| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
joakleis Veteran

|
Posted: 27.08.2009 23:12 Post subject: |
|
|
Demidov er for uvøren og urutinert etter min mening. Potensiell kapteinsemne for fremtiden ja. Men ikke allerede neste år. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 27.08.2009 23:49 Post subject: |
|
|
Synes ikke det florerer av gode kandidater.
Iversen er i ferd med å gå ut på dato. Demidov framstår med guts og vilje, men det mangler fremdeles en god del klokskap. Sapara vil bare bort, mens Lago neppe har en slik posisjon i spillergruppa at kapteinsbindet gis til ham.
Annan, Lustig og Prica inngir tillit mtp et slikt verv, men de er realtivt nye i klubben. Jarstein tror jeg har nok med seg selv, mens Skjelbred - i følge Ekker - kan forsvinne når som helst. Dorsin har allerede forsvunnet en gang, og han er dermed uaktuell. Olsen har ikke nerver til å ta på seg bindet, sjenert som han er, mens Traore er uaktuell pga vold mot tidligere lagkamerater. Stadsgaard snakker dansk, og det er det bare Hamrén som forstår. Espen Johnsen har mediatekke, jmf "no comment", men kontrakten er snart utgått.
Jeg ender derfor opp med Kjell Rune Sellin og Pål Andre Helland. Staute trønderske gutter fra Fosen og Hemne. Setter alltid laget først, er ydmyke, men ikke underdanige. Og ikke minst blir de her i mange år. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.08.2009 00:31 Post subject: |
|
|
| Hehe, det hadde vært noe. Og så kunne hele startelleveren spilt papir-saks-stein-turnering om kapteinsbindet foran hver kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 28.08.2009 00:58 Post subject: |
|
|
Du er inne på noe. Eventuelt kan det avgjøres med drikkeleker kvelden før kamp. _________________ Work hard, every day. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 28.08.2009 08:48 Post subject: |
|
|
I så fall vinner vel Espen Johnsen på walk-over?  _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.08.2009 11:00 Post subject: |
|
|
| Dorsin er et soleklart valg. Et meget godt kapteinsemne. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.08.2009 11:47 Post subject: |
|
|
| Enig med knerten. Dorsin er mitt soleklare valg. Sikker på laget, oppofrende spillestil, rutinert, og gir uttrykk for at han bryr seg om klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 28.08.2009 13:26 Post subject: |
|
|
| Les intervju med Dorsin i "Mitt RBK" i Adressa idag. Det Micke sier der avgjør kapteinsvalget for min del. Dorsin er RBKs neste kaptein! |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 28.08.2009 13:50 Post subject: |
|
|
Strand? gi seg? Ha-ha, den var god.
Men fra spøk til alvor. Jeg synes det er en litt uheldig situasjon som det er i dag. Kapteinen bør være mest mulig på banen fra start i kamp.
Jeg tror en gjør best med å bare stryke Strand på lista og beholde hvertfall Dorsin og da også Iversen.
Dorsin synes jeg lever opp til det en skal forvente av en kaptein og er mitt soleklare førstevalg. Selvsagt teller det også at han er et klart valg i sin posisjon. At han dro ut holder jeg like mye en veik sportslig ledelse ansvarlig for, når han valgte retur foran mer lukrative tilbud veide han opp for at han dro.
Iversen har som det påpekes fortsatt en del å jobbe med i forhold til seriøsitet, men det virker som han har god respekt innenfor spillergruppen. Dessuten tror jeg han er en som vil vokse på ansvaret.
Skjelbred, Stadsgaard og Lago ser jeg for meg som potensielle kapteiner, men førstnevnte må avklare framtida si tydeligere og vi må vel se an hvordan midtforsvaret ser ut framover før en skal gå for en av de andre.
Så lenge Dorsin er førstevalg som back ser jeg imidlertid ingen grunn til å vurdere annet enn hvem som skal inn som reservekaptein. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 28.08.2009 13:53 Post subject: |
|
|
Dorsin viste vel i Real-kampen at han er en spiller som tar ansvar utpå banen, et soleklart valg _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.08.2009 14:08 Post subject: |
|
|
| Ditto var han blant det dårligste i store deler av Molde kampen og det forsmedelig tapet for Karabach. Mitt førstevalg om kaptein er helt klart Demidov som virker som en spiller som legger hjerte og sjel i spillet sitt, er ikke redd for å styre andre og si hva han mener. Dorsin er klar nummer 2 for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 28.08.2009 15:08 Post subject: |
|
|
| Men en kaptein skal ikke bare vise vei fysisk på banen, han skal også vise vei med "hodet". Ikke bare være en som tar ansvar på banen, men også utenfor banen. Demidov trenger et par år på å modnes før han kan bli et veldig godt kapteinsemne. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 28.08.2009 17:54 Post subject: |
|
|
| Synes ikke Dorsin er så moden på banen at gjør noe, er ikke sjelden han kjefter på seg gule kort.. har Roar noensinne gjort det? |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.08.2009 19:47 Post subject: |
|
|
Joda, Strand er sikkert en fin fyr, men jeg stiller meg tvilende til om han egentlig er den ideelle kapteinen for et lag som mest av alt trenger å "holdes i ørene" for å yte maks mot dårligere lag. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 28.08.2009 20:25 Post subject: |
|
|
Synes Dorsin skal rykke opp. Da får vi en kaptein som stort sett er på banen og som har "gått gradene" gjennom visevervet i år. Synes også Demidov har kapteinsegenskaper, og kunne fått et lite opprykk.
Men jeg stoler i grunnen på at klubben selv finner ut av dette og finner kaptein(er) som er respektert i spillergruppa og som ellers har de nødvendige kvalitetene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 28.08.2009 22:04 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | Synes ikke Dorsin er så moden på banen at gjør noe, er ikke sjelden han kjefter på seg gule kort.. har Roar noensinne gjort det? |
tja... en kaptein kan utøve sin rolle på mange måter... noen som husker Roy Keane? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.08.2009 00:26 Post subject: |
|
|
| Ser at Demidov er en type som kan egne seg, men er han ikke mer en killer enn en autoritet? Jeg er i tvil om at han har den samme innflytelsen som f.eks. Dorsin. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 27.01.2010 04:12 Post subject: |
|
|
Roar fortsetter
Erik Hamrén gjør ingen forandringer med hensyn til kapteinsrollene denne sesongen.
- Jeg tar den jobben med glede, og skal prøve å være et godt forbilde for gutta også denne sesongen, sier Strand til RBK.no.
Micke Dorsin står først i rekken av visekapteinene når Strand ikke spiller fra start. Og som i fjor regner svensken med at det blir en del kamper med bindet rundt armen også denne sesongen.
- Det blir det sikkert, og jeg liker den rollen. Det er en ære å være kaptein i en så stor klubb som Rosenborg, sier Dorsin. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|