View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Megafritz Veteran
|
Posted: 04.10.2013 15:28 Post subject: |
|
|
men er hun kompetent nok?
Temmelig stort sprang å gå fra arrangementsjef til daglig leder. Varsellampene blinker for min del. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.10.2013 16:00 Post subject: |
|
|
Hun tok ihvertfall tak i økonomien før Stjernen kom inn og har et godt skussmål fra folk som har jobbet med det. Det er det vi på utsiden vet, dersom noe vet mer om henne er det bare å dele. For meg fremstår hun som en meget god og ryddig kandidat og jeg håper hun tar jobben permanent. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 04.10.2013 18:30 Post subject: |
|
|
Megafritz wrote: | Temmelig stort sprang å gå fra arrangementsjef til daglig leder. Varsellampene blinker for min del. |
Det er vel slike steg alle daglige ledere har måttet ta på et tidspunkt i karrieren. Hvor kan det være bedre å ta det steget enn i en organisasjon hvor du er kjent, og har vikariert i stillingen i 2 perioder... |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 04.10.2013 19:33 Post subject: |
|
|
Det må vel finnes noen andre enn Tove M Dyrhaug som kan tiltre Skutles gamle stilling. Ansett noen langt fra Rbk systemet, som kan tilføre klubben nytt blod og ny tenkning. En klubb som snart kommer til å runde 200 mil. pr år i budsjett, må ha større ambisjoner enn denne jeg kjenner en strategi. Gutteklubb grei politikk/mentalitet er farlig for klubben i vårt hjerte. Så NYTT BLOD inn takk! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.10.2013 22:09 Post subject: |
|
|
Ville vært skeptisk til en del andre gutteklubbkandidater, men ser med velvilje på Tove. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 05.10.2013 08:43 Post subject: |
|
|
Det er bare én usikkerhet ved Tove som kandidat, og det er om hun vil selv eller ikke. Hvis hun ønsker jobben, er det ikke noe å spekulere på. I stort sett alle mulige andre tilfeller ville jeg også ropt etter en grundig prosess, ekstern kompetanse, friske pust utenfra etc., men dette er et av tilfellene der den riktige personen allerede er i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 05.10.2013 10:24 Post subject: |
|
|
Jangusk wrote: | Gutteklubb grei politikk/mentalitet er farlig for klubben i vårt hjerte. Så NYTT BLOD inn takk! |
Gutteklubb rekruttering er farlig, hvis gutteklubben er årsaken til rekrutteringen.
Intern rekruttering er det tryggeste og beste hvis det gjøres på bakgrunn av kvalifikasjoner, ikke bekjentskaper. Man vet da hva man får.
Ekstern rekruttering er fint med tanke på nye tanker etc, men innebærer også en risiko, da man ikke vet hvordan personen vil fungere i organisasjonen.
I tilfellet Tove, så virker det som hun er så dyktig, at det kun er hun selv som har forhindret at hun har vært kandidat tidligere. Og dermed virker intern rekruttering som det eneste naturlige. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 05.10.2013 16:35 Post subject: |
|
|
Skal det ansettes fra egne rekker er Tove den rette personen, uten tvil. Spørsmålet er om hun selv vil og det trengs da dyktige folk som settes inn under henne. Ikke minst på arrangements siden, tenker med skrekk og gru på Per Jørgensen og Endre Storholt tiden, herregud! Aldri mer! Det bekymrer meg faktisk mer enn om Tove klarer jobben som daglig leder, for det gjør hun. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 09.10.2013 14:41 Post subject: |
|
|
Vet ikke om det er nevnt før, men Erik Espeseth i godset har visst vært aktuell som ny daglig leder. Var ikke han i RBK for noen år siden også?
Kilde: http://www.smaalenene.no/...907621.ece |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 09.10.2013 15:05 Post subject: |
|
|
Glem det! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 09.10.2013 15:53 Post subject: |
|
|
ace wrote: | Skal det ansettes fra egne rekker er Tove den rette personen, uten tvil. Spørsmålet er om hun selv vil og det trengs da dyktige folk som settes inn under henne. Ikke minst på arrangements siden, tenker med skrekk og gru på Per Jørgensen og Endre Storholt tiden, herregud! Aldri mer! Det bekymrer meg faktisk mer enn om Tove klarer jobben som daglig leder, for det gjør hun. |
ace + Tuppen = sant |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 09.10.2013 18:35 Post subject: |
|
|
Ække hu litt ung for han?  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 09.10.2013 20:10 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Ække hu litt ung for han?  | Næsj!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.10.2013 20:10 Post subject: |
|
|
– Med Rosenborg var jeg veldig klar med en gang, og sa fra at det var uaktuelt, uttaler Espeseth.
– Har du fått tilbud fra Rosenborg?
– Jeg har ikke fått noe tilbud, svarer Espeseth med trykk på tilbud.
– Men det er mange kjente som har ringt meg og sagt at det er muligheter, fortsetter han.
Les mer: Avviste flere tilbud om toppjobber |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 21.10.2013 12:36 Post subject: |
|
|
Pressekonf kl 15.00. Daglig leder skal presenteres.
Moe Dyrhaug vel? |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.10.2013 15:06 Post subject: |
|
|
Sjeldent hatt sånn tiltro til et kvinnfolk innen herrefotballen  |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 21.10.2013 15:14 Post subject: |
|
|
Tja, fremstår vel ikke akkurat som noen frelser i det intervjuet. Hun kan vel kanskje ikke komme med så mye konkret her og nå, men jeg er skeptisk til det motsatte er bevist. En ting er å stige i gradene generelt i arbeidslivet, en annen ting er bruke en 200 millioners (omsetning) klubb som læringsarena. Hoftun har vel prøvd det samme og har ikke akkurat oppnådd heltestatus. Vi har ikke råd til flere feilskjær nå, verken økonomisk eller sportslig. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.10.2013 15:22 Post subject: |
|
|
Moe Dyrhaug har vært i organisasjonen i mange år, og kjenner klubben fra innerst til ytterst - antakeligvis bedre enn noen andre i hele verden. Er da ikke slik at hun kommer fra ingenplass og rett inn i stillingen. Kunne ikke funnet en bedre person til denne rollen! |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 21.10.2013 15:23 Post subject: |
|
|
Hadde blitt skeptisk om en "frelser" hadde blitt presentert. Tror dette er rett kandidat... |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 21.10.2013 15:31 Post subject: |
|
|
HÃ¥per dere har rett.
Nå har jeg ikke helt oversikt over arbeidsoppgavene til en daglig leder, men det må være noe helt annet enn å dra til stjørdal for å dele ut billetter til lokalbefolkningen.
Å få et stabilt budsjett (helst overskudd, men forutsigbarhet taes også imot med åpne armer) må være første pri. Nå sprekker det som en dong vært eneste år, og pengesekken er ikke bunnløs. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 21.10.2013 16:48 Post subject: |
|
|
Har langt med troen på henne enn en lærerutdannet tidligere markedssjef i en lokalavis i Nord-Trøndelag. Lykke til! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.10.2013 17:47 Post subject: |
|
|
Jeg har tro på MOe DYrhaug, for all del - hjerte i klubben, årelang erfaring og kjennskap til klubben og hele pakka. Men likevel lukter det litt Gutteklubben Grei av dette - ut med Hroar STjernen, mannen som hadde mot til å sette spørrsmlstegn ved en del inngrodde prsoesser i klubbne, g inn med en av dem som hr vært med på og kjenenr alle disse prosessene inn og ut....
Ikke i tvil om at hun kan fikse jobben, men har de egentlig hatt riktigt motiasjon her? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.10.2013 17:51 Post subject: |
|
|
Har ikke det inntrykket av Hroar Stjernen i det hele tatt. Av hva jeg har oppfattet så er det Koteng som har hatt mot til å gjøre massive endringer og ta upopulære valg for klubbens beste. Motsatt tenker jeg om Stjernen.
Har stor tro på Tove basert på alt jeg har hørt om henne!  |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 21.10.2013 21:04 Post subject: |
|
|
Mente koteng sa til tv 2 at et par store navn hadde søkt/ønsket jobben uten at det ble gitt noe navn.. |
|
Back to top |
|
 |
|