English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBKweb griller Nils Skutle
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 19.10.2011 23:12    Post subject: Reply with quote

Sorry... var ikke min hensikt å bidra til noe "skitkasting", bare påpeke at jeg var uenig i denne måten å endre oppstillingen av spørsmålene på. Må vel være lov til å mene noe om hverandres forslag til spørsmål... (Ihvertfall når det er en endring som bygger på spørsmål jeg selv har utformet)....trodde det var det vi drev på med her inne.
Back to top
View user's profile Send private message
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 20.10.2011 19:33    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
attach wrote:
Hvem tar på seg ansvaret for å velge ut og (om)formulere 10 spm?

Siden ingen har meldt seg, så kan jeg ta den.

Når går fristen ut, Nils?

tror det lukter tirsdag som opptaksdag:)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2011 19:34    Post subject: Reply with quote

Passer meg fint. Da har jeg det klart i løpet av mandagskvelden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
toreinar
Veteran

PostPosted: 21.10.2011 01:15    Post subject: Reply with quote

Du var klinkende klar på årsmøtet rett før finanskrisen slo til om at satsingen på administrasjonen var dristig.
Føler du litt "uflaks"? og skulle du reversert mye tidligere?
nidaros997
Veteran

PostPosted: 21.10.2011 01:32    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Passer meg fint. Da har jeg det klart i løpet av mandagskvelden.

"Rosenborg er en internasjonal merkevare. Du hadde ambisjoner om å vesentlig øke klubbens inntekter ved å øke administrasjonens størrelse, men en slik økning i administrasjonen krever vel også at man har et større marked å vokse i enn Trøndelag og Norge? Kan du utdype hvorfor Rosenborg aldri har utnyttet sitt internasjonale potensiale som merkevare ved for eksempel å velge en internasjonal hovedsponsor, satse mer på engelskspråklige medienyheter, eller å vise Rosenborgs kamper til utenlandske fans på rbktv med engelske kommentatorer?"

Håper du tar med dette spørsmålet.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.10.2011 00:33    Post subject: Reply with quote

For utenforstående virker det som Rosenborg tilbyr unødvendig høy lønn til spillere som neppe kan forventes å være verdt topp lønn, slik som Olsen, Moldskred og spesielt Fredrik Winsnes. Legges det noen føringer fra klubbledelsen om nivået på spillerlønninger, eller er det opp til sportslig avdeling å bestemme hvordan deres budsjett skal forvaltes?
Strand
Veteran

PostPosted: 22.10.2011 02:49    Post subject: Reply with quote

Gjør spørsmålene enklere, ikke flett inn flere spørsmål i ett.. da kan intervjuobjektet misoppfatte spørsmålet eller velge å svare på bare deler av det.

"Hvorfor har ikke Rosenborg utnyttet sitt potensial som internasjonal merkevare?"

"Hvilke føringer/rammevilkår ligger i bunn for a-lagets lønnsbudsjett?"
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 23.10.2011 13:16    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2011 19:22    Post subject: Reply with quote

Faen, er det noen som har lyst til å ta dette i kveld? Har egentlig ikke særlig tid til dette nå.

Hvis ingen har meldt seg til klokka 22:00, får jeg sette meg ned og ta det da.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2011 23:26    Post subject: Reply with quote

Takk for ingenting, lix. Neida.

Jeg koka bort mye kålrabi og endte opp med disse ti spørsmålene:

1. Hvis du skal peke på den viktigste suksessfaktor bak Rosenborg mangeårige deltakelse i CL, hva vil du da trekke fram?

2. Hvor alvorlig opplevde du selv det var å få rapporter om at flere mente det rådet manglende åpenhet og dårlig personalbehandling på Brakka?

3. Hva var tankegangen bak at man har styrt budsjettene til underskudd i flere år nå, og hvordan skal man kunne klare å justere seg inn i til en mer edruelig pengebruk?

4. Mange har inntrykk av at ledelsen ikke viste nok handlingskraft i perioden fra Hamrén-løsningen desember 2009 til og med overgangsvinduet vinteren 2011. Hva er dine tanker rundt dette?

5. Stemmer det at en internasjonal sponsor for noen år siden tilbød mer enn Reitan for å være hovedsponsor? Dersom ja, forsvarer du denne avgjørelsen?

6. Er du enig påstandene om at vi de senere år har hatt en unødvendig stor og kostbar administrasjon?

7. Hva er ditt syn på å hente folk og impulser utenfra? Forstår du enkeltes kritikk av det mange opplever som kameratslig gjenbruk av klubbpersonligheter?

8. Hva skjedde egentlig fra du hardnakket hevdet ovenfor f.eks TV2 at du ikke skulle går av, til du annonserte din avgang dagen etterpå?

9. Det har vært snakket om at du skal fortsette i Rosenborg, også etter at du har avsluttet din nåværende stilling. Hvilke arbeidsoppgaver ser du for deg vil være ditt hovedfokus?

10. Hva blir de største sportslige og administrative utfordringene for din arvtager?

Last edited by Hedon on 24.10.2011 23:31; edited 1 time in total
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.10.2011 23:29    Post subject: Reply with quote

Glimrende Tommel'n opp!
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 23:50    Post subject: Reply with quote

Veldig bra Smile
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 25.10.2011 00:51    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
nidaros997
Veteran

PostPosted: 25.10.2011 04:33    Post subject: Reply with quote

Du kunne gjort ettt unntak da og lagt inn mitt ene spørsmål, med utdyping... Knerten sine spørsmål til TN var jo ofte lange og med presiseringer, og det gikk jo fint. Kålrabi my ***...

Jeg er ikke interessert i kun hvorfor RBK eventuelt så nei til en utenlandsk sponsor i stedet for Reitan (rykte, som han kan avfeie med "nei, det stemmer ikke"). Jeg ønsker en utdyping rundt sammenhengen mellom det å øke administrasjonen så voldsomt ifht. det å ha et marked å vokse i, og hvorfor RBK ikke utnyttet sitt markedspotensiale internasjonalt på flere vis når det (slik jeg ser det) var veien å gå om RBK skulle evnet å få de inntektene Skutle hadde visjoner om å hente inn gjennom sin (kanskje feilslåtte) strategi, fordi Trøndelag og Norge er et for lite marked.

Forhåpentligvis evner Heldal å følge opp spørsmålet.

Forøvrig kunne spørsmålene til rbkweb griller XXX noe ganger vært lagt opp som et semi-strukturert intervju, dvs. at intervjuer etter å ha stilt spørsmålet også har et sett av stikkord som han kan hinte til om den som intervjues ikke kommer inn på visse forhold i sitt svar.

" Du hadde ambisjoner om å vesentlig øke klubbens inntekter ved å øke administrasjonens størrelse, men en slik økning i administrasjonen krever vel også at man har et større marked å vokse i enn Trøndelag og Norge? Kan du utdype hvorfor Rosenborg aldri har utnyttet sitt internasjonale potensiale som merkevare?"

- internasjonal hovedsponsor
- engelskspråklig satsting rbkmedia/rbktv
- streame kamper med egne retigheter til utlandet

Spørsmål 5 kunne kommet etter spørsmål 6 i det minste, for å få fokus på internasjonal hovedsponsor etter å ha fått belyst de store administrative kostnadene. (Men også her kan Skutle svare "nei" slik spørsmål 6 er stilt). Spørsmål bør ikke formuleres slik at personen som intervjues kan svare kun ja eller nei. Både spørsmål 5 og 6 er utformet på det viset.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2011 06:39    Post subject: Reply with quote

Wow, der var det mye galle for å ikke ha fått med spørsmålet sitt.

Jeg fant det ganske enkelt ikke naturlig å spørre Skutle om hvorfor vi ikke har flere engelske artikler på rbk.no og streaming av kamper med enkelsk kommentator. Det er ikke akkurat hans bord, og det er vel en type spørsmål som passer bedre til for eksempel Nils Heldal.

Du må ikke ta det personlig at du ikke fikk med ditt. Var godt over 20 spørsmål å velge mellom, og det er få som fikk være med helt ordrett. Noen er forkortet, andre er smeltet sammen. Ditt er også delvis smeltet sammen i spørsmål fem.

Du hadde dessuten alle muligheter til å melde deg for jobben selv. Jeg tok den fordi ingen andre meldte seg. Du som har så sterke meninger om hvordan det hele er satt opp og formulert bør være litt mer på hugget neste gang. Smile
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 25.10.2011 17:00    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 25.10.2011 18:04    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Wow, der var det mye galle for å ikke ha fått med spørsmålet sitt.

Jeg fant det ganske enkelt ikke naturlig å spørre Skutle om hvorfor vi ikke har flere engelske artikler på rbk.no og streaming av kamper med enkelsk kommentator. Det er ikke akkurat hans bord, og det er vel en type spørsmål som passer bedre til for eksempel Nils Heldal.

Du må ikke ta det personlig at du ikke fikk med ditt. Var godt over 20 spørsmål å velge mellom, og det er få som fikk være med helt ordrett. Noen er forkortet, andre er smeltet sammen. Ditt er også delvis smeltet sammen i spørsmål fem.

Du hadde dessuten alle muligheter til å melde deg for jobben selv. Jeg tok den fordi ingen andre meldte seg. Du som har så sterke meninger om hvordan det hele er satt opp og formulert bør være litt mer på hugget neste gang. Smile

Det er styret og den administrative ledelsen som er ansvarlig for at RBK ikke har forsøkt å tjene penger i det internasjonale markedet, slik at en økt administrasjon kan gi avkastning. Heldal ville eventuelt være den som fikk delegert ansvaret med å utarbeide en løsning på hvordan produktet RBK kan selges via RBKs medieavdeling og rbktv.

Jeg mener denne manglende satsingen er en av hovedgrunnene til at RBK ikke har evnet å få det ressursgrunnlaget økonomisk som er nødvendig for å hevde seg i Europa, og dette går langt utover det å eventuelt foretrekke en lokal eller nasjonal hovedsponsor fremfor et utenlandsk firma. Ved å streame egne kamper til utlandet, rbktv-intevjuer på engelsk m.m. kan man også selge reklame spesifikt til det landet som personen befinner seg i, gitt ip-adressen til datamaskinen el.l. som benyttes. RBK var en internasjonal merkevare med et internasjonalt potensial, som aldri ble utnyttet. Jeg vil gjerne vite hvorfor, ikke at du i likhet med RBKs ledelse ikke ser poenget eller viktigheten av dette spørsmålet.

Jeg visste ikke at "hvem som helst" kunne påta seg å sammenstille spørsmålene. Smile
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2011 18:14    Post subject: Reply with quote

Joda, det er bare å ta for seg om du vil stå for formuleringene.

Grunnen til at jeg ikke tok med hele spørsmålet ditt (sånn bortsett fra at jeg syntes det ble veldig langt og knotete), var at jeg var uenig i premissene som lå til grunn for det. Jeg ser ganske enkelt ikke at Rosenborg har noe særlig internasjonalt kommersielt potensiale. Det er sikkert 70-80 klubber i Europa som er større og mer interessante enn Rosenborg, og inntektspotensialet her er etter mitt skjønn lavt utover det vi tjener på det rent sportslige. En annen ting er jo at vi ikke sitter på rettighetene til våre egne kamper, og at det derfor ikke vil være mulig å selge kampene til utlandet, enten vi vil det eller ikke.

Tror vi har mer igjen for hver krone som satses på østlandet enn i utlandet. Rosenborg vil alltid være en nisjeklubb utenfor norges grenser.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 27.10.2011 11:34    Post subject: Reply with quote

Da er vi enige om å være uenige.

Ditt spørsmål ble - som jeg antok - avvist med "nei, det stemmer ikke", og ergo fikk vi ikke (i alle fall ikke i del 1) vite noe som helst om hvorfor RBK ikke har utnyttet sitt potensiale som merkevare, internasjonalt.

Fotball er enormt på verdensbasis, og Rosenborg har faktisk et stort markedspotensiale. Jeg har selv møtt mange utlendinger som kjenner til klubben, og som liker å følge med på Europeisk fotball. Når mange utlendinger (såsom anglofile nordmenn) har engelske favorittlag langt nede i divisjonene, for eksempel fordi de forelska seg i draktfargene når de samla fotballkort, så har den mangeårige champions league-deltakeren RBK Trondheim selvsagt et potensiale til å få flere internasjonale fans. Mange fans.

Holdningen om at "klubben eier jo uansett ikke sine egne rettigheter" blir så trøndersk tasjkaill-mentalitet at jeg får vondt av deg. Satser du på en plass i RBK-styret, eller? (Ikke ta det personlig, men det du hevder er så typisk tankegang for de som ser verden slik den er og ikke hvordan den kunne vært. Smile). Det er jo nettopp den type sneversyn som gjør at en klubb som Rosenborg ikke evner å hente inn forspranget til de klubbene man ønsker å konkurrere med i Europa.

Skutle deltok i salget av fotball for tv (i NORGE) her forleden, samtidig som man klager på at tv-avtalen og det å gi rettighetene til TV2 har ført til nedgang i publikumstallet, og at RBK som ofte sendes sent på søndager burde fått en større andel av tv-potten. Hvem eier rettighetene til å streame TL-kamper til utlandet? TV2. Men leverer TV2 et godt tilbud til utenlandske kunder?

Selv ser jeg de fleste kampene til RBK via stream fra utlandet, og TV2s tilbud med dårlig bredbåndsoppløsning og flertallige blokkeringer av kamper som ikke skulle vært blokkert viser TV2s manglende interesse for å gi et godt tilbud til utenlandske seere, fordi kanalen sannsynligvis har kun nordmenn i utlandet som kunder, og hele produktet er vinklet mot det norske markedet, med norske komentatorer, norsk reklame etc.

Hadde RBK vært visjonære hadde de selv lagt inn bud på å streame alle Rosenborgs TL-kamper til utlandet, hyret inn egen engelskspråklig såvel som norsk kommentator for de med utenlandsk ip-adresse, og laget et internasjonalt produkt. Når ymse Europeiske lag kan markedsføre seg og tjene store penger på fans i f.eks. Asia, så kan RBK også.

Forøvrig var intervjuet med Skutle "ok", men han virker ikke akkurat entusiastisk.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.10.2011 17:57    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Holdningen om at "klubben eier jo uansett ikke sine egne rettigheter" blir så trøndersk tasjkaill-mentalitet at jeg får vondt av deg. Satser du på en plass i RBK-styret, eller? (Ikke ta det personlig, men det du hevder er så typisk tankegang for de som ser verden slik den er og ikke hvordan den kunne vært. Smile). Det er jo nettopp den type sneversyn som gjør at en klubb som Rosenborg ikke evner å hente inn forspranget til de klubbene man ønsker å konkurrere med i Europa.

Men kjære vene, dette handler da bare om å forholde seg til realitetene. Alle rettigheter til våre kamper er solgt sammen med resten av Tippeliga-rettighetene for Tippeligaen. Skulle vi meldt oss ut av dette opplegget, måtte vi vel gjerne meldt oss ut fra hele Tippeligaen. Spørs hvor mye det hadde vært igjen av oss da.

Det er vel knapt en eneste liga i verden der lagene har alle rettigheter til sine egne kamper, og om de skulle ha hatt det - så måtte det vel i såfall kun ha vært hjemmekampene - slik det fungerer i Europa League.

Skulle tatt seg ut om vi plutselig begynte å streame TL-kampene med engelske kommentatorer på rbk.no nå. Mulig det er "trøndersk tasjkaill-mentalitet" (hjelp) å forholde seg til gjeldene lover og avtaler, men det er i det minste det eneste juridiske riktige vi kan gjøre.

Virker ikke helt som du forstår helt hva TV-avtalen inneholder og forplikter. Nettopp derfor så jeg heller ingen særlig verdi i spørsmålet ditt. Vi kunne aldri klart å melde oss ut av TV-avtalen, uten å måtte melde oss ut av hele ligaen. Og jeg vil hevde at det er rimelig naivt å tro at vi skulle tjent så mye penger på det, verken nasjonalt eller internasjonalt. Kan ikke fatte hvilke land du mener som skulle ha hatt interesse av å betale penger for å se Rosenborg spille fotballkamper i Norge. Selv ligaer som Portugal og Hellas selges jo på billigsalg til de som måtte ha den minste interesse av å sende, og de er - mildt sagt - mer interessante enn Tippeligaen.

http://nilsheldal.rbkblog...no/?p=5279
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.10.2011 21:48    Post subject: Reply with quote

... fortsatt lite ydmykhet og selvkritikk å spore hos Skutle....
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.10.2011 22:23    Post subject: Reply with quote

Ja, det var mer av den Rosenborgske "jo, det er klart det er mulig å gjøre ting annerledes, men vi gjorde nok det riktige ja. Ville gjort alt på nytt igjen. Alt gikk akkurat som planlagt."

NÃ¥ kjenner jeg at det er litt synd at ingen stakk grillspydet helt inn til beinet.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 28.10.2011 12:14    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Men kjære vene, dette handler da bare om å forholde seg til realitetene. Alle rettigheter til våre kamper er solgt sammen med resten av Tippeliga-rettighetene for Tippeligaen. Skulle vi meldt oss ut av dette opplegget, måtte vi vel gjerne meldt oss ut fra hele Tippeligaen. Spørs hvor mye det hadde vært igjen av oss da.

Det er vel knapt en eneste liga i verden der lagene har alle rettigheter til sine egne kamper, og om de skulle ha hatt det - så måtte det vel i såfall kun ha vært hjemmekampene - slik det fungerer i Europa League.

Skulle tatt seg ut om vi plutselig begynte å streame TL-kampene med engelske kommentatorer på rbk.no nå. Mulig det er "trøndersk tasjkaill-mentalitet" (hjelp) å forholde seg til gjeldene lover og avtaler, men det er i det minste det eneste juridiske riktige vi kan gjøre.

Virker ikke helt som du forstår helt hva TV-avtalen inneholder og forplikter. Nettopp derfor så jeg heller ingen særlig verdi i spørsmålet ditt. Vi kunne aldri klart å melde oss ut av TV-avtalen, uten å måtte melde oss ut av hele ligaen. Og jeg vil hevde at det er rimelig naivt å tro at vi skulle tjent så mye penger på det, verken nasjonalt eller internasjonalt. Kan ikke fatte hvilke land du mener som skulle ha hatt interesse av å betale penger for å se Rosenborg spille fotballkamper i Norge. Selv ligaer som Portugal og Hellas selges jo på billigsalg til de som måtte ha den minste interesse av å sende, og de er - mildt sagt - mer interessante enn Tippeligaen.

http://nilsheldal.rbkblog...no/?p=5279

Det virker vel snarere som du ikke forstår tankegangen min. Smile

Du argumenterer for at "slik er det", mens jeg tenker "hvordan kunne det vært".

Hvis det er slik at TL som helhet er verdiløs for andre land, hvorfor kan ikke da RBK (som kanskje er det eneste norske laget med et potensiale for å selge sin merkevare i utlandet) få eie rettighetene til sine egne kamper i markedet utenfor Norge? Jeg ser ingen problemer eller umulighet med dette, fordi TV2 per i dag ikke har laget noe tilbud til folk i utlandet som ønsker å se RBK (og andre TL-lag) foruten en stream av tv-sendingene med norsk reklame og norske kommentatorer, med dårlig båndbredde. Man må også kunne lese norsk for å logge seg inn på sumo og betale for RBKs kamper der.

Det virker på meg som du ikke vet hvor stor interesse det er for Europeisk fotball ute i den store verden, og jeg er sikker på at det finnes mange som synes godt om RBK og som ville ha holdt et ekstra øye med RBK som klubb og klubbens kamper ikke bare i Europa men også i TL. Jeg husker for eksempel en gang jeg reiste til Australia, og satt ved siden av en ung student på flyet. Han var fra Thailand, og vi kom inn på temaet fotball. Han var en stor fan av Europeisk fotball, og han visste tre ting om norsk fotball (dette var i 2002): Ole Gunnar Solskjær, Tore Andre Flo, og Rosenborg. Han fortalte entusiastisk om alle kampene han hadde sett i CL med RBK. Det samme inntrykket har jeg hatt når jeg har reist rundt i Europa, f.eks. i Tyskland. Selv om Rosenborg har tapt mange kamper, så har laget mye goodwill nettopp fordi klubben kommer fra utkanten av Europa, der mange tror det knapt går an å spille fotball. En underdog det er lett å assosiere seg med, og som man gjerne vil skal spise kirsebær med de store.

Hvis RBK hadde "kjøpt tilbake" fra TV2 (og etter hvert Canal+) rettighetene til å streame egne kamper til ip-adresser utenfor Norge, så hadde de kunnet streamet kampene gratis med engelsk kommentator, og inntektene ville kommet til ved reklame på sidene av tv-bildet, eller "gjennomsiktig pop up"-reklame i bildet en og annen gangen, slik som f.eks. på youtube. Da ville tilgangen til kampen blitt veldig enkel for alle med ip-adresser utenfor Norge, og reklamen kunne også automatisk ha blitt tilpasset seerens ip-adresse.

Fremtida ligger i streaming av kamper på nettet, samt reklame i kombinasjon med billig eller gratis tilgang på produktet, her fotball-kamper. Om noen synes det er fint å kunne følge f.eks. RBKs kamper gratis, i bytte mot litt reklame, så kanskje de tar det neste steget og bestiller noe fra RBK-shop?

Jeg gir meg ikke på at dette er en god ide før jeg har sett RBK forsøke å streame sine kamper selv til utenlandske fans, og antallet som følger kampene er så lavt at RBK over tid ikke evner å generere reklameinntekter av kampene. Utfordringen her ligger i å gjøre utenlandske potensielle kunder oppmerksomme på streamen, men med litt google-finansiering og aktiv spredning av linker skulle mange av de nettsidene som formidler streams også begynne å linke til RBK sin stream.

Eneste problemet jeg ser per i dag er at det begynner å bli en stund siden RBK spilte CL, og kvaliteten på RBKs spill er ikke så bra som det en gang har vært. Men jeg har god tro på at RBK med sin ungdomssatsing vil komme tilbake, spille i Europa, og at RBK hånd i hånd med prosessen om å gjenoppbygge sin sportslige slagkraft også kan gjenvinne sin status som populær merkevare i utlandet.

Jeg håper selvsagt Skutle eller noen annen i RBK leser dette og hopper på ideen. Innimellom alt det andre mer eller mindre idiotiske undertegnede og andre kan lire av seg på nettet er dette en idè jeg har stor tro på.

Last edited by nidaros997 on 28.10.2011 12:16; edited 1 time in total
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 28.10.2011 19:43    Post subject: Reply with quote

Synes det kom frem mye interessant i del 2. Spesielt det som gjaldt zxy, databehandling og koblingen til spillerkjøp og investorselskap.

Skutle er fortsatt en ressurs, og fortjener et bedre ettermæle enn han er i ferd med å få. Overdreven uberettiget kritikk fra omgivelsene kan skremme dyktige folk fra å jobbe i klubben i fremtiden.

En intervjuserie som dette kan selvfølgelig ikke gå i dybden, men det er likevel noe av det bedre rent informasjonsmessig som har kommet fra brakka, og det er overraskende mye nytt som vi ikke har hørt fra før.

Men så regner jeg egentlig med at 2mas har en eller annen artikkel om zxy og Skutle på lur som han holder igjen til TL-pausen eller etter sesongen. Smile
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.10.2011 20:37    Post subject: Reply with quote

Greit å få avkreftet dette med utenlandsk sponsor også. Da er det i hvertfall ikke økonomisk idioti å ha en så "kjedelig" sponsor som Reitan.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb