English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vurdering av stallen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
martibs
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 17:43    Post subject: Reply with quote

6 - God internasjonal klasse
5 - Dominant eliteseriespiller
4 - God eliteseriespiller
3 - Middels eliteseriespiller
2 - Dårlig eliteserienivå
1 - For dårlig for eliteserien

? - Usikkert eliteserienivå

Ørlund ?
Jarstein 4
Dorsin 3
Lago 4
Stadsgaard 5
Lustig 5
Nordvik 3
Wangberg ?
Winsnes 5
Ã…sen ?
Henriksen ?
Traore 4
Demidov 4
Annan 6
Skjelbred 4
Roar Strand 3
Olsen 3
Zahora ?
Prica 5
Iversen 4
Moldskred 4
Sellin 3
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 17:47    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Zahora 1
Sellin ?

Hvordan kan du bedømme Zahora, men ikke Sellin? Sellin har vel 8 obligatoriske kamper, mens Zahora har 5? Sellin har også spilt flere treningskamper den siste tiden.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 17:50    Post subject: Reply with quote

Örlund osäker elitserienivå. Hur dum kan man vara. Örlund var en av de bättre målvakterna i tippeligan 2008/09 och bland de bättre i allsvenskan förra säsongen.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 17:56    Post subject: Reply with quote

Peter Storey, din lille kødd, jeg har aldri sett Daniel Örlund spille en eneste fotballkamp, så hvordan skal jeg kjenne til hans nivå?
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 02.03.2010 17:56    Post subject: Reply with quote

Hva baserer dere karaktere dere gir unggutta på? Kamper de har spilt i 2. div eller treningskamper?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 18:02    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Peter Storey, din lille kødd, jeg har aldri sett Daniel Örlund spille en eneste fotballkamp, så hvordan skal jeg kjenne til hans nivå?

Kan du ingenting om spelarna är det väl lika gott att hålla kjäft. Det går väl att läsa sig till vilka meriter en spelare har.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.03.2010 18:05    Post subject: Reply with quote

Jeg foreslår at du holder kjeft i steden. Kan han ikke bedømme de andre spillerne dersom han ikke har sett Örlund spille? Og hvorfor er det bedre å bedømme Örlund basert på andres uttalelser enn å skrive "?"?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 18:07    Post subject: Reply with quote

Alla med någorlunda kunskaper vet att Örlund är av god elitserieklass.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 18:10    Post subject: Reply with quote

Hvem er den mest irriterende svensken? Peter Storey eller Gunde Svan?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 18:12    Post subject: Reply with quote

En otroligt obegåvat fråga. Jag är norsk och Gunde är svensk.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 18:14    Post subject: Reply with quote

Hvem bryr seg hvor du er fra, har du virkelig ingenting annet å gjøre enn å ødelegge diskusjoner her inne? Du har nå 3800 poster dedikert til det formålet.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 18:18    Post subject: Reply with quote

Man får kräva en viss miniminivå på diskussionen. Örlund dominerade i tippeligan när han spelade i Fredrikstad och i allsvenskan i fjol. Det visar att han är av god klass. Var du bortrest förra säsongen.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 02.03.2010 18:49    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:

Hvordan kan du bedømme Zahora, men ikke Sellin? Sellin har vel 8 obligatoriske kamper, mens Zahora har 5? Sellin har også spilt flere treningskamper den siste tiden.

Vel jeg lot egentlig bare Zahoras karakter stå igjen fra den kopierte teksten når jeg skrev innlegget. Han har ihvertfall blitt vurdert som for dårlig av våre trenere og er ikke aktuell for spill så vidt jeg kan skjønne. Likevel kunne han vel også fått et spørsmålstegn i likhet med Sellin ja.

Når det gjelder de to juniorene jeg har gitt karakter, Wangberg og Bakenga. Så gir jeg dem 3 basert på at det jeg har sett av dem har overbevist meg om at de kan komme inn å gjøre en ok figur (eller bedre) i tippeligaen. I løpet av sesongen håper jeg alle juniorene tar et steg opp på karakterskalaen min. Etter det jeg har sett av Gjermund, kan han vel også komme opp på en 4'er, men må se han mer før jeg gir noe grundigere vurdering.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 19:47    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Man får kräva en viss miniminivå på diskussionen. Örlund dominerade i tippeligan när han spelade i Fredrikstad och i allsvenskan i fjol. Det visar att han är av god klass. Var du bortrest förra säsongen.

Enig med deg Peter Storey
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 19:51    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
martibs wrote:

Vel jeg lot egentlig bare Zahoras karakter stå igjen fra den kopierte teksten når jeg skrev innlegget. Han har ihvertfall blitt vurdert som for dårlig av våre trenere og er ikke aktuell for spill så vidt jeg kan skjønne. Likevel kunne han vel også fått et spørsmålstegn i likhet med Sellin ja.

Når det gjelder de to juniorene jeg har gitt karakter, Wangberg og Bakenga. Så gir jeg dem 3 basert på at det jeg har sett av dem har overbevist meg om at de kan komme inn å gjøre en ok figur (eller bedre) i tippeligaen. I løpet av sesongen håper jeg alle juniorene tar et steg opp på karakterskalaen min. Etter det jeg har sett av Gjermund, kan han vel også komme opp på en 4'er, men må se han mer før jeg gir noe grundigere vurdering.

Akkurat det med Sellin er litt spesielt. Han har jo spilt en del kamper men det virker som om ingen riktig vet hvor god han er eller hva hans sterke sider er. Når han spiller er han en typisk spiller som verken utmerker seg positivt eller negativt. Han skaper ikke spesielt mye men han spiller på det enkle og tabber seg derfor ikke ut heller.

Jeg har mine tvil om Sellin kommer til å blomstre på dette nivået. Per idag føler jeg at han ikke bidrar nok til å være i nærheten av førstelaget.
Hedning
Legende

PostPosted: 02.03.2010 20:02    Post subject: Reply with quote

Sellin har vist at han er kjapp og kan runde en spiller og legge inn, og han er rimelig bra teknisk. Hadde han ikke en slik assist til Prica? Ikke særlig sterk bakover, og med tanke på det har han produsert litt lite fremover til å konstatere at han kan bli en god spiller for oss. Men jeg har forsåvidt trua. Litt mer fysikk hadde gjort han godt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 02.03.2010 22:37    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
En otroligt obegåvat fråga. Jag är norsk och Gunde är svensk.

Pffft, S. dette er enkelt. Du skriver svensk og gnåler om Sverige og er dermed svensk.
Harald har bergenserdialekt og er norsk, til nød!

Your saving grace er at du liker skånske damer like godt som en mann med ulastelig smak, nemlig meg.

Fy tjusan, så saklig jeg er om dagen. Cool

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 22:40    Post subject: Reply with quote

Og vi liker det Tommel'n opp!
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 22:44    Post subject: Reply with quote

Martibs,
Peter Storey har helt rett ift diskusjonen omkring Örlund.
Det er jo også morsomt at du holder Lago for å være en bedre spiller enn Dorsin.
Hedning
Legende

PostPosted: 02.03.2010 22:48    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Martibs,
Peter Storey har helt rett ift diskusjonen omkring Örlund.

Nei det har han ikke. Matribs er i sin fulle rett til å føle at han ikke har god nok oversikt til å subjektivt vurdere Ørlund som spiller, uansett hvor mye bra andre har sagt om han. Det fratar han heller ikke retten til å vurdere andre spillere som han har vurderingsgrunnlag nok til å uttale seg om.

At Peter Storey nok en gang er personlig fornærmet på vegne av det svenske folk er ikke overraskende og sammenligningen med Gunde Svan er treffende. Når det gjelder Peter Storeys nasjonalitet, vel.. If it looks like a duck, act like a duck, and quacks like a duck... you do the math. Helt uinteressant hvor han er født.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 22:51    Post subject: Reply with quote

Bruker ikke blande meg, men er helt enig med martibs ang. Örlund diskusjonen, bortsett fra én ting. Det er DU selv som provoserer når du med en gang, uten at Storey har angrepet deg, kaller han for "en kødd". Hva er meningen med det?
Men du har rett i at når du ikke har sett Örlund i aksjon så kan du heller ikke bedømme han.

jeg selv f.eks. føler ikke at jeg kan bedømme spillere jeg aldri har sett, men bare hørt om.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 22:56    Post subject: Reply with quote

Klevolainen,
Som Peter Storey skrev;
Martibs må ha vært bortreist de to siste sesongene for å ikke ha dannet seg noe bilde av kvalitetene til Örlund. Og har han vært bortreist i to sesonger, kan han også la være å skrive slike innlegg.
Hedning
Legende

PostPosted: 02.03.2010 23:40    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett alle rosenborgs kamper de siste 5 årene, og jeg har aldri lagt spesielt merke til Ørlund, hverken i Norge eller Sverige.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 00:11    Post subject: Reply with quote

Du som har sett alla matcher du minns inte matchen Fredrikstad-RBK 1-1
14/9-08 då Jarstein och Örlund stod i var sitt mål? Det gör jag eftersom jag såg matchen live. Örlund imponerade stort och höll Fredrikstad inne i matchen trots 10 man. Och Jarstein ..... han dummade sig ut åter igen. Thomas referat från matchen: Jarstein datt på kne i stedet for ut i strekk. Dermed gikk skuddet i mål. Ha ha typisk Jarstein. Laughing
http://www.rbkweb.no/vis/6388
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.03.2010 00:16    Post subject: Reply with quote

Ja en skadd Jarstein mot en helt frisk Ørlund ,men jeg minnes den sesonghalvdelen til Ørlund og det var ingenting spesielt med det, en helt ordinært bra tippeligakeeper.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb