| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
krist2 Rutinert
|
Posted: 22.10.2010 11:44 Post subject: |
|
|
Er bare en ting å si til senador sine innlegg:
 |
|
| Back to top |
|
 |
bjorjost Proff

|
Posted: 22.10.2010 11:54 Post subject: Børs |
|
|
Ørlund 6
Kan ikkje og bør ikkje belastast med Bjærsmyr, kan ikkje lastast for måla.
Redder Aguero sitt skudd 4/19 gonger.
Lustig 6
Har fått beskjed om å ikkje vere beskjeden, og kjem framover på bana.
Bjærsmyra 4
Grei fotballspelar, minnar litt om ein kompis av meg som spela i 3.div.
Demidov 7
Taklar og spring, flott.
Dorsin 5
Forutsigbart offensivt, litt for uforutsigbar defensivt, dårleg kombo
Henriksen 6
Synd han ikkje kjem på skothald oftare, ser halvfarleg ut to gonger. Litt treig.
Per Ciljan Skjelaugd 4
Enten var det skeive auger eller så var det skeive føter. Dårleg dag for trommestikkemannen.
Annan 8
Den einaste spelaren lagkameratane tør å slå på sjølv om han er pressa, feks. Alle dei beste offensive pasningane til RBK kom frå Annan, i tillegg til def. jobb.
Ivers 5
Lagar frispark på def jobb, vinn eit par duellar, spring etter backane til Atletico.
Målskrekk Øzil 6,5
Hmm. Ser nesten ut som det bur noko i han mot så god motstand. Pussig.
Prica 5
Sjølv om Prica ikkje var forferdeleg totalt sett i dag, må vi gje han låg score for å ikkje lage mål, eller greie å stokke føtene. BunnPrica? Nesten. _________________ Brattbakk 1994–1997
Kampar 100
MÃ¥l 94 |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 22.10.2010 12:00 Post subject: |
|
|
Synes ikke det er nødvendig å skjelle ut noen av spillerne våre. Såklart kunne Skjelbred vært bedre, men man må tenke på at det er han som oftest hever seg til nivået når andre synker ned til Adecco-nivå.
Hadde vi hatt en Prica i absolutt storform, og alle andre hadde kommet opp på sitt toppnivå hadde vi hatt en veldig god sjanse i denne kampen. Jeg nevner også at Atletico er regjerende EL-mester og slo Inter i supercup-finalen.
Men jeg vil også henge meg på knerten sine tanker om spillertyper. Jeg må innrømme at jeg virkelig savner Sapara, Tettey og Konán. Herregud for en forskjell det ville vært med disse spillerne. En Prica i halvslag duger såvidt i Tippeligaen, men i Europa faller han gjennom.
Iversen har internasjonale ferdigheter som den gode spilleforståelsen og ballbehandlingen, men det hjelper så lite når alt blir for tregt og stakkato. At han i tillegg er malplassert på kanten hjelper heller ikke til, da han aldri kommer seg inn i feltet for å få til en avslutning. En Iversen i 2006-form eller Valencia-form hadde kunnet bidra på en helt annen måte enn i går.
Skjelbred hadde en av sine dårligste kamper i Europa i går, mens Annan viste hvorfor jeg sitter og klør meg i sideskjegget over at det ikke kom inn bud på han i sommer. Klassespiller med stor K.
I forsvar synes jeg Lustig hadde en av sine beste kamper for oss i Europa, villig med framover og var kontant i forsvar. Demidov klarte seg greit, mens Bjärsmyr skuffer meg mer og mer. Han viste dog prov på at han er en spillende midtstopper med flere løp med ballen opp i banen i andre omgang.
Demidov og Bjärsmyr skulle likevel vært mer kontante og resolutte i markeringsspillet sitt. Dét kostet oss kampen. Dorsin klarte seg helt greit etter hans standard. Örlund viste at han er god nok for oss.
Synes ikke at det er noen vits i å grave seg ned etter denne kampen. Vi taper mot et bedre lag, men samtidig viser vi godt at vi kan spille fotball også med de store når strukturen i laget er rett. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.10.2010 12:01 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Det må være veldig trist å leve som deg Senador. |
Det er veldig trist å se RBK bli dasset gang på gang der ute. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.10.2010 12:08 Post subject: |
|
|
| senador wrote: |
Synes folk overvurderer Atletico Madrid.
Det finnes andre bananlag i Europa, som i utgangspunktet skulle vært dårligere. Tingen er at de presterer bedre enn oss. Det sier sitt når de lagene heter Metalist Kharkiv, BATE Borisov og Lech Poznan. Lag vi tidligere var milevis forbi. Det er trist å se at utviklingen har gått så til de grader tilbake. Hvordan i h...... var dette mulig? |
Du har kanskje et poeng i det første der, siden de kun spilte uavgjort borte mot Valencia, et lag vi vanligvis slår både hjemme og borte.
At Bate leder pulja med storlagene Sheriff (som vi slo 7-3 over to kamper da vi møtte dem i mesterligakvalen da vi slett ikke var på vårt beste), Dinamo Kiev (et ålreit lag som riktignok er noe distansert av Shaktar i hjemlig serie) og AZ som er langt unna toppklasse i Nederland (vaker midt på tabellen) kan vel neppe brukes som argument for at Bate gjør det så innmari mye bedre.
Hva har vi gjort? Tatt null poeng borte mot Leverkusen (nr 3 i Tyskland) og Atletico Madrid (nummer fem i Spania, regjerende mester og supercupmester), og slått Aris hjemme - et lag vi bør og skal måle oss med.
Hvor skulle vi vært slik du ser det?
Bortsett fra i 1999 og 1997 - og til dels i 1996 (hvor vi riktignok tok seks av de ni poengene mot et ikke alt for bra svensk lag) har vi aldri vært noe særlig bedre isolert sett på resultatene.
Hva er egentlig forskjellen mellom 0-4 og 0-3 i år og:
1-3 mot Legia
1-4 mot Spartak Moskva
1-4 mot Blackburn
0-3 mot Porto
1-3 mot Bayern Munchen
0-2 mot Helsingborg
2-7 mot PSG
0-5 mot Lyon
0-3 mot Inter
Helt vanlige resultater mellom 1995 og 2002 når man ser bort fra de to-tre gode årene våre, samt tre 0-1-tap i 2001.
Leverkusen og Atletico er lag på høyde med og vel så det i forhold til mange av lagene som er med i mesterligaen. De er topplag i to av de beste seriene i Europa.
Mot Leverkusen kunne vi liksom tapt med sju-åtte mål og framstod ynkelige. I går leverte vi en kamp ala det vi ofte gjorde i våre beste år - kamper hvor vi var i nærheten av noe, men ikke riktig gode nok i begge ender av banen. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.10.2010 21:55 Post subject: |
|
|
De første resultatene var helt i starten på CL-eventyret. Da var vi fortsatt ganske nye i gamet, og vi gikk på en del smeller. Likevel klarte vi å spore fremgang for hvert eneste år, vi ble bedre og bedre helt til 1999. Etter det har det bare vært svada, tull og tøys. Ingen markert fremgang, det har blit værre og værre med få unntak.
Man må jo stille seg spm da, om er det rett at de samme som kjørte klubben i grøfta, skal fortsette å ødelegge? Skal man fortsette å ansette folk uten kontaktnettverk internasjonalt bare fordi man heter Hoftun og er trønder? Eller er det på tide å tenke annereldes? Jeg tror det siste. Vi kommer ikke noe videre med det opplegget som kjøres.
Folk må innse at vi trenger kaptial, penger. Da må klubben gjøre noe med det, men det blir ikke gjort en dritt.
Det er ikke første gang man går på pinlige resultater. Bare at nå spiller vi til og med ikke mot de beste, men nivå 2 i internasjonal kontekst.
Målsetningen er topp30. Da skal man forvente bedre når de som er ansatt i klubben hever millionlønninger for å få klubben dit. Det er så langt unna som man kan komme. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.10.2010 23:15 Post subject: |
|
|
Senador: Du har fått med deg at VM-beste spiller spilte på AM og ble byttet ut? At de slo CL-vinneren ifjor og vant EL? Har du fått med deg spillerbudsjettene i klubbene vi spiller mot? Kritikken din er så på viddene at det er helt hinsides ord og språk. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 22.10.2010 23:59 Post subject: |
|
|
Det er ikke RBK´s feil at vi spiller i en av de presumtivt svakeste ligaene i Europa., og her ligger mye av grunnen til prestasjonene. Mye kan sies om grunn til TL svake nivå, men Senador har rett i at klubbene mangler penger. DET er alene derimot ingen unnskyldning for å ikke kunne oppnå sportslig fremgang. Til det trengs det kraftig utskiftning på brakka der det virker som om man har sovet i timen og er fornøyd med å motta lønn. Det er ingen tvil om at RBK må framdyrke spillertyper av en helt annen skala enn det det ser ut til at vi gjør nå. Hva i all verden gjør Trond Nordstein fremdeles i klubben ? Hvorfor ikke trekke inn internasjonal kompetanse på spillerutvikling ? Slik det er nå er jeg redd vi kan se at toget har forlatt perrongen og at det er leeeenge til neste avgang. TL klubbene må gå i seg selv for å høyne kvaliteten på det som presteres. Hvem gidder å se kamper i TL der tilfeldigheter og kjemping på dødballer inne i boksen skal avgjøre kamper ? Der dommerne kommer i fokus etter hver kamp fordi tilfeldigheter i spillet frambringer uvanlig mange tilfeldige konsekvenser ? Ett ord blir stående igjen i mine øyne i alt som angår norsk toppfotball : Tilfeldigheter.
Begynn med å hold ballen langs bakken og framdyrk teknisk skolerte spillere som har en god basisteknikk, så slipper vi tilfeldighetene. Trenerne i TL har en laaaaang vei å gå ....klubber som Ålesund, Odd og LSK er en skam for fotballen.
Prestasjonene hos RBK ute i Europa gjenspeiler TL ´s kvalitet, derom hersker det liten diskusjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 23.10.2010 05:39 Post subject: |
|
|
Veldig bra artikkel med herlig bruk av bilder for å illustrere  _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 23.10.2010 12:09 Post subject: |
|
|
Folk nekter å se forskjellen mellom "Atletico Madrid på papiret" og "Atletico Madrid i 2010-11 Europa League".
"Madrassene" har jo en Mesterligaverdig stall, og har jo slått Inter i en "meningsløs" Cupfinale...
Men de har også TAPT borte mot Aris, og spilt uavgjort hjemme mot Leverkusen. Ikke imponerende resultater, spør dere meg.
Da dukker RBK opp på Vicente Calderon og BANG, 3-0 seier uten at noen trengte å jobbe spesielt hard.
Jeg skjønner det er å forventes at vi IKKE vinner på bortebane mot (halv)gode lag fra Storligaene. Jeg kan til og med leve med "Over 2.5" tap.
Men ikke om de samme lagene som slår oss på samme måten vi slår Hønefoss eller Kongsvinger sliter [eller mister poeng] mot våre direkte konkurrenter.
Aris har hittil fått 4 poeng mot Leverkusen og Atletico. Hjemme. Nå skal vi se om vi klarer det samme, og om de taper stygt borte...
Tredjeplassen i en sånn pulje er akseptabel. Det som ikke er akseptabel er stortap uten å vise frem noe som helst...
Det går an å tape, til og med med ishockey sifrer, mot lag som har spillere som koster mer enn vår hele stall.
Men i det minste må det vises INNSATS.
Tap mot overlegne motstandere er greit nok hvis man taper som menn. I år har vi tapt som et bakgårdsjuniorlag |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.10.2010 15:19 Post subject: |
|
|
Synes rett og slett ikke vi tapte som noe bakgårdsjuniorlag mot Atletico. Vi kunne hatt 1-1 til pause, og spilte ganske bra i perioder av kampen.
Vi får se om Aris taper mye borte mot Leverkusen og Madrid ja. Og om vi kan hente poeng hjemme mot de lagene.
Resultatmessig er det ikke mye å klage over så langt. Opptredenen var skikkelig dårlig mot Leverkusen. De to andre kampene har vært relativt greie.
Med unntak av 3-4 sesonger på slutten av 90-tallet og 2007 hvor vi nesten en gang ikke trengte å spasere inn i mesterligaen har vi ligget på dette resultatnivået eller lavere hele tida siden 1989. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.10.2010 00:37 Post subject: |
|
|
Jeg synes FCK har gjort en meget godkjent CL opptreden. De har ikke drette seg ut, men gjort gode resultater og hadde store sjanser mot Bracelona. Forskjellen i budsjett mellom FCK og de andre lagene de spiller mot er også ganske store.
Jeg kan ikke si det samme om RBK som spiller mot mye lettere lag.
Hvis man skal ut i Europa, gjøre det samme hvert år, og gå på 3 til 4-0 smeller hvert år og aldri gjøre noe nytt, da er det elendig, dårlig ledelse rett og slett.
Jeg kan akseptere tap mot Leverkusen og Atletico. Jeg forventer ikke seier. Likevel får jeg følelsen at å slå RBK er kjempe lett. Leverkusen og Atletico jobber på 60% og vinner enkelt 4 og 3-0. Da er det noe galt, riv ruskende galt.
RBK skriker etter kompetanse og en trener som kan mestre å spille borte mot lag som er indviduelt bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hildrumen Junior
|
Posted: 24.10.2010 01:28 Post subject: |
|
|
Kan si meg enig i at imot Leverkusen var vi langt under pari. Om Atletico var på 60 prosent vet jeg ikke, men sitter igjen med en følelse av at den kampen hadde ikke endt 3-0 hvis vi hadde væt mer presis når vi kom over mitdstreken. Synes ellers vi hadde fin kontroll defensivt store deler av kampen.
Hvordan kan du påstå at atletico og leverkusen var på 60 prosent? Og hva mener du med at vi gjør det samme hvert år,går på 3 til 4-0 smeller og aldri gjør noe nytt? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.10.2010 01:26 Post subject: |
|
|
Man ser jo hver gang at RBK sliter de første 20minuttene fordi da står det 0-0. Atletico kjører jo selvfølgelig på når de ikke leder. Etter 1-0 slipper de seg mer og mer ned, og da blir det naturlig at RBK får mer spill. Det er på grunn av at Atletico slipper seg ned.
Det er enkelt å få 1-0, det skjer alltid fort mot RBK. Man holder jo ikke en omgang en gang.
60% av max legger de seg på etter 1-0. Det fungerer jo enkelt og greit.
Det er jo den samme leksa hvert år. Sist var det pinlige tap mot Valencia, og et fransk lag som lå sist på tabellen i sin serie. For ikke å snakka om Quarabagh. Det er elendig og pinlig |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.10.2010 01:38 Post subject: |
|
|
| Eh... For det første er det ikke unormalt i europeisk sammenheng at lag taper 3,4-0. For det andre er det lag fra helt andre ligaer enn den svake norske vi snakker om her. For det tredje kan du vel ikke sammenligne quarabagh-kampene med disse kampene hvor et lag scorer tidlig mot oss og så slipper seg ned. Quarabagh skapte ikke noe mot oss, de lå kompakt bakover hele tiden mens vi hadde banespillet og presset på uten å være dyktige nok offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
|