| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 25.05.2010 20:58 Post subject: |
|
|
Du får nesten spørre Hamren og ikke meg hva han mener med attityd. Jeg forutsatte at du hadde kontroll på det siden du startet en diskusjon rundt emnet...Når det er sagt så har det liten betydning for poenget. Poenget er at ditt første innlegg forutsetter at disse tendensene kom som en følge av Hamrens mantra om attityd.
Uansett, jeg er ferdig på jobb nå så da er jeg ferdig med diskusjonen også  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 25.05.2010 20:59 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Veldigb bra at cris tar opp dette. Hvis RBK vil være "hele Norges fotballlag" må de nevnte spillerene korrigeres slik at skuespilleriet forsvinner. Særlig Lustig har fått et meget dårlig omdømme. |
Jeg henger ikke helt med her...
Hvem er det du mener driver med skuespillerier? Lustig og... ?
Mener du Annan eller Dorsin?!? |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 25.05.2010 21:05 Post subject: |
|
|
| Rart hvor fort ting blir svart hvitt. Rbk skal selvsagt ikke vinne for enhver pris. Vi er kjennetegnet av fairplay og skal også være det det i fortsettelsen. Jeg setter imiddlertid fingeren på noen tendenser som jeg ikke liker. Jeg synes hamren har tatt tak i mange positive ting når det gjelder holdninger, f.eks kosthold, fysisk form osv- og ikke minst vinnervilje, og jeg synes han fortjener merkelappen MR. Attitude. Men alt er ikke rosenrødt i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 25.05.2010 21:07 Post subject: |
|
|
| När Annan var som mest i ropet så fick han också en tillrättavisning från Hamrén om att han hade gått för långt. Det är nog lite svårare att göra något med Lustigs till synes låga smärttröskel efter vissa försök på att kapa av hans tunna ben. När det gäller Dorsin så ingår det i hans uppgifter att se till att laget inte blir missgynnade av domarna - vilket ofta sker. Tunt Cris. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.05.2010 21:16 Post subject: |
|
|
Attityde |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.05.2010 21:20 Post subject: |
|
|
Faktisk enig med svensken. Lustigs solo-grappling er tullete, men denne tråden er ren skjær spikersuppe. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 25.05.2010 21:24 Post subject: |
|
|
| Ditto. Lurer på om trådstarter er Davy Wathne? |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 25.05.2010 21:25 Post subject: |
|
|
Synes også Cris er ute på vidda her. Dorsin kjefter absolutt ikke mer enn andre dommere - og ofte må han gjøre det da flere ganger i år har lista vært lagt alt for høyt av dommerne. RBK er det beste laget med de beste spillerne som er raskest og teknisk. Gang på gang kommer møkkalagene på etterskudd og kan skade våre spillere. Jeg blir rasende når jeg ser tredveåringer på svake TL-lag hive seg i ankelen på Lustig, PCS eller Henriksen og dommerne ikke slår ned på det. Er det et lag som har grunn til å klage er det jo oss. Som det største og beste laget vil vi alltid møte størst kritikk i media og media har i alle år fokusert på hvordan dommerne dømmer for oss. Da er det det Dorsins rolle og si i fra når dommerne dømmer for lite for oss pga det kunstige bildet som er skapt av media. Hamrén er en gentleman og har så og si aldri gått ut og kritisert dommerne i motsetning til de fleste andre TL-trenere. Igjen et bevis på hvor faire vi er.
Enig i at Lustig lett overspiller når han ligger nede - men ofte har han allerede fått frispark mens han ligger der og vrir seg, jeg må si det virker faktisk ut som fyren har det vondt og har en særdeles lav smerteterskel. Kan forstå at folk synes Lustig er irriterende, men resten av laget ser jeg ingen grunn til å klage på. Ikke Annan heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Stallone Senior

|
Posted: 25.05.2010 21:29 Post subject: |
|
|
| attitude = holdning |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 25.05.2010 21:31 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: | | Dorsin kjefter absolutt ikke mer enn andre dommere. |
Hm, problemet er vel at han faktisk ikke er dommer, selv om han ofte oppfører seg slik. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 25.05.2010 21:33 Post subject: |
|
|
| Sier han som holder med et lag hvor Rushfeldt er kaptein... |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 25.05.2010 21:36 Post subject: |
|
|
Kanskje du burde lese den siterte kommentaren om Dorsin en gang til?  _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 25.05.2010 21:54 Post subject: |
|
|
Fra NFF:
"Spill fair!
Vi skal sammen sørge for at fotballen preges av fairspillende aktører, både på og utenfor banen. Trenernes og spillernes holdninger til medspillere, motspillere og ikke minst dommere, må preget av respekt og forståelse i alle sammenhenger. Alle tilknyttet toppfotballen må være seg sitt ansvar besvisst som forbilder for barn og ungdom. Negativ atferd sprer signaler til alle de hundretusener som er involert i norsk fotball".
Klart at lagkapteinen skal være en talsmann for laget ute på banen - og gjerne si i fra hvis man mener at dommeren er inkonsekvent, tar feil osv. Men poenget er at dette ikke bør komme som kjefting. Dette gjelder alle kapteiner, også Dorsin. Roar Strand, vår egentlige kaptein, er et mye bedre forbilde på dette, synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.05.2010 22:19 Post subject: |
|
|
Dorsin er en mye bedre kaptein enn Roar Strand som egentlig kun bled det på grunn av sin lange fartstid og at han er en spiller som er unisont beundret over hele landet. Selv av Molde, Brann og Lillestrøm supportere. Dorsin får vekk lagkompisene sine og tar praten med dommeren på vegne av laget, som er det en lagkaptein skal gjøre.
Når det gjelder Lustig så må la tvilen gå han til gode og tro at han faktisk får utrolig vondt og det er heller ikke slik at han skriker etter dommeren og ber om gult kort til mostanderen. Helt harmløst.
Annan blir gjennomanalysert og forutenom en anklage om biting noe som tydeligvis var fremprovosert av motstanderen sine svake holdninger så har ikke Annan gjort noe umoralsk i årets sesong. At når en skjermer ballen kan være uheldig å få hånda opp i ansiktet på han og i den andre situasjonen når tv2 på nærmest forhåndsdømte Annan så viste det seg at forbryteren var Danielsen. Situasjonen er hendelse med en slik omtalese og liten forståelse for regelverket at jeg er pinlig berørt på vegn av det store norske mediene. Nesten like pinlig som heksejakten på Pelu.
I det store og det hele vil jeg si at innlegget ditt er langt ute på viddene og en skulle trodd at det var skrevet av en innbitt Rosenborg hater ,men du er vel kanskje blitt farget over et bilde som mediene og forsmådde supportere av andre lag.
I det store og det hele så oppfører spillerene våre seg pent og viser et positivt engasjement og vilje til å vinne det tette kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
|