og Eggentrådene vært spammet ned.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 28.06.2011 21:02    Post subject: Reply with quote

Kall meg overdrevent nøktern, og jeg sier ikke at det ble spilt festfotball på noen måte, men ett poeng i Stavanger greier jeg ikke å være misfornøyd med. Spesielt ikke ettersom keeper og midtforsvar fremstår bedre enn de har gjort i hele år, og ettersom både Molde og Tromsø sølte vekk poeng på samme kveld. Det går ikke lenge nå før Rosenborg er fullt med der oppe.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.06.2011 22:28    Post subject: Reply with quote

Men det er jo nettopp det - at både TIL og Molde også snublet. Hvis vi hadde vunnet (og Tromsø ikke hadde fått ulogisk lang tilleggstid for å få det tredje målet) hadde vi jo vært mye nærmere, spesielt siden vi har en hengekamp mot ett svakt Sogndal-lag.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.06.2011 22:48    Post subject: Reply with quote

Dersom RBK skal ha håp om å ta gull i år så er man nesten nødt til å gripe slike muligheter.

Slik ståa er nå så må RBK vinne 13-14 av de resterende 18 kampene man skal spille. Det kommer ikke til å skje dersom man lar slike muligheter passere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.06.2011 00:44    Post subject: Reply with quote

Seriegull bør en slå fra seg som urealistisk fint om det skjer, men fokuset for resten av sesongen bør være å gi best mulige forutsetninger for å nå gruppespillet i CL samt videreutvikle spillere slik at vi kan bygge ett varig sportslig fundament for varig suksess. Ikke slik som de siste 3 årene hvor en har kjøpt to svinedyre seriemesterskap uten å ha maktet å bygge noe varig sportslig fundament. Hoftun har derfor mislykkes i sitt arbeid da det var hans jobb i den perioden og resultatet er at vårt fundament er en ruin av spennende juniorer og kommende bosman spillere.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 29.06.2011 09:29    Post subject: Reply with quote

RBK har 7 poeng opp og 1 kamp til gode på de fleste lagene bortsett fra Tromsø, jeg vil ikke akkurat kalle seriegull urealistisk med det utgangspunktet. Nå har dessuten RBK 2 hjemmekamper som skal vinnes mot Sarpsborg og Strømsgodset, mens f.eks. Tromsø har 2 vanskelige bortekamper mot Fredrikstad og Vålerenga og Molde spiller borte mot Vålerenga i kveld. Spent på å se hvordan tabellen ser ut om 1 1/2 uke. Kan fort være bare 2-3 poeng bak da.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.06.2011 09:55    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke om tabellposisjon, men kvaliteten på spillerstallen vår. Den er så svak og når vi ikke benytter muligheten vi fikk på Viking stadion er det ingen grunn til å forvente seriegull. Det som virker helt sikkert er at årets seriegull kommer til å bli det billigste noengang med tanke på kvaliteten på lagene i tippeligaen, det handler ikke lenger om å være best, men heller det å være minst dårlig. Vi har ett håp, men da må spillet bedre seg, nye gode spillere kjøpes inn i sommer og en del av "juniorene" må bli "voksen" .
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 29.06.2011 09:55    Post subject: Reply with quote

De skal passe seg for å tenke for mye sånn de som skal prestere utpå banen, men for oss supportere er det neppe noe i veien for å konstatere at veien opp langt fra er ufremkommelig.

Som du sier, sju poeng bak de andre bortsett fra Tromsø, som har spilt uforholdsmessig mange hjemmekamper og må gjøre noen endringer når de nå mister Reginiussen og Høgli.

I tillegg har vi 4-3-1 med oss fra de åtte siste, som er i tråd med skjema fra i fjor og forrigfjor.

Nå skal det sies at vi gikk 9-1-0 fra slutten av mai til slutten av august både i 2009 og 2010, og det blir naturligvis en tøff oppgave å gjenta. Men samtidig virker årets serie å i enda større grad enn årene forut å være en serie der lagene slår hverandre som det passer seg.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 29.06.2011 09:57    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det som virker helt sikkert er at årets seriegull kommer til å bli det billigste noengang med tanke på kvaliteten på lagene i tippeligaen, det handler ikke lenger om å være best, men heller det å være minst dårlig.

Gullene i 2004 og 2005 var vel av det meget billige slaget de også. At kvaliteten på ligaen i år er veldig forskjellig fra i fjor har jeg mine tvil om.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.06.2011 10:20    Post subject: Reply with quote

At kvaliteten på ligaen fram til sommervinduet var nok endel bedre enn idag. Det er mange gode spillere som har forsvunnet ut, så og si ingen erstattet av annet enn juniorspillere.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 29.06.2011 10:29    Post subject: Reply with quote

Joda, men at Fredrikstad er tilbake har jo totalt sett styrket ligaen i forhold til Kongsvinger. Sogndal kontra Sandefjord er nok ganske hipp som happ, og det samme er nok Sarpsborg vs Hønefoss.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb