English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Liverpool - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedley
Veteran

PostPosted: 07.05.2009 17:18    Post subject: Reply with quote

Skal si du har kontroll Kristobal Tommel'n opp!

Verdalingens arkiver?
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 07.05.2009 17:36    Post subject: Reply with quote

Har kontroll på det meste når det gjelder RBK siden 1988 i hvert fall. Har jo lest meg til en del annet fra gamle dager, så helt vekke er jeg vel ikke fra tidene før jeg selv kom meg på Lerkendal heller.

Har tilgang både til egne arkiver og andre når det gjelder disse tingene, så da er det mye som kan letes fram. Forhåpentligvis har jeg også tilegnet meg litt kunnskap om hvor og hvordan jeg skal finne fram til de forskjellige opplysningene rundt omkring av det jeg ikke har i skuffene hjemme eller i hukommelsen.

Er jo greit med litt hukommelse i utgangspunktet, for da er det lettere å lete på rett plass Wink

Var selv på de to første kampene i 1991 og 1992 på Ullevaal. Så vel de to andre på TV.

RBK spilte for øvrig også treningskamp mot Liverpool i begynnelsen av mai 1975. Av alle ting bare tre dager før en seriekamp mot Skeid i Oslo.

02.05.1975 RBK - Liverpool 2-0
Liverpool var reservepreget, men det var også RBK som stilte uten Odd Iversen, Kjell Øyasæter og Bjørn Rime. Scoringer av Terje Næss og Tore Hagh i andre omgang sikret en populær seier foran 14.000 tilskuere på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 07.05.2009 18:45    Post subject: Reply with quote

2mas for et år siden wrote:
Ryktet om at Mini, Sørloth og kompani skal teste formen i sommer stemmer visst: Liverpool-legender til Trondheim

Quote:
[Phil Neal] blir etter planen å se i Florø, Stavanger og Trondheim i sommer sammen med gamle lagkamerater og yngre pensjonerte Liverpool-stjerner i kamp mot gamle norske stjerner. Og da er nok ingen helt trygge ute på gressmatta.

Ser for øvrig at Neal husker 0-2-tapet på Lerkendal:

Quote:
Året var 1975 og Phil Neal hadde akkurat spilt sin første sesong for Liverpool, - fra oktober til mai. Han var henta inn til klubben av manager Bob Paisly, som etter sesongen sa: "Bra jobba gutter, vi ble nummer to i serien. Men ingen seier betyr at dere må reise til Trondheim og vinne mot Rosenborg, Så skal jeg spandere en ferie på dere til Benidorm".

Mer om kampen:

Troillungan wrote:
Rosenborg hadde satset stort på å få et engelsk lag til Lerkendal helt i begynnelsen av sesongen. Egentlig var det Leeds United som skulle komme. Kampen skulle gå 1. mai, men det viste seg at banen langt fra var i bra forfatning. Som så mange ganger før skulle RBK-ledelsen bli nødt til å klage til kommunen, uten at det hjalp så altfor mye.

Denne gangen skjedde noe annet. Leeds bakket plutselig ut fordi de hadde utsatte kamper å spille. Dermed kastet RBK-ledelsen seg over telefonen. Det gjaldt å finne en erstatning. Det greidde man. Liverpool var villige til å komme, mot samme betaling som det Leeds hadde forlangt: 6000 engelske pund.

Resultatet ble altså en privatkamp mellom RBK og Liverpool. Og for en kamp!

Adresseavisen hadde denne kommentaren dagen etterpå:

«Liverpool fikk seg en real nesestyver av Rosenborg i går kveld. Ingenting sto på spill, sant nok. Men når klubben heter Liverpool FC og er en av Englands aller beste lag gjennom de siste årene, har man tross alt litt prestisje og yrkesstolthet å ta vare på.

Selv uten Keegan, Toshack, Highway og Clemence regnet nok "The Reds" med lett spill mot de norske amatørene. For med spillere som Tommy Smith, Emlyn Hughes, Peter Cormach, Alec Lindsay, Ian Callaghan og Brian Hall på laget kunne man slett ikke kalle dette for noe B-lag.

Da vi forsøkte å få manager Bob Paisley i tale etter kampen, fikk vi beskjed om at det "nok var best å la mr. Paisley være alene". En liten titt inn til Liverpoolkarene fikk vi likevel: På rekke og rad sto spillerne og ble "gitt inn" av manager Paisley. Et 0-2-tap for norske amatører tåles nok dårlig hos de høye herrer på Anfield.»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.05.2009 19:15    Post subject: Reply with quote

Vi har med andre ord fem seirer og to tap mot Liverpool (med forbehold om vi faktisk spilte mot de i 1970 som Macha påstår?). Det kan vel ikke betegnes som noe annet enn brukbart. Jeg tviler på at det er mange lag i verden med en så positiv statistikk mot Liverpool.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.05.2009 19:34    Post subject: Reply with quote

Husker da Rissa slo Leicester (et år de hadde rykket opp til PL) for noen år siden på Langsand Stadion. Noe sier meg at det er ganske mange engelske lag som har en temmelig skral record mot all verdens amatørlag rundt omkring Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.05.2009 19:37    Post subject: Reply with quote

Jeg var ikke på den kampen, merkelig egentlig, men spilte ikke Gøran den kampen også?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.05.2009 20:11    Post subject: Reply with quote

Stemmer, det. Han ble hentet inn som attraksjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb