English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lyn - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.10.2008 22:08    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Hedon wrote:
krakra wrote:
Alle de jeg nevner er for tiden bedre enn Tettey.

Dette er jo bare helt useriøst. At Fredrik Winsnes og DBH skal være bedre enn Tettey må faktisk være noe av det dummeste jeg har lest siden jeg var inne i Berisha-tråden. De spiller begge på lag som sliter voldsomt og det skyldes i stor grad at de som nøkkelspillere ikke er i god form.

Tettey har vært fantastisk i høst. Leverer en ny god kamp i dag, selv om han forsvinner litt sammen med resten av laget utover i andreomgang.

Jaja, da får jeg bare trøste meg med at bl.a. Semb ser de samme store feilene hos Tettey som det jeg gjør da. Men Semb har selvfølgelig ikke peiling på fotball.....

Nei Semb har etter min mening ikke peiling på fotball. Tettey har vært fantastisk god i hele høst og skal ha en stor del av æren for at forsvaret vårt har vært så bra som det har vært. Annan gjorde idag en strålende kamp med sine store løpskapasitet og fantastiske posisjonering noe som også Tettey er veldig flink på. Hvis Hareide har noe vett så etterkaller han Tettey til troppen.
Back to top
View user's profile Send private message
bennyboy
Senior

PostPosted: 05.10.2008 22:09    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Maradona wrote:

Demidov holder som DM i tippeligaen, men internsasjonalt er han for lett...

Tull, rett og slett tull. Demidov overgår Tettey som DM uten problemer både her hjemme og ute i Europa. Det er også derfor han stort sett har spillt DM når det har latt seg gjøre frem til Annan kom da selvfølgelig.

Godt å se at Sapara får den hederen han fortjener.

Og der kom det stygge baklengsmålet.....

Synes Tettey har vært ekstremt god i det siste, han har virkelig blomstret under Hamren. Gjorde sakene utrolig bra under kampene mot Brønby og jobber alltid hardt;)
Bakklandia
Legende

PostPosted: 05.10.2008 22:10    Post subject: Reply with quote

Nå som Ciljan må melde avbud er det slett ikke usannsynlig at neste navn på lista er Alexander Banor Tettey.
Brady
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 22:11    Post subject: Reply with quote

Tettey og Annan måtte jo bytte plass samtidig som Aas kom inn 12-13 minutter før slutt, fordi vi ble presset bakover av Lyn. Med Tettey som DM ble vi straks mye bedre og greide å stanse presset.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.10.2008 22:12    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Harald wrote:

Yes, så kan vi andre trøste os med at Hamrén, spillerne i TL, Hareide, Skammelsrud og talrige andre ser at Tettey er en fantastik og talentfuld midtbanespiller.

Du tenker på samme Hamren som har foretrukket Demidov forran Tettey som DM de gangene det har latt seg gjøre i år?

Eneste jeg har å si er at jeg gleder meg til Tettey forsvinner da det da vil komme frem hvor lett det blir å erstatte han med f.eks. Traore.

Det er vel derfor en har plassert Demidov som stopper, mens Tettey har spillt fast som anker i det to siste månedene som har vært det to beste månedene til Rosenborg på aldri så lenge.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2008 22:13    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:

Du tenker på samme Hamren som har foretrukket Demidov forran Tettey som DM de gangene det har latt seg gjøre i år?

Eneste jeg har å si er at jeg gleder meg til Tettey forsvinner da det da vil komme frem hvor lett det blir å erstatte han med f.eks. Traore.

Du tænker på samme Hamrén som valgte at bruge Tettey centralt mot Brøndby, en af de vigtigste kampene i denne sæson?
Men hold dig bare til Sembs uendelige brønd af fotballvisdom du, så kan vi andre glæde os over hvor god Tettey er.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
bennyboy
Senior

PostPosted: 05.10.2008 22:16    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
krakra wrote:
Harald wrote:

Yes, så kan vi andre trøste os med at Hamrén, spillerne i TL, Hareide, Skammelsrud og talrige andre ser at Tettey er en fantastik og talentfuld midtbanespiller.

Det er vel derfor en har plassert Demidov som stopper, mens Tettey har spillt fast som anker i det to siste månedene som har vært det to beste månedene til Rosenborg på aldri så lenge.

Kunne ikke vært mer enig. Tettey har luket bort mange av feilene sine, og har vært strålende den siste tiden. Jeg tror hvis du hadde spurt samtlige tippeligaklubber om de kunne tenke seg Tettey, vil du fått ett ringende ja:)
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2008 22:20    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:

Hvem skulle starte på benken, men fikk starte pga. forfall i siste sekund? Da var den andre allerede satt opp på laget.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.10.2008 22:22    Post subject: Reply with quote

Min Spillerbørs

Jarstein: 7 Trygg og sikker i alt han foretar seg. Kan skaden endelig ha blitt bra?

Demidov & Staadsgaard: 7 solid, noen få glipper.

Strand: 7 Ett flott mål ,men til tider litt rufsete i spillet sitt.

Dorsin: 6 Det Lyn kommer med kom som regel på hans side ellers solid.

Annan: 8 Meget god kamp og berget Rosenborg mange ganger med sine god posisjoneringer.

Tettey: 8 Kraftfull og meget god defansivt og mange flotte iniativ.

Skjelbred: 7 lite spilletid ,men likefullt positiv i den tiden han var på banen.

Sapara: 9 Som vanlig veldig skapende ,men idag var han også veldig god defansivt. Meget god kamp.

Traore: 7 Jeg syntes han var best på høyre og hadde mange gode iniativ og et par flotte innlegg som spissene vår kunne gjort mer med. God defansivt og vant mange dueller, forsvant litt i slutten av kampen.

Berisha: 6 Viser god teknikk i første omgang og at han er istand til å holde tippeliganivå, i andre omgang er det tilbake til det samme begredelige nivået vi har sett tidligere.

Pelu: 7 Flott mål og enkelte flotte løp og tekniske detaljer, klarer ikke å prege kampen i andre omgang.
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 05.10.2008 22:26    Post subject: Reply with quote

Det var en utrolig snill børs.
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 05.10.2008 22:29    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Min Spillerbørs

Jarstein: 7 Trygg og sikker i alt han foretar seg. Kan skaden endelig ha blitt bra?

Demidov & Staadsgaard: 7 solid, noen få glipper.

Strand: 7 Ett flott mål ,men til tider litt rufsete i spillet sitt.

Dorsin: 6 Det Lyn kommer med kom som regel på hans side ellers solid.

Annan: 8 Meget god kamp og berget Rosenborg mange ganger med sine god posisjoneringer.

Tettey: 8 Kraftfull og meget god defansivt og mange flotte iniativ.

Skjelbred: 7 lite spilletid ,men likefullt positiv i den tiden han var på banen.

Sapara: 9 Som vanlig veldig skapende ,men idag var han også veldig god defansivt. Meget god kamp.

Traore: 7 Jeg syntes han var best på høyre og hadde mange gode iniativ og et par flotte innlegg som spissene vår kunne gjort mer med. God defansivt og vant mange dueller, forsvant litt i slutten av kampen.

Berisha: 6 Viser god teknikk i første omgang og at han er istand til å holde tippeliganivå, i andre omgang er det tilbake til det samme begredelige nivået vi har sett tidligere.

Pelu: 7 Flott mål og enkelte flotte løp og tekniske detaljer, klarer ikke å prege kampen i andre omgang.

Enig hvis vi trekker vekk 2 poeng over hele linja. God børs for 1. omgang!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 05.10.2008 22:31    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
gisp! wrote:
Jeg undervurderte TV-seerne. De ga også Sapara BB med 43%. Bra, og fortjent.

Er enig i at Sapara var dagens beste, men tror nok lett du kan fortsette å undervurdere TV-seerne. Myhre sa på TV at Sapara og Strand var best, og da ble det slik hos seerne også.

Strand syns jeg forøvrig var blant våre dårligste i dag. Bra mål, men utenom det gjorde han mye rart, blant annet to kjempetabber som lett kunne kostet oss baklengsmål. Han opphevet offsiden før tverrliggerskuddet i første omgang og hadde et grusomt tilbakespill Jarstein med nød og neppe rakk ballen først på.

Hadde f.eks. Andreas Nordvik gjort to slike tabber, hadde kommentatorene hengt seg mye mer opp i det.

Ja, man skal være snill mot de gamle Razz
Back to top
d@len
Rutinert

PostPosted: 05.10.2008 22:36    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Brady wrote:
Flott mål av Pelu, men han bør få kjeft for å skyte der, hadde han trillet til siden hadde Berisha vært alene med åpent mål.

Ja vel, man skal ha kjeft for å score mål også nå??!! Jeg foretrekker faktisk folk som tør å avslutte når de er i scoringsposisjon framfor balltrilling ved og innenfor 16-meteren.

Forøvrig, en artig en fra VG Nett Live:

"Traore får stå fullstendig alene på tolv meter og lade kanonen. Skyter rett i Pelu, som tar telling. "

Når denne episoden gikk i slomo på tven så var kommentarene at "ja, det ser ikke ut som om han filmer denne gangen" (ikke ordrett, men ikke langt i fra).
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 05.10.2008 22:45    Post subject: Reply with quote

Kommentaren om at han ikke ser ut til å filme denne gangen er regelrett mobbing. Det er utidig og kunnskapsløst av kommentatorene.

For øvrig synes jeg det var dårlig gjort av Traoré å prøve å "ta livet av" Pelu. Den kjente han.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.10.2008 22:45    Post subject: Reply with quote

Ja det er tidvis fælt å høre kampene kommentert på TV2. Det er en sånn underliggende negativ tone i alt som handler om RBK.

Takke meg til Davy som bare er fullstendig overdreven og morsom. Alle skjønner liksom at det er litt flåsete og ikke så vondt ment.

Det er atskillig verre med den surmagra tonen over at det skulle vært frispark i forkant av 1-0, at Pelu ikke filmer denne gangen, at Holmen skulle hatt straffespark osv osv
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.10.2008 22:47    Post subject: Reply with quote

Rune Jarstein 6 - Tok det som kom. Trygg opptreden.

Roar Strand 5 - Scorer et veldig fint mål, men gjør en del rart defensivt.
Kris Stadsgaard 6 - Full kontroll i forsvar, en flott forsering framover på banen.
Vadim Demidov 6 - Kompromissløs og god kamp.
Mikael Dorsin 4 - Ble passert en del ganger bakover. DÃ¥rlig innleggskvalitet.

Abdou Razack Traorè 5 - Gjorde jobben greit.
Marek Sapara 7 BB - Kreativ og skapende, fortsetter der han har vært i det siste, veldig gode pasninger.
Anthony Annan 6 - Sin beste kamp i RBK-trøya så langt, vinner mye baller og distribuerer pasningene bra tross noen feil.
Alexander Tettey 6 - God defensivt, frisk offensivt i første omgang, faller med laget i 2.

John Pelu 6 - Fint mål, frisk og rask. Faller ut av kampen.
Besart Berisha 5 - Viser fram gode finter i første omgang, og gjør en del bra. Dårlig i 2. omgang.

Steffen Iversen 4 - Markerer seg på tribunen med å sitte med snus i leppa. Pluss for kjappe reaksjoner da han oppdaget at han var i bildet på storskjermen (TV2) og febrilsk prøvde å skjule og spytte ut snusen i all hast.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 22:58    Post subject: Reply with quote

Synes Annan gjorde en bra kamp idag og gjennomfører omtrent på nivå som Tettey gjorde mot Brøndby. Tettey gjør en bra kamp i en mer offensiv midbaneposisjon, Men det vil alltid være et drawback at han sannsynligvis ville ha en bedre scoringsrate om han brukte bind rundt øynene i skuddøyeblikket. Confused Rolling Eyes
Recon
Legende

PostPosted: 05.10.2008 23:01    Post subject: Reply with quote

Noen veldig fine inngripener av Jarstein i dag. Annan er def ikke like god som Tettey på defensiv midt ennå, etter min mening, det er en del merkelig der.

Aas bidrar mer på sine første 5 minutter enn Berisha på alt det han spilte. Han er det tregeste jeg har sett siden paralympics, og aner hverken hvor(dan) han skal plassere seg, eller hvor han skal slå ballen. Da bør han bak i køen etter min mening. Aas er med en gang farligere, og mer involvert.

Ellers var det vel jevnt over relativt bra? Pelu var bevegelig.

Forresten mulig det var fordi jeg var full av drugs for å komme meg på kamp, eller frøs som fan, men var det ikke egentlig en kjedelig kamp?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

Ikke egentlig kjedelig kamp, synes jeg. Men færre målsjanser enn det burde vært. Fikk SMS etter 15. minutter fra en kollega i Bastionen: "Hva med å la oss låne ballen litt?" Jeg lar meg underholde av pent pasningsspill, men det skjedde frusterende lite framover da...

Synes det var godt å se Pelu gjøre en god kamp, Jarstein være trygg, Annan leke med ballen, Sapara briljere, Traore spille uten å lage masse frispark, og Aas gjøre et fint innhopp som jeg synes burde skjedd tidligere.

Trist å se Skjelbred halte ut, Strand slite (men skulle kanskje egentlig ikke startet, hvis Lustig hadde vært OK) og Berisha vise hvorfor han ikke skal bli i Trondheim, selv om han hadde noen få øyeblikk.

Det var vel omtrent like mange RBK-supportere som Lyn-folk på tribunene. Det ble snakket trøndersk på trikken til og fra Ullevål. Vi har bare ett poeng opp til Tromsø. Alt i alt en fin kveld, og hadde bare Lillestrøm satt enda et mål hadde det vært perfekt. Smile
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.10.2008 23:18    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder børsen min så ser jeg det slik.

6: Aksetabelt og godt.

7: Positivt spill med momenter som er bedre en minstekravet

8: Preger kampen.

9: Enda bedre igjen.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 23:19    Post subject: Reply with quote

Det var en skikkelig drittkamp. TV2 telte 3-3 i sjanser, tror ikke det er så fjernt fra sannheten. Hamrén har dessuten et poeng i at vi virket slitne, og vi skal nok være svært fornøyde med at vi fikk uttelling i første omgang. Hadde det blitt en stillingskrig kunne vi fort ha tapt, men laget hadde nok noen små energireserver om det hadde vært nødvendig.

Tre poeng i en kamp som fort går i glemmeboka. Det er akkurat slik det skal være for et lag som er i dytten.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.10.2008 23:22    Post subject: Reply with quote

Vi var ikke så veldig god offansivt ,men dette er kanskje den best gjennomførte defensive kampen Rosenborg har spill på lenge. Et fantastisk press og en var konsentrert over hele linja med et par små unntak noe som også førte til baklengsmålet som Hamrèn korrekt nok var irritert over.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.10.2008 23:23    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Aas bidrar mer på sine første 5 minutter enn Berisha på alt det han spilte. Han er det tregeste jeg har sett siden paralympics, og aner hverken hvor(dan) han skal plassere seg, eller hvor han skal slå ballen. Da bør han bak i køen etter min mening. Aas er med en gang farligere, og mer involvert.

Ja hva bidro egentlig Aas med i dag, bortsett fra å holde ballen litt ute ved cornerflagget og komme litt for sent til å nå ballen da han ble spilt igjennom.

For all del, Aas er ung og uerfaren på nivået, og det er ikke alltid så enkelt å komme inn i det når man kommer inn som i dag. Men Berishas første 20 minutter i dag kan vel alle se er bedre enn Aas sitt innhopp.

Uten at jeg mener at Berisha gjorde noen stor kamp totalt sett. Han ble mindre og mindre synlig utover i kampen, men hele laget datt jo i kvalitet utover og ble mest opptatt av å trille ball der bak.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 23:27    Post subject: Reply with quote

Enig med Kristobal her. Ass gjorde ikke stort mer en å holde på ballen. Og Aass er langt fra kjapp selv heller. Knapt middels. (Dog har jeg stor tro på Aass som framtidens mann på topp)

Berisha viser i glimt hva som bor i han, men må spille seg i form gjennom kamptrening noe som sannsynligvis ikke vil skje i tiden han er i RBK. (Bortsett fra hvis Steffens skade blir langvarig kanskje.)

Last edited by Nåssåladden on 05.10.2008 23:34; edited 2 times in total
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 05.10.2008 23:28    Post subject: Reply with quote

blir nesten flaut å logge seg på ett forum for rbk supportere når sånne som krakra vil ha fjerna spillere som er en av de største talentene i rbk`s historie...

En spiller som Annan har fått trykt på seg kvalitetsstempel gjennom mange storklubber i europa. De siste kampene Tettey viser han er klart bedre som DM enn annan (jeg har veldig tru på annan også) pr. dags dato.

Det sier en del om hvor god Tettey er. Jeg blir ikke overrasket om Tettey spiller i en av de aller største klubbene om noen år.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
Page 11 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb