English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBKs håndtering av billettkøen mot Løv-Ham
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2574

PostPosted: 06.07.2009 15:24    Post subject: Reply with quote

det jeg ikke helt forstår, er hvorfor man ikke setter opp et par bilettautomater i området. det ville gjort at man kunne redusert antallet personer i lukene også.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12310
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 06.07.2009 15:59    Post subject: Reply with quote

Vedr. køståingen så var det akkurat samme problem mot Verdal i 2. runde 1989 også, så det er ikke alt som har forandret seg så veldig på 20 år Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1016
Location: Trondheim

PostPosted: 06.07.2009 16:01    Post subject: Reply with quote

men viss dette er et problem som oppstår vært 20. år, er det vell og leve med Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1792
Location: Svalbard

PostPosted: 06.07.2009 16:41    Post subject: Reply with quote

media wrote:
det jeg ikke helt forstår, er hvorfor man ikke setter opp et par bilettautomater i området. det ville gjort at man kunne redusert antallet personer i lukene også.


Alternativt, som på kampen i går hvor det var fritt fram hvor man ville sitte, betaling i døra. Omtrendt som på utesteder.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
Guffen
Rutinert


Joined: 05 May 2006
Posts: 743

PostPosted: 06.07.2009 21:01    Post subject: Reply with quote

Sjokkerende å se og høre RBKs holdning til køskandalen. Bloggen til Jens Heldal om temaet var en lang, arrogant pekefinger mot publikum. Null ydmykhet. Ikke bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 11405

PostPosted: 06.07.2009 22:49    Post subject: Reply with quote

Jens Heldal?

SPAR meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Ablativ
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1074
Location: Oslo

PostPosted: 06.07.2009 22:53    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan jo oppfattes som arrogant å kalle Nils for Jens også... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2601
Location: Follo

PostPosted: 06.07.2009 23:25    Post subject: Reply with quote

Enig med Guffen Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 07.07.2009 01:37    Post subject: Reply with quote

Heldal blir temmelig eid i sin egen blogg. (Ref: Kommentarfelt)

Var ikke på kampen og kjenner ikke til situasjonen av førstehåndserfaring. Men uttalelsene til RBK i etterkant har jeg reagert på, man la i går stort sett all skyld på tilskuerene og tok så godt som null selvkritikk. Etter å ha sovet på det, så trodde jeg det skulle komme en unnskyldning på rbk.no i dag. Isteden følger Heldal opp med å gjøre narr av tilskuerene fordi de er for utekniske , gammeldagse og elendige til å stå i kø.

Selvom dere skulle ha rett i at det er kunden sin feil, så er det ikke noe man går ut å sier høyt. Dere mangler jo total forståelse for helt grunnleggende ting innen Salg & Service.

NÃ¥r det i tillegg viser seg at dere har stor del av skylden for det selv


Quote en billettselger fra bloggen til Heldal.

Quote:
Grunnen til den lange køa, var at pågrunn av for lite utlagte billetter. (Bare nedre Adidas og Adressa var åpne)Etterhvert som disse tribunene ble fylt opp, måtte flere felt åpnes, og det tok tid, samtidig som vi fikk data-problemer. Dette var også grunnen til kiosksalget det klages på, da det ikke var planlagt noe kiosksalg på øvre adidas. Dette ble kun et improvisert salg. (var selv med og hjalp til…)


.....Så begynner vel det hele å bli ganske flaut Smile
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1966

PostPosted: 07.07.2009 05:06    Post subject: RBK's hÃ¥ndtering av billettkøen mot Løv-Ham Reply with quote

Føler dette temaet fortjener en egen tråd, da jeg er lettere sjokkert over måten RBK går ut og tar null selvkritikk for at det ble fullt kaos i billettkøen før (og under...) kampen mot Løv-Ham. Hadde heller aldri forventa noe sånt av Mr. Heldal (anbefaler å lese gjennom kommentarene, snakker om å bli eid). Hva synes dere?
EDIT: Billettkaos på Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 07.07.2009 08:44    Post subject: Reply with quote

Ja, det er jo klart at klubben må ta selvkritikk for sine manglende synske evner. Sist gang vi spilte cupkamp mot et førstedivisjonslag i sol den 5. juli var for tre år siden mot Raufoss, og da kom det svimlende 2188 tilskuere. Skammelig at ikke RBK gjetter seg til at tre ganger så mange plutselig finner ut at de skal sette av gårde til stadion denne gangen. Her må nok hoder rulle.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1563
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 07.07.2009 08:46    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også at det var snodig at det kom så mange, men en så stor og profesjonell(?) klubb som RBK skal være klar til å håndtere alle slike situasjoner når det gjelder driften av Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 07.07.2009 08:55    Post subject: Reply with quote

Det man reagerer på er vel heller Tove's utsagn i pausen, og ikke minst et par av formuleringene til Nils:

Dere er dårlige køståere:
Quote:

I Sverige er enhver kø en estetisk nytelse i en flokks skrevne og uskrevne samhandlinger når det gjelder kø. I Norge er et hvert tilløp til kø en kasse med kaniner. Vi er født med ski på beina, men vi er på ingen måte født inn i en kø – vi nordmenn.


Dere er teknisk utdaterte:
Quote:

Kom igjen folkens – kast det analoge åket – bli digitale – kjøp billetten din her – kom inn på stadion før kampen begynner.


Bloggformatet er uhøytidelig, men man bør ikke fornærme kundene sine.

Og forresten, bolgebah. 3.runde -kampen mot Raufoss gikk på en onsdag klokken 1800. Søndag 1600 blir noe helt annet og de to kampene er dermed ikke sammenlignbare.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.07.2009 09:14    Post subject: Reply with quote

I tillegg til det som er nevnt, kunne vel også Rosenborg varslet dommeren og fått kampen utsatt i et kvarter? Jeg vet ikke om man har anledning til det gjennom dagens regelverk, men det har jo skjedd før om årene.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 07.07.2009 09:35    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Og forresten, bolgebah. 3.runde -kampen mot Raufoss gikk på en onsdag klokken 1800. Søndag 1600 blir noe helt annet og de to kampene er dermed ikke sammenlignbare.

Hva er det som gjør dette så selvfølgelig? Hvorfor er ikke søndag klokka 16.00 i finvær en mer logisk grunn til å dra på stranda, for eksempel? Og hvis det var så åpenbart at dette var fantastisk timing for veldig mange flere enn på Raufoss-kampen; burde ikke dette da nettopp gjenspeile seg i et langt større forhåndssalg?

Ut fra hva jeg har blitt fortalt kunne håndteringa når køen først var et faktum vært bedre, for eksempel ved at man selvfølgelig burde delt ut vann i varmen. At ikke RBK har et knippe billettselgere som plutselig ramler ned fra himmelen dersom interessen på kampdag plutselig skulle flerdobles i forhold til det normale, mener jeg imidlertid det går an å vise større forståelse for. Markedsføringa av billettsalg på nett har vært tydelig nok i mange år, og at RBK umiddelbart peker på dette som løsningen bør da sannelig ikke gjøre noen av dere særlig himmelfalne.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.07.2009 09:46    Post subject: Reply with quote

Man kan jo vende litt på det å spørre hvorfor folk IKKE bestiller på nett? Det bør også RBK være interrisert i å vite.

Synes folk det er artig å stå i kø?
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 07.07.2009 09:51    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:

Hva er det som gjør dette så selvfølgelig? Hvorfor er ikke søndag klokka 16.00 i finvær en mer logisk grunn til å dra på stranda, for eksempel? Og hvis det var så åpenbart at dette var fantastisk timing for veldig mange flere enn på Raufoss-kampen; burde ikke dette da nettopp gjenspeile seg i et langt større forhåndssalg?

Nei, det gjenspeiler seg i et større impulssalg. Barnefamilier drar tidlig på og fra stranda, og for mange av disse er søndag 16 et perfekt tidspunkt.

Selv om mange har ferie, er det fortsatt en bra mengde folk som er på jobb 5.juli. Da frister det ikke å dra rett på Lerkendal i solsteika for å se cup. En søndag er man ikke jobbsliten og det er mye mer fristende å ta turen.

Quote:

Markedsføringa av billettsalg på nett har vært tydelig nok i mange år, og at RBK umiddelbart peker på dette som løsningen bør da sannelig ikke gjøre noen av dere særlig himmelfalne.

Har den? Jeg kan ikke huske å ha sett oppslag om dette på Lerkendal. Billettsidene har vært markedsført på rbk.no og nevnt i kampannonser i adressa, men ikke ellers.

Jeg har dog hørt om mange som har hatt problemer med å få lest strekkoden på de printede billettene, noe som har skapt kø. Kanskje flere har hørt det samme?


Å irettesette kundene på denne måten er uholdbart. Når man opplever å komme inn 15 minutter ut i kampen etter å ha møtt opp 45 minutter før kamp, for så å måtte stå en halvtime i kø for å kunne kjøpe is eller brus til ungene, da er det siste man vil høre "du burde kommet før eller kjøpt på nett."
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 07.07.2009 09:53    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Man kan jo vende litt på det å spørre hvorfor folk IKKE bestiller på nett? Det bør også RBK være interrisert i å vite.

Synes folk det er artig å stå i kø?


RBK sier det kom mange fler enn forventet, altså bommet de på estimatet. Det er vel ikke urimelig at publikum gjør samme feil og regner med at forhåndskjøp er unødvendig.

Og som jeg har nevnt, det var nok mange impulskjøpere i går.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2224
Location: Lørenskog

PostPosted: 07.07.2009 10:06    Post subject: Reply with quote

når man er i en spareprosess leier man ikke inn masse folk for å åpne hele stadion. Ingen vits i å leie inn personell for å servere pølser til 40 stk, da blir det underskudd i kiosken da.

Må være lov til å bomme, regner med de tok solgte biletter + forventet impulskunder/ikke datakunder. Mulig de bommet på sesongkort-gjengen?

Eneste feilen rbk gjorde var at de ikke la seg flate med en gang.

Håper begge parter har lært da, slik at vi slipper dette i fremtiden. Er jo kjedelig om rbk skal bruke penger på mer personell enn nødvendig også, er vel dyrt å leie inn folk til å jobbe i helgene.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12310
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 07.07.2009 10:12    Post subject: Reply with quote

Det er lov å bomme, men det er rart at de har et system som ikke håndterer stort større tilstrømning enn hva lagene "på bygda" takler rimelig greit når det er cupkamper i distriktene.

Jeg savner også klarere strategi og bedre kompetanse til å begrense skaden når den først har skjedd.

Jeg står og henger i billettluka 20 min før start, foran en billettselger som mumler noe om at systemet ikke takler unummererte billetter mens TMD vaser rundt i bakgrunnen og ikke riktig ser ut til å vite hva hun skal gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.07.2009 10:15    Post subject: Reply with quote

Både Løv-Ham- og NAC Breda-kampen ble altså spilt i firetida på en søndag i juli måned.

- Ferietid
- Pent vær
- Søndag
- Ettermiddag
- Lite pågang på forhånd
(- To åpne tribuner)

Tynt grunnlag, men neste gang bør man uansett være forberedt til kamper som passer inn i denne profilen. Man kan snakke mye om innsparinger, men hvor dyrt er det egentlig å ha alle billettlukene åpne ei time før kampstart? Det kan ikke være snakk om mange tusenlappene.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2574

PostPosted: 07.07.2009 10:17    Post subject: Reply with quote

for slike som meg, som har "bare" to rbk-kort, er det til liten nytte når hele familien skal på kamp. det er mer enn jeg begriper, at man ikke kan kjøpe 2 - 5 billetter per kort. ville gjort alt mye lettere. dessuten, to timer før kampstart er litt for lang frist for impulsturer ...
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2618

PostPosted: 07.07.2009 10:53    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Det er lov å bomme, men det er rart at de har et system som ikke håndterer stort større tilstrømning enn hva lagene "på bygda" takler rimelig greit når det er cupkamper i distriktene.


Enig. På Gjøvik var det vel omtrent like mange tilskuere, uten at vi sto et minutt i kø av den grunn. Der gikk selgerne rundt utenfor stadion. Man leverte penger, selgeren rev av en billett fra blokka si, og det var bare å spasere rett inn.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12310
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 07.07.2009 11:01    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Man kan snakke mye om innsparinger, men hvor dyrt er det egentlig å ha alle billettlukene åpne ei time før kampstart? Det kan ikke være snakk om mange tusenlappene.


Jeg tror køene hadde vært der selv om alle lukene hadde vært åpne. Det er avviklingen det er noe galt med.

Det virker å være en veldig sendrektig prosess å få solgt tre billetter, når det skal klikkes og skrives ut og hentes og spørres.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 07.07.2009 11:04    Post subject: Reply with quote

"Vi legger oss nokså flate"

http://www.rbk.no/incomin...144286.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb