English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Cupfinalebilletter
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 06.09.2013 02:22    Post subject: Reply with quote

Fordelingen av Cupfinalebillettene har vært uendret de siste seks årene.

Finalelagene: 13 000
Ã…pent salg: 2500
Sesonghefter: 350
Klubbene/Serieforeningene/kretsene: 2050
Frikort/forkjøpsrett: 1500
Norsk Supporterallianse: 400
NFFs samarbeidspartnere: 2650
Presse: 350
UBC: 2200
Totalt: 25 000

De 13 000 billettene fordeles på følgende måte.
Begge får 3000 billetter hver. Og deretter fordeles resterende 7000 avhengig av snittet. Men, NFF har også for å sikre jevn fordeling innført ei nedre grense på 5700 billetter. Noe som betyr at det andre laget maks får 7300 billetter. Og siden Kjernen ikke er medlem av NSA så ender Molde/Lillestrøm opp med 6100 billetter. Mens RBK sitter igjen med 7300 billetter.

Skjønt dette er basert på en kapasitet på 25 000. Så får vi se om NFF velger å åpne deler av den nye tribunen. Målsetningen deres var å bli ferdig til Cupfinalen. Men i juli ble dette uttalt.
Quote:
I slutten av november går cupfinalene av stabelen på Ullevaal. Hemmestad innrømmer at han håper de skal klare å få åpnet deler av den nye tribunen innen den tid, men tror det vil komme for tidlig.

- Vi hadde en plan om å bruke deler av tribunen til cupfinalen. Vi har ikke gitt opp, men skal prøve så godt vi kan selv om det blir vanskelig, sier han.

Av de 7300 tror 2mas at 2000 vil bli avsatt til sponsorer. Så får vi resten kjempe om 5300.

Så har man naturligvis de 2500 billettene som NFF selger gjennom åpne kanaler.

Med sesongkort på 7. året så blir jeg forbanna om jeg ikke får noen form for fordel i jakten på billetter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 07.09.2013 19:20    Post subject: Reply with quote

Som skrevet i NM-tråden tror Hemmestad fortsatt ikke at de nye plassene i Bendit-svingen blir åpnet til finalen.
Back to top
krysstvælla
Rutinert

PostPosted: 27.10.2013 22:56    Post subject: Reply with quote

Hvis noen har én billett å selge meg, så ta kontakt. Er desperat.

EDIT: Kanskje noen har tips til hvordan jeg kan skaffe meg billett på noe vis?
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran

PostPosted: 29.10.2013 18:49    Post subject: Reply with quote

Hører løse rykter om at Rosenborg prioriterte folk som bodde utenom trøndelag når de trakk ut de billettene som ble til over etter at sesongkort holderne hadde fått sitt..... Noen andre som har lagt noe spesielt merke til det?

Selv har jeg 2 stk på østlandet som har fått tak i billettene slik, mens vet av ingen som bor i trøndelag...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 29.10.2013 19:14    Post subject: Reply with quote

Slike løse ryktene tror jeg oppstår når noen oppdager at de kjenner to på østlandet som har fått billett, men ingen i Trondheim.

Jeg kan ikke fatte og begripe hva tanken bak en slik vurdering skulle være, så jeg tviler sterkt på at det er noe i det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 29.10.2013 19:57    Post subject: Reply with quote

Når mantraet er "Trøndelag på kamp" kan det umulig stemme at noe slikt har skjedd.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 29.10.2013 21:27    Post subject: Reply with quote

De prioriterte vel medlemmer i RBK etter at sesongkortfolk fikk sine billetter.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 29.10.2013 21:28    Post subject: Reply with quote

Det er vel et samarbeid med Miljøpakken i Trondheim. Da det mest miljøvennlige er at folk i og rundt Oslo får billett. De kan ta t-bane, trikk og tog, mens folk fra Trøndelag gjerne flyr nedover.

Denne teorien kan dog avkreftes da jeg skrev opp en "stor-Oslo-adresse", og ikke fikk billett...
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 29.10.2013 21:30    Post subject: Reply with quote

Btw. bare å sjekke postkassene. Ser ut til at jeg ble trekt ut i 2. utrekning hos NFF. Fikk brev fra NFF i dag om at noen ikke hadde tatt ut billettene sine, og da hadde jeg blitt trukket ut. Så alt håp er ikke ute.

Ikke så farlig for meg siden jeg fikk billett igjennom rbk, men da blir det billetter på min far og kompisene.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 29.10.2013 22:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er medlem av Rosenborg og fikk ikke billett.

Angående dette så hørte jeg rykte fra annet hold, ikke noe annet....
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 30.10.2013 11:00    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Hører løse rykter om at Rosenborg prioriterte folk som bodde utenom trøndelag når de trakk ut de billettene som ble til over etter at sesongkort holderne hadde fått sitt..... Noen andre som har lagt noe spesielt merke til det?

Selv har jeg 2 stk på østlandet som har fått tak i billettene slik, mens vet av ingen som bor i trøndelag...
Ingen som blir prioritert i forhold til hvor de bor i landet, det er bare tuil og tøys fra ende til annen.

Pri 1. Sesongkortholdere med medlemskap i RBK eller Kjernen
Pri 2. Medlemmer i RBK eller Kjernen
Pri 3. Andre søkere

Alle sesongkortholdere som søkte fikk, så da er det de andre kriteriene som har slått inn.
gisp!
Legende

PostPosted: 30.10.2013 15:52    Post subject: Reply with quote

Kom på kamp søndag og hei laget til seier i serieavslutningen. Mulighet til å vinne cupfinalebilletter også. Tommel'n opp!
RBK.no wrote:
Vi vet det er mange som ennå ikke har fått tak i billetter til cupfinalen, men det kan endre seg på søndag. Under kampen mot Viking vil vi gjennomføre en SMS-konkurranse, og to heldige vinnere vil få to cupfinalebilletter hver.

Støtt gutta i årets siste hjemmekamp mot Viking og kanskje du er så heldig at du drar hjem med cupfinalebilletter i tillegg.

Stano_11
Veteran

PostPosted: 30.10.2013 16:04    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Ingen som blir prioritert i forhold til hvor de bor i landet, det er bare tuil og tøys fra ende til annen.

Pri 1. Sesongkortholdere med medlemskap i RBK eller Kjernen
Pri 2. Medlemmer i RBK eller Kjernen
Pri 3. Andre søkere

Alle sesongkortholdere som søkte fikk, så da er det de andre kriteriene som har slått inn.

Jeg er medlem av klubben og fikk ikke billett. Folk som ikke er medlemmer har fått bilett så de kriteriene kan ikke stå ved lag slik som du sier det.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 30.10.2013 16:09    Post subject: Reply with quote

Man kan vinne cupfinalebilletter for to i leangen ishall på lørdag å sa de i går. . 1700ish tilskuere. grei vinnersjangse da
2mas
Sjef

PostPosted: 30.10.2013 22:28    Post subject: Reply with quote

ACE: Det var nok bare RBK- og Kjernen-medlemmer med sesongkort som ble prioritert foran andre, ikke medlemmer uten sesongkort.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 30.10.2013 23:10    Post subject: Reply with quote

Men det var da vitterlig to avkrysningsbokser der, "Medlem i RBK" og "Medlem i Kjernen" ... du mener at de ikke telte?
Huber
Veteran

PostPosted: 31.10.2013 00:29    Post subject: Reply with quote

Er trekningene gjennomført av både RBK og NFF nå?
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 31.10.2013 00:37    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Men det var da vitterlig to avkrysningsbokser der, "Medlem i RBK" og "Medlem i Kjernen" ... du mener at de ikke telte?

De telte hvis man hadde medlemskap & sesongkort (foran andre sesongkorthavere, altså førstepri). Men nå viste det seg at det ikke var flere sesongkorthavere som ønsket billett enn antall tilgjengelige billetter, så i praksis fikk det ingen betydning, nei.

Huber wrote:
Er trekningene gjennomført av både RBK og NFF nå?

Ja, for ganske lenge siden. Men er du Kjernenmedlem kan du søke om billetter her i 20 minutter til
Back to top
lasarus
Junior

PostPosted: 12.11.2013 17:39    Post subject: Reply with quote

hei, har jeg forstått det rett hvis hele vg-svingen er for moldefans? eller er det forskjell på øvre og nede? Sliter grusomt med å få tak i billetter og må helt sikkert betale blodpris på svartebørs så vil nødig havne blant moldefans.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 12.11.2013 20:06    Post subject: Reply with quote

Smurfene er plassert i VG svingen, nedre del og på langsiden (hovedtribunen) inn mot midten av banen, nedre del der og. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg ikke kjøpt på svartebørs, det er mange falske billetter i omløp nå og du risikerer å betale skjorta for så å ikke komme inn. Hold tunga rett i munnen og hodet kaldt, så kan det hende det dukker opp billetter fra offentlige kilder. Noe som heter uavhentede billetter.
lasarus
Junior

PostPosted: 12.11.2013 20:28    Post subject: Reply with quote

ok, takk for svar Smile så øvre vg er "nøytralt" område det da? og har du noen anelse når uavhentede billetter blir lagt ut?
Back to top
ElMar
Proff

PostPosted: 17.11.2013 23:48    Post subject: Reply with quote

Ser ikke at dette er lagt ut tidligere. RBK annonserte at de legger ut restbilletter på tirsdag kl 10 i shoppen:

http://www.rbk.no/news/ar...-til-salgs
gisp!
Legende

PostPosted: 21.11.2013 17:36    Post subject: Reply with quote

Det var en artikkel på NRK.no om svartebørssalg av billetter forleden. Prisene de opplyser i artikkelen er basert på skjermbildet de fikk frem, men for lave, fordi om de går videre i kjøpsforsøket fremkommer det at svartebørsselgerne på toppen av den annonserte billettprisen også krever "Billettavgifter: (Billettgaranti og kundeservice)", "Håndterings avgifter" og "Moms". Billigste billett som selges nå er NOK 2398,14 på første skjermbilde, men NOK 2906,44 etter "avgifter og moms". Dog er det selvfølgelig ingen garanti mot svindel. Forbrukerombudet uttaler: "Du vet aldri om billetten er ekte, eller om du i det hele tatt får den."

Og, nei, jeg har ikke kjøpt billett av dette firmaet. Ville bare sjekke om NRK virkelig hadde gjort så dårlig research som det fremsto som. Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 22.11.2013 00:04    Post subject: Reply with quote

Fordeling av RBK-billetter:

Sesongkortinnehavere: 4091
RBK-medlemmer: 127
Fri trekning: 100
Samarbeidspartnere og intern fordeling: 2982
Totalt: 7300

Les mer: Billettfordelinga

Kort sagt skuffet. Trodde jo at Tove skulle holde løftet om "rundt 5000" i vanlig salg. Nå ble det bare 4300. Burde ha vært 5300.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 22.11.2013 00:13    Post subject: Reply with quote

De billettene som Kjernen fikk; det er vel egentlig ikke en kvote som er NSAs egen, men det er de som har stått for organiseringen og utdelingen av disse "supporterbillettene". Derfor trenger en ikke nødvendigvis være medlem i NSA for å få slike billetter. Eller tar jeg feil?

Last edited by toki on 22.11.2013 00:18; edited 2 times in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb