| View previous topic :: View next topic |
| Hvem er årets spiller i 2009? |
| Rune Jarstein |
|
2% |
[ 4 ] |
| Mikael Lustig |
|
5% |
[ 8 ] |
| Kris Stadsgaard |
|
2% |
[ 3 ] |
| Vadim Demidov |
|
0% |
[ 1 ] |
| Alejandro Lago |
|
6% |
[ 10 ] |
| Mikael Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Roar Strand |
|
0% |
[ 0 ] |
| Per Ciljan Skjelbred |
|
0% |
[ 0 ] |
| Anthony Annan |
|
60% |
[ 87 ] |
| Alexander Tettey |
|
7% |
[ 11 ] |
| Marek Sapara |
|
0% |
[ 1 ] |
| Trond Olsen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Steffen Iversen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Rade Prica |
|
12% |
[ 18 ] |
|
| Total Votes : 144 |
|
| Author |
Message |
bommel Veteran
|
Posted: 01.12.2009 16:03 Post subject: |
|
|
Annan, selvfølgelig.
Kan se tilbake på en sesong med bare èn dårlig kamp. Resten har han vært fra god til fantastisk. Har låst forsvarsdøra, og kastet nøkkelen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.12.2009 16:35 Post subject: |
|
|
Tettey var best, så lenge han var her!
Valget falt på Annan for min del.
Andreplassen går til Rade mens Lago tar en klar tredjeplass. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 01.12.2009 16:49 Post subject: |
|
|
Hadde en mann på blokka og jeg stemte på han gitt! _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.12.2009 17:22 Post subject: |
|
|
| Jag röstade på Rade - en komplett spiss. Annan är duktig som "offensiv mittback" men är för begränsad framåt för min smak; jag föredrar tvåvägsmittfältare typ Tettey. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.12.2009 21:44 Post subject: |
|
|
Synes Tettey var best fram til han dro, mens Annan har levert hele sesongen. Prica har vært utrolig avgjørende på topp, og Lustig har vært jevnt over TLs beste back.
Det ble Annan. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.12.2009 22:31 Post subject: |
|
|
Nå som det blir Annan allikevel så stemmer jeg Lustig for en jevnt bra sesong og med dekoreringen av midtfeltet på Molde stadion som høydepunkt. Fantastisk! _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 01.12.2009 22:41 Post subject: |
|
|
| Ingen annen enn Annan som fortjener denne prisen. Grunnen til at vi vinner i år er at vi er så gode defensivt. Annan skal ha en god del av den æren. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.12.2009 23:20 Post subject: |
|
|
Annan  |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 02.12.2009 00:22 Post subject: |
|
|
Kris Stadsgaard!
Bak Annan, selvfølgelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 02.12.2009 19:52 Post subject: |
|
|
For min del står det mellom Prica og Annan. Jeg har stor sans for Annan og hans meget jevne og godt gjennomførte sesong. Prica har ikke vært så jevn som Annan, men tippeligaens toppscorer har vært den matematiske forskjellen på seier og uavjgort i flere kamper i årets serie. Uten disse avgjørende målene har vi ikke vært seriemestre.
Jeg velger meg Rade Prica! _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 02.12.2009 20:12 Post subject: |
|
|
| Lago! |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 02.12.2009 21:10 Post subject: |
|
|
Tettey var en åpenbarelse for meg i år. Hadde han ikke dratt til Rennes, ville han nok i større grad gitt Annan kamp til døra om denne utmerkelsen, men 11 (p.d.d.) stemmer med bare en halv sesong er uansett sterkt. Fortsetter han utviklingen framover vil han definitivt bli en "mer og mer ok++" spiller for landslaget vårt.
Annan følger hakk i hæl. Gjennom hele sesongen kan han vel ikke ha gjort mer enn et par dårlige kamper. Jarstein og Prica har også utmerket seg ekstremt i enkelte kamper - dog har de ikke vært like stabile som Annan (sjøl om Jarstein kom seg _betraktelig_ etter den begredelige mai måned.)
Prisen for årets innbytterpuls går til Mushaga Bakenga. Årets mål går til Demidov og Sapara for åpningsmålet på Telenor Arena. Årets mest frustrerende: Trond Olsen. Årets skuespiller: John Pelu (nei, vent nå litt...). Og sist, men definitivt ikke minst: Årets heltedåd går til to blad Micke for sin dekor av Molde stadion. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 03.12.2009 15:22 Post subject: |
|
|
Tettey hadde en strålende sesong, og var nok årets åpenbaring. Desverre så ble han solgt til franske Rennes, og fikk derfor ikke gjort nok for laget til å få noen stemme som årets spiller - i alle fall fra meg.
Den suverene ener i år har vært Anthony Annan. Han er fast på det ghanesiske landslaget, og kler av omtrent hver eneste midtbanespiller i tippeligaen. Det er sjeldent man ser at Annan har problemer. Han takler alt fra høye, lave, tekniske og pasningssterke spillere. Han er rett og slett en komplett juvel, som nok kommer til å gi gode inntekter for RBK. Selv om forsvarsspillere ofte blir den utelatte spilleren når ros gies, så tror jeg et godt Afrika-mesterskap vil bety salg og penger på bok for RBK. Aller helst vil jeg beholde han livet ut, men det blir nok ikke mulig.
Rade Prica får en velfortjent andreplass. Han viser til tider et høyt internasjonalt snitt, men kan fort falle lett igjennom i noen kamper. Han trenger også til tider mange sjanser før det blir mål, men til neste år!
Ellers så har jeg alltid hatt sansen for Lago, som blir mitt 3. valg til årets spiller.. _________________ Work hard, every day. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.12.2009 16:54 Post subject: |
|
|
Enig i acabars intro.
Tettey var knallgod i år, men jeg kan ikke vurdere ham opp mot de andre da han bare har spilt halvparten. Tettey kunne meget mulig blitt førstevalg også hos meg, men han er en kandidat til halvårets spiller i min bok, ikke "helårets".
EDIT: Det kan sammenlignes med å gi beste spiller-utmerkelse til en som gikk av ved pause i mine øyne. Alle har forskjellige kriterier, og jeg ønsker ikke å diktere. Men dette er altså grunnen til at jeg personlig aldri vurderte Tettey på lik linje med de andre gode. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1569 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 03.12.2009 17:49 Post subject: |
|
|
| Helt enig Zorach, ellers ville min stemme også ha gått til Herr Tettey |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 03.12.2009 18:34 Post subject: |
|
|
Ble helt klart Annan for min del når det gjelder Rosenborg. Synes han har vært i en klasse for seg hele år. Bare en kamp han var fullstendig borte. Thioune regelrett "kledde av" Annan så lenge han var på banen.
Beklager å måtte si det, men det er vel kanskje bare han som har vært bedre en Annan i denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.12.2009 20:39 Post subject: |
|
|
| Samtidig var Thioune relativt avkledd i den siste seriekampen mellom lagene. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 04.12.2009 01:45 Post subject: |
|
|
| Føyer meg bare inn i rekka. Tettey var vår beste, men en halv sesong holder ikke når vi har en kvalitetsspiller som Annan i troppen. Makan til spiller har vi skjeldent hatt i TL. Særdeles hederlig omtale også til Lustig og Jarstein. Priva har levert akkurat så han er verdt lønna si |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 15.12.2009 00:04 Post subject: |
|
|
| Jaggu. Top Norway award, ja. RBKweb kommer seg! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.12.2009 00:14 Post subject: |
|
|
| Noen her på forumet som har tipset ghaneserne? |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 15.12.2009 01:19 Post subject: |
|
|
Kanskje Annan?  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.12.2009 20:37 Post subject: |
|
|
| Helt ærlig talt hadde jeg ikke tenkt tanken på at han snart burde ha en "fornuftig" forståelse av skriftlig norsk; han har jo sannelig vært her i tre år. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 15.12.2009 20:55 Post subject: |
|
|
| Annan virker jo som en nøktern og intelligent type, man skulle nesten tru at han har begynt å lære seg språket ja. |
|
| Back to top |
|
 |
|