English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
NM: Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem går videre?
Rosenborg
75%
 75%  [ 71 ]
Lillestrøm
24%
 24%  [ 23 ]
Total Votes : 94

Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 11:14    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Til og med hvis man ser bort fra de to redningene i straffesparkkonkurransen kan må slå fast at Ørland sto en fantastisk kamp. Vår soleklare matchvinner i dag.

Ørlund har stått frem som en kjempe i målet de siste kampene, og har blitt en matchvinner for oss. Etter at han i intervjuer sa at sesongen starter nå (etter ferieuka) har han vært helt outstanding. Flott at noen ikke bare er 'all talk'.

Det som også er bra med Ørlund er at han fremstår litt drittsekkaktig på banen, småarrogant og med en gigantisk vinnervilje. Jeg tenkte med meg selv når han innbitt og med knyttede never gikk mot målet der straffekonken skulle foregå, mens LSKs keeper smilte og pratet, at det her var rått parti til fordel Ørlund.

Jeg syns også at Jørn Jamtfall skal få litt ros for at Ørlund ser ut til å stadig forbedre seg i feltarbeidet. Mot LSK var han konge i straffefeltet på alle hjørnesparkene, og det var han langt unna å være den første tiden han var i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende

PostPosted: 23.06.2011 11:24    Post subject: Reply with quote

Synes det er synd at Ørlund skal være kampens beste på Lerkendal mot Lillestrøm. Det sier litt om laget vårt!!!!

Så jo hvordan vi slet maks mot raske afrikanere. Kun Skjelbred hadde sjans til å holde tempoet. Resten falt gjennom. Stallen er enda værre enn jeg har trodd. LSK er ikke noe godt lag, og vi skal møte mye bedre lag i kvaliken.

Skutle, håper du allerede har plan for den økonomiske krisen uten noe E-penger!! Det blir ikke E-cup med dette laget.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.06.2011 11:46    Post subject: Reply with quote

Dramaqueen.

Enig i mye, men ikke så depressiv som deg senador. lsk er helt riktig ikke noe godt lag, men de har en fryktet spissduo og en meget god Nosa bak dem igjen. Deler av lsk er svært godt, andre deler råttent. At forsvaret vårt sliter med å håndtere en klassespiss og en meget rask spiss nr2 i bakrom er forventet. Syns midtstopperen våre løste det bedre enn fryktet/forventet.

Det er flott at Ørlund virkelig har stått fram etter "ferien". Vi trenger han nå som laget sliter.

E-cup mener jeg fotrsatt vi har en sjans til, vi trenger bare være litt heldige med trekninger og skader. Det store spørsmålet er vel om vi kommer så langt at vi spiller kvalikk om CL. Vi kommer oss ikke dit, men kvalikken er over 21 mill bare i premiepenger for å spille/tape kvalikken, i tillegg kommer andre inntekter. Det er de pengene vi trenger. Europaliga uten kvalikke til cl er omtrent tap/null-situasjon økonomisk.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 12:07    Post subject: Reply with quote

Dette var noe av det positive jeg så i denne kampen:

- Laget begynner å spille på seg selvtillit, og det virker som laget trives bedre med et tett kamprogram.

- Det er tydelig at Jönssons individuelle coaching av spillere kommer tydeligere fram når laget begynner å sette seg og selvtilliten er på plass.

- Et eksempel er Skejlbred. Skjelbred må ha fått beskjed om å løpe mere rett fram/være mere gjennombrudshissig med ball når han er innom 16-meteren. Var nære på at han kom helt igjennom et par ganger i går. Skjelbred har teknikk og fart med ball til å løpe hele veien.

- Winsnes har faktisk stått fram positivt de to siste kampene, tross tempoproblemer. Synes han viser vei og drar med seg resten av laget med heroisk jobbing.

- Ørlund er et annet eksempel på hvordan Jönsson coacher enkeltspillere og får fram viktige ferdigheter for laget. Det tar tid å endre spillemønsteret til en spiller, men jeg synes vi ser flere og flere tegn på det nå.

- Vi må slutte å slå langt på en Rade Prica som ligger 30 meter foran resten av laget. Vi må få inn en mer møtende spillertype offensivt for å få ut Prica sitt potensiale. I tillegg må vi bli flinkere på å komme til effektive innlegssitausjoner der spillerne er på løp inn i boksen.

- I Svensson har vi en storspiller på gang. Herlig nærteknikk, uredd spillerstil og et blikk for spillet. Han er både god defensvit og offensivt, herlig! Merkelig og gledelig at vi klarer å avle fram så mange gode midtbanespillere.

- Trond Olsen er ferdig i Rosenborg.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 12:25    Post subject: Reply with quote

jeg var ganske forbannet på alle de lange ballene og innlegga mot LSK igår, er det ett lag vi skal utfordre langs bakken er det LSK.
å stå og lempe baller på Rade med Kippe og en annen høy tulling i ryggen funker ikke, er nesten overasket over at vi ikke tar hensyn til dette.

ser også at folk klager på at vi sliter mot LSK som er ett dårlig lag: forsvaret og midtbanen deres holder ikke noen god klasse, men de har 3 angripere som er meget gode på overganger. allle disse 3 har meget god fart som passer forsvaret våres meget dårlig.

enig med at Olsen er ferdig i RBK, satt en god straffe med det var det.
synd med Moldskred at han er så veldig ustabil i prestasjonene, vi trenger han i slag.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 12:28    Post subject: Reply with quote

Er merkelig med Moldskred. Det første kvarteret av LSK-kampen syns jeg han var vår beste utespiller. Bevegelig og skapende. Etter at kvarteret var gått stod han frem som vår dårligste spiller, der alt han sparket borti fikk gulfarve på seg.

Mysteriet Moldskred...
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 12:53    Post subject: Reply with quote

er nok meget dårlig tro på seg selv, virker som han har fått seg en knekk.
var jo bare trist og se på når han bommet til de grader når LSK keeperen var ute på bærtur og målet var åpent.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 12:58    Post subject: Reply with quote

Veldig god kamp av Trond i går. Friskt innhopp! Helt klart blant Lillestrøms beste spillere. Dessverre tabbet han seg ut i straffekonken.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 13:13    Post subject: Reply with quote

Trond Drillo Olsen jr. wrote:
Veldig god kamp av Trond i går. Friskt innhopp! Helt klart blant Lillestrøms beste spillere. Dessverre tabbet han seg ut i straffekonken.

Surprised
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 13:13    Post subject: Reply with quote

Hva ble det imponerende tilskuertallet igår?

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
henrifei
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 13:19    Post subject: Reply with quote

6 k tror jeg var det som ble nevnt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.06.2011 13:28    Post subject: Reply with quote

Ble nevnt 6 tusen under kampen tror jeg. Men har lest 5.028(tor jeg?) i artikler etterpå. Er vel fort tusen som har betalt men ikke dukket opp på kamp kanskje?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.06.2011 13:33    Post subject: Reply with quote

RBKWeb oppgir 5.012. Stoler på det. Faktisk litt mer enn de 4.672 jeg tippet Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sigurd
Senior

PostPosted: 23.06.2011 13:35    Post subject: Reply with quote

På Lerkendal sa de i hvertfall under kampen at det var så vidt over 5000.

Ser for øvrig at Adressa har prestert å gi Rosenborgs klart beste utespiller i går, Per Ciljan Skjelbred en 4er på spillerbørsen. Er det mulig?

Bakenga og Olsen fikk 3, og var i følge adressa bare så vidt dårligere enn Skjelbred. Svensson, med sitt kjempeinnhopp fikk også bare 4. Dette må være den mest useriøse børsen jeg har sett. Hvilke tullinger er det som vurderer dette?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.06.2011 13:50    Post subject: Reply with quote

Hehe, gammelt nytt, inkompetansen til Adressa blir påpekt etter hver børs de trykker.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 14:34    Post subject: Reply with quote

Rocky83 wrote:
-Ørlund er et annet eksempel på hvordan Jönsson coacher enkeltspillere og får fram viktige ferdigheter for laget.

Bra att Jönsson har tagit grepp när det gäller den undermåliga målvaktscoachingen. Det verkar behövas bara små justeringar för att Örlund skall bli en mer aktiv och bättre målvakt. Han ser också spänstigare ut än på länge. Han börjar närma sig formen från FFK- och AIK-säsongerna.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.06.2011 15:12    Post subject: Reply with quote

Synes i det hele tatt at Jönsson har begynt å få litt mer sving på sakene. At Larse65 har null innlegg på en stund er vel det beste tegnet på det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vollrik
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 15:21    Post subject: Reply with quote

Sigurd wrote:

Ser for øvrig at Adressa har prestert å gi Rosenborgs klart beste utespiller i går, Per Ciljan Skjelbred en 4er på spillerbørsen. Er det mulig?

Bakenga og Olsen fikk 3, og var i følge adressa bare så vidt dårligere enn Skjelbred. Svensson, med sitt kjempeinnhopp fikk også bare 4. Dette må være den mest useriøse børsen jeg har sett. Hvilke tullinger er det som vurderer dette?

Hva forventer du av en avis der den fremste fotballjournalisten skriver at Annan var en bremsekloss og roten til alt ondt Rosenborg foretok seg på banen?
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 15:22    Post subject: Reply with quote

Att optimister som du och jag skriver tyder ju också på att det går bättre. Smile
Back to top
Sigurd
Senior

PostPosted: 23.06.2011 16:41    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Sigurd wrote:

Hva forventer du av en avis der den fremste fotballjournalisten skriver at Annan var en bremsekloss og roten til alt ondt Rosenborg foretok seg på banen?

Jeg må vel innrømme at jeg ikke har lest Adressa så alt for mye, annet enn korte artikler på nett. Satte kaffen i halsen i morges da jeg så denne spillerbørsen. Begynner å lure på om de i det hele tatt har sett kampen.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 23.06.2011 16:43    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:

Haha, dette var helt sykt Smile De satte opp sin foretrukne ellever i 2009 uten Annan på banen. Forteller dette noe om fotballforståelsen i dette mediumet?
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 18:12    Post subject: Reply with quote

Speiler dessverre fotballforståelsen til alt for mange RBK-fans. Utrolig mange enkle og typisk norske (i fotballsammenheng) resonnementer ute og går blant den gjengse skaren. Folket som henger her på forumet er stort sett interessert i all slags fotball, også internasjonal, og bærer preg av det (i positiv forstand).

Annan ble jo til slutt tatt i mot av alle, siden han var så dominant at det var umulig ikke å anerkjenne jobben hans, men det tok sin sid før han fikk aksept.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 23.06.2011 18:46    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:

Annan ble jo til slutt tatt i mot av alle, siden han var så dominant at det var umulig ikke å anerkjenne jobben hans, men det tok sin sid før han fikk aksept.

Kan ha noe med at han i 2008 ankom klubben i en tid hvor Demidov og Tettey virket å være to gode løsninger på problemet i den sentrale/defensive midtbanerollen. Når man da presterer så labert som Annan gjorde, til den prisen, så kan det ta en stund før folk blir positive til spilleren.
Back to top
Brattbakk09
Proff

PostPosted: 23.06.2011 18:51    Post subject: Reply with quote

Annan var da ikke dårlig i begynnelsen?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.06.2011 18:55    Post subject: Reply with quote

Måtte jo spilles inn han som alle andre. Og han hadde jo spilt i europa for Stabæk det året så han kunne ikke spille for oss. Vi spilte jo heller ikke med noen ren defensiv midtbanespiller når han ankom. Var vel derfor han ikke dominerte fra starten av.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb