English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KIL/Hemne - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Haugen
Veteran

PostPosted: 14.06.2007 22:41    Post subject: Reply with quote

Skal ikke påstå at det var i det 84. min, registrerte bare at det var frustrasjon over annulert mål til Kil/Hemne på forumet til Bataljonen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mainn
Rutinert

PostPosted: 14.06.2007 22:44    Post subject: Reply with quote

er haugen en brannsupporter i skjul?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 14.06.2007 22:52    Post subject: Reply with quote

83 står det på Adressa...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Haugen
Veteran

PostPosted: 14.06.2007 22:52    Post subject: Reply with quote

Haha Very Happy

Edit: Very Happy var til Mainn.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 14.06.2007 23:06    Post subject: Reply with quote

Hoftun stolt av lillebror
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 14.06.2007 23:08    Post subject: Reply with quote

Konan reddet pinlige RBK

Flott oppsumering av Trønder Avisa:

Quote:
Da dommeren blåste av kampen gikk Rosenborg av banen som vinnere, men det var Kil/Hemne som vant fotball-Norge denne torsdagskvelden!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.06.2007 23:09    Post subject: Reply with quote

Konan:- I`m very happy
Morsomt at Basma faktisk klarer å trekke frem banen som en forklaring.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.06.2007 23:12    Post subject: Reply with quote

NRK: "En meget tvilsom annullering. Rosenborg-keeper Hirschfeld ble nemlig taklet av egen medspiller."

Den var litt vittig.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.06.2007 23:24    Post subject: Reply with quote

Haha. Mer fra NRK:
"Nærmest var likevel KIL/Hemne som også lyktes få ballen over streken. Men kampleder Pål Jakobsen mente at Ole Johan Singsdal dyttet i duellen i forkant, og underkjente dermed Espen Sødahls nettkjenning. En avgjørelse som var svært omdiskutert.

Mye takket være dommer Jakobsen ble uagjortresultetet stående..."

Rosenborg videre med et nødskrik
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 14.06.2007 23:27    Post subject: Reply with quote

NRK er ute av trening når det gjelder å formidle kamper..
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 15.06.2007 00:40    Post subject: Reply with quote

Jeg ser enda de slappe tendensene det er foran vårt eget mål. Det løpes ikke tilbake og det takles ikke godt nok. Slik har det vært siden etter kampen mot Brann i fjor!!!! Etter dette har ikke noe blitt bedre etter min mening. Man kan begynne å spekulere. Dette er ikke første gangen Tørum ikke får noe ut av mannskapet. Tørum gir oss et RBK lag som er 20% av det det kunne ha vært spør du meg. Det er ikke godt nok assistent Tørum!!
Back to top
Mainn
Rutinert

PostPosted: 15.06.2007 00:51    Post subject: Reply with quote

blir provosert av å høre syting om bl.a. assistent tørum etc.. Han er ingen assistent, han er hovedtrener. Face it.
Istedefor all sytingen bør folk støtte opp om laget istedefor å hugge av de hodet. Syting & surmuling fører ikke til bedring av spillet. RBK-gutta vet utmerket godt selv at de presterte under pari i kveld. Derfor kommer de til å jobbe hardt frem mot neste kamp.
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 15.06.2007 03:22    Post subject: Reply with quote

Mainn wrote:
Har tenkt lenge og vel og har falt på den konklusjon at jeg ikke kommer til å gå på Rosenborg-A-kamper dette året. Etter min mening har årets første 11-er for liten lokal tilhørighet

Er det for eksempel med slike utspill man støtter opp om laget? Synes det der høres litt ut som syting og surmuling jeg da.
Back to top
Clash
Senior

PostPosted: 15.06.2007 08:51    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Jeg ser enda de slappe tendensene det er foran vårt eget mål. Det løpes ikke tilbake og det takles ikke godt nok. Slik har det vært siden etter kampen mot Brann i fjor!!!! Etter dette har ikke noe blitt bedre etter min mening. Man kan begynne å spekulere. Dette er ikke første gangen Tørum ikke får noe ut av mannskapet. Tørum gir oss et RBK lag som er 20% av det det kunne ha vært spør du meg. Det er ikke godt nok assistent Tørum!!

Så sint da. Det er jo sommer, lettkledde damer, utepils og grilling. Du får komme deg ut å trekke litt frisk luft nå i helga. Så kan du starte på ny frisk til mandag.
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 15.06.2007 09:17    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Konan:- I`m very happy
Morsomt at Basma faktisk klarer å trekke frem banen som en forklaring.

Størrelsen på bana har selvfølgelig en liten del av skylda da den ikke gir så mye rom som RBK er vant til, men mesteparten ligger nok i motivasjonen.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 15.06.2007 10:44    Post subject: Reply with quote

Er det rart jeg blir sint og oppgitt?? Jeg er lei av å tape poeng/kamper fordi Tørum ikke klarer å trene på defensiv organisering og jobbing hjemover når vi slipper inn mål gang på gang. Vi slipper inn 3mål mot et 3div lag og da var vi heldig!!!!

Hvem trenger ikke frisk luft etter denne fadesen, Clash???
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 15.06.2007 10:55    Post subject: Reply with quote

Mainn wrote:
blir provosert av å høre syting om bl.a. assistent tørum etc.. Han er ingen assistent, han er hovedtrener. Face it.
Istedefor all sytingen bør folk støtte opp om laget istedefor å hugge av de hodet. Syting & surmuling fører ikke til bedring av spillet. RBK-gutta vet utmerket godt selv at de presterte under pari i kveld. Derfor kommer de til å jobbe hardt frem mot neste kamp.

Spør du meg virker det som Tørum er assistent. Han får ikke spillerne til å jobbe tilbake hvis man mister ballen. Det blir bare halvhjertet jogging hjemover. Er det autoritetsproblemer eller er spillerene i elendig form? Dette er ikke syting, men faktisk det som skjer.

Vi har sluppet inn 13mål på 9 kamper i serien. Det er for dårlig for en seriemester. Bedre blir det ikke at vi har sluppet inn 4mål til sammen mot to 3div lag... Det blir 11kamper og 17mål i mot. Det er langt over 1mål i snitt per kamp. Det holder ikke når vi tenker på hvilket nivå vi skal møte i kvalikk. RBK bør ha under 1mål i snitt innsluppet per kamp.
Back to top
Clash
Senior

PostPosted: 15.06.2007 11:02    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Er det rart jeg blir sint og oppgitt?? Jeg er lei av å tape poeng/kamper fordi Tørum ikke klarer å trene på defensiv organisering og jobbing hjemover når vi slipper inn mål gang på gang. Vi slipper inn 3mål mot et 3div lag og da var vi heldig!!!!

Hvem trenger ikke frisk luft etter denne fadesen, Clash???

Nå har jeg ikke sett mer en 2 minutter av kampen så jeg kan ikke uttale meg så sterkt om den, men resultatet er langt under pari. Langt under. Og det er vel ingen som nekter på det heller.

Poenget mitt var vel at jeg ser du klager og klager på alt mellom himmel og jord. Når det går bra så holder du stort sett kjeft. Og du renner ikke akkurat over av konstruktive forslag til hvordan ting kan gjøres bedre. Det går stort sett i at folk må sparkes. Jeg mener at mye av problemene til RBK de seneste årene skyldes mangel på kontinuitet, spesielt på trenersiden, og for mange feilslåtte spillerkjøp.

Når Tørum tok dette laget til seriemesterskap i fjor synes jeg han har gjort seg fortjent til å sitte i trenerstolen i en god stund til. En trener må få tid til å bygge "sitt" lag. Bare se på Brann, til og med de får det jo til nå som de har en trener som har vært der mer enn en halv sesong. Wink Slik er det vel med alle trenere, bortsett fra Tom Nordlie, som alle til slutt bare blir lei av.
senador
Legende

PostPosted: 15.06.2007 11:19    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at Tørum ble ansatt er egentlig kun høstsesongen i fjor. Han har ikke erfaring eller trent lag som "kvalifiserer" han som en RBKtrener. Jeg mener det blir for lettvindt løsning. Jeg er ikke ut etter å sparke Tørum, men noe må gjøres for dette holder ikke mål. Jeg blir oppgitt når Tørum sier at vi har trent forsvar gjennom hele kvalikkpausen. Vi er bedre forberedt defensivt. Men det har jo bare blitt verre, ikke bedre. Det forteller meg at enten vet ikke Tørum hva han skal gjøre riktig for å bli bedre defensivt eller så har han spillere som ikke lystrer rett og slett...

Ting som kan gjøres for å bedre RBK:

- Kjøp 1-2 stoppere som holder mer enn TL nivå. Kan gå inn å styrke laget med en gang.
- Få enda mer intensitet på treningene. Fokusere på den siste biten foran mål og jobbing hjemover ved ballbrudd.
- Gå gjennom disse spilleren nøye. Er de god nok eller for gammel?(Riseth, Basma, Kvarme) Jeg tror at disse ikke holder CLnivå noe vi vill se i kvalikken.

De to siste punktene kommer ikke Tørum til å gjøre noe med er jeg ganske sikker på. Han vet vell innerst inne at de spillerne ikke holder mål, men det blir vanskelig å sparke 3spillere på så kort tid.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 15.06.2007 12:13    Post subject: Reply with quote

Nivået på holdninger(vinnerkulturen er svekket i RBK!) og sportslige ferdigheter hos mange av spilllerne ble avslørt i går mot KIL/Hemne. Noe må gjøres og spillerkjøp(prekært situasjon i forsvaret) er et av punktene. En annen ting som må taes tak i er disiplin i forhold til jobbing og spillemønster. Dette har blitt redusert siden Eggens dager. KIL/Hemne har faktisk flere interessante talenter.....,men de havner vel i Molde Rolling Eyes
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 15.06.2007 12:43    Post subject: Reply with quote

Skal ikke se bort fra at to av dem havner i Molde nei, både Stian Aae og Vegard Forren er sterkt ønsket. Jeg og sistnevnte har forøvrig en felles halvbror...
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 15.06.2007 13:10    Post subject: Reply with quote

Mainn wrote:
Har tenkt lenge og vel og har falt på den konklusjon at jeg ikke kommer til å gå på Rosenborg-A-kamper dette året. Etter min mening har årets første 11-er for liten lokal tilhørighet

Når man har sesongkort på Brann Stadion, skjønner jeg godt at du ikke vil det.
Clash
Senior

PostPosted: 15.06.2007 13:20    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

...

Ting som kan gjøres for å bedre RBK:

- Kjøp 1-2 stoppere som holder mer enn TL nivå. Kan gå inn å styrke laget med en gang.
- Få enda mer intensitet på treningene. Fokusere på den siste biten foran mål og jobbing hjemover ved ballbrudd.
- Gå gjennom disse spilleren nøye. Er de god nok eller for gammel?(Riseth, Basma, Kvarme) Jeg tror at disse ikke holder CLnivå noe vi vill se i kvalikken.

De to siste punktene kommer ikke Tørum til å gjøre noe med er jeg ganske sikker på. Han vet vell innerst inne at de spillerne ikke holder mål, men det blir vanskelig å sparke 3spillere på så kort tid.

- Når det gjelder innkjøp av stopper er vel ikke det noe bombe. Rosenborg har vel annonsert for lenge siden at de er på utkikk etter en ny (og god) stopper. Jeg tror det tar så lang tid fordi de vil være sikre på å handle rett mann. Kjenner jeg de rett har de allerede noen i kikkerten, og når de/han kommer vil folk bli tatt på senga (jmf. Sapara og Konan).

-Kan egentlig ikke uttale meg om intensiteten på treningene. Kan du? Og er det så forbaska viktig med en sinnsyk innsats på trening. Jeg har i hvertfall hørt, fra norske utenlandsproffer og utlendinger som kommer til Norge, at tempoet på norske treningsfelt er mye høyere enn det de er vant til. Og sist jeg sjekket er det ikke akkurat på norske treningsfelt en finner de beste fotballspillerne i verden. Generellt mener jeg at nordmenn har en merkelig tro på at fysikk og organisering er fotballens hellige gral.

-RBK kan ikke bare sparke alle de gamle spillerne sine heller. De har faktisk en kontrakt som klubben må overholde. Dessuten vil disse forsvinne av seg selv i løpet av et par år. Bare til neste sesong tror jeg nok at 2-3 vil være borte.
Mainn
Rutinert

PostPosted: 15.06.2007 13:27    Post subject: Reply with quote

SoZo wrote:
Mainn wrote:

Er det for eksempel med slike utspill man støtter opp om laget? Synes det der høres litt ut som syting og surmuling jeg da.

Først, Appluas for Sozo som finner fram til innlegg skrevet i fjor.
Så til innlegget. Det er vel ikke syting mot noen av medlemmene i laget som jeg ser det. Her er det mer snakk om en kultur der import av utenlandske spillere har kommet for fullt. Ikke bare hemmer det norske spillere på A-laget, men også unge norske talenter på juniorlag, som har mindre sjanser til å få en plass i A-stallen. Og er de så heldig å få plass, er det flere mil med hinder for å få et innhopp.
Dette er ikke syting, men en statement der jeg er uenig med Rbks kulturendring. Dette er stikk i strid med det NAE sto for.
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 15.06.2007 13:43    Post subject: Reply with quote

For det første skrev du det innlegget 11.04.2007, så det blir vel ca. 2 måneder siden. For det andre sier du at du ikke syter mot noen medlemmer av laget, men med en slik uttalelse støtter du iallefall ikke opp om spillerne fra utlandet, og de er faktisk en del av laget de også, enten du vil det eller ikke. For det tredje. Nils Arne Eggen er ikke trener i RBK lengre, og omstendighetene har forandret seg svært mye siden han var det. Økonomien er forandret, motstanderne er forandret, presset er forandret. Man kan ta med seg historien videre, men med ny trener og omstendigheter kan man ikke drive på som om NAE er her. Han var et unikum, men det er ikke dermed sagt at han ville klart det like bra hvis han hadde startet som ny trener i dag.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
Page 11 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb