|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kms Senior
|
Posted: 26.09.2004 17:15 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Etter å ha sett 2. omgang er jeg tilbøyelig til å mene at det var Sogndal som er så dårlige at det ikke kan sies noe om RBKs styrke. 2. omgangen var begredelig, og noe av dette kan vel tilskrives en tidlig 3-0 ledelse, men likevel burde man kunne forvente at vi ikke skal tape 2. omgangen mot Sogndal. Mye mangler på at jeg rent objektivt kan tro på at RBK har noen mulighet til å kapre poeng mot Arsenal |
Enig i at de ikke burde tapt 2. omgangen, men å sammenlikne den med den kommende kampen mot Arsenal synes jeg er å begå dem en stor urettferdighet. 2. omgangen mot Sogndal spilte de i praksis ikke i det hele tatt; de tilbrakte bare 45 minutter på banen fordi dommeren sa de måtte det.
SÃ¥nn blir det ikke akkurat mot Arsenal! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 26.09.2004 17:30 Post subject: |
|
|
| Benoni Hartvich wrote: | | JEG wrote: | Er ikke sikker på om det er RBK som er gode eller om Sogndal bare er utrolig dårlige Uansett blir det tre poeng og det er det viktigste i dag, så får vi heller spare god-spillet til onsdag!  |
Etter å ha sett 2. omgang er jeg tilbøyelig til å mene at det var Sogndal som er så dårlige at det ikke kan sies noe om RBKs styrke. 2. omgangen var begredelig, og noe av dette kan vel tilskrives en tidlig 3-0 ledelse, men likevel burde man kunne forvente at vi ikke skal tape 2. omgangen mot Sogndal Mye mangler på at jeg rent objektivt kan tro på at RBK har noen mulighet til å kapre poeng mot Arsenal Jeg mener at Winsnes og Brattbakk må settes på benken, slik at midtbanen blir Solli, Berg, Strand og angrepsrekka blir Braaten - Johnsen - Storflor.
Gleder/gruer meg til onsdag.........  |
Mange hold slapper jo lidt af hvis de har en komfortabel føring. Det er helt naturlig og personlig kan jeg godt forstå det hvis et hold fører 3 - 0 og det andet hold spilte som Sogndal gjorde igår. Det som kan irritere mig, er hvis et hold "slapper af" når de kun fører 1 - 0 og de så roter det bort. Jeg kunne også meget godt lide den kommentar Ola By Rise kom med efter kampen da han blev spurgt om hvorfor prestationerne dalede i 2 halvleg: "Det er nok en litt mental greie om kommer over oss. Vi slapper av, men jeg tror det er ubevisst fra spillernes side. Jeg kan til en viss grad også forstå det. Hadde et lag som United, Arsenal eller Real Madrid gjort noe sånt så hadde det blitt kalt for kontrollering, men for oss heter det tydeligvis å vise svakhetstegn" ( uddrag Herfra ) _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 26.09.2004 19:50 Post subject: |
|
|
| Bratigol-jenta wrote: | Hva er det egentlig Ola tenker med ??? Høyre ?? Jeg liker ikke venstrekant !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bratigol burde jo spille på høyre  |
Etter det jeg så på Lerkendal i går (og på Vista i natt, hehe) bør ikke Brattbakk spille i det hele tatt. Jeg liker ikke å kritisere våre egne, men nå har tålmodigheten min fått nok. Mannen er vaksinert mot å score, og det bør Ola ta hensyn til. Storflor har spilt seg til "fast" plass på venstre, Johnsen er fast på topp og Braathen bør spille høyre. Dermed er det ikke plass til Brattibom fremover. Mannen stopper på 159... |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 26.09.2004 20:04 Post subject: |
|
|
[quote="kms] Enig i at de ikke burde tapt 2. omgangen, men å sammenlikne den med den kommende kampen mot Arsenal synes jeg er å begå dem en stor urettferdighet. 2. omgangen mot Sogndal spilte de i praksis ikke i det hele tatt; de tilbrakte bare 45 minutter på banen fordi dommeren sa de måtte det.
SÃ¥nn blir det ikke akkurat mot Arsenal![/quote]
OG
[quote="Harald]
Mange hold slapper jo lidt af hvis de har en komfortabel føring. Det er helt naturlig og personlig kan jeg godt forstå det hvis et hold fører 3 - 0 og det andet hold spilte som Sogndal gjorde igår. Det som kan irritere mig, er hvis et hold "slapper af" når de kun fører 1 - 0 og de så roter det bort. Jeg kunne også meget godt lide den kommentar Ola By Rise kom med efter kampen da han blev spurgt om hvorfor prestationerne dalede i 2 halvleg: "Det er nok en litt mental greie om kommer over oss. Vi slapper av, men jeg tror det er ubevisst fra spillernes side. Jeg kan til en viss grad også forstå det. Hadde et lag som United, Arsenal eller Real Madrid gjort noe sånt så hadde det blitt kalt for kontrollering, men for oss heter det tydeligvis å vise svakhetstegn" ( uddrag Herfra )[/quote]
Jeg skjønner hva dere (og Ola By) mener, men jeg er ikke overbevist om at andreomgamgen utelukkende var et resultat av at de av mer eller mindre bevisst slappet av fordi de ledet komfortabelt. Jeg mener at prestasjonen i førsteomgang vel så mye var resultat av at vi spilt mot et hjepeløst lag som har tatt 1 av 27 poeng på de siste 9 kampene, som av at RBK viste god form. Jeg sier ikke at jeg tror vi taper på onsdag, men jeg sier at kampen mot Sogndal ikke gjorde meg mer optimistisk enn jeg var klokka 15:59 på lørdag. Uansett hvor dårlig gutta hadde prestert på lørdag, kunne Ola skyldt på at fokuset lå på Arsenal-kampen.
MÃ…TTE JEG TA FEIL! |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |